Strona 11 z 17

Re: usterka dwumasy objawy IS200 2002r

: 11 sty 2017, o 23:50
autor: GOLDI
Wielu z was pytalo o lzejsze kola niz ostatnie 9-9,5kg

to dzialamy:
Waga z wieńcem powinna oscylowac w okolicach 7-7,5kg

Re: usterka dwumasy objawy IS200 2002r

: 12 sty 2017, o 10:10
autor: blue
Ta wersja budzi wizualnie mniejsze zaufanie, niż poprzednik ;)
Ile waży oryginalne koło? Bo pewnie to będzie punkt wyjściowy. Jeśli np. 18kg, to odchudzenie na 9kg czy 7kg jakiejś wielkiej różnicy nie zrobi. Ja optowałem za 7kg tylko dlatego, że Jun waży podobnie (ale ono jest litą całością).

Re: usterka dwumasy objawy IS200 2002r

: 13 sty 2017, o 01:26
autor: GOLDI
blue pisze:Ta wersja budzi wizualnie mniejsze zaufanie, niż poprzednik ;)
Ile waży oryginalne koło? Bo pewnie to będzie punkt wyjściowy. Jeśli np. 18kg, to odchudzenie na 9kg czy 7kg jakiejś wielkiej różnicy nie zrobi. Ja optowałem za 7kg tylko dlatego, że Jun waży podobnie (ale ono jest litą całością).
robilismy tez takie (zalacznik) pod 3 tarcz tiltona ;)

sa pewne zasady konstrukcji kol zamachowych.
nie oslabia sie kola w miejscu jego pracy (montaz na wal) lub miejscu ciernej samego sprzegla. a wiele osob tak robi i odchudza kola w tych miejscach,
zreszta i tak najwieksze efekty uzyska sie sciagajac mase po najwiekszej srednicy, a zachowane punkty podpory wienca sa i tak mocno na wyrost do "mocy" samego rozrusznika ;)
wlasciwie to tyle w temacie ode mnie bo nigdy sie jeszcze żadne kolo nie rozpadlo a niektore nie maja lekko (np nasza ~2000konna Calibra Tsunami Bimoto, sprzegla sie koncza, tryby i obudowy skrzyn lataja , polosie sie ukrecaja a kolom zamachowym nic nie jest...)

Re: usterka dwumasy objawy IS200 2002r

: 21 lut 2017, o 19:26
autor: GOLDI
dużo zapytan mam na PW a prośiej odpowiedzieć zbiorczo :) za co przepraszam.

3 sztuki w drodze. waga z wieńcem 7,6kg myślę że to już bardzo optymalna waga.

Re: usterka dwumasy objawy IS200 2002r

: 28 lut 2017, o 23:06
autor: GOLDI
Przyznam, iż nie bardzo mam czas się tym ostatnio zajmowac i nieco odkladamy to w czasie by nie zrobic tego szybko i na "odpieprz sie".. stad to wszystko nieco dluzej trwa. pozostaly juz tylko dwa kola z trzech ktore wykonalismy w tej serii... to jest drugie: http://allegro.pl/show_item.php?item=6735183180
trzecie w tym momencie wyważa sie dynamicznie. Niestety nie wiem kiedy będziemy w stanie zaplanować kolejne kola.. Raczej nie predzej niz 2-3 miesiace z racji oblozenia sprzetu.

Re: usterka dwumasy objawy IS200 2002r

: 1 mar 2017, o 07:25
autor: blue
No i jednak wziąłem 7,6kg ;)
Montaż mam nadzieję jeszcze w marcu.

Re: usterka dwumasy objawy IS200 2002r

: 2 mar 2017, o 23:25
autor: GOLDI
blue pisze:No i jednak wziąłem 7,6kg ;)
Montaż mam nadzieję jeszcze w marcu.
oo to Ty :) malo czasu bywam na forum ostatnio :) jak bede w Krakowie to na malego spota trzeba bedzie sie umowic kiedys...


jest plan i projekt na cos lekkiego... 4,5-5kg , to juz bedzie polaczenie alu z 40HM

Re: usterka dwumasy objawy IS200 2002r

: 23 mar 2017, o 09:12
autor: blue
Koło zamontowane.
Stare koło dwumasowe było zapieczone i można uznać, że już od jakiegoś czasu jeździłem na "jednomasie" ;)
Obrazek Obrazek
Sprzęgło jeszcze by pojeździło ale docisk i łożysko wyciskowe już miały dość. Przy okazji wymieniłem łożysko koła zamachowego (pilot bearing) oraz uszczelniacz od strony skrzyni i uszczelniacz wału w skrzyni.
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Montaż koła jednomasowego przebiegł dość sprawnie pomimo konieczności ściągania wału, skrzyni i wydechu od kolektora do końca (lepiej było ściągnąć całość niż ciąć wszystkie śruby):
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Dodatkowo została zamontowana "sprężynka antypiskowa" - piszczenie łożyska wyciskowego na niewciśniętym sprzęgle nie powinno już nigdy się pojawić ;)
Obrazek Obrazek
Uwagi co do montażu - jest ciasno. Zarówno osadzenie koła na "wypustku" wału jak i docisku na kole było trudne. Otwór w kole jest "na styk" i trzeba go było dociskać śrubami. Mam nadzieję, że nie będzie już nigdy ściągane bo może to być mocno problematyczne. Bolce na samym kole są o jakieś 1-1,2mm zbyt duże w stosunku do oryginału, co powoduje że docisk też trzeba było na siłę dociągać śrubami. Nie wiem, jak to kiedyś ewentualnie będzie ściągane ale pewnie "bez młota nie robota".
Samo koło na powierzchni pracującej posiadało dookolne wyżłobienia po obróbce, więc mechanik próbował zniwelować ten efekt przez potraktowanie koła lekko papierem ścierny w prostopadłej do wyżłobień płaszczyźnie.
Generalnie montaż przebiegł pomyślnie ale ktoś, kto to będzie demontował będzie rzucał kurtyzanami...

Teraz wrażenia:
Reakcja na gaz znacząco się poprawiła. Auto wreszcie przyspiesza zamiast tylko próbować. Tak to auto powinno jeździć w oryginale. Przeleciałem sobie spory kawałek obwodnicą i naprawdę różnica w każdym zakresie obrotów jest na duży plus. Do tego załączenie VVT-i jest o wiele mocniej odczuwalne (prawie jak VTEC). Banana na twarzy miałem całe popołudnie ;)
Z minusów - tam gdzie mogłem sobie do tej pory jechać 90km/h na 6-tym biegu pod lekką górkę trzeba już redukować - jest wyczuwalny brak "mocy". Jak to się przełoży na spalanie, tego jeszcze nie wiem.

Dodatkowo po zmianie dalej mam szarpanie przy zmianie biegów, więc pewnie zostały do wymiany poduszki sanek i dyfra. Zmieniam 10-go kwietnia.

Re: usterka dwumasy objawy IS200 2002r

: 23 mar 2017, o 09:46
autor: brat_z
Poradnik okej:)
Montaż dodatkowej sprężynki nic nie pomoże w tym położeniu... Zauważ że poprzez dźwignię łożysko oporowe będzie cały czas pracować szurając po łapkach sprężyny docisku więc nic się ni zmieni;)

Re: usterka dwumasy objawy IS200 2002r

: 23 mar 2017, o 10:16
autor: blue
Zmieni. Jest dociśnięte i nie szura, bo się kręci. Jest cisza.