IS200 szarpanie, luz zaworowy, kompresja, remont silnika
-
- Nowy lex user
- Posty: 9
- Rejestracja: 28 cze 2014, o 17:49
- Model Lexusa: IS200_2002
- Skąd:: UK+SLONSK
- Kontakt:
IS200 szarpanie, luz zaworowy, kompresja, remont silnika
Witam wszystkich,
Panowie potrzebuję porady w temacie: szarpanie auta / luz zaworowy / ew. remont, wymiana silnika:
Zanim zacznę moją listę pytań: przeczytałem wszystkie posty odnośnie wypadania zapłonu, trzęsienia autem na postoju i regulacji luzu zaworowego na tym forum odnośnie silnika 1GFE.
Historia problemu:
Styczeń / Luty:
1. Trzęsło autem na postoju, wywaliło błędy wypadanie zapłonu na 2 cylindrach, wymienione wszystkie świece z denso sk20 na denso sk20 + 2 cewki ( Bremi które wytrzymały dwa lata, około 40 tyś km.).
2. Przez 3 tygodnie był spokój, potem znowu zaczęło trząść na postoju ale bez błędów na kompie. Kupiłem kabel mini-JVC zainstalowałem oprogramowanie tech-stream, na teście pompy paliwa, pokazywało sporadycznie wypadanie zapłonu na 1,2 i 6 cylindrze, gdy jeździłem z podłączonym komputerem, wypadania nie pokazywało.
Marzec:
1. Gazownik i „normalny” mechanik robili „diagnostykę” sprawdzili kompresję, powiedzieli, że jest OK ( nie znam konkretnych wartości ). Gdy poprosiłem o sprawdzenie luzu zaworowego gazownik sugerował od razu podmienić silnik, bo co z tego, że sprawdzi, skoro regulacja będzie droższa od używanego silnika… Angielski mechanik skasował za diagnostykę, diagnozował i diagnozował - stwierdził, że na pewno zapchane wtryski i sprzedał płyn do uzdatniania wtryskiwaczy. Gazownik tradycyjnie powiedział, że platynowe świece się nie nadają, wymienił na jakieś najtańsze NGK – jeździć to się to się na tym nie dało, włożyłem z powrotem Denso.
Kwiecień – Maj:
Samochodu nie używałem, nie miałem czasu go ogarniać – bo nie miałem gdzie, nie chciałem też nic popsuć w nim jeszcze bardziej. Czytałem te forum, angielskie i australijskie, szukałem rozwiązania problemu.
Czerwiec:
1 Postawiłem na sprawdzenie spalin, żeby upewnić się że to nie katy, (emisje wzorowe), następnie na szukanie magika do luzu zaworowego. Po obdzwonieniu dziesiątków mechaników ( dla mnie bardziej „wymieniaczy”) znalazłem w końcu w okolicach mojej „wsi” mechanika który podjął się tematu sprawdzenia luzu zaworowego i ew. regulacji. Poprosiłem go o sprawdzenie jeszcze raz kompresji no i oczywiście samego luzu.
ssące: wszystkie w normie, najmniej 0.15, najwięcej 0.20
wydechowe: wszystkie poza normą
cyl 1 - 0.05 i 00
cyl 2 - 0.1 i 0.1
cyl 3 - 0.15 i 0.15
cyl 4 - 0.15 i 0.15
cyl 5 - 0.15 i 0.15
cyl 6 - 0.05 i 0.05
kompresja na zimnym silniku:
cyl 1 - 9.5
cyl 2 - 10
cyl 3 - 11
cyl 4 -11
cyl 5 - 11
cyl 6 - 11
Pytania:
1. Wszystkie szklanki na zaworach wydechowych chcę wymienić. Pytanie czy ma to sens przy tak niskiej kompresji na 1 cylindrze?
2. Czy istnieje jakiś sprytny sposób sprawdzenia tego cylindra bez rozbierania silnika ? Czy jeżeli, mechanik potwierdzi, że ciśnienie jest stabilne to jest to gwarancją, że regulacja luzu wystarczy?
3. Co ewentualnie może być do wymiany, naprawy i ile mniej więcej to może kosztować ?
4. Czy gazownik miał rację żeby wymieniać silnik – cena silnika to od 1000 do 1500 PLN.
Jeśli chodzi o mojego IS200:
Przebieg 205 tyś km.
Na gazie około 80 tyś km.
Oleje, płyny, świece, filtry itp. zawsze na czas, raz do roku filtry LPG.
Olej silnik motul 5w30
Przepraszam za przydługiego posta, ale chciałem opisać sytuację jak najdokładniej.
Poniżej zrzut ekranu z techstreama, coś mi się korekty lambd nie podobają, ale się na tym nie znam….
https://ibb.co/gNbpAF
Z góry dziękuje wszystkim za pomoc.
Panowie potrzebuję porady w temacie: szarpanie auta / luz zaworowy / ew. remont, wymiana silnika:
Zanim zacznę moją listę pytań: przeczytałem wszystkie posty odnośnie wypadania zapłonu, trzęsienia autem na postoju i regulacji luzu zaworowego na tym forum odnośnie silnika 1GFE.
Historia problemu:
Styczeń / Luty:
1. Trzęsło autem na postoju, wywaliło błędy wypadanie zapłonu na 2 cylindrach, wymienione wszystkie świece z denso sk20 na denso sk20 + 2 cewki ( Bremi które wytrzymały dwa lata, około 40 tyś km.).
2. Przez 3 tygodnie był spokój, potem znowu zaczęło trząść na postoju ale bez błędów na kompie. Kupiłem kabel mini-JVC zainstalowałem oprogramowanie tech-stream, na teście pompy paliwa, pokazywało sporadycznie wypadanie zapłonu na 1,2 i 6 cylindrze, gdy jeździłem z podłączonym komputerem, wypadania nie pokazywało.
Marzec:
1. Gazownik i „normalny” mechanik robili „diagnostykę” sprawdzili kompresję, powiedzieli, że jest OK ( nie znam konkretnych wartości ). Gdy poprosiłem o sprawdzenie luzu zaworowego gazownik sugerował od razu podmienić silnik, bo co z tego, że sprawdzi, skoro regulacja będzie droższa od używanego silnika… Angielski mechanik skasował za diagnostykę, diagnozował i diagnozował - stwierdził, że na pewno zapchane wtryski i sprzedał płyn do uzdatniania wtryskiwaczy. Gazownik tradycyjnie powiedział, że platynowe świece się nie nadają, wymienił na jakieś najtańsze NGK – jeździć to się to się na tym nie dało, włożyłem z powrotem Denso.
Kwiecień – Maj:
Samochodu nie używałem, nie miałem czasu go ogarniać – bo nie miałem gdzie, nie chciałem też nic popsuć w nim jeszcze bardziej. Czytałem te forum, angielskie i australijskie, szukałem rozwiązania problemu.
Czerwiec:
1 Postawiłem na sprawdzenie spalin, żeby upewnić się że to nie katy, (emisje wzorowe), następnie na szukanie magika do luzu zaworowego. Po obdzwonieniu dziesiątków mechaników ( dla mnie bardziej „wymieniaczy”) znalazłem w końcu w okolicach mojej „wsi” mechanika który podjął się tematu sprawdzenia luzu zaworowego i ew. regulacji. Poprosiłem go o sprawdzenie jeszcze raz kompresji no i oczywiście samego luzu.
ssące: wszystkie w normie, najmniej 0.15, najwięcej 0.20
wydechowe: wszystkie poza normą
cyl 1 - 0.05 i 00
cyl 2 - 0.1 i 0.1
cyl 3 - 0.15 i 0.15
cyl 4 - 0.15 i 0.15
cyl 5 - 0.15 i 0.15
cyl 6 - 0.05 i 0.05
kompresja na zimnym silniku:
cyl 1 - 9.5
cyl 2 - 10
cyl 3 - 11
cyl 4 -11
cyl 5 - 11
cyl 6 - 11
Pytania:
1. Wszystkie szklanki na zaworach wydechowych chcę wymienić. Pytanie czy ma to sens przy tak niskiej kompresji na 1 cylindrze?
2. Czy istnieje jakiś sprytny sposób sprawdzenia tego cylindra bez rozbierania silnika ? Czy jeżeli, mechanik potwierdzi, że ciśnienie jest stabilne to jest to gwarancją, że regulacja luzu wystarczy?
3. Co ewentualnie może być do wymiany, naprawy i ile mniej więcej to może kosztować ?
4. Czy gazownik miał rację żeby wymieniać silnik – cena silnika to od 1000 do 1500 PLN.
Jeśli chodzi o mojego IS200:
Przebieg 205 tyś km.
Na gazie około 80 tyś km.
Oleje, płyny, świece, filtry itp. zawsze na czas, raz do roku filtry LPG.
Olej silnik motul 5w30
Przepraszam za przydługiego posta, ale chciałem opisać sytuację jak najdokładniej.
Poniżej zrzut ekranu z techstreama, coś mi się korekty lambd nie podobają, ale się na tym nie znam….
https://ibb.co/gNbpAF
Z góry dziękuje wszystkim za pomoc.
-
- Lex user
- Posty: 45
- Rejestracja: 12 lis 2012, o 14:09
- Model Lexusa: es 330
- Skąd:: Tarnów
- Kontakt:
Re: IS200 szarpanie, luz zaworowy, kompresja, remont silnika
Ewidentnie brak luzu na 1, 2, 6 cylindrze. Na reszcie to juz trzeba sprawdzić jaki być powinien ale wydaje mi się ze za mały jest. Daj plytki z Twojego silnika do przeszlifowania na odpowiednią grubość, nie jest to duży koszt w porównaniu do nowego silnika. Przy podmianie silnika nigdy nie wiadomo na co trafisz. Po regulacji luzu diagnostyka układu zasilania czy nie ma za ubogo na tych cylindrach.
- carinus
- Lex Master
- Posty: 1843
- Rejestracja: 28 lis 2010, o 19:29
- Model Lexusa: RX400h,IS220d
- Skąd:: lubuskie/Belgia
- Kontakt:
Re: IS200 szarpanie, luz zaworowy, kompresja, remont silnika
Ciśnienia masz w normie i sprawdzisz jeszcze raz po ustawieniu właściwych luzów.Zauważ że najmniejsze ciśnienie masz na cylindrze na którym jest już podparty zawór.Ustawisz luzy,pojeździsz żeby wyklepać nagar z gniazda i wtedy zrobisz kolejny pomiar.Nie wiem czy ktoś podejmie sie szlifowania dna szklanki,tam nie ma płytek regulacyjnych.Może uda sie pozamieniać miejscami niektóre obecne szklanki.
-
- Lex Master
- Posty: 1051
- Rejestracja: 24 sie 2012, o 20:45
- Model Lexusa: IS200
- Skąd:: GT4 Warszawa
- Kontakt:
Re: IS200 szarpanie, luz zaworowy, kompresja, remont silnika
nowa szklanka kosztuje 75zł. Zrobić luzy, wystroić gaz i cieszyć się jazdą. Bez sensu podmieniać silnik.
www.gt4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.
-
- Nowy lex user
- Posty: 9
- Rejestracja: 28 cze 2014, o 17:49
- Model Lexusa: IS200_2002
- Skąd:: UK+SLONSK
- Kontakt:
Re: IS200 szarpanie, luz zaworowy, kompresja, remont silnika
Jak napisałem jestem świadom, że wszystkie luzy wydechowe są poza normą (norma wydech 0.25-0.35). Szlifować szklanek na pewno nie będę tylko te 12 wymienię, ew. coś podmienię. Dzięki za podpowiedź odnośnie sprawdzenie układu zasilania po regulacji.piotrek1000 pisze:Ewidentnie brak luzu na 1, 2, 6 cylindrze. Na reszcie to juz trzeba sprawdzić jaki być powinien ale wydaje mi się ze za mały jest. Daj plytki z Twojego silnika do przeszlifowania na odpowiednią grubość, nie jest to duży koszt w porównaniu do nowego silnika. Przy podmianie silnika nigdy nie wiadomo na co trafisz. Po regulacji luzu diagnostyka układu zasilania czy nie ma za ubogo na tych cylindrach.
-
- Nowy lex user
- Posty: 9
- Rejestracja: 28 cze 2014, o 17:49
- Model Lexusa: IS200_2002
- Skąd:: UK+SLONSK
- Kontakt:
Re: IS200 szarpanie, luz zaworowy, kompresja, remont silnika
Właśnie wydaje mi się, że kompresja jest poza normą z tego co przeczytałem na tym forum rozumiem, że: kompresja na żadnym cylindrze nie powinna być niższa niż 10.2 i różnica pomiędzy wartościami na cylindrach nie może być większa niż 1.carinus pisze:Ciśnienia masz w normie i sprawdzisz jeszcze raz po ustawieniu właściwych luzów.Zauważ że najmniejsze ciśnienie masz na cylindrze na którym jest już podparty zawór.Ustawisz luzy,pojeździsz żeby wyklepać nagar z gniazda i wtedy zrobisz kolejny pomiar.Nie wiem czy ktoś podejmie sie szlifowania dna szklanki,tam nie ma płytek regulacyjnych.Może uda sie pozamieniać miejscami niektóre obecne szklanki.
-
- Nowy lex user
- Posty: 9
- Rejestracja: 28 cze 2014, o 17:49
- Model Lexusa: IS200_2002
- Skąd:: UK+SLONSK
- Kontakt:
Re: IS200 szarpanie, luz zaworowy, kompresja, remont silnika
Czy istnieje możliwość, że regulacja luzu nie rozwiąże problemu ciśnienia na pierwszym cylindrze i trzeba będzie rozbierać silnik?carsik pisze:nowa szklanka kosztuje 75zł. Zrobić luzy, wystroić gaz i cieszyć się jazdą. Bez sensu podmieniać silnik.
-
- Lex Master
- Posty: 1051
- Rejestracja: 24 sie 2012, o 20:45
- Model Lexusa: IS200
- Skąd:: GT4 Warszawa
- Kontakt:
Re: IS200 szarpanie, luz zaworowy, kompresja, remont silnika
oczywiście że zawsze istnieje, ale jak masz podparty zawór to jest najbardziej prawdopodobna przyczyna braku kompresji.DukeMarcin pisze:Czy istnieje możliwość, że regulacja luzu nie rozwiąże problemu ciśnienia na pierwszym cylindrze i trzeba będzie rozbierać silnik?carsik pisze:nowa szklanka kosztuje 75zł. Zrobić luzy, wystroić gaz i cieszyć się jazdą. Bez sensu podmieniać silnik.
www.gt4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.
-
- Nowy lex user
- Posty: 9
- Rejestracja: 28 cze 2014, o 17:49
- Model Lexusa: IS200_2002
- Skąd:: UK+SLONSK
- Kontakt:
Re: IS200 szarpanie, luz zaworowy, kompresja, remont silnika
Jest w stanie ktoś polecić firmę gdzię mogę kupić oryginalne szklanki do regulacji luzu ? Wysyłka będzie do UK, kuriera mogę opłacić ja. Tutaj znalazłem je tylko w serwisie Toyoty - koszt około 140 PLN.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości