[IS 200] FIltr powietrza K&N

MarekFloryda
Lex user
Posty: 61
Rejestracja: 18 gru 2010, o 21:45
Model Lexusa: GS 460 i IS-F
Skąd:: Koniec świata
Kontakt:

Re: [IS 200] FIltr powietrza K&N

Post autor: MarekFloryda »

legato97 pisze:Co prawda GS300 ale wsadzilem wkladke, i roznica jak dla mnie jest wyczuwalna, a papierowy filtr nie byl jeszcze niewiadomo jak zawalony, polecam. A do czyszczenia nie trzeba zadnych srodkow, tylko kompresorem wystarczy przedmuchac.
Oczywiście że trzeba specjalne środki do czyszczenia K&N. Jak będziesz go tylko kompresorem przedmuchiwał to zatrzesz silnik bo zacznie puszczać kurz.

Obrazek
Awatar użytkownika
legato97
Administrator
Posty: 3747
Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:07
Model Lexusa: GS300,GS430,RX400,CT
Skąd:: OLSZTYN
Kontakt:

Re: [IS 200] FIltr powietrza K&N

Post autor: legato97 »

Na sa srodki, ktore niby trzeba kupic do czyszczenia ( najlepiej KN), ale czemu ma zaczac puszczac kurz? Dmucha sie z czystej strony i jest ok. I tak pewnie tylko z raz go przedmucham, bo przeciez nie czysci sie go raz na miesiac.
MarekFloryda
Lex user
Posty: 61
Rejestracja: 18 gru 2010, o 21:45
Model Lexusa: GS 460 i IS-F
Skąd:: Koniec świata
Kontakt:

Re: [IS 200] FIltr powietrza K&N

Post autor: MarekFloryda »

legato97 pisze:Na sa srodki, ktore niby trzeba kupic do czyszczenia ( najlepiej KN), ale czemu ma zaczac puszczac kurz? Dmucha sie z czystej strony i jest ok. I tak pewnie tylko z raz go przedmucham, bo przeciez nie czysci sie go raz na miesiac.
Bo wydmuchasz olej który łapał kurz. K&N ostrzega przed takim "czyszczeniem" filtrów:
http://www.knfilters.com/cleaning.htm

http://www.knfilters.com/faq.htm#19
Awatar użytkownika
michalm320
Lex Master
Posty: 1249
Rejestracja: 20 lip 2011, o 21:20
Model Lexusa: Celica VII
Skąd:: Tomaszów Maz./Turek
Kontakt:

Re: [IS 200] FIltr powietrza K&N

Post autor: michalm320 »

Ja filtr czyszczę co 10tyś km, czyli razem z wymianą oleju. Czyszczenie odbywa się w umywalce z ciepłą wodą + płyn do zmywania. Filtr mocze ok 30 minut, potem delikatnie jakąś szczotką przelecę a na koniec bardzo dokładnie spłukuję zimną wodą. Przez noc sobie schnie (w lato na balkonie, zimą na grzejniku) a po wyschnięciu nasączam olejkiem K&N. Tak robiłem w Hondzie przez 4 lata i blisko 80tyś i tak też będę robił w IS.
Obrazek
MarekFloryda
Lex user
Posty: 61
Rejestracja: 18 gru 2010, o 21:45
Model Lexusa: GS 460 i IS-F
Skąd:: Koniec świata
Kontakt:

Re: [IS 200] FIltr powietrza K&N

Post autor: MarekFloryda »

michalm320 pisze:Ja filtr czyszczę co 10tyś km, czyli razem z wymianą oleju. Czyszczenie odbywa się w umywalce z ciepłą wodą + płyn do zmywania. Filtr mocze ok 30 minut, potem delikatnie jakąś szczotką przelecę a na koniec bardzo dokładnie spłukuję zimną wodą. Przez noc sobie schnie (w lato na balkonie, zimą na grzejniku) a po wyschnięciu nasączam olejkiem K&N. Tak robiłem w Hondzie przez 4 lata i blisko 80tyś i tak też będę robił w IS.
Poza tym że czyścisz go zdecydowanie za często i że nawet delikatne ruszanie szczotką może się źle skończyć dla filtra i dla silnika, to reszta OK.
Awatar użytkownika
ccamillo
Lex user
Posty: 168
Rejestracja: 30 maja 2011, o 10:02
Model Lexusa: brak
Skąd:: Wołomin
Kontakt:

Re: [IS 200] FIltr powietrza K&N

Post autor: ccamillo »

Nigdy nie stosowałem tego typu filtrów, niedawno się zastanawiałem nad zakupem, jednak kupiłem denso.
Czytając ten watek zastanawiam się nad wymiernymi korzyściami zastosowania filtra K&N, skoro wzrost efektywności silnika symboliczny, czyszczenie czasochłonne, koszt 2 razy wyższy od denso.
Może ktoś łapatologicznie przedstawić korzyści? :mrgreen:
Awatar użytkownika
carinus
Lex Master
Posty: 1843
Rejestracja: 28 lis 2010, o 19:29
Model Lexusa: RX400h,IS220d
Skąd:: lubuskie/Belgia
Kontakt:

Re: [IS 200] FIltr powietrza K&N

Post autor: carinus »

ccamillo pisze:Nigdy nie stosowałem tego typu filtrów, niedawno się zastanawiałem nad zakupem, jednak kupiłem denso.
Czytając ten watek zastanawiam się nad wymiernymi korzyściami zastosowania filtra K&N, skoro wzrost efektywności silnika symboliczny, czyszczenie czasochłonne, koszt 2 razy wyższy od denso.
Może ktoś łapatologicznie przedstawić korzyści? :mrgreen:
To nie jest filtr do kosmicznego podnoszenia mocy silników.Jego opory ssania są nieco mniejsze od tradycyjnych papierowych i powinny pozwolić na zassanie troche wiekszej ilości powietrza.Jego główna i niepodważalna zaleta to utrzymanie dobrej przepustowości powietrza przy znacznie wiekszych przebiegach,producent zalecał pranie chyba co 50 tys.mil.W skrócie-ten filtr jest nadal drożny podczas gdy tradycyjny bywa zapchany do granic możliwości.Wypranie filtra jest tańsze niż zakup nowej wkładki filtrującej,ponadto przez cały czas jest prawie jednakowy opór ssania.
MarekFloryda
Lex user
Posty: 61
Rejestracja: 18 gru 2010, o 21:45
Model Lexusa: GS 460 i IS-F
Skąd:: Koniec świata
Kontakt:

Re: [IS 200] FIltr powietrza K&N

Post autor: MarekFloryda »

ccamillo pisze:Może ktoś łapatologicznie przedstawić korzyści? :mrgreen:
Przede wszystkim te filtry mają za zadanie poprawę samopoczucia właściciela. Po druge długofalowo to akurat wychodzi taniej niż z papierowymi. Po trzecie K&N lepiej łapie różne drobne zanieczyszczenia (zakładając że się go nie trze szczotką i nie przedmuchuje kompresorem) co teoretycznie powinno zwiększyć żywotność silnika.
Awatar użytkownika
michalm320
Lex Master
Posty: 1249
Rejestracja: 20 lip 2011, o 21:20
Model Lexusa: Celica VII
Skąd:: Tomaszów Maz./Turek
Kontakt:

Re: [IS 200] FIltr powietrza K&N

Post autor: michalm320 »

MarekFloryda pisze: Poza tym że czyścisz go zdecydowanie za często i że nawet delikatne ruszanie szczotką może się źle skończyć dla filtra i dla silnika, to reszta OK.
Spokojnie, nie szoruje go nie wiadomo jak. Bardzo delikatnie i tylko tam gdzie potrzeba.
Obrazek
MarekFloryda
Lex user
Posty: 61
Rejestracja: 18 gru 2010, o 21:45
Model Lexusa: GS 460 i IS-F
Skąd:: Koniec świata
Kontakt:

Re: [IS 200] FIltr powietrza K&N

Post autor: MarekFloryda »

michalm320 pisze:
MarekFloryda pisze: Poza tym że czyścisz go zdecydowanie za często i że nawet delikatne ruszanie szczotką może się źle skończyć dla filtra i dla silnika, to reszta OK.
Spokojnie, nie szoruje go nie wiadomo jak. Bardzo delikatnie i tylko tam gdzie potrzeba.
Mnie nie musisz przekonywać, to Twój silnik ;)
ODPOWIEDZ

Wróć do „IS mk1 1998-2005”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości