Problem z nową instalacja gazową RX300 gen I
- gmiter
- Lex Master
- Posty: 1247
- Rejestracja: 9 mar 2016, o 12:07
- Model Lexusa: IS350
- Skąd:: Gdynia
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: Problem z nową instalacja gazową RX300 gen I
I na biegu jałowym i podczas jazdy LTFT i STFT dobrze żeby były w granicach +/-5% w każdym zakresie obciążeń.
-
- Lex user
- Posty: 40
- Rejestracja: 12 maja 2019, o 15:06
- Model Lexusa: Lexus RX300
- Skąd:: Łódź
- Kontakt:
Problem z nową instalacja gazową RX300 gen I
Witam ponownie po dłuższym czasie.
Więc tak, byłem u gazownika, wgrał nowe ustawienia, ale niestety nadal mam problem z P0171, a czasem do tego dochodzi P1133. Ostatnio pojechałem do Chorwacji i poczułem lekki stres jak auto w połowie drogi zaczęło się dławić, szarpać przy prędkościach autostradowych 130-160km/h. Po sprawdzeniu wykazało te błędy, więc przełączyłem na benzynę, zrobiłem 100km i samochód normalnie się zachowywał. W drodze powrotnej znowu się historia powtórzyła z P0171, jak i z P1133. Raz do tego wywaliło błędy P0300, P0301, P0303, P0305.
Wspominałem, że pachnie mi gazem w kabinie jak puszczę nadmuch na przednią szybę, ale miałem nieszczelność na łączniku elastycznym i myślałem, że to może spaliny z tego, więc kupiłem na Amazonie całą przednią rurę z łącznikiem Walker'a wraz z uszczelkami, wymieniłem. Myślałem, że zapach zniknie. Może nie jest już tak intensywny jak wtedy, ale nadal jest.
Więc się zastanawiam, czy może coś z wtryskami od lpg jest nie tak, jeśli niby szczelność gazu jest, wydech u mnie teraz jest też szczelny. Może jakiś wtrysk nie domaga? Po tych błędach LTFT jest zbyt duży. Przepływ powietrza MAF chyba też nie jest w normie... Jakieś sugestie? Bo już zaczynam żałować, że w ogóle ten gaz zamontowałem...
Wysłane z mojego Redmi 3S przy użyciu Tapatalka
Więc tak, byłem u gazownika, wgrał nowe ustawienia, ale niestety nadal mam problem z P0171, a czasem do tego dochodzi P1133. Ostatnio pojechałem do Chorwacji i poczułem lekki stres jak auto w połowie drogi zaczęło się dławić, szarpać przy prędkościach autostradowych 130-160km/h. Po sprawdzeniu wykazało te błędy, więc przełączyłem na benzynę, zrobiłem 100km i samochód normalnie się zachowywał. W drodze powrotnej znowu się historia powtórzyła z P0171, jak i z P1133. Raz do tego wywaliło błędy P0300, P0301, P0303, P0305.
Wspominałem, że pachnie mi gazem w kabinie jak puszczę nadmuch na przednią szybę, ale miałem nieszczelność na łączniku elastycznym i myślałem, że to może spaliny z tego, więc kupiłem na Amazonie całą przednią rurę z łącznikiem Walker'a wraz z uszczelkami, wymieniłem. Myślałem, że zapach zniknie. Może nie jest już tak intensywny jak wtedy, ale nadal jest.
Więc się zastanawiam, czy może coś z wtryskami od lpg jest nie tak, jeśli niby szczelność gazu jest, wydech u mnie teraz jest też szczelny. Może jakiś wtrysk nie domaga? Po tych błędach LTFT jest zbyt duży. Przepływ powietrza MAF chyba też nie jest w normie... Jakieś sugestie? Bo już zaczynam żałować, że w ogóle ten gaz zamontowałem...
Wysłane z mojego Redmi 3S przy użyciu Tapatalka
-
- Lex user
- Posty: 40
- Rejestracja: 12 maja 2019, o 15:06
- Model Lexusa: Lexus RX300
- Skąd:: Łódź
- Kontakt:
Problem z nową instalacja gazową RX300 gen I
Bardzo proszę o jakieś podpowiedzi, może coś z własnego doświadczenia? Może mieliście podobne problemy? Z góry dziękuję za wszelkie sugestie.
Ostatnio zmieniony 17 sie 2019, o 19:16 przez Lexmartin, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Lex user
- Posty: 40
- Rejestracja: 12 maja 2019, o 15:06
- Model Lexusa: Lexus RX300
- Skąd:: Łódź
- Kontakt:
Problem z nową instalacja gazową RX300 gen I
...
Ostatnio zmieniony 17 sie 2019, o 19:31 przez Lexmartin, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Lex user
- Posty: 40
- Rejestracja: 12 maja 2019, o 15:06
- Model Lexusa: Lexus RX300
- Skąd:: Łódź
- Kontakt:
-
- Moderator
- Posty: 3805
- Rejestracja: 26 lut 2014, o 11:53
- Model Lexusa: Lexus
- Skąd:: Polska
- Kontakt:
Re: Problem z nową instalacja gazową RX300 gen I
Kolego, te korekty to jakiś kosmos. Jakby jakiś wtryskiwacz nie działał, lał, albo nie lał wcale.
Nawet nie wiedziałem, że w lexuside ECU jest w stanie ustawić tak wysokie korekty. Myślałem, że jak w mitsubishi max 30%.
Jazda może zakończyć sie awarią silnika.
Nie sądzę by instalacja była aż tak źle wystrojona.
Proponuję zrobić mały test. Odłączamy akumulator na 2 minuty. Podłączamy, odpalamy na PB i robimy kilka km.
Potem na biegu jałowym testujemy. Przełączasz jeden cylinder i patrzysz na korekty. Jeśli zaczną się zmieniać to znaczy, że już jest coś nie tak. Ale nie kończ testu. Przejdź tak przez wszystkie wtryskiwacze po kolei i zobacz, który wywołuje największą zmianę. Gorzej, że to BRC i sam nie podziałasz...
Pozostaje Ci nagrać film z korektami na PB, potem z korekatmi na LPG i pojechać do gazownika z nadzieję, że tym razem podejdzie do sprawy poważnie. A lubryfikację niech stosuje w sypialni, a nie przy LPG
Nawet nie wiedziałem, że w lexuside ECU jest w stanie ustawić tak wysokie korekty. Myślałem, że jak w mitsubishi max 30%.
Jazda może zakończyć sie awarią silnika.
Nie sądzę by instalacja była aż tak źle wystrojona.
Proponuję zrobić mały test. Odłączamy akumulator na 2 minuty. Podłączamy, odpalamy na PB i robimy kilka km.
Potem na biegu jałowym testujemy. Przełączasz jeden cylinder i patrzysz na korekty. Jeśli zaczną się zmieniać to znaczy, że już jest coś nie tak. Ale nie kończ testu. Przejdź tak przez wszystkie wtryskiwacze po kolei i zobacz, który wywołuje największą zmianę. Gorzej, że to BRC i sam nie podziałasz...
Pozostaje Ci nagrać film z korektami na PB, potem z korekatmi na LPG i pojechać do gazownika z nadzieję, że tym razem podejdzie do sprawy poważnie. A lubryfikację niech stosuje w sypialni, a nie przy LPG
-
- Lex user
- Posty: 40
- Rejestracja: 12 maja 2019, o 15:06
- Model Lexusa: Lexus RX300
- Skąd:: Łódź
- Kontakt:
Problem z nową instalacja gazową RX300 gen I
Po ostatniej regulacji gazownik nagrywał filmik z parametrów i sam mówił że może wywalić błąd, miał to pokazać szefowi i nie wiem... Ja miałem podróż w planach i zrobiłem 2900km i mam nadzieję że nie uszkodziłem silnika. Teraz za bardzo nie chce rozłączać bo skasuj się błąd oczekujący P0171, a do gazownika muszę coś mieć na ECU. Najgorsze jest to że jadę do gazownika i coś tam doda dawki, coś odejmie i gówno z tego wynika. Według instrukcji LTFT i STFT mają tolerancja - +20% powyżej ECU wywala check engin na deskę.
Wkurza mnie to już instalacja prawie 5k zł, a nie chodzi to tak jak trzeba. Myślę że to kwestia wystrojenia... Nie wiem czy lekki zapach czasami jakby gazu gdzieś na postoju na światłach i puszczęnie nadmuchu z przodu na przednią szybę bez klimy, to normalne?
Jeśli wydech jest szczelny, to nie mogą być spaliny gazu, jeśli przewody gazu były sprawdzane i niby są okey to może jakiś wtrysk gazu...
Lexus ustawia takie kolektory z tego co mi wiadomo po to aby jak na którym że jest za mało, to daje więcej aby wyrównać w celu nie uszkodzenia silnika.
Wysłane z mojego Redmi 3S przy użyciu Tapatalka
Wkurza mnie to już instalacja prawie 5k zł, a nie chodzi to tak jak trzeba. Myślę że to kwestia wystrojenia... Nie wiem czy lekki zapach czasami jakby gazu gdzieś na postoju na światłach i puszczęnie nadmuchu z przodu na przednią szybę bez klimy, to normalne?
Jeśli wydech jest szczelny, to nie mogą być spaliny gazu, jeśli przewody gazu były sprawdzane i niby są okey to może jakiś wtrysk gazu...
Lexus ustawia takie kolektory z tego co mi wiadomo po to aby jak na którym że jest za mało, to daje więcej aby wyrównać w celu nie uszkodzenia silnika.
Wysłane z mojego Redmi 3S przy użyciu Tapatalka
-
- Moderator
- Posty: 3805
- Rejestracja: 26 lut 2014, o 11:53
- Model Lexusa: Lexus
- Skąd:: Polska
- Kontakt:
Re: Problem z nową instalacja gazową RX300 gen I
Ten zapach nie jest normalny - nic nie powinieneś czuć.
Tak, korekty są od tego by ratować sytuację, ale korekty są na 1 bank nie na cylinder.
Przykładowo. Jeśli np jeden wtryskiwacz źle podaje dawkę to ECU zwiększa dawkę na wszystkie cylindry w banku. W spalinach cały czas jest tlen z felernego cylindra i proces dzieje się do czasu aż korekty osiągną maksa.
Niestety Twój przypadek nie jest odosobniony.
Czy to jest patronacki zakład instalatorski BRC? Jeśli tak to może proboj rozmawiać z BRC.
Jazda z tak wystrojona instalacją może się zakończyć uszkodzeniem katalizatorów.
Zrób screeny błędów oczekujących albo zdjęcia.
Na myśl przychodzi mi jeszcze czeski błąd - złe podpięte wtryskiwacze LPG - np zamienione cylindry. Przyczyn może być mnóstwo...
Jak przechodzi na LPG to nie masz czasem szarpnięcia jakby wypadał zapłon?
Tak, korekty są od tego by ratować sytuację, ale korekty są na 1 bank nie na cylinder.
Przykładowo. Jeśli np jeden wtryskiwacz źle podaje dawkę to ECU zwiększa dawkę na wszystkie cylindry w banku. W spalinach cały czas jest tlen z felernego cylindra i proces dzieje się do czasu aż korekty osiągną maksa.
Niestety Twój przypadek nie jest odosobniony.
Czy to jest patronacki zakład instalatorski BRC? Jeśli tak to może proboj rozmawiać z BRC.
Jazda z tak wystrojona instalacją może się zakończyć uszkodzeniem katalizatorów.
Zrób screeny błędów oczekujących albo zdjęcia.
Na myśl przychodzi mi jeszcze czeski błąd - złe podpięte wtryskiwacze LPG - np zamienione cylindry. Przyczyn może być mnóstwo...
Jak przechodzi na LPG to nie masz czasem szarpnięcia jakby wypadał zapłon?
-
- Lex user
- Posty: 40
- Rejestracja: 12 maja 2019, o 15:06
- Model Lexusa: Lexus RX300
- Skąd:: Łódź
- Kontakt:
Problem z nową instalacja gazową RX300 gen I
Nie znam się na tyle aby odróżnić po listwie czy nie są zamienione wtryski, nie wiem czy cos widać na pierwszym zdjęciu z postu na samej górze.
Dziś też zauważyłem że jak silnik pracował a ja stałem przed autem na wprost maski czułem zapach gazu... Coś nie tak jest??
Jak się przełącza na gaz nie szarpie, ale było tak przy zmianie biegów i na autostradzie przy jakiś 120-130km/h że zaczął mi się dławić szarpać. Po tym wyskoczyło losowe wypadanie cylindrów 1,3,5.
Może ktoś się orientuje, czy mogę np w ramach gwarancji BRC czakram jechać do jakiegoś innego zakładu który ma dobrą renomę aby mi to naprawić nie wydając na to złotówki?
Wysłane z mojego Redmi 3S przy użyciu Tapatalka
Dziś też zauważyłem że jak silnik pracował a ja stałem przed autem na wprost maski czułem zapach gazu... Coś nie tak jest??
Jak się przełącza na gaz nie szarpie, ale było tak przy zmianie biegów i na autostradzie przy jakiś 120-130km/h że zaczął mi się dławić szarpać. Po tym wyskoczyło losowe wypadanie cylindrów 1,3,5.
Może ktoś się orientuje, czy mogę np w ramach gwarancji BRC czakram jechać do jakiegoś innego zakładu który ma dobrą renomę aby mi to naprawić nie wydając na to złotówki?
Wysłane z mojego Redmi 3S przy użyciu Tapatalka
-
- Moderator
- Posty: 3805
- Rejestracja: 26 lut 2014, o 11:53
- Model Lexusa: Lexus
- Skąd:: Polska
- Kontakt:
Re: Problem z nową instalacja gazową RX300 gen I
Ja bym dzwonił do przedstawicielstwa BRC.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość