problemy z przełączaniem na gaz na zimnym silniku

Problemy oraz informacje na temat użytkowania instalacji LPG

problemy z przełączaniem na gaz na zimnym silniku

Postprzez LENAR » 1 mar 2018, o 16:32

Cześć, moja instalka to STAG, reduktor zdaje się KME silver, wtryski AC, założona 1,5 roku temu = jakieś 45ooo km.
Przyznaję się, że nie wgryzłem się w temat przed montażem i oddałem auto do "magika" z polecenia, oto co z tego (póki co) wyszło:

Mam problem z przełączaniem na gaz na zimnym silniku.
Zaczęło się już po dwóch miesiącach przy pierwszych chłodach, auto przy próbie przejścia na gaz po prostu gasło, śmierdziało przy tym gazem. "magik" stwierdził, że źle był skalibrowany czujnik temp w reduktorze, przez co przełączanie było za wcześnie. Niby to skorygował i niby było OK, na jakiś czas.

Za jakiś czas miał taki kaprys, ze się nie przełączył na gaz, ale nie zasygnalizował tego pikaniem, migała tylko kontrolka na przełączniku. Na próby przełączenia "z palca" też nie chciał zareagować, dalej migała kontrolka. Problem się "odwiesił" po wyłączeniu silnika.

Kolejny etap fochów: przy próbie przełączenia na gaz (zwykle odbywało się to w okolicy pierwszej kreski na wskaźniku temp) słychać szybkie pikanie i nie przełącza na gaz, na przełączniku szybko miga kontrolka. Na wyższej temp próbuję "z palca" przełączyć na gaz i dopiero za którymś razem się uda, jak silnik już się bardziej nagrzeje.
Zdarzyło się też że niby przełączył na LPG ale szarpał i nie miał mocy do przyspieszania.

Filtr fazy gazowej jest nowy, do filtra fazy ciekłej nie zaglądałem. Silnik rozgrzewa się prawidłowo, poziom płynu jest OK.

Nie chcę wracać do gościa co to montował, bo przestałem mu ufać, kolektora nie ściągał, o AFR nie wiem czy słyszał.

Chciałbym podjechać do kogoś z Wawy lub okolic na jakąś diagnostykę, może ktoś pomoże ogarnąć temat, ja nie mam lewych rąk, jednak nie czuję się na siłach by przy tym cokolwiek dłubać.

pozdrawiam
Krzysiek
LENAR
Nowy lex user
 
Posty: 3
Dołączył(a): 18 sie 2017, o 14:07
Model Lexusa: IS 200
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wilga

Re: problemy z przełączaniem na gaz na zimnym silniku

Postprzez zdrowy_zab » 1 mar 2018, o 16:56

Myślę - LPG, myślę - KlinikaLPG ;)
zdrowy_zab
Lex user
 
Posty: 72
Dołączył(a): 30 sie 2017, o 12:51
Model Lexusa: LS400
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pajęczno/Warszawa

Re: problemy z przełączaniem na gaz na zimnym silniku

Postprzez Pawcio1979 » 1 mar 2018, o 17:14

Jak masz 100 zeta na zbyciu kup interfejs bluetooth np. CCY nie robie reklamy. Pobada się instalacje temperatury, ciśnienia itp. Coś musi być skopane.
Alkohol niszczy skórę........głównie na kolanach i łokciach.
Pawcio1979
Lex user
 
Posty: 76
Dołączył(a): 27 wrz 2017, o 18:31
Model Lexusa: GS300
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Re: problemy z przełączaniem na gaz na zimnym silniku

Postprzez klinikalpg.pl » 1 mar 2018, o 23:31

Już chciałem napisać, że przewodowy będzie tańszy (31zet) ale przy 89 zeta za Bluetooth to w sumie rzeczywiście wygodniej.
LENAR - Jakbyś odpalił sobie program spróbuj zaznaczyć opcję "podgrzewanie wtryskiwaczy". Może pomóc. Objawy sugerować mogą klejenie się przysyfionych wtryskiwaczy.
klinikalpg.pl
Lex user
 
Posty: 72
Dołączył(a): 28 maja 2017, o 00:00
Model Lexusa: LS400 UCF20
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: DC|

Re: problemy z przełączaniem na gaz na zimnym silniku

Postprzez gmiter » 2 mar 2018, o 08:23

LENAR napisał(a):Filtr fazy gazowej jest nowy, do filtra fazy ciekłej nie zaglądałem.
Krzysiek



To zajrzyj bo mi raz to po 2 tysiącach się zakleił mułem
Avatar użytkownika
gmiter
Lex Driver
 
Posty: 545
Dołączył(a): 9 mar 2016, o 12:07
Lokalizacja: Gdynia
Model Lexusa: IS300
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdynia

Re: problemy z przełączaniem na gaz na zimnym silniku

Postprzez Dawid0ss » 2 mar 2018, o 09:42

gmiter napisał(a):
LENAR napisał(a):Filtr fazy gazowej jest nowy, do filtra fazy ciekłej nie zaglądałem.
Krzysiek



To zajrzyj bo mi raz to po 2 tysiącach się zakleił mułem

Mułem ?! Może następnym razem po prostu zalej z dystrybutora na stacji, a nie motopompą ze stawu ;-)
Moja maszynka - IS 200 Turbo mk1 http://www.lexus-forum.pl/viewtopic.php?t=8932
Avatar użytkownika
Dawid0ss
Lex Master
 
Posty: 1691
Dołączył(a): 14 sty 2013, o 12:46
Model Lexusa: IS 200 Turbo mk1 (link w stopce)
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Re: problemy z przełączaniem na gaz na zimnym silniku

Postprzez gmiter » 2 mar 2018, o 13:37

Dawid0ss napisał(a):
gmiter napisał(a):
LENAR napisał(a):Filtr fazy gazowej jest nowy, do filtra fazy ciekłej nie zaglądałem.
Krzysiek



To zajrzyj bo mi raz to po 2 tysiącach się zakleił mułem

Mułem ?! Może następnym razem po prostu zalej z dystrybutora na stacji, a nie motopompą ze stawu ;-)


Tankowałem wtedy przez jakiś czas na innym Orlenie niż zawsze bo miałem po drodze i tak się zadziało - co najlepsze butla była nowa - jakieś pół roku po założeniu gazu.
Avatar użytkownika
gmiter
Lex Driver
 
Posty: 545
Dołączył(a): 9 mar 2016, o 12:07
Lokalizacja: Gdynia
Model Lexusa: IS300
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdynia

Re: problemy z przełączaniem na gaz na zimnym silniku

Postprzez owczar » 3 mar 2018, o 09:10

Mi to bardziej wygląda na elektrozawor przy reduktorze. Nie jest czasem skierowany w dół?
owczar
Moderator
 
Posty: 3454
Dołączył(a): 26 lut 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Polska

Re: problemy z przełączaniem na gaz na zimnym silniku

Postprzez tofex » 3 mar 2018, o 12:31

Ja mam podobne problemy z listwami Matrix xj, ale to podobno ich przypadłość. Po długim postoju w niskich temperaturach jest problem z pierwszym przełączeniem, auto gasło, lub długi czas chdziło kulawo, mimo stosowania dobrych filtrów FL z odstojnikami. Pomogło rozebranie listew i dokładne oczyszczenie w benzynie. Teraz na mrozie przełącza się w miarę normalnie tzn. nie gaśnie, a ewentualnie chodzi nierówno przez kilka sekund.
tofex
Lex user
 
Posty: 147
Dołączył(a): 8 lis 2011, o 08:24
Model Lexusa: LS 400
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Szczecin

Re: problemy z przełączaniem na gaz na zimnym silniku

Postprzez Dawid0ss » 3 mar 2018, o 20:33

owczar napisał(a):Mi to bardziej wygląda na elektrozawor przy reduktorze. Nie jest czasem skierowany w dół?

A jakie byłyby tego konsekwencje?
Moja maszynka - IS 200 Turbo mk1 http://www.lexus-forum.pl/viewtopic.php?t=8932
Avatar użytkownika
Dawid0ss
Lex Master
 
Posty: 1691
Dołączył(a): 14 sty 2013, o 12:46
Model Lexusa: IS 200 Turbo mk1 (link w stopce)
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Następna strona

Powrót do Problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość