zaciski IS300

Problemy oraz informacje na temat użytkowania instalacji LPG
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
przemosc
Lex Driver
Posty: 350
Rejestracja: 13 cze 2014, o 01:33
Model Lexusa: IS300/RX300/ES300h
Skąd:: Rzyki
Kontakt:

zaciski IS300

Post autor: przemosc »

Wie ktoś jaki zacisk z innego modelu/marki podszedłby do IS300 (2002 rok)? Nie chodzi tutaj o sam swap, ale o wyeliminowanie stukających hamulców. Wyczytałem w internetach, że ludzie smarują blaszki podtrzymujące klocki smarem wysokotemperaturowym ale nie jestem jakoś do tego przekonany.
rafiq2144
Lex user
Posty: 267
Rejestracja: 7 paź 2015, o 15:10
Model Lexusa: IS200
Skąd:: Rybnik
Kontakt:

Re: zaciski IS300

Post autor: rafiq2144 »

Stukanie czesto jest od prowadnic, jesli nie masz wybitych otworow w jarzmach, to mozesz na kazda strone dac po dwie gorne prowadnice. Oryginalnie dolna ma taka jakby gumowa tulejke, ktora sie rypie, a gorna pasuje tam na styk.
Awatar użytkownika
blue
Lex Maniak
Posty: 983
Rejestracja: 2 sty 2014, o 20:16
Model Lexusa: IS200 Sport
Skąd:: Kraków
Kontakt:

Re: zaciski IS300

Post autor: blue »

Zaciski pasują zamiennie do IS200/IS300.
Stukają nie prowadnice a blaszki, na których trzyma się klocek. Powinny być czyste i gładkie. Niczym się ich nie powinno smarować, bo szybciej się zabrudzą.
Podstawą dobrego działania tych zacisków jest smar do prowadnic - ja zastosowałem silikonowy TRW i od ponad roku spokój. Prowadnice chodzą idealnie.
Awatar użytkownika
przemosc
Lex Driver
Posty: 350
Rejestracja: 13 cze 2014, o 01:33
Model Lexusa: IS300/RX300/ES300h
Skąd:: Rzyki
Kontakt:

Re: zaciski IS300

Post autor: przemosc »

Problem w tym ze prowadnice mam nowe i wszystko z nimi ok. Najwiecej dalo mi do myslenia to, ze po zmianie klockow z ori na ferodo problem ustal w 90% ale tylko na chwile :/
rafiq2144
Lex user
Posty: 267
Rejestracja: 7 paź 2015, o 15:10
Model Lexusa: IS200
Skąd:: Rybnik
Kontakt:

Re: zaciski IS300

Post autor: rafiq2144 »

Jesli chodzi o stuki i prowadnice, to te 2 tematy sie lacza. U mnie na 100% wala prowadnice, bo mam jajowate otwory w jarzmach, spowodowane zaniedbaniem poprzedniego wlasciciela. Przy klockach mam wszystko ciasno ladnie spasowane, a prowadnice sa cicho przez 2 dni jak je przesmaruje, ale nie bede co chwile podnosil auta i tego rozbieral;)
Awatar użytkownika
agatka
Lex Driver
Posty: 310
Rejestracja: 20 lis 2015, o 01:14
Model Lexusa: is200
Skąd:: Lodz
Lokalizacja: Łódz
Kontakt:

Re: zaciski IS300

Post autor: agatka »

Sensownym lecz kosztownym zabiegiem eliminujacym calkowicie ten problem jest modyfikacja ukł hamulcowego z wykorzystaniem innych zacisków i tarcz.Plusem tego rozwiazania jest znaczaca poprawa bezpieczenstwa poprzez duzo krotsza droge hamowania oraz stosunkowo tanie tarcze i klocki.Minusem koszt przebudowy i koniecznosc zmiany felunku na minimum 17 cali ale jak kto woli.Tanio lub dobrze
ODPOWIEDZ

Wróć do „Problemy techniczne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości