LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem

Wszelkie informacje na temat zakupu modelu LS
Krystof
Lex user
Posty: 27
Rejestracja: 19 lut 2016, o 23:50
Model Lexusa: obama LS400 i LS430
Skąd:: Lca
Kontakt:

Re: LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem

Post autor: Krystof »

Obrazek

Na zdjęciu widać nieszczęsny króciec, gwint jest zeżarty przez płyn chłodniczy. Co do zakupu króćca z ASO mi mówili ze jest to element z którym chłodnice się sprzedaje, i nie występuje on osobno. Z rozwagi bym nie rozkręcał ponieważ gwint jest bardzo krótki natomiast wewnętrzny gwint też jest aluminiowy a utlenianie postępuje równocześnie wiec wkręcenie nowego króćca z gwintem w stare gniazdo skorodowane (gwint wewnętrzny) jest bardzo ryzykowne ze względu na jego szczelność :)
Krystof
Lex user
Posty: 27
Rejestracja: 19 lut 2016, o 23:50
Model Lexusa: obama LS400 i LS430
Skąd:: Lca
Kontakt:

Re: LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem

Post autor: Krystof »

Obrazek

Tu macie dół chłodnicy w środku jest chłodnica olejowa skrzyni biegów widać że nie ma w środku gwintu, powinien on być blisko by ten króciec wkręcić bo gwint jest blisko i jest krótki :(. dalej tam w tym otworze jest sprężyna dociskająca oring chłodnicy by zapewnić szczelność. wygląda to jak gwint.
Krystof
Lex user
Posty: 27
Rejestracja: 19 lut 2016, o 23:50
Model Lexusa: obama LS400 i LS430
Skąd:: Lca
Kontakt:

Re: LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem

Post autor: Krystof »

Obrazek

a tutaj nowa chłodnica z dobrym rozwiązaniem bo króciec jest ze stali nierdzewnej jest on bardzo twardy i nie jest to mosiądz :)
owczar
Moderator
Posty: 3805
Rejestracja: 26 lut 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Skąd:: Polska
Kontakt:

Re: LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem

Post autor: owczar »

Gwint nie został zeżarty przez płyn. On został zerwany przez korozje między króćcem a chłodnicą na podkładce.

Uniknąć można bardzo łatwo - króćce w ASO po 120 zł. Wymiana prosta i szybka.
Krystof
Lex user
Posty: 27
Rejestracja: 19 lut 2016, o 23:50
Model Lexusa: obama LS400 i LS430
Skąd:: Lca
Kontakt:

Re: LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem

Post autor: Krystof »

Tego procesu nie można uniknąć moim zdaniem ten te utlenianie postępuje i zastosowanie aluminium na gwinty nie jest dobrym i wytrzymałym rozwiązaniem. Ogólnie aluminium jest podatne bardzo na chlorki sole i siarkę nawet występującą w powietrzu wiec dużo nie trzeba, co tu pisać ja bym nie ryzykował w takie Gów.... wkręcać 2 króćce kosztujące 240 zł skoro chłodnica kosztuje 550 zł i jest wykonana z materiałów zdecydowanie trwalszych jeśli chodzi o króćce... a co do zakupu ich w ASO to mi powiedzili Owczar w Toyocie i Lexusie ze jest to element z którym sprzedaje się chłodnice i osobno nie sprzedadzą.
Awatar użytkownika
michalWro
Lex Driver
Posty: 339
Rejestracja: 5 sty 2014, o 23:08
Model Lexusa: LS430
Skąd:: Wrocław
Kontakt:

Re: LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem

Post autor: michalWro »

Kupowałeś tę Nissensa, co wisi na iparts.pl?
Do mojego auta nie pasuje plug&play i zastanawiam się, co robić.
owczar
Moderator
Posty: 3805
Rejestracja: 26 lut 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Skąd:: Polska
Kontakt:

Re: LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem

Post autor: owczar »

No nie zgodzę się z tym co napisałeś. W aluminium najlepiej się wkręca aluminium. I gdyby nie stalowa podkładka to ta chłodnica jeździłaby dłużej niż wszelkiej maści zamienniki.

Co do jakości zamiennika też się nie zgodzę. Tak jak rozmawialiśmy przez telefon. Ma co najmniej o 1/3 mniejszą powierzchnię czynną. Widzę na Twoim foto, że ten Twój jest dokładnie taki sam jak mój. Gęstość lamelek jest naprawdę mała. W OEM jest och o wiele więcej i są do samego końca w zamienniku niekoniecznie. Nie jest to super jakość, ale nie ma alternatywy. W ASO trochę drogo. W dodatku w zamienniku trzeba rzeźbić - nie pasuje plug and play.

Króćce są dostępne. Gadałem ostatnio z ASO. Czas oczekiwania około 3 tygodnie. Jak się dobrze poszuka i poda numer to wszystko można kupić ;) 120 to cena w ASO Puławska bez rabatu. Po rabacie będzie taniej. Gdybym wiedział, że można tego uniknąć to wolałbym te starą OEM - jest o niebo lepiej wykonana i ma większą wydajność. W normalnej będzie ok. Ale osobiście bym ratował starą.
Krystof
Lex user
Posty: 27
Rejestracja: 19 lut 2016, o 23:50
Model Lexusa: obama LS400 i LS430
Skąd:: Lca
Kontakt:

Re: LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem

Post autor: Krystof »

tak nissen przerobiłem króciec plastikowy czyli wylot z góry chłodnicy tam gdzie się wkręca korek. Nie byłem za przeróbka korka zostawiłem go w spokoju, wiertło 4,5. ostrożnie wiercić drugi kołnierz chłodnicy tam gdzie wkręca się korek, wszystkie plastiki pasują :).
owczar
Moderator
Posty: 3805
Rejestracja: 26 lut 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Skąd:: Polska
Kontakt:

Re: LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem

Post autor: owczar »

michalWro pisze:Kupowałeś tę Nissensa, co wisi na iparts.pl?
Do mojego auta nie pasuje plug&play i zastanawiam się, co robić.
Tu też nie pasowała. Rzeźba z korkiem i dłuższy przewód.

A co jest z Twoją że chcesz wymienić? Zgniła? W mojej też urwał się króciec, ale ogólnie stan po tylu latach był super.
Krystof
Lex user
Posty: 27
Rejestracja: 19 lut 2016, o 23:50
Model Lexusa: obama LS400 i LS430
Skąd:: Lca
Kontakt:

Re: LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem

Post autor: Krystof »

Owczar obecnie latam na nowej chłodnicy i przy prędkościach 120 - 140 tęp. obroty silnika to równe 2 tyś (przy 140 km/h) nieznacznie była niżej niż zwykle ( wskazówka po rozgrzaniu zawsze w Ls jest na 2 poziomie) a wiemy ze te wskaźniki tęp., lexsa są bardzo wrażliwe więc ja uważam ze chłodnica jako zamiennik jest przemyślana i dobrze zaprojektowana. Jeżdżę Ls 400 który ma niewielki przebieg i też śmigam nim tak samo jednak tęp zawsze jest stała. A tu po wymianie jak jest chłodniejszy dzień widać że jest ok 2 mm niżej wskaźnik. To są moje spostrzeżenia użytkując 1 i 2 model przed wyminą chłodnicy i po wymianie. Co do "lamelek" mierzyłem je suwmiarka i różnica jest znikoma poniżej 1 mm. Może twój nissens jest mniej gęściejszy czyli rzadszy. stawiając 1 i 2 chłodnicę obok siebie różnice trudno wizualnie zauważyć a naprawdę bardzo precyzyjnie i dokładnie podeszłem do tematu wymiany.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Lexus LS”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości