LS mkIII (UCF30) - Pytania o auto z ogloszenia

Wszelkie informacje na temat zakupu modelu LS
Awatar użytkownika
michalllw
Lex Master
Posty: 1540
Rejestracja: 2 sty 2011, o 11:43
Model Lexusa: IS-F
Skąd:: Bielawa
Kontakt:

Re: LS mkIII (UCF30) - Pytania o auto z ogloszenia

Post autor: michalllw »

owczar pisze:Choć LS430 to naprawdę wdzięczne i bezawaryjne auto, to przez swoją egzotykę nie zawsze jest tanie w utrzymaniu.

Robiąc samemy te koszty minimalizuję, ale generalnie niech nikt nie liczy, że kupi 17 letnie auto, które przeszło przez niejednego właściciela, zrobiło nie wiadomo ile km, było naprawiane zapewne różnie, będzie jeździł kosztowo jak golfem 1.6.

Na start przeczytaj FAQ LS430.

Będziesz miał na początek rozrząd plus sprawdzenie luzów zaworowych. Do tego pewnie eksploatacyjne tematy jak tuleje przedniego zawieszenia jeśli jeszcze nie robione. Póki nie obejrzysz to o pakiecie startowym można wróżyć. Ale jak dojdą opony, hamulce a nie robisz tego sam, to rachunek z warsztatu może opiewać na 5k - filtry, oleje, rozrząd, regulacja luzów zaworowych, hamulce, coś w zawieszeniu.

Oczywiście to najczarniejszy scenariusz, ale wszystko zależy od tego jak auto było utrzymane do tej pory.
:ok: :ok: :ok: :ok: :ok: :ok: :ok:
Każdy szukacz LS430 powinien to przeczytać bo większość podnieca się tym że auto jest bezawaryjne a zapomniałeś napisać o pneumatyce i np. psujących się czujnikach parkowania
https://www.facebook.com/MMniceCARS/
owczar
Moderator
Posty: 3805
Rejestracja: 26 lut 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Skąd:: Polska
Kontakt:

Re: LS mkIII (UCF30) - Pytania o auto z ogloszenia

Post autor: owczar »

Pneumatyka to już w ogóle inna bajka :) nawet regeneracja w nagengast szarpnie mocno kieszenią... Ale większość zakłada że założy kolejną używkę z allegro. Filtr po cenie i kup teraz.

Czujniki na szczęście z aliexpress działają spoko, bo OEM to jakiś kosmos cenowy. Jak technologia NASA :)
Kaloteck
Lex user
Posty: 155
Rejestracja: 7 wrz 2015, o 12:53
Model Lexusa: ES 350 '07
Skąd:: Wałbrzych
Kontakt:

Re: LS mkIII (UCF30) - Pytania o auto z ogloszenia

Post autor: Kaloteck »

owczar pisze:Pneumatyka to już w ogóle inna bajka :) nawet regeneracja w nagengast szarpnie mocno kieszenią...
ale czy jest skuteczna?
owczar
Moderator
Posty: 3805
Rejestracja: 26 lut 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Skąd:: Polska
Kontakt:

Re: LS mkIII (UCF30) - Pytania o auto z ogloszenia

Post autor: owczar »

Ciężko powiedzieć :) To jest najwiekszy problem. Wiem, że kilka osób robiło, ale jak na dłuższą metę się sprawdziło nikt nie pisał...
Pepton
Lex user
Posty: 71
Rejestracja: 8 paź 2017, o 11:13
Model Lexusa: GS430 MKII
Skąd:: Ruda Śląska
Kontakt:

Re: LS mkIII (UCF30) - Pytania o auto z ogloszenia

Post autor: Pepton »

Niestety muszę z przykrością stwierdzić na własnym przykładzie, że firma Nagengast nie do końca zna się na rzeczy...

Wysłałem do nich do regeneracji tylny prawy amortyzator z LS-a 430 poliftowego. Amortyzator miał zużytą część tłumiącą (koło podskakiwało na nierównościach). Wysłałem amortyzator do Gdańska. Po 10 dniach wrócił "niby zregenerowany". Pierwszy szok po założeniu to wyjazd z warsztatu i zjazd z pierwszego krawężnika - głuche dobicie owego amortyzatora. Dalsza jazda i widzę, że amortyzator stoi jak przyspawany, zero tłumienia, jazda jak wozem drabiniastym. Podjechałem na stację aby sprawdzić ten amortyzator, wynik: 100% czyli amor stoi. Dzwonię do Nagengast (wysłałem skan badania amortyzatorów) i mówię co jest, gościu potwierdza że 100% sprawności ewidentnie dowodzi, że amortyzator stoi i jest uszkodzony. Każą go wymontować i odesłać w celu ponownej naprawy, uspokajając że pokryją koszt wymiany. Wymontowałem, wysłałem. Niestety po kilku dniach dzwoni kierownik z Nagengast zdziwiony co ja chcę od tego amortyzatora, bo oni go posprawdzali na wszelkie możliwe sposoby i wg nich amortyzator jest sprawny. Twierdzili, że źle był założony (silniczek, 3 śruby u góry, jedna na dole - faktycznie filozofia). Pragnę dodać, iż silniczek sterujący był sprawny (sprawdzone). Wysłali mi go z powrotem, twierdząc że wszystko jest OK. Myślę sobie, może coś poprawili, tylko się nie chcą przyznać. Założę i sprawdzę... Niestety dalej to samo... Dzwonię do nich i mówię że dalej to samo a oni znowu swoje. Chciałem nawet pojechać do Gdańska, aby im udowodnić co zrobili. Niestety jak się okazuje, tak znana i porządna firma jak Nagengast nie ma stanowiska warsztatowego, aby mogli go u siebie wymontować. Oni tylko regenerują amortyzatory... Brak słów...
Amortyzator tak walił, że bałem się jeździć, żeby gniazda nie odkształciło czy szyba pękła, także auto stało do momentu aż po długich poszukiwaniach kupiłem używany. Po założeniu używki auto tłumi idealnie...
Zgodnie z umową z Nagengast odesłałem im ten wg nich "dobrze zregenerowany" i odesłali 1500 zł za regenerację. Niestety kosztów robocizny dwóch dodatkowych niepotrzebnych wymian nie pokryli a zapewniali, że pokryją...
Najgorsze jednak w tym wszystkim było to, że nie potrafią przyznać się że coś sknocili i robią z Ciebie idiotę...

Nagengast - ODRADZAM !!!

Pozdrawiam
owczar
Moderator
Posty: 3805
Rejestracja: 26 lut 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Skąd:: Polska
Kontakt:

Re: LS mkIII (UCF30) - Pytania o auto z ogloszenia

Post autor: owczar »

Dzięki za podzielenie się opinią.
q3_
Lex Driver
Posty: 344
Rejestracja: 30 cze 2011, o 08:44
Model Lexusa: LS430
Skąd:: Mińsk Mazowiecki
Kontakt:

LS mkIII (UCF30) - Pytania o auto z ogloszenia

Post autor: q3_ »

owczar pisze:Dzięki za podzielenie się opinią.
Cześć,
Ja regenerowałem u nich wszystkie 4 amory. Jedyny problem to długi czas oczekiwania na wykonanie usługi i oczywiście koszty które nie są małe (no ale chciało się taki samochód to trzeba i koszty ponieść). Poza tym jest ok. Pierwsze z nich, które regenerowałem już 3 lata temu i ok 50 tys km, wciąż trzymają parametry i działają poprawnie. Ja w odróżnieniu do przedmówcy jestem zadowolony.

Wysłane z mojego F1 przy użyciu Tapatalka
Alucard
Lex user
Posty: 47
Rejestracja: 5 lut 2017, o 15:59
Model Lexusa: LC100 4.7 2001
Skąd:: Kraków
Kontakt:

Re: LS mkIII (UCF30) - Pytania o auto z ogloszenia

Post autor: Alucard »

Witam,

Wrócił i znów zaczyna mnie kusić a miałem porzucić kupowanie starych aut :P

https://www.otomoto.pl/oferta/lexus-ls- ... 344976da30

Czy właściciel jest na forum? Ktoś autko widział, może sprawdzał? Zastanawia mnie ta skrzynia..., ktoś może wysnuć jakąś racjonalną teorię?

Plus pytanie z cyklu głupich: przyciemniane szyby, czy można to cofnąć? :D

Pozdrawiam,
Paweł
owczar
Moderator
Posty: 3805
Rejestracja: 26 lut 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Skąd:: Polska
Kontakt:

Re: LS mkIII (UCF30) - Pytania o auto z ogloszenia

Post autor: owczar »

Można, ale troche zabawy jest, a przy tylnej szybie ryzyko uszkodzenia grzania.

Te dodatkowe listwy na drzwiach prezentują się zdecydowanie gorzej niż przyciemniane szyby. No wydech nieco ordynarny przy tak stonowanym aucie.

Co do skrzyni, to ciężko powiedzieć. Może olej, może elektrozawór. Przyczyn może być mnóstwo.
Alucard
Lex user
Posty: 47
Rejestracja: 5 lut 2017, o 15:59
Model Lexusa: LC100 4.7 2001
Skąd:: Kraków
Kontakt:

Re: LS mkIII (UCF30) - Pytania o auto z ogloszenia

Post autor: Alucard »

Hej owczar,

Mówisz o tych wspaniałych świecidełkach z logiem Lexusa? To jest zdecydowanie w out aczkolwiek to drobnostka w porównaniu do szyb i skrzyni.

Ja też jestem zwolennikiem ori niemniej jednak niektóre rzeczy można po prostu osunąć. Auta nie słyszałem więc póki co wydech zostawiam w spokoju.

Jak mnie pamięć nie myli to właściciel w poprzedniej aukcji także opisywał problem z skrzynią. Rozumiem, że auto sprzedaje więc po co generować dodatkowe koszta aczkolwiek gryzie się to z słowem perełka :P

Chyba wersja GOLD mną zawładnęła, strasznie mi się to podoba ;)

Pozdrawiam,
Paweł
ODPOWIEDZ

Wróć do „Lexus LS”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości