usterka dwumasy objawy IS200 2002r

Awatar użytkownika
scorpio102
Lex user
Posty: 239
Rejestracja: 18 lis 2014, o 14:21
Model Lexusa: IS200
Skąd:: Kalisz/Hannover
Lokalizacja: Kalisz/Hannover
Kontakt:

Re: usterka dwumasy objawy IS200 2002r

Post autor: scorpio102 »

Przy jednomasie sprzeglo nie zrobi sie bardziej zero jedynkowe?Po cos wymyslili jednak ta dwumase...Sprzeglo nie bedzie wtedy szybciej sie zuzywac?Rozmawialem z mechanikiem na ten temat i twierdzi ze moga byc skutki uboczne takiej przerobki wlasnie na sprzegle
Awatar użytkownika
GOLDI
Lex user
Posty: 207
Rejestracja: 9 kwie 2012, o 03:44
Model Lexusa: IS200 SportCross / mr2 sw21
Skąd:: KRK
Kontakt:

Re: usterka dwumasy objawy IS200 2002r

Post autor: GOLDI »

czy beda skutki negatywne :)? zapene sprzegło bedzie brało bardziej intuicyjnie ;) ja osobiscie nienawidze kol dwumasowych :) sprzęgła są takie gąbczaste , i potrafi roznie brac... o wadach awariach dwumasow wspominac nie trzeba...

czy jednomas bedzie mial negatywny skutek? chyba w kole pasowych jest tłumik drgan harmonicznych wiec dwumas przy sprzegle utaj zbedny ;)
kola oczywiscie beda wywazone dynamicznie wiec nie bedzie obaw o panewki głowne ;)

postaram sie zabarac na temat, zrobimy prototyp, potestuje na wlasnym samochodzie i dam znac... zaloze 10 chetnych zeby zminimalizowac koszty i dzialamy :)
wszystko postaram sie okreslic wkrotce
Awatar użytkownika
jankess
Lex Maniak
Posty: 803
Rejestracja: 28 maja 2013, o 20:59
Model Lexusa: is2ooT
Skąd:: NGI/NO
Kontakt:

Re: usterka dwumasy objawy IS200 2002r

Post autor: jankess »

jeżdzę już dłuższy czas na jednomasie ok 6kg, nie było żadnych powikłań przy przejsciu na jednomas jedynie et było inne ale załatwiła to prosta przeróbka bolca w wysprzęgliku, dla mnie same plusy lepiej się wkręca nic się nie psuje a sprzęgło normalnie się zużywa..
This IS it
Awatar użytkownika
GOLDI
Lex user
Posty: 207
Rejestracja: 9 kwie 2012, o 03:44
Model Lexusa: IS200 SportCross / mr2 sw21
Skąd:: KRK
Kontakt:

Re: usterka dwumasy objawy IS200 2002r

Post autor: GOLDI »

jankess pisze:jeżdzę już dłuższy czas na jednomasie ok 6kg, nie było żadnych powikłań przy przejsciu na jednomas jedynie et było inne ale załatwiła to prosta przeróbka bolca w wysprzęgliku, dla mnie same plusy lepiej się wkręca nic się nie psuje a sprzęgło normalnie się zużywa..
ile wazy seryjny dwumas, jestes zadowoly z tej wagi czy jednak jesli mial bys opcje wyboru wybral bys ciut ciezszy jednomas ?
Awatar użytkownika
jankess
Lex Maniak
Posty: 803
Rejestracja: 28 maja 2013, o 20:59
Model Lexusa: is2ooT
Skąd:: NGI/NO
Kontakt:

Re: usterka dwumasy objawy IS200 2002r

Post autor: jankess »

dwumasa 13kg wiec jest znaczna roznica i jestem zadowolony z wagi bo mysle ze 3.4kg jak alu fidanza jest tylko do wysokoobrotowych silnikow.
This IS it
Awatar użytkownika
carinus
Lex Master
Posty: 1843
Rejestracja: 28 lis 2010, o 19:29
Model Lexusa: RX400h,IS220d
Skąd:: lubuskie/Belgia
Kontakt:

Re: usterka dwumasy objawy IS200 2002r

Post autor: carinus »

Nie mam niestety żadnego koła z dwumasą na ogledziny,jednak zastanawia mnie to,czy nie można przerobić i usztywnić samej dwumasy,dodatkowo zdejmując z niej trochę materiały dla odchudzenia.Dorobienie nowego koła to nie bedzie taka prosta sprawa.Można to zrobić bez najmniejszgo problemu u naprawdę dobrego tokarza z dobrym parkiem maszynowym.Dla mnie problem to dobranie odpowiedniego materiału żeby wieniec zębaty nie stracił ząbków po kilku odpaleniach,a sama tarcza wytrzymała nie mniej niż seryjna.
Temat jest ciekawy i sam byłbym zainteresowany takim zestawem.
Awatar użytkownika
scorpio102
Lex user
Posty: 239
Rejestracja: 18 lis 2014, o 14:21
Model Lexusa: IS200
Skąd:: Kalisz/Hannover
Lokalizacja: Kalisz/Hannover
Kontakt:

Re: usterka dwumasy objawy IS200 2002r

Post autor: scorpio102 »

Kiedys czytalem gdzies temat o jednomasach i ponoc ze stanow mozna sciagnac za 300$ plus wysylka ale niewiem jak to teraz wyglada.Ja tez raczej bym wolal jednomas bo w zasadzie w lexie to moj pierwszy dwumas stad moje pytanie wlasnie o skutki uboczne po zmianie na jednomas bo chetnie bym sie podjal takiej przerobki bo akurat mnie czeka wymiana dwumasy tylko obawiam sie negatywow takich przerobek
Awatar użytkownika
GOLDI
Lex user
Posty: 207
Rejestracja: 9 kwie 2012, o 03:44
Model Lexusa: IS200 SportCross / mr2 sw21
Skąd:: KRK
Kontakt:

Re: usterka dwumasy objawy IS200 2002r

Post autor: GOLDI »

carinus pisze:Nie mam niestety żadnego koła z dwumasą na ogledziny,jednak zastanawia mnie to,czy nie można przerobić i usztywnić samej dwumasy,dodatkowo zdejmując z niej trochę materiały dla odchudzenia.Dorobienie nowego koła to nie bedzie taka prosta sprawa.Można to zrobić bez najmniejszgo problemu u naprawdę dobrego tokarza z dobrym parkiem maszynowym.Dla mnie problem to dobranie odpowiedniego materiału żeby wieniec zębaty nie stracił ząbków po kilku odpaleniach,a sama tarcza wytrzymała nie mniej niż seryjna.
Temat jest ciekawy i sam byłbym zainteresowany takim zestawem.
mysle ze tokarz da rade ale juz leci do mnie uzywka od Rikiego ;) i rozpoczynam budowe prototypu na CNC, bede testowac w swoim IS ;) dostęp do odpowiednich materiałów również problemem nie jest ;) dam znac w temacie ;) jak bedzie ok i beda chetni to zrobimy jakas grupowa produkcje.
TmK18
Lex user
Posty: 158
Rejestracja: 9 lip 2013, o 19:25
Model Lexusa: IS200
Skąd:: WLKP
Kontakt:

Re: usterka dwumasy objawy IS200 2002r

Post autor: TmK18 »

A tak po ludzku jeśli przejdziemy z dwumasa na jednomas 2 razy lżejszy to czy nie zacznie nam cala buda latać razem ze skrzynią ? :P
Awatar użytkownika
GOLDI
Lex user
Posty: 207
Rejestracja: 9 kwie 2012, o 03:44
Model Lexusa: IS200 SportCross / mr2 sw21
Skąd:: KRK
Kontakt:

Re: usterka dwumasy objawy IS200 2002r

Post autor: GOLDI »

TmK18 pisze:A tak po ludzku jeśli przejdziemy z dwumasa na jednomas 2 razy lżejszy to czy nie zacznie nam cala buda latać razem ze skrzynią ? :P
niby jak ;)? zmienia sie masa wirujaca w roznych punktach ale przeciez takie rzeczy wywaza sie dynamcznie by nie było szeroko pojetego "bicia" :)

mniejsza masa kola ma swoje wady i zalety, zaleta to szybsze wkrecanie sie na obroty, wada szybsze spadanie z obrotow... dlatego sprobuje kolo w okolicy 7kg, jak bedzie ok z potencjalem na lzejsze to kolejne bedzie pol kilo do kilograma lzejsze ;)
ODPOWIEDZ

Wróć do „IS mk1 1998-2005”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości