Saskłacz pisze:skyglobe pisze:... Rodzaj paliwa i jego stan skupienia nie ma żadnego znaczenia...
W tym kolego. Nawet temperatura ma znaczenie.
Nie rozumiem też co masz na myśli mówiąc o spokoju? Do czego to się odnosi?
Nie chodzi też o to kto ma racje, tylko gdzie lezy prawda.
Witam.
Wyrwałeś z kontekstu kawałek wypowiedzi. Pojęcie "stechiometria" nie jest zarezerwowane tylko do procesów utleniania (taki głównie zachodzi w komorze spalania).
Odniosłem wrażenie, że się irytujesz jeżeli ktoś ma odmienne zdanie od Twojego, stąd prośba o mały chill out
.
Wracając do sprawy. Post wyżej masz tabelkę, która powinna wyjaśnić wątpliwości. Tak to niestety wygląda. Różnicę 20% podałem bardziej jako wartość orientacyjną, a nie prawdę objawioną. Masz oczywiście rację, że samo porównanie czystych liczb dla obu paliw nie prowadzi do sensowych wniosków, ale procesy jakie zachodzą na obu paliwach, a raczej "przygotowanie" do spalania odbywa się w zasadniczo innych warunkach. Mam na myśli ciśnienie wtryskiwanego paliwa, czas w jakim miksowało się z powietrzem, podatność na zapłon, ciepło właściwe paliwa, i pewnie dziesiątki innych. Suma tych wszystkich czynników wpływa na różnicę w ilości spalanego paliwa. Obawiam się, że na łamach tego forum nie jesteśmy w stanie rozwiać wszystkich niejasności i odpowiedzieć na wszelkie pytania, problemy i wątpliwości. Załóż gaz do Swojego bolidu, dobrze wyreguluj,a zapewniam, że nawet jeżeli w Twoim przypadku różnica w apetycie na benzyna/gaz wyniesie 21% to i tak będziesz zadowolony.
Pozdrawiam