usterka dwumasy objawy IS200 2002r
- GOLDI
- Lex user
- Posty: 207
- Rejestracja: 9 kwie 2012, o 03:44
- Model Lexusa: IS200 SportCross / mr2 sw21
- Skąd:: KRK
- Kontakt:
Re: usterka dwumasy objawy IS200 2002r
Wielu z was pytalo o lzejsze kola niz ostatnie 9-9,5kg
to dzialamy:
Waga z wieńcem powinna oscylowac w okolicach 7-7,5kg
to dzialamy:
Waga z wieńcem powinna oscylowac w okolicach 7-7,5kg
- Załączniki
-
- 15941983_1232959490117850_597479754_n.jpg (14.31 KiB) Przejrzano 4100 razy
- blue
- Lex Maniak
- Posty: 983
- Rejestracja: 2 sty 2014, o 20:16
- Model Lexusa: IS200 Sport
- Skąd:: Kraków
- Kontakt:
Re: usterka dwumasy objawy IS200 2002r
Ta wersja budzi wizualnie mniejsze zaufanie, niż poprzednik
Ile waży oryginalne koło? Bo pewnie to będzie punkt wyjściowy. Jeśli np. 18kg, to odchudzenie na 9kg czy 7kg jakiejś wielkiej różnicy nie zrobi. Ja optowałem za 7kg tylko dlatego, że Jun waży podobnie (ale ono jest litą całością).
Ile waży oryginalne koło? Bo pewnie to będzie punkt wyjściowy. Jeśli np. 18kg, to odchudzenie na 9kg czy 7kg jakiejś wielkiej różnicy nie zrobi. Ja optowałem za 7kg tylko dlatego, że Jun waży podobnie (ale ono jest litą całością).
- GOLDI
- Lex user
- Posty: 207
- Rejestracja: 9 kwie 2012, o 03:44
- Model Lexusa: IS200 SportCross / mr2 sw21
- Skąd:: KRK
- Kontakt:
Re: usterka dwumasy objawy IS200 2002r
robilismy tez takie (zalacznik) pod 3 tarcz tiltonablue pisze:Ta wersja budzi wizualnie mniejsze zaufanie, niż poprzednik
Ile waży oryginalne koło? Bo pewnie to będzie punkt wyjściowy. Jeśli np. 18kg, to odchudzenie na 9kg czy 7kg jakiejś wielkiej różnicy nie zrobi. Ja optowałem za 7kg tylko dlatego, że Jun waży podobnie (ale ono jest litą całością).
sa pewne zasady konstrukcji kol zamachowych.
nie oslabia sie kola w miejscu jego pracy (montaz na wal) lub miejscu ciernej samego sprzegla. a wiele osob tak robi i odchudza kola w tych miejscach,
zreszta i tak najwieksze efekty uzyska sie sciagajac mase po najwiekszej srednicy, a zachowane punkty podpory wienca sa i tak mocno na wyrost do "mocy" samego rozrusznika
wlasciwie to tyle w temacie ode mnie bo nigdy sie jeszcze żadne kolo nie rozpadlo a niektore nie maja lekko (np nasza ~2000konna Calibra Tsunami Bimoto, sprzegla sie koncza, tryby i obudowy skrzyn lataja , polosie sie ukrecaja a kolom zamachowym nic nie jest...)
- Załączniki
-
- 13151746_1549240385370998_9016399691873633594_n.jpg (28.04 KiB) Przejrzano 4039 razy
- GOLDI
- Lex user
- Posty: 207
- Rejestracja: 9 kwie 2012, o 03:44
- Model Lexusa: IS200 SportCross / mr2 sw21
- Skąd:: KRK
- Kontakt:
Re: usterka dwumasy objawy IS200 2002r
dużo zapytan mam na PW a prośiej odpowiedzieć zbiorczo za co przepraszam.
3 sztuki w drodze. waga z wieńcem 7,6kg myślę że to już bardzo optymalna waga.
3 sztuki w drodze. waga z wieńcem 7,6kg myślę że to już bardzo optymalna waga.
- Załączniki
-
- 16924279_1275212419225890_2137009797_n.jpg (86.99 KiB) Przejrzano 3964 razy
-
- 16923822_1275208352559630_1271732788_n.jpg (85.39 KiB) Przejrzano 3964 razy
-
- 16839379_1275214335892365_366200682_n.jpg (111.66 KiB) Przejrzano 3964 razy
- GOLDI
- Lex user
- Posty: 207
- Rejestracja: 9 kwie 2012, o 03:44
- Model Lexusa: IS200 SportCross / mr2 sw21
- Skąd:: KRK
- Kontakt:
Re: usterka dwumasy objawy IS200 2002r
Przyznam, iż nie bardzo mam czas się tym ostatnio zajmowac i nieco odkladamy to w czasie by nie zrobic tego szybko i na "odpieprz sie".. stad to wszystko nieco dluzej trwa. pozostaly juz tylko dwa kola z trzech ktore wykonalismy w tej serii... to jest drugie: http://allegro.pl/show_item.php?item=6735183180
trzecie w tym momencie wyważa sie dynamicznie. Niestety nie wiem kiedy będziemy w stanie zaplanować kolejne kola.. Raczej nie predzej niz 2-3 miesiace z racji oblozenia sprzetu.
trzecie w tym momencie wyważa sie dynamicznie. Niestety nie wiem kiedy będziemy w stanie zaplanować kolejne kola.. Raczej nie predzej niz 2-3 miesiace z racji oblozenia sprzetu.
- blue
- Lex Maniak
- Posty: 983
- Rejestracja: 2 sty 2014, o 20:16
- Model Lexusa: IS200 Sport
- Skąd:: Kraków
- Kontakt:
Re: usterka dwumasy objawy IS200 2002r
No i jednak wziąłem 7,6kg
Montaż mam nadzieję jeszcze w marcu.
Montaż mam nadzieję jeszcze w marcu.
- GOLDI
- Lex user
- Posty: 207
- Rejestracja: 9 kwie 2012, o 03:44
- Model Lexusa: IS200 SportCross / mr2 sw21
- Skąd:: KRK
- Kontakt:
Re: usterka dwumasy objawy IS200 2002r
oo to Ty malo czasu bywam na forum ostatnio jak bede w Krakowie to na malego spota trzeba bedzie sie umowic kiedys...blue pisze:No i jednak wziąłem 7,6kg
Montaż mam nadzieję jeszcze w marcu.
jest plan i projekt na cos lekkiego... 4,5-5kg , to juz bedzie polaczenie alu z 40HM
- blue
- Lex Maniak
- Posty: 983
- Rejestracja: 2 sty 2014, o 20:16
- Model Lexusa: IS200 Sport
- Skąd:: Kraków
- Kontakt:
Re: usterka dwumasy objawy IS200 2002r
Koło zamontowane.
Stare koło dwumasowe było zapieczone i można uznać, że już od jakiegoś czasu jeździłem na "jednomasie"
Sprzęgło jeszcze by pojeździło ale docisk i łożysko wyciskowe już miały dość. Przy okazji wymieniłem łożysko koła zamachowego (pilot bearing) oraz uszczelniacz od strony skrzyni i uszczelniacz wału w skrzyni.
Montaż koła jednomasowego przebiegł dość sprawnie pomimo konieczności ściągania wału, skrzyni i wydechu od kolektora do końca (lepiej było ściągnąć całość niż ciąć wszystkie śruby):
Dodatkowo została zamontowana "sprężynka antypiskowa" - piszczenie łożyska wyciskowego na niewciśniętym sprzęgle nie powinno już nigdy się pojawić
Uwagi co do montażu - jest ciasno. Zarówno osadzenie koła na "wypustku" wału jak i docisku na kole było trudne. Otwór w kole jest "na styk" i trzeba go było dociskać śrubami. Mam nadzieję, że nie będzie już nigdy ściągane bo może to być mocno problematyczne. Bolce na samym kole są o jakieś 1-1,2mm zbyt duże w stosunku do oryginału, co powoduje że docisk też trzeba było na siłę dociągać śrubami. Nie wiem, jak to kiedyś ewentualnie będzie ściągane ale pewnie "bez młota nie robota".
Samo koło na powierzchni pracującej posiadało dookolne wyżłobienia po obróbce, więc mechanik próbował zniwelować ten efekt przez potraktowanie koła lekko papierem ścierny w prostopadłej do wyżłobień płaszczyźnie.
Generalnie montaż przebiegł pomyślnie ale ktoś, kto to będzie demontował będzie rzucał kurtyzanami...
Teraz wrażenia:
Reakcja na gaz znacząco się poprawiła. Auto wreszcie przyspiesza zamiast tylko próbować. Tak to auto powinno jeździć w oryginale. Przeleciałem sobie spory kawałek obwodnicą i naprawdę różnica w każdym zakresie obrotów jest na duży plus. Do tego załączenie VVT-i jest o wiele mocniej odczuwalne (prawie jak VTEC). Banana na twarzy miałem całe popołudnie
Z minusów - tam gdzie mogłem sobie do tej pory jechać 90km/h na 6-tym biegu pod lekką górkę trzeba już redukować - jest wyczuwalny brak "mocy". Jak to się przełoży na spalanie, tego jeszcze nie wiem.
Dodatkowo po zmianie dalej mam szarpanie przy zmianie biegów, więc pewnie zostały do wymiany poduszki sanek i dyfra. Zmieniam 10-go kwietnia.
Stare koło dwumasowe było zapieczone i można uznać, że już od jakiegoś czasu jeździłem na "jednomasie"
Sprzęgło jeszcze by pojeździło ale docisk i łożysko wyciskowe już miały dość. Przy okazji wymieniłem łożysko koła zamachowego (pilot bearing) oraz uszczelniacz od strony skrzyni i uszczelniacz wału w skrzyni.
Montaż koła jednomasowego przebiegł dość sprawnie pomimo konieczności ściągania wału, skrzyni i wydechu od kolektora do końca (lepiej było ściągnąć całość niż ciąć wszystkie śruby):
Dodatkowo została zamontowana "sprężynka antypiskowa" - piszczenie łożyska wyciskowego na niewciśniętym sprzęgle nie powinno już nigdy się pojawić
Uwagi co do montażu - jest ciasno. Zarówno osadzenie koła na "wypustku" wału jak i docisku na kole było trudne. Otwór w kole jest "na styk" i trzeba go było dociskać śrubami. Mam nadzieję, że nie będzie już nigdy ściągane bo może to być mocno problematyczne. Bolce na samym kole są o jakieś 1-1,2mm zbyt duże w stosunku do oryginału, co powoduje że docisk też trzeba było na siłę dociągać śrubami. Nie wiem, jak to kiedyś ewentualnie będzie ściągane ale pewnie "bez młota nie robota".
Samo koło na powierzchni pracującej posiadało dookolne wyżłobienia po obróbce, więc mechanik próbował zniwelować ten efekt przez potraktowanie koła lekko papierem ścierny w prostopadłej do wyżłobień płaszczyźnie.
Generalnie montaż przebiegł pomyślnie ale ktoś, kto to będzie demontował będzie rzucał kurtyzanami...
Teraz wrażenia:
Reakcja na gaz znacząco się poprawiła. Auto wreszcie przyspiesza zamiast tylko próbować. Tak to auto powinno jeździć w oryginale. Przeleciałem sobie spory kawałek obwodnicą i naprawdę różnica w każdym zakresie obrotów jest na duży plus. Do tego załączenie VVT-i jest o wiele mocniej odczuwalne (prawie jak VTEC). Banana na twarzy miałem całe popołudnie
Z minusów - tam gdzie mogłem sobie do tej pory jechać 90km/h na 6-tym biegu pod lekką górkę trzeba już redukować - jest wyczuwalny brak "mocy". Jak to się przełoży na spalanie, tego jeszcze nie wiem.
Dodatkowo po zmianie dalej mam szarpanie przy zmianie biegów, więc pewnie zostały do wymiany poduszki sanek i dyfra. Zmieniam 10-go kwietnia.
- brat_z
- Lex user
- Posty: 263
- Rejestracja: 26 lut 2015, o 15:56
- Model Lexusa: is200
- Skąd:: Warszawa
- Kontakt:
Re: usterka dwumasy objawy IS200 2002r
Poradnik okej:)
Montaż dodatkowej sprężynki nic nie pomoże w tym położeniu... Zauważ że poprzez dźwignię łożysko oporowe będzie cały czas pracować szurając po łapkach sprężyny docisku więc nic się ni zmieni;)
Montaż dodatkowej sprężynki nic nie pomoże w tym położeniu... Zauważ że poprzez dźwignię łożysko oporowe będzie cały czas pracować szurając po łapkach sprężyny docisku więc nic się ni zmieni;)
- blue
- Lex Maniak
- Posty: 983
- Rejestracja: 2 sty 2014, o 20:16
- Model Lexusa: IS200 Sport
- Skąd:: Kraków
- Kontakt:
Re: usterka dwumasy objawy IS200 2002r
Zmieni. Jest dociśnięte i nie szura, bo się kręci. Jest cisza.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości