IS 200 falowanie obrotów i podwyższone obroty

ODPOWIEDZ
bugatti23
Nowy lex user
Posty: 6
Rejestracja: 13 sie 2020, o 21:46
Model Lexusa: Is 200 Supercharged
Skąd:: Stalowa Wola
Kontakt:

IS 200 falowanie obrotów i podwyższone obroty

Post autor: bugatti23 »

Witam wszystkich!

Przeszukałem forum, lecz nie znalazłem rozwiązania mego problemu. Opiszę poniżej w skrócie.

Otóż, jadąc zwyczajnie po prostu po drodze, nagle wywaliło mi błąd od przepustnicy 1125 jak dobrze pamiętam, oczywiście obroty na ponad 2 tys TRC i check. Ok. Wyłączyłem auto, włączyłem i jest ok, działa, no ale żeby usunąć usterkę postanowiłem po prostu wymienić przepustnice, ponieważ miałem zapasową w garażu z innego lexusa. Po wymianie i wyczyszczeniu auto dostało dużyych obrotów i juz nigdy z nich nie zeszło, nawet po wymianie na starą przepustnice auto juz nie schodzi z obrotów, nawet po resecie ECU, i TPS w bezpiecznikach. Po adaptacji i przejechaniu nawet kilkuset kilometrów, nic się nie zmienia. Auto nadal ma za wysokie obroty, oraz faluje przy dojeżdżaniu do skrzyżowań. Zaznaczam iż obroty nie schodzą poniżej 1200/1100. Wymieniona uszczelka pod podstawką pod przepustnicą na oryginalną (ten oring) oraz wymienione wszystkie uszczelki kolektora ssącego na nowe. Kolektor nie jest nigdzie popękany czy klejony. Tylko po wymianie tej przepustnicy tak się zrobiło i nadal nie wiem czemu tak jest.

Ma ktoś może jakieś sugestie? Wymieniłem wszystko co mogłem, lecz zastanawia mnie jedna sprawa, czy to sonda mogłaby też powodować coś takiego? Zaznaczam że mam wybebeszone katy z przodu (z racji doładowania kompresorem) i ogólnie po wymianie świec na IK20 wszystkie problemy typu wypadania zapłonów zniknęły. Jedynie wywala raz na jakis czas 420 od sondy tej ostatniej. Wcześniej jeździłem bez katów i obroty itp wszystko było ok, a jak zamieniłem przepustnice wszystko sie popsuło. Co myślicie o tym?

Pozdrawiam serdecznie!
Awatar użytkownika
carinus
Lex Master
Posty: 1843
Rejestracja: 28 lis 2010, o 19:29
Model Lexusa: RX400h,IS220d
Skąd:: lubuskie/Belgia
Kontakt:

Re: IS 200 falowanie obrotów i podwyższone obroty

Post autor: carinus »

Wyższe obroty przeważnie powodowane są lewym powietrzem podawanym poza przepustnicą.
bugatti23
Nowy lex user
Posty: 6
Rejestracja: 13 sie 2020, o 21:46
Model Lexusa: Is 200 Supercharged
Skąd:: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: IS 200 falowanie obrotów i podwyższone obroty

Post autor: bugatti23 »

Ogólnie sprawdziłem kolektor ssący bo go też wyjąłem zobaczyć czy nie jest pęknięty czy coś, ale wszystko z nim jest w porządku. Nowe uszczelki tak naprawde gdzie sie tylko dało, prócz tej pod samą przepustnicą (gumowo-metalową). Problem pojawił się tylko po wyciągnięciu i włożeniu innej przepustnicy. Nawet kiedy włożyłem starą obroty już nigdy nie wróciły do normy, no i to ciągle falowanie....masakra jakaś..

Taka ciekawostka. Podczas jazdy, jeśli zrzucę z biegu obroty skaczą tak do 1.5 tys i opadaja i tak w kółko póki samochód się nie zatrzyma całkowicie. Jeśli się toczy, nawet dosyć powoli to ma i tak wyższe obroty ale kiedy już całkowicie się zatrzymam to zaraz schodzi z obrotów tak do około 1 tys (czasem 1100 czasem 950, może minimalnie mniej) i już obroty nie skaczą. Zawór VVT-i działa poprawnie, sitko czyściutkie. Sondy sprawne, przepływka również.

Na jałowym przepustnica jest otworzona około 11,50 %. Cokolwiek bym jej zmienił ona sama się ustawia na takie wartości. Miałem przypadek zaraz po kolejnej zmianie przepustnicy (ze starej na inną), że po odpaleniu no po prostu idealnie wszedl na obroty i zaraz z nich zszedł na tyle ile powinien miec, ale po kilku sekundach wywalało błąd od położenia przepustnicy. To co, czujnik do wymiany? Ogólnie jeżdżę nim na co dzień i jeździ raczej normalnie, choć mam wrażenie jakby był jednak troszke zamulony no i oczywiście obroty cały czas około 1 tyś a zrobiłem juz kilkaset kilometrów od włożenia przepustnicy.

Co tu zrobić? Na co jeszcze zwrócić uwagę? Co powinienem jeszcze sprawdzić?

Z góry dziękuje za odpowiedzi i chęci pomocy.

P. S
Jeszcze dodam, że jak go odpalam na zimnym to auto chodzi ładnie, szybko schodzi na obroty około 650, a nawet czasem zdarza się że ze od razu ma obroty 650 na zimnym lub czasami nawet potrafi zejść niżej, ale im bardziej się rozgrzewa tym wchodzą na wyższe, a na pełnym rozgrzaniu 90© ma około tysiąca. No i jak jest zimny to nie ma żadnego falowania.
bugatti23
Nowy lex user
Posty: 6
Rejestracja: 13 sie 2020, o 21:46
Model Lexusa: Is 200 Supercharged
Skąd:: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: IS 200 falowanie obrotów i podwyższone obroty

Post autor: bugatti23 »

No nic. Pozostaje mi samemu jakoś poradzić sobie z tym problemem.

Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Krol
Lex user
Posty: 67
Rejestracja: 2 mar 2021, o 22:34
Model Lexusa: IS 300h
Skąd:: Warszawa/3citi
Kontakt:

IS 200 falowanie obrotów i podwyższone obroty

Post autor: Krol »

Tak to już jest. Jak masz problem to echo.
W innych autach pomagało czyszczenie przepustnicy. Nie wymiana na używkę. Nie wystarczy szczotka. Są jakieś magiczne spraye.
Przewody WN sprawdzałeś?
Przy tego typu usterkach chyba trzeba weryfikować metodą prób i błędów.
Szkoda, ze nikt z forum nie podpowiada bo wydaje mi sie, że to częsta przypadłość aut z historią

Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka
bugatti23
Nowy lex user
Posty: 6
Rejestracja: 13 sie 2020, o 21:46
Model Lexusa: Is 200 Supercharged
Skąd:: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: IS 200 falowanie obrotów i podwyższone obroty

Post autor: bugatti23 »

O dzięki kolego za odpowiedź i radę! Mega się cieszę że ktoś zareagował. Wiesz co, niby nie sprawdzałem przewodów WN bo teoretycznie ich nawet nie ruszałem, problem pojawił się tylko wtedy kiedy wyciągnąłem i włożyłem przepustnice. Przepustnice to tak szorowałem szmatką i nitrem że aż chyba jest lepiej niż kiedykolwiek w tym samochodzie (nie biorąc pod uwagę prosto z fabryki ^^). Wymiana uszczelek właśnie tez nic nie dała, powiem nawet lepiej, ona kompletnie nic nie zmieniła, więc tamte musiały być jeszcze dobre. No właśnie tak próbowałem eliminować poprzez wymianę uszczelek, po zmianę czujnika położenia przepustnicy oraz po wyjęcie kolektora ssącego. Co ciekawe wywaliło mi ostatnio dosyć nowy błąd którego wcześniej nie miałem nigdy. Kod 505, czyli od kontroli prędkości biegu jałowego (jeśli dobrze to tłumaczę ( idle speed control system malfunction)). Co jeszcze z bardzo ciekawych rzeczy zaobserwowałem dosłownie piszczenie jakby gwizdka z okolic przepustnicy. Czasem bardzo głośno a czasem w ogóle nie '' gwizda''. Nagrałem filmik jak to wygląda, tylko musiałbym na yt wrzucić. No i dosyć ciekawe że nie mam wysokich obrotów przy odpalaniu na zimnym silniku, wręcz przeciwnie na zimnym chodzi jeszcze lepiej tzn nie faluje przy dojeżdżaniu i obroty są niższe. No i ostatnio jeszcze wywaliło błąd '' system to Lean bank 2'' jest to od sondy prawpodobnie bo miałem kiedyś ten błąd i zniknął kiedy naprawiłem urwany kabelek od sondy taki biały. Wpadłem na pomysł że spróbuję wsadzić stara przepustnice ale czujniki oba wezmę z tej kupionej. Zobaczymy co będzie. Jestem mega wdzięczny za reakcje na mój problem z autem. Sprawdzę również kable WN.
ODPOWIEDZ

Wróć do „IS mk1 1998-2005”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości