Strona 3 z 10
Re: LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem
: 7 maja 2015, o 09:18
autor: owczar
Na 17 calowe 225/55, a na 18 245/45.
Re: LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem
: 7 maja 2015, o 16:51
autor: rey
Konkretnie chodzi mi o markę, rozmiary znam. W wielu katalogach piszą o 16calówkach, ale to rozmiarówka LS400.
W serwisie lexa proponowali 225/55R17- GOODYEAR EFFICIENTGRIP PERFORMANCE.
Re: LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem
: 7 maja 2015, o 16:58
autor: owczar
Podejrzewam, że marka mogła być różna w zależności od kraju/kontynentu.
W katalogach firmowych lexusa przedlift wystepuje na Dunlop-ach, a polift na Bridgestone-ach Turanza.
Re: LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem
: 7 maja 2015, o 17:35
autor: Krawcol82
Zawsze w ASO można sprawdzić po VIN wyposażenie auta, a tam powinna być informacja, na jakich oponach i w jakim rozmiarze wyjechał dany egzemplarz z fabryki-przynajmniej u mnie po VIN taka informacja jest
TIRE BRAND 004D DUNLOP
TIRE & DISK WHEEL 010D 245/45R19 8J S/M
Co ciekawe-w moim przypadku dalej ta sama marka siedzi na felgach
Ale czy ten sam model-tego nie wiem.
Ale nie wiem do czego to komu potrzebne-po 10 latach są już kolejne lepsze modele opon
Re: LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem
: 24 sty 2017, o 22:22
autor: michalWro
Skoro FAQ, to chyba warto dodać:
Instrukcja obsługi - jak znajdę, postaram się zamieścić link.
DYI:
Regeneracja subwoofera -
viewtopic.php?f=41&t=10913
Kontroler zawieszenia pneumatycznego LS430 -
viewtopic.php?f=41&t=13548
Nawigacja (najnowsze mapy Polski):
Gen 1 - "Mapa Toyota E04 North 2011-2012 Gen. 01", niedługo może pojawi się link
Możliwe jest też wrzucenie nowszego komputera nawigacji, numer części to prawdopodobnie 86841-50100 i 86841-50101. Do weryfikacji, ja u siebie tego nie mam.
Problem z bijącymi tarczami
Rozwiązałem go zestawem tarcz
Blue Print ADT343215 + klocki
Ferodo FDB1688. Zestaw sprawdzony też u innego forumowicza.
Temat poruszany przez forumowiczów w kilku miejscach, np. tu:
viewtopic.php?f=39&t=9279 i tu:
viewtopic.php?f=115&t=10254
Re: LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem
: 24 sty 2017, o 23:06
autor: Miłosz
Podejdzie jakas navi e19 14-15 rok ? Ponoć obsługuje ls430... jak co to mogę podrzucić sznurki.
Re: LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem
: 7 cze 2017, o 15:43
autor: owczar
Do typowych usterek tego modelu należy dopisać tuleje metalowo gumowe przednich wahaczy - z tego co widzę problem dotyczy w tej chwili prawie każdego egzemplarza - niezależnie od przebiegu. Wiek niestety robi swoje. Dodatkowo pneumatyka nie ułatwia życia tulejom, które są naciągane.
Kolejna typowa usterka - w ostatnim czasie słyszałem o kilku przypadkach. Korozja podkładek króćcy chłodnicy oleju. Korozja powoduje wyrywanie króćcy z rdzenia - gwint zostaje uszkodzony. Płyn chłodniczy wycieka, ale gorsza sprawa to olej ze skrzyni. W najgorszym wypadku skrzynia ulega uszkodzeniu.
Koszt króccy w ASO to 120sztuka. Nowa chłodnica koło 2k. Warto to sprawdzić i profilaktycznie wymienić.
Re: LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem
: 7 cze 2017, o 19:48
autor: corner
owczar pisze:
Kolejna typowa usterka - w ostatnim czasie słyszałem o kilku przypadkach. Korozja podkładek króćcy chłodnicy oleju. Korozja powoduje wyrywanie króćcy z rdzenia - gwint zostaje uszkodzony. Płyn chłodniczy wycieka, ale gorsza sprawa to olej ze skrzyni. W najgorszym wypadku skrzynia ulega uszkodzeniu.
Masz na myśli to, że po utracie płynu w chłodnicy gotuje się olej w skrzyni, czy to, że miesza się wówczas z płynem chłodniczym?
Re: LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem
: 7 cze 2017, o 19:51
autor: owczar
Mam na myśli to że wycieka olej że skrzyni.
Re: LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem
: 18 cze 2017, o 21:47
autor: Krystof
Przerabiałem awarie chłodnicy na szczęście przebiegła ona pomyślne w sensie takim że skrzynia nie oberwała, po jej wyminie wszystko chodzi jak powinno
Postaram się wam podesłać zdjęcia. Ogólnie można tego uniknąć lub przewidzieć awarię jeśli podczas wymiany oleju ściągnie się pierwszą plastikową osłonę i obejrzy króćce. Te oryginalne są słabej jakości aluminium lubi się utleniać. i jeszcze gwint, który jest wkręcony w chłodnicę olejową.