IS 200 - Chłodzenie silnika

lexoos
Nowy lex user
Posty: 15
Rejestracja: 19 wrz 2016, o 19:36
Model Lexusa: IS 200
Skąd:: Daleko
Kontakt:

IS 200 - Chłodzenie silnika

Post autor: lexoos »

Witam,

chciałbym się dowiedzieć jak u Was wygląda z chłodzeniem silnika po jeździe? W ten weekend pojechałem na spacer około 1-1,5h, zaparkowałem auto na dworze i po powrocie temperatura wciąż wskazywała około 1/4 skali. Zdziwiłem się ,że przy około 8 stopi na zewnątrz silnik nie zdążył całkowicie ostygnąć. Dodam ,że podczas jazdy poziom temperatury rośnie i zatrzymuje się w połowie skali (co jest poprawnym zachowaniem), nic nie wskazuje na to aby się przegrzewał.
Dodatkowo dzisiaj po jeździe około 20 minut po zatrzymaniu i wyłączeniu silnika nie słychać było aby włączyły się jakieś wentylatory, nic.
Jak to wygląda u Was?

Pozdrawiam,
Ł.
:LEXUS:
carsik
Lex Master
Posty: 1051
Rejestracja: 24 sie 2012, o 20:45
Model Lexusa: IS200
Skąd:: GT4 Warszawa
Kontakt:

Re: IS 200 - Chłodzenie silnika

Post autor: carsik »

a dlaczego po wyłączeniu silnika miałyby się włączać wentylatory? Szukasz sobie problemu, bo nie za bardzo rozumiem ten post?
www.gt4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.
lexoos
Nowy lex user
Posty: 15
Rejestracja: 19 wrz 2016, o 19:36
Model Lexusa: IS 200
Skąd:: Daleko
Kontakt:

Re: IS 200 - Chłodzenie silnika

Post autor: lexoos »

carsik pisze:a dlaczego po wyłączeniu silnika miałyby się włączać wentylatory? Szukasz sobie problemu, bo nie za bardzo rozumiem ten post?
Po to żeby zacząć chłodzić silnik. To chyba normalne ,że po jeździe, po wyłączeniu silnika włączają się.
Nie szukam problemu. Dotychczas jeździłem głównie diesel-ami ,które były cały czas zimne i nie zwracałem na to uwagi. Stad moje pytanie jak to powinno wyglądać ;)
carsik
Lex Master
Posty: 1051
Rejestracja: 24 sie 2012, o 20:45
Model Lexusa: IS200
Skąd:: GT4 Warszawa
Kontakt:

Re: IS 200 - Chłodzenie silnika

Post autor: carsik »

lexoos pisze:
carsik pisze:a dlaczego po wyłączeniu silnika miałyby się włączać wentylatory? Szukasz sobie problemu, bo nie za bardzo rozumiem ten post?
Po to żeby zacząć chłodzić silnik. To chyba normalne ,że po jeździe, po wyłączeniu silnika włączają się.
Nie szukam problemu. Dotychczas jeździłem głównie diesel-ami ,które były cały czas zimne i nie zwracałem na to uwagi. Stad moje pytanie jak to powinno wyglądać ;)
Dlaczego miałoby być normalne w IS200? Widziałeś jak jest skonstruowany układ chłodzenia i układ elektryczny? W tym modelu nie ma możliwości aby wentylator włączył się po wyłączeniu zapłonu i aby była potrzeba aby to robił.
www.gt4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.
lexoos
Nowy lex user
Posty: 15
Rejestracja: 19 wrz 2016, o 19:36
Model Lexusa: IS 200
Skąd:: Daleko
Kontakt:

Re: IS 200 - Chłodzenie silnika

Post autor: lexoos »

Gdybym byłe ekspertem to bym nie zadawał tego pytania. Ludzie zadają pytanie bo się chcą czegoś dowiedzieć na czym się nie znają (między innymi).
Ciesze się, że masz taką super wiedzę. Jednak jeżeli nie masz ochoty się nią dzielić w normalny sposób to może nie odpowiadaj w ogóle.
carsik
Lex Master
Posty: 1051
Rejestracja: 24 sie 2012, o 20:45
Model Lexusa: IS200
Skąd:: GT4 Warszawa
Kontakt:

Re: IS 200 - Chłodzenie silnika

Post autor: carsik »

kolego, silnik spalinowy nie pracujący nie grzeje się bo nie ma jak. Więc szukanie sobie problemu na siłę budzi zdziwienie skoro w czasie jazdy wszystko jest ok.
www.gt4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.
lexoos
Nowy lex user
Posty: 15
Rejestracja: 19 wrz 2016, o 19:36
Model Lexusa: IS 200
Skąd:: Daleko
Kontakt:

Re: IS 200 - Chłodzenie silnika

Post autor: lexoos »

Oczywiście, jednak od początku mowa była o chłodzeniu nagrzanego silnika po wykonanej pracy.
Pytałem o normalny czas takiego chłodzenia i ew. sposób wentylatory, inne opcje itp.
Jak na razie to Ty wszędzie doszukujesz się problemów w momencie gdy ja chciałem się dowiedzieć o to jak to funkcjonuje.
Uwierz mi gdybym uznał to za problem to byłbym w serwisie,a nie zadawał pytanie na forum.
carsik
Lex Master
Posty: 1051
Rejestracja: 24 sie 2012, o 20:45
Model Lexusa: IS200
Skąd:: GT4 Warszawa
Kontakt:

Re: IS 200 - Chłodzenie silnika

Post autor: carsik »

no to odpowiedź dostałeś a masz jakieś wysokie ciśnienie. Jak napisałeś "po wykonanej pracy" silnik nie musi być chłodzony a w czasie pracy i owszem. Niektóre konstrukcje faktycznie uruchamiają wentylatory również po wyłączeniu zapłonu (nie jest to również tam zasadą tylko opcją z ewentualnej potrzeby temperaturowej ale i bez tego by się obeszły) ale wynika to z konstrukcji układu chłodzenia.
www.gt4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.
Awatar użytkownika
endrju1
Lex Master
Posty: 1019
Rejestracja: 13 lut 2015, o 17:11
Model Lexusa: is200
Skąd:: LLB
Kontakt:

Re: IS 200 - Chłodzenie silnika

Post autor: endrju1 »

Układ chłodzenia działa tu tak, że po odpaleniu ma się podczas jazdy nagrzać do połowy skali na wskaźniku (w nie dłużej niż kilka kilometrów, do max 15 minut) i po osiągnięciu połowy skali tam zostać.
Wentylator podpięty jest do czujnika w chłodnicy i jeśli tam pojawi się płyn cieplejszy niż optymalna temperatura, to załączy się wentylator. W niektórych autach jest tak, ze jeśli układ wentylatora uruchomi go podczas jazdy i nie zdąży go schłodzić, to wentylator działa jeszcze przez chwilę po zgaszeniu silnika (jednak nie jest to konieczne, bo zgaszony silnik nie wydziela nowego ciepła, co umożliwia zrobienie chłodzenia np tak jak w niektórych mercedesach gdzie wentylator jest napędzany paskiem od silnika i siłą rzeczy nie będzie działał bez jego pracy).
pawel930806
Lex user
Posty: 58
Rejestracja: 5 sie 2016, o 20:21
Model Lexusa: IS200
Skąd:: Kraków
Kontakt:

Re: IS 200 - Chłodzenie silnika

Post autor: pawel930806 »

U mnie tez silnik długo utrzymuje sie cieplutki. Dzis po godzinnym postoju na 6-7stopniach nadal było 1/4 skali temperatury co mnie pozytywnie zaskoczyło. A i po nocnym postoju gdzie silnik jest kompletnie zimny po dosłownie może 500-1000m już zaczyna wskazówka rosnąć :) Tak chyba mają japońskie machiny bo celica tez mi tak momentalnie łapała temperature :) a z ukladem chłodzenia mam wszystko ok bo wentylatory nie załączają się. Mówie japońskie bo brat ma toledo w 1.6 i musi z 5 km przejechac zeby cos wiało ciepłem :P
ODPOWIEDZ

Wróć do „IS mk1 1998-2005”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości