Strona 1 z 1

rozjechane mapy lpg

PostNapisane: 11 sty 2018, o 16:25
przez luki90
Hej, pytanie do forumowych specjalistów od lpg.
Wiem ze nie macie szklanych kul żeby mi przepowiedzieć co to może być ale może mnie nakierujecie.
Mam rozjazd na lpg miedzy bankami, na pb jest równiutko. B1 rano jest bogaty i to na maks -20 constans. Jak silnik sie rozgrzeje to wraca do prawie normy, ale to tez nie zupełnie ponieważ B1 zubożyłem w korektach, wieć jak bym wrocił do normalnych ustawień byłoby też bogato ale już nie na -20.

Filtry nowe, wtryski baracudy, reduktor KME silver. I do niedawna wszystko było dobrze i stało się to z dnia na dzień.

Moje pytania:
Jak sprawdzić który wtrysk leje.
Czy sonda lamda mogła by w ten sposób przekłamywać ?
Czy nieszczelności przy wkrętkach mogą dawać takie objawy ?
Co może dawać takie objawy?

Re: rozjechane mapy lpg

PostNapisane: 11 sty 2018, o 23:58
przez klinikalpg.pl
luki90 napisał(a):Filtry nowe, wtryski baracudy, reduktor KME silver. I do niedawna wszystko było dobrze i stało się to z dnia na dzień.

Moje pytania:
Jak sprawdzić który wtrysk leje.
Czy sonda lamda mogła by w ten sposób przekłamywać ?
Czy nieszczelności przy wkrętkach mogą dawać takie objawy ?
Co może dawać takie objawy?


1/ Sterownik ? 2/ Przebieg auta, przebieg instalacji (wtryskiwaczy!) ?

- wyłączając w programie gazowym pojedynczo wtryskiwacze i obserwując sondę / korekty
- trudno wykluczyć, ale trzeba by poobserwowac zachowanie sond
- raczej nie - przy "lewiźnie" dolewałoby paliwa
- zaklejone wtryskiwacze, nie domykają się i na zimno leją a po rozgrzaniu robi się lepiej.

Ale...
Baraki rzadko to robią, rzadko dzieje się tak za dnia na dzień (choc jest pytanie o jakość obserwacji - kiedy zaczynamy zauważac coś co narasta stopniowo).

Ponowienie pytania o przebieg wtryskiwaczy oraz dodatkowo o jakość / częstotliwość wymiany filtrów.

Re: rozjechane mapy lpg

PostNapisane: 12 sty 2018, o 08:07
przez gmiter
Może wina leży w samym ułożeniu wtryskiwaczy i montażu - czy wtryski są zasilane z obu stron bo może przy większym wydatku gdzieś brakuje LPG.

Druga sprawa to ciśnienie LPG - jeżeli masz bardzo niskie ustawione nominalnie reduktorze to na zimnym silniku może wariować i centralka LPG w sterowaniu wtryskiem jak i rozchodzenie się gazu po przewodach.

Ogólnie tu może być kilka problemów - pokaż zdjecie montażu jak to wygląda.

Re: rozjechane mapy lpg

PostNapisane: 12 sty 2018, o 08:15
przez luki90
Stag b box, przebieg silnika 130Kkm, przebieg osprzętu silnika gdzieś ze 270Kkmm,(wymieniany silnik), przebieg instalacji nie wiem gdzieś ze 35Kkm

Wyłączałem wtryskiwacze i korekty się dziwnie zachowywały, po wyłączeniu w b1 jednego wtryskiwacza, kolejne dwa wtryskiwacze narastały do +15 po czym jakby się resetowały do 0.
Czyli bardziej pasuje na zaklejone wtryski, choć mówisz że rzadko to się zdarza na barakach. Można je jakoś przeczyścić ?
Filtry wymieniam co rok, ostatnio były wymieniane lipiec/ sierpień. Jakie to nie wiem, ale nie najgorsze, dodatkowo w jakiejś czarnej otulinie.

mogę jakiś film nakręcić jak to mogło by pomoc :)

Re: rozjechane mapy lpg

PostNapisane: 12 sty 2018, o 08:27
przez luki90
gmiter napisał(a):Może wina leży w samym ułożeniu wtryskiwaczy i montażu - czy wtryski są zasilane z obu stron bo może przy większym wydatku gdzieś brakuje LPG.

Druga sprawa to ciśnienie LPG - jeżeli masz bardzo niskie ustawione nominalnie reduktorze to na zimnym silniku może wariować i centralka LPG w sterowaniu wtryskiem jak i rozchodzenie się gazu po przewodach.

Ogólnie tu może być kilka problemów - pokaż zdjecie montażu jak to wygląda.


Przez większość czasu było dobrze jak korekty uciekały w jakąś stronę to razem.
miałem tak przy 1.3 bara i mam tak przy 1 barze.
Może gdzieś mam jakieś zdjęcia ale montaż jest poprawny wtryski bliziutko kolektora, nie pamiętam jak są zasilane same wtryskiwacze ale jakby z jednego albo dwóch na każdy bank przewód który leci z reduktora.

Re: rozjechane mapy lpg

PostNapisane: 12 sty 2018, o 10:07
przez gmiter
luki90 napisał(a):Stag b box, przebieg silnika 130Kkm, przebieg osprzętu silnika gdzieś ze 270Kkmm,(wymieniany silnik), przebieg instalacji nie wiem gdzieś ze 35Kkm

Wyłączałem wtryskiwacze i korekty się dziwnie zachowywały, po wyłączeniu w b1 jednego wtryskiwacza, kolejne dwa wtryskiwacze narastały do +15 po czym jakby się resetowały do 0.
Czyli bardziej pasuje na zaklejone wtryski, choć mówisz że rzadko to się zdarza na barakach. Można je jakoś przeczyścić ?
Filtry wymieniam co rok, ostatnio były wymieniane lipiec/ sierpień. Jakie to nie wiem, ale nie najgorsze, dodatkowo w jakiejś czarnej otulinie.

mogę jakiś film nakręcić jak to mogło by pomoc :)


Barakudy można czyścić. Ja podłączam je do generatora impulsów i w kierunku odwrotnym do przepływu płuczę pod niewielkim ciśnieniem.

Re: rozjechane mapy lpg

PostNapisane: 12 sty 2018, o 11:24
przez luki90
Sam robiłeś to urządzenie czy kupiłeś ?

Re: rozjechane mapy lpg

PostNapisane: 12 sty 2018, o 15:30
przez gmiter
Sam zrobiłem z Arduino i przekaźników :)