Strona 1 z 2

Strzały z kolektora

: 9 lis 2017, o 00:43
autor: pothead
Siemano,
problem pojawił się po 6 msc od założenia instalacji. Przy depnięciu w podłogę (na gazie tylko i wyłącznie). Na początku myślałem, że to w zawieszeniu ale po dogłębnej analizie okazało się, że chodzi o coś zupełnie innego.
Pierwsza próba i zmiana na benzynę dowiodły, że problem jest w instalacji bądź LPG lub czymś co z nią się bezpośrenio wiąże.
Po wizycie w warsztacie gdzie instalacja była montowana dokonano korekty w tych pięknych kreskach (zielonych i niebieskich). Korekta nie była duża, wręcz symboliczna. Przy zmianie ustawień problem (dudnienie/strzały) ciągle sie pojawiał tylko z mniejszym nasilieniem.
Padło na wymianę świec i pomogło na jakieś 2kkm, no może 2,5kkm. Od jakiegoś czasu przy depnięciu gazu w podłogę na nższych biegach nakurwia tak, że ludzie uciekają z przystanków jakby słyszeli wysadzającego się mudżahedina ;)

Ma ktoś jakiś pomysł? Chętnie podjadę na diagnozę w jakieś sprawdzone miejsce ;)

Re: Strzały z kolektora

: 9 lis 2017, o 09:35
autor: klinikalpg.pl
Wygląda na to, że jest potwornie przelany skoro gaz spala się w wydechu. Choć równie dobrze mogą być problemy z zapłonem.
Pojechałbym do Pawła Rzący.
http://v-gaz.pl/
Przypuszczam, że nie zaszkodzi wspomnieć, że z mojego polecenia :)

Re: Strzały z kolektora

: 9 lis 2017, o 15:19
autor: pothead
Problem polega na tym, że nie jest przelany. Sprawdzane to było i wprowadzono minimalne korekty. Wyminiłem też świece i przez jakiś czas było spokojnie ale od niedawna zaczęło się na nowo. Instalacja jest nowa i na gwarancji ale piszę tutaj bo jestem całkiem zielony w temacie LPG i nie chce co chwila wymieniać części na czuja. Z diagnozą w warsztacie co gaz zakłada to wiadomo jak jest..Panie, gaz jest super ekstra lux, to coś innego. No i cholera wie czy człowieka w konia nie robią.

Re: Strzały z kolektora

: 9 lis 2017, o 16:49
autor: agiless
Jeśli problem jest tylko na LPG, to gazmeni muszą to poprawić, bo instalka na gwarancji. Ty nie powinieneś jechać do innego gazmena, bo możesz stracić gwarancję. Jeśli nie potrafią, to zażądaj demontażu i zwrotu pieniędzy. Masz do tego prawo.

Re: Strzały z kolektora

: 9 lis 2017, o 18:48
autor: Troy
Sekwencja nie ma prawa strzelić

Re: Strzały z kolektora

: 9 lis 2017, o 21:05
autor: agiless
Może któryś wtrysk jest dziabnięty i leje. Ma prawo wtedy huknąć w wydech.
Jeśli sterownik LPG to Stag, to jest tam możliwość sprawdzania pojedynczo każdego wtrysku, ale to raczej każdy macher powinien wiedzieć.

Re: Strzały z kolektora

: 9 lis 2017, o 21:42
autor: lukas78
agiless pisze:Może któryś wtrysk jest dziabnięty i leje. Ma prawo wtedy huknąć w wydech
Dokładnie to samo chciałem koledze zasugerować - tyle tylko, że na wolnych obrotach i bez obciążenia (tzn. przy dodawaniu gazu na luzie) takie strzały raczej nie występują - i na postoju ciężko zdiagnozować który wtrysk dostał po dupie. Mam to teraz u siebie (lubi podczas przyspieszania lekko strzelić i szarpnąć) i tu pytanie do bardziej doświadczonych - planuję zmierzyć rezystancję na każdym wtrysku - i wydaje mi się, że jeśli któryś wtrysk dostał po dupie to powinien pokazać inną, tzn. sporo odbiegającą od pozostały wtrysków rezystancję.

Re: Strzały z kolektora

: 9 lis 2017, o 22:17
autor: agiless
Pomiar rezystancji możesz zrobić, ale pewnie będzie taka sama lub na tyle niewielka, że nie rzutuje. Wtrysk sam w sobie może się uszkodzić lub zużyć czyli nie będzie dawkował odpowiednio lub nie będzie się zamykał. Zależnie od sterownika można to wyłapać softem do sterownika.

Re: Strzały z kolektora

: 10 lis 2017, o 02:25
autor: Pawcio1979
W poprzednim aucie na stagu q-box mialem tak ze wtrysk się wieszał i po dodaniu gazu i odpuszczeniu strzelał z wydechu. Wtrysk może paść elektrycznie jak i mechanicznie. Stag ma tak ze kazdy wtrysk możesz wł/wył i obserwowac ich prace w programie i to bez utraty gwarancji!!!
Naciskaj na nich, niech robią to!!!
Ps. Najwyżej bedą zwalać a to że masz kable NW padnięte, a to że świece, albo lpg kiepskie zalewasz :)

Re: Strzały z kolektora

: 10 lis 2017, o 09:44
autor: klinikalpg.pl
Chyba wszystkie współczesne sterowniki dają możliwość odłączania wtryskiwaczy gazowych pojedynczo, co daje możliwość ich diagnostyki.
Aczkolwiek przyzwoite wtryskiwacze raczej nie padają po 6 miesiącach.
pothead Co tam jest zamontowane?
Podglądasz jakieś parametry silnika przez OBD ?
ELM kosztuje grosze, a podgląd korekt paliwowych może sporo wyjaśnić. Zwłaszcza w silniku z dwoma bankami będziesz widział rozjazd.
Bank z korektami na minus to ten z lejącym wtryskiem.
I teraz kolejne pytanie - jak auto zapala po nocy ?
Jeżeli są jakieś problemy to faktycznie potwierdzałoby hipotezę lejącego wtrysku - zalanie kolektora gazem przez nieszczelny wtryskiwać.

Albo po prostu nie potrafią auta wystroić.

Albo szukaj padającej cewki :)

Tyle diagnostyki szklaną kulą :)