Strona 3 z 10

Re: LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem

: 7 maja 2015, o 09:18
autor: owczar
Na 17 calowe 225/55, a na 18 245/45.

Re: LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem

: 7 maja 2015, o 16:51
autor: rey
Konkretnie chodzi mi o markę, rozmiary znam. W wielu katalogach piszą o 16calówkach, ale to rozmiarówka LS400.

W serwisie lexa proponowali 225/55R17- GOODYEAR EFFICIENTGRIP PERFORMANCE.

Re: LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem

: 7 maja 2015, o 16:58
autor: owczar
Podejrzewam, że marka mogła być różna w zależności od kraju/kontynentu.

W katalogach firmowych lexusa przedlift wystepuje na Dunlop-ach, a polift na Bridgestone-ach Turanza.

Re: LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem

: 7 maja 2015, o 17:35
autor: Krawcol82
Zawsze w ASO można sprawdzić po VIN wyposażenie auta, a tam powinna być informacja, na jakich oponach i w jakim rozmiarze wyjechał dany egzemplarz z fabryki-przynajmniej u mnie po VIN taka informacja jest :-)

TIRE BRAND 004D DUNLOP
TIRE & DISK WHEEL 010D 245/45R19 8J S/M

Co ciekawe-w moim przypadku dalej ta sama marka siedzi na felgach ;-) Ale czy ten sam model-tego nie wiem.
Ale nie wiem do czego to komu potrzebne-po 10 latach są już kolejne lepsze modele opon ;-)

Re: LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem

: 24 sty 2017, o 22:22
autor: michalWro
Skoro FAQ, to chyba warto dodać:

Instrukcja obsługi - jak znajdę, postaram się zamieścić link.

DYI:
Regeneracja subwoofera - viewtopic.php?f=41&t=10913
Kontroler zawieszenia pneumatycznego LS430 - viewtopic.php?f=41&t=13548

Nawigacja (najnowsze mapy Polski):
Gen 1 - "Mapa Toyota E04 North 2011-2012 Gen. 01", niedługo może pojawi się link :)
Możliwe jest też wrzucenie nowszego komputera nawigacji, numer części to prawdopodobnie 86841-50100 i 86841-50101. Do weryfikacji, ja u siebie tego nie mam.

Problem z bijącymi tarczami
Rozwiązałem go zestawem tarcz Blue Print ADT343215 + klocki Ferodo FDB1688. Zestaw sprawdzony też u innego forumowicza.
Temat poruszany przez forumowiczów w kilku miejscach, np. tu: viewtopic.php?f=39&t=9279 i tu: viewtopic.php?f=115&t=10254

Re: LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem

: 24 sty 2017, o 23:06
autor: Miłosz
Podejdzie jakas navi e19 14-15 rok ? Ponoć obsługuje ls430... jak co to mogę podrzucić sznurki.

Re: LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem

: 7 cze 2017, o 15:43
autor: owczar
Do typowych usterek tego modelu należy dopisać tuleje metalowo gumowe przednich wahaczy - z tego co widzę problem dotyczy w tej chwili prawie każdego egzemplarza - niezależnie od przebiegu. Wiek niestety robi swoje. Dodatkowo pneumatyka nie ułatwia życia tulejom, które są naciągane.

Kolejna typowa usterka - w ostatnim czasie słyszałem o kilku przypadkach. Korozja podkładek króćcy chłodnicy oleju. Korozja powoduje wyrywanie króćcy z rdzenia - gwint zostaje uszkodzony. Płyn chłodniczy wycieka, ale gorsza sprawa to olej ze skrzyni. W najgorszym wypadku skrzynia ulega uszkodzeniu.

Koszt króccy w ASO to 120sztuka. Nowa chłodnica koło 2k. Warto to sprawdzić i profilaktycznie wymienić.

Re: LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem

: 7 cze 2017, o 19:48
autor: corner
owczar pisze: Kolejna typowa usterka - w ostatnim czasie słyszałem o kilku przypadkach. Korozja podkładek króćcy chłodnicy oleju. Korozja powoduje wyrywanie króćcy z rdzenia - gwint zostaje uszkodzony. Płyn chłodniczy wycieka, ale gorsza sprawa to olej ze skrzyni. W najgorszym wypadku skrzynia ulega uszkodzeniu.
Masz na myśli to, że po utracie płynu w chłodnicy gotuje się olej w skrzyni, czy to, że miesza się wówczas z płynem chłodniczym?

Re: LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem

: 7 cze 2017, o 19:51
autor: owczar
Mam na myśli to że wycieka olej że skrzyni.

Re: LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem

: 18 cze 2017, o 21:47
autor: Krystof
Przerabiałem awarie chłodnicy na szczęście przebiegła ona pomyślne w sensie takim że skrzynia nie oberwała, po jej wyminie wszystko chodzi jak powinno :)
Postaram się wam podesłać zdjęcia. Ogólnie można tego uniknąć lub przewidzieć awarię jeśli podczas wymiany oleju ściągnie się pierwszą plastikową osłonę i obejrzy króćce. Te oryginalne są słabej jakości aluminium lubi się utleniać. i jeszcze gwint, który jest wkręcony w chłodnicę olejową.