Strona 3 z 3

Re: LEXUS GS 430 mk3 SPALANIE GAZ/BENZYNA

: 11 wrz 2019, o 10:14
autor: agiless
Saskłacz pisze:Chodzi mi po prostu, żeby dowiedzieć się skąd to wynika, a na razie nikt nie jest tego dobrze uzasadnić.
Różnica w spalaniu wynika z gęstości gazu. Są kalkulatory, sam możesz przeliczyć.

Re: LEXUS GS 430 mk3 SPALANIE GAZ/BENZYNA

: 11 wrz 2019, o 11:48
autor: gmiter
Chodzi mi po prostu, żeby dowiedzieć się skąd to wynika, a na razie nikt nie jest tego dobrze uzasadnić.
Gęstośc gazu oraz gęstośc przeliczeniowa w dystrybutorze do akcyzy to nie są równoważne parametry i też trzeba brać to pod uwagę.

Re: LEXUS GS 430 mk3 SPALANIE GAZ/BENZYNA

: 11 wrz 2019, o 12:02
autor: Saskłacz
gmiter pisze: Gęstośc gazu oraz gęstośc przeliczeniowa w dystrybutorze do akcyzy to nie są równoważne parametry i też trzeba brać to pod uwagę.
Ale spalanie podajesz przy gęstości w dystrybutorze w stosunku litrów do kilometrów. To co piszesz tylko dowodzi, że jak kaloryczność gazu do benzyny jest o 20% mniejsza przy faktycznej gęstości gazu, to nie może wyjść taki sam stosunek spalania w litrach na kilometr.
Chyba, że przy faktycznej gęstości gazu jego kaloryczność w stosunku nie jest mniejsza o 20% tylko o inną wartość (wtedy pytanie o jaką), a po przeliczeniu na litrów na kilometr wychodzi 20%.
Inaczej to dla mnie nie ma sensu.

Re: LEXUS GS 430 mk3 SPALANIE GAZ/BENZYNA

: 11 wrz 2019, o 12:41
autor: gmiter
Masz poniżej wyliczenie.

Re: LEXUS GS 430 mk3 SPALANIE GAZ/BENZYNA

: 12 wrz 2019, o 23:43
autor: skyglobe
Saskłacz pisze:
skyglobe pisze:... Rodzaj paliwa i jego stan skupienia nie ma żadnego znaczenia...
W tym kolego. Nawet temperatura ma znaczenie.
Nie rozumiem też co masz na myśli mówiąc o spokoju? Do czego to się odnosi?
Nie chodzi też o to kto ma racje, tylko gdzie lezy prawda.

Witam.
Wyrwałeś z kontekstu kawałek wypowiedzi. Pojęcie "stechiometria" nie jest zarezerwowane tylko do procesów utleniania (taki głównie zachodzi w komorze spalania).
Odniosłem wrażenie, że się irytujesz jeżeli ktoś ma odmienne zdanie od Twojego, stąd prośba o mały chill out :dance3: .
Wracając do sprawy. Post wyżej masz tabelkę, która powinna wyjaśnić wątpliwości. Tak to niestety wygląda. Różnicę 20% podałem bardziej jako wartość orientacyjną, a nie prawdę objawioną. Masz oczywiście rację, że samo porównanie czystych liczb dla obu paliw nie prowadzi do sensowych wniosków, ale procesy jakie zachodzą na obu paliwach, a raczej "przygotowanie" do spalania odbywa się w zasadniczo innych warunkach. Mam na myśli ciśnienie wtryskiwanego paliwa, czas w jakim miksowało się z powietrzem, podatność na zapłon, ciepło właściwe paliwa, i pewnie dziesiątki innych. Suma tych wszystkich czynników wpływa na różnicę w ilości spalanego paliwa. Obawiam się, że na łamach tego forum nie jesteśmy w stanie rozwiać wszystkich niejasności i odpowiedzieć na wszelkie pytania, problemy i wątpliwości. Załóż gaz do Swojego bolidu, dobrze wyreguluj,a zapewniam, że nawet jeżeli w Twoim przypadku różnica w apetycie na benzyna/gaz wyniesie 21% to i tak będziesz zadowolony.
Pozdrawiam