LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem

Wszelkie informacje na temat zakupu modelu LS
ODPOWIEDZ
owczar
Moderator
Posty: 3805
Rejestracja: 26 lut 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Skąd:: Polska
Kontakt:

LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem

Post autor: owczar »

LS430 FAQ

Lexus LS430, czyli następca legendarnego LS400 pojawił się na rynku w sierpniu 2000 roku. Auto z poprzednikiem miało już niewiele wspólnego. LS430 został zaprojektowany od podstaw pod koniec lat 90-tych.
Z punktu widzenia użytkownika ma to swoje wady i zalety. Auto powstawała w czasach gdy auta projektowali inżynierowie bez większego udziału księgowych. Wszystkie podzespoły były testowane na długich dystansach, a scenariusze testów aut prototypowych były zróżnicowane i rozbudowane.
Kolejny aspekt dla jednych będzie wadą, a dla innych zaletą. Z racji tego, że auto powstawało kilka lat, w tym czasie pojawiały nowe technologie, które nie zostały uzwględniane w końcowej fazie. Z plusów- pomimo, że auto jest wypchane elektroniką, to sama elektronika jest trwała i jest możliwa jej diagnostyka.
Przykładem może być brak bluetooth w egzemplarzach przedliftowych czy radioodtwarzacz kasetowy- kto jeszcze używał kaset w 2000 roku?
Pomimo tego, że auto powstawało pod koniec lat 90-tych, to nie zabrakło w nim wielu innowacyjnych jak na tamte czasy rozwiązań. Jak przystało na falgowy model, Japończycy dopracowywali konstrukcję w każdym calu. Na uznanie zasługuje fakt, że pomimo gabarytów auto ma współczynnik oporu powietrza Cd=0,25 (z zawieszeniem pneumatycznym, Cd=0,26 ze zwykłym zawieszeniem). W tamtych czasach (zresztą nawet w chwili obecnej) jest to wynik, którego nie powstydziłoby się auto sportowe. Testy i pomiary odbywały się w tunelach aerodynamicznych, w których testowane są superszybkie japońskie pociągi. Podczas jazdy autostradą w ulewnym deszczu wszystkie szyby- w tym boczna i tylna pozostają suche.
Również przy projektowaniu silnika inżynierowie kładli nacisk na jego kulturę pracy. Dzięki temu i powyższemu udało się zbudować najcichsze auto w swoje klasie.
Poniżej małe porównanie:
Model konkurencji LS430 BMW 745i Jaguar XJ8 Audi A8L Mercedes S430 VW Phaeton
Bieg jałowy 36 dBA 40 dBA 41 dBA 42 dBA 44 dBA 44 dBA
Max otwarcie przepustnicy 68 dBA 69 dBA 72 dBA 73 dBA 70 dBA 73 dBA
Przy prędkości 70mph (ok 113km/h) 65 dBA 65 dBA 67 dBA 67 dBA 67 dBA 66 dBA


Oznaczenia modelowe:

UCF30L-AEAGKW LHD Europa
UCF30R-AEAGKW RHD Europa

UCF30L-AEAGKV Kraje GCC
UCF30R-AEAGKQ RHD Australia

Silnik 3UZ-FE bazuje na 1UZ-FE. Została zwiększona jego pojemność oraz zmniejszona masa.
Pojemność 4,293cccm.
Moc 207KW@5600rpm EU oraz 215KW@5600 GCC&US
Moment 417Nm@3500rpm oraz 430Nm@3500 GCC&US

Obrazek

W stosunku do LS400 zwis przedni został skrócony o 65mm, zwis tylny o 10mm, natomiast rozstaw osi został zwiększony o 75mm. Podczas projektowania został położony nacisk na przestrzeń pasażerską, ergonomię i komfort. Dzięki umieszczeniu zbiornika paliwa pod tylną kanapą została zwiększona także pojemność bagażnika.

Wyposażenie

W standardzie:
Elektrycznie regulowane szyby, centralny zamek, tempomat (na rynki US oraz JP - Toyota Celsior także aktywny), spryskiwaacze reflektorów, reflektory xenonowe, wielofunkcyjna kierownica.

Jako opcja była dostępna tapicerka skórzana z aniliną, która charakteryzowała się przyjemną w dotyku strukturą i większą niż standardowa skóra miękkoością.

Przednie fotele zapewniają regulację siedziska (jego długość oraz wysokość przedniej części), regulację części lędźwiowej (dwu punktowa), regulację pochylenia oparcia oraz wysokości zagłówka - oczywiście regulacja elektryczna. Dodatkowo regulowana jest wysokość mocowania górnego pasów, a także kierownica w dwóch płaszczyznach. Programowanie i pamięć ustawień dla 3 kierowców (ustawienie kierownicy, fotela, pasów i lusterek).
Jako opcja była dostępne wentylacja foteli z płynną regulacją temperatury (President lub Ultimate Luxury w zależności od rynku).

Również jako opcja była dostępna elektrycznie regulowana tylna kanapa (niezależna regulacja dla 2 osób). Dodatkowo w tej opcji dostępne były masaże w tylnej kanapie oraz podgrzewanie.
Regulacja umożliwiała przesunięcie siedziska wraz z oparciem oraz regulację zagłówka. Wszystko oczywiście z opcja zapamiętania ustawień. W panelu sterowania dodatkowo była dostępna regulacja temperatury, szybkości nawiewu i sterowanie radiem.
Wszystkie modele były wysposażone w uchwyty dla fotelików samochodowych (Europa ISOFIX, a Australia CRS).

Klimatyzacja została zaprojektowania tak, aby wszystkim pasażerom zapewnić wysoki komfort. W standardzie była dostępna dwustrefowa klimatyzacja. Jako opcja była dostępna (President lub Ultimate Luxury w zależności od rynku) klimatyzacja tylna wyposażona dodatkowo w oczyszczacz powietrza. W tylnej półce znajdował się czujnik dymu, który po wykryciu zanieczyszczeń powietrza działał w trybie oczyszczania. Z ciekawostek warto wspomnieć o czujniku czadu i tlenków azotu (umieszczony w grilllu), który po wykryciu tlenku węgla lub związków NOx zamykał obieg powietrza. W centralnych nawiewach umieszczono elektrycznie sterowanie klapy kierujące powietrze w zalezności od wskazań czujników umieszczonych w kabinie.

System audio w standardzie wyposażony był w 7 głośników, radiodtwarzacz kasetowy ze zmieniarką na 6 płyt umieszczoną w konsoli centralnej. Jako opcja dostepne były dodatkowe 2 głośniki z tyłu (President lub Ultimate Luxury w zależności od rynku).

Jako opcja dostępna była nawigacja z 7 całowym wyświetlaczem. Czytnik płyt DVD znajdował się w bagażniku po prawej stronie.

Również jako opcja dostępny był system bezkluczykowy, pozwalający na otwarcie samochodu poprzez dotknięcie zewnętrznej częsci klamki, uruchomienie silnika oraz zamknięcie drzwi za pomocą przycisku na klamce. Tylna klapa także była otwierana przyciskiem.

W Europie jako opcja, natomiast na innych rynkach jako standard dostępny był przedni oraz tylny parktronik. Z przodu znajdowało się 6 czujników, a z tyłu 4.
4 kreski - odległość 50-100cm
3 kreski - odległość 37,5-50cm
2 kreski - odległość 25-37,5cm
1 kreska - odległość 25cm i mniej

Zewnętrzne lusterka elektrycznie składane i regulowane, asferyczne i fotochromatyczne (wewnętrzne także fotochromatyczne). Dodatkowo wyposażone w podświetlenie dolne oświetlające ziemię podczas wsiadania i wysiadania. Podczas cofania automatycznie kierowane są w dół aby zapewnić lepszą widoczność. Ogrzewanie uruchamiane jest po włączenie wycieraczek i wyłączane automatycznie 15 min po ich zatrzymaniu.

W zależności od rynku (w EU standard) dostepny był czujnik deszczu znajdujuący się pod lusterkiem na przedniej szybie.

Auto wyposażono także w alarm. Zostaje uruchomiony po nieautoryzaowanym otwarciu drzwi, maski lub klapy, a także po odpięciu i podpięciu zasilania. Sygnalizacja poprzez oświetleneie wnętrza, światła awaryjne (na niektóre rynki także tylne i przednie światła), klakson, a w europie także syrenę z niezaleznym zasilaniem. Dodatkowym zabezpieczeniem jest immobiliser. Z ciekawostek warto dodać, że LS430 dwukrotnie zdobywał nagrodę w UK jako "najbezpieczniejsze" auto w kontekście odporności na włamanie i nieautoryzpwane uruchomienie.

Jak opcja dostepne było domykanie drzwi. Pozwalało ono na zamykanie drzwi bez trzaskania. Wystarczy popchnąć drzwi, a w końcowej fazie dociągnie je siłownik.
Klapa bagażnika była elektrycznie domykana w standardzie.

Drzwi zostały wyposazone w tzw "rygiel". Po dwukrotnym naciśnięciu przycisku na pilocie lub drzwiach została uruchamaiana blokada uniemożliwiająca otwarcie drzwi od środka. System otwierał wszystkie drzwi w przypadku kolizji z wystrzałem poduszek.

Przednia szyba zostąła pokryta powłoką antyrefleksyjną, dzięki której w pełnym słońcu deska rozdzielcza odbija się w szybie w minimalnym stopniu.

Jako opcja tyle szyby były wyposażone w filtry UV i IR. Wszystkie wersje były wyposazone w elektryczną tylną roletę (składa się automatycznie podczas cofania, sterowanie przyciskiem z przodu i z tyłu) oraz ręcznie składane rolety szyb tylnych.

Klapa bagażnika mocowana na zawiasie "łamanym", który nie ogranicza przestrzeni bagażnika.

Zawieszenie.

Standardowo auto było wyposażone w tradycyjne zawieszenie, ale jako opcja dostępna była pneumatyka.

Bezpieczeństwo aktywne.
ABS&EBD, TRC (kontrola trakcji), VSC (kontrola toru jazdy), aystent hamowania

Bezpieczeństwo pasywne.
Auto wyposażono w 6 poduszek powietrznych (2 z przodu, 2 w fotelach rpzednich plus 2 kurtyny dla pasażerów z przodu i z tyłu). Pasy bezpieczeństwa wyposażono w napinacze i ograniczniki przeciążeń, które stopniowo zwalniają naprężenie podczas wypadku redukując obrażenie klatki piersiowej.
Jak opcja były dostępne klejone boczne szyby (z filtrem UV).
Dodatkowo cała karoseria i fotele przednie zostały zaprojektowane w celu najlepszej ochrony pasażerów.

Dane techniczne:

Długość: 5005 mm
Szerokosć: 1830 mm
Wysokosć: 1490 (1470 z pneumatyką)
Rozstaw osi: 2925 mm
Prześwit: 145 (150 z pneumatyką)
Masa własna:
Przód: 970-980 kg
Tył: 860-940 kg
Całość: 1830-1920 kg
Masa całkowita:
Przód: 1080 kg
Tył: 1270 kg
Całość: 2350 kg
Pojemność zbiornika: 84 l
Pojemność bagażnika: 573 l (497 z klimatyzacją z tyłu).
Max prędkość: 250 km/h
Max prędkość z tempom.: 225 km/h
Przyśpieszenie:
0-100 km/h 6,7 s
0-400 m 14,7 s
Max prędkości:
1-szy bieg: 68 km/h
2-gi bieg: 104 km/h
3-ci bieg 160 km/h
Średnica zawracania:
krawężnik-krawężnik: 10,4 m
sciana-ściana: 11,4 m
Pojemność akumulatora: 55Ah
Moc alternatora: 1560W
Skrzynia: A650E
Opony: 225/55/R17
Felgi: 17x7,5 JJ ET45


LIFT w 2003 roku.

W międzyczasie wprowadzano kilkanaćie zmian. Dotyczyły one głównie wadliwych elementów lub miały na celu modernizację. Auta przedliftowe po 2002 miały nawigację nowszej geenracji- działają w niej mapy PL. Wymieniono też wzmacniacz stereo- pierwsze egzemplarze ulegały awariom.
Poważniejsze zmiany wprowadzono podczas pierwszego liftu w sierpniu 2003.
Zmiany dotknęły przód i tył. Pojawiły się nowe skrętne reflektory biksenonowe, soczewkowe. W nowym zderzaku pojawiły się halogeny dalekosiężne. Została zmieniona maska, błotniki.
Z tyłu została zmieniona klapa, zderzak i lampy (białe kierunkowskazy, LED).
Pojawiła się nowa gama dostępnych kolorów nadwozia i tapicerki (poza czarną i ecru pojawiła się szara i ivory). Na podsufitce pojawiło się dodatkowe oświetlenie. Dodatkowo zainstlaowano podświetlenie na nogi pasażerów z tyłu.
Nowe koła miały rozmiar 245/55R18 (18x7,5 JJ ET45).
Czujniki spalania stukowego z rezystancyjnych zostały zmienione na nierezystancyjne.
Pojawiła się szyna CAN dla sterownika silnika i wielu innych kontrolerów wyposażenia.

Z poważniejszych zmian można wymienić nową skrzynię A761E - 6 biegowa. Zmodernizowany tylny most i półosie.
Pneumatyczne amortyzatory zostały zmienione z dwu rurowych na jedno rurowe.

Tłok pompy hamulcowej został zwiększony z 22,22mm do 23,81mm.

Wprowadzono system monitorowania ciśnienia ogumienia.

Wprowadzono zmiany w przekładni (przełożenie z 15,7 na 16,4) obroty kierownicy z 3,53 na 3,57

W wersji z klimatyzacją z tyłu dodano filtr fotokatalityczny z lampą xenonową emitującą ultrafiolet. (poza rynkiem europejskim)

Sprężarka klimatyzacja została zmieniona- zrezgynowano ze sprzęgła magnetycznego na rzecz damper limiter pulley.

Czujnik smogu został zmniejszony.

Dodano kamerę cofania oraz system Bluetooth. Zmieniono zakres działania czujników cofania.

Dodano poduszki powietrzne na kolana pasażerów.

W wersji President dodano wentylowanie tylnej kanapy.

Pamięć foteli może być skojarzona z ID kluczyka. W zależności od zakodowanego ustawienia, po otworzeniu drzwi danym kluczykiem ustawienia foteli zostaną automatycznie zmienione.

Jako opcja wprowadzono w Australii aktywny tempomat.

Wprowadzono również kilka innych, mniej istotnych zmian.

Przyśpieszenie od 0 do 100 6,2s. Czas na 400m 14,5s.

W sierpniu 2004 dodano system zapobiegania kolizjom oraz jako opcja w europie pojawił się aktywny tempomat.

Typowe usterki modelu

Auto, choć naprawdę solidne, boryka się z kilkoma typowymi problemami.
- pierwszy z nich to korozja w okolicach spinek paneli drzwi (głównie przednich) oraz korozja w okolicach zakończeń blendy tylnej rejestracji, z tego co widziałem problem dotyczy głównie modeli przedliftowych i niestety niekoniecznie będzie widoczny od razu
- czujniki spalania stukowego - po lifcie zostały zmienione i problem już nie występuje, niemniej jednak przed liftem problem przytrafia się wielu egzemplarzom
- czujniki wysokości zawieszenie pneumatycznego- jeśli woda dostanie się do obudowy czujnika, korozja może spodowwać jego uszkodzenie- czasem da się je uratować
- siłownik od regulacji kolumny kierowniczej - po wyłączeniu zapłonu kierownica wraca do położenia bazowego- niestety ta procedura powoduje dość częste awarie siłownika
- czujniki parkowania- z czasem guma uszczelniająca obudowę parcieje. Do środka dostaje się wilgoć i czujniki przestają działać- używane odpadają bo mają tę samą wadę, nowe z ASO są bardzo drogie
- tarcze hamuclowe dość szybko i łatwo się przegrzewają, a w konsekwencji krzywią
- memebrana subwoofera ze starości pęka i głośnik zaczyna harczeć- z zamiennikiem ciężko przez nietypową impedancję i dwuzwojową cewkę głośnika. Pozostaje regeneracja
- w egzemplarzach z początku produkcji często awarii ulegał wzmacniacz audio
- amortyzatory maski i klapy - to w zasadzie elementy eksploatacyjne, ale w tym modelu padają jakby trochę szybciej
- czujniki wysokości zawieszenia- głównie tylne.

Porady przed zakupem

Jeśli ktoś zdecyduje się na zakup LS430 nie będzie to na pewno zakup przypadkowy. Auto jest dość specyficzne i jak na tamte lata mało urodziwe, choć niewątpliwie ma coś w sobie. Jeśli więc ktoś chce je kupić, to musiał wcześniej się dowiedzieć o nim czegoś więcej. Tam przynajmniej było w moim wypadku. Auto jest trochę egoztyczne na polskim rynku, więc może okazać się kosztowne w eksploatacji. Dlatego warto poszukać zadabanego egzemplarza z pewną historią i przebiegiem. Możliwe, że będzie konieczna wycieczka za zachodnią granicę, ale czasem to się naprawdę opłaca- szczególnie w przypadku takich aut.
Jak w przypadku każdego auta, trzeba kierować się zdrowym rozsądkiem. Ciężko będzie o egzemplarz z przebiegiem mniejszym niż 200kkm, jeśli szukamy takiego auta to niestety musimy spoglądać głównie na egzemplarze najdroższe. Nie ma okazji, a cena z reguły odzwierciedla stan auta. Jeśli auto jest tanie i ogłoszenie wisi dłużej niż tydzień, to smiało można stwierdzić, że to na pewno nie jest okazja... Jeśli ktoś choć raz chciał sprzedać lub kupić auto, to zna realia polskiego rybku aut używanych, handlarzy i nieuczciwych sprzedawców. Nie będę rozwodził się jak postępować podczas zakupu by nie naciąć się na minę, bo jest o tym mnóstwo w internecie. Skupię się głównie na tym co sprawdzić dobrze w tym konkretnym modelu i na co zwrócić uwagę.

Proponuję na początek pobrać instrukcję obsługi i zapoznać się z nią. Wiedza ta będzie cenna podczas oględzin. Pozwoli sprawdzić całość wyposażenia. Wiedząc jak co włączyć, czy jak powinien reagować dany system na włączenie czegoś, pozwoli ocenić, czy wszystko jest sprawne.
Drugim krokiem powinno być zaopatrzenie się w interfejs diagnostyczny minivci. Można pożyczyć lub kupić- jeśli mamy czas np. z Chin. Jego cena jest niewygórowana, a jeśli poważnie myślimy o zakupie Lexusa, to w przyszłości na pewno się jeszcze przyda. Z oprogramowaniem TIS Techstream będziemy mogli połączyć się z każdym z 25 komputerów na pokładzie auta i sprawdzić czy nie ma błędów. Przy czym diagnostykę najlepiej przeprowadzić po sprawdzeniu elektryki oraz jeździe próbnej. Jeśli sprzedawca będzie nieuczciwy może np odłączać na chwilę klemę akumulatora pozbywając się błędów. Złącze diagnostyczne znajduje się pod kierownicą.
Warto zwrócić szczególną uwagę na typowe bolączki modelu wymienione wyżej i ew. fachowość ich usunięcia.
Korozję w miejscach jak wyżej można sprawdzić przy okazji sprawdzania powłoki lakierniczej- czujnik grubości lakieru to dzisiaj podstawa. Jeśli okaże się, że dane elementy były malowane, może to oznaczać, że nie koniecznie z powodu kolizji, a kosmetyki wynikającej z usunięcia śladów rdzy. Nalezy pamiętać, że przy tym wieku auta nie ma co liczyć na auto całe w oryginale. Na pewno jakiś element lub nawet całe auto będzie malowane. Grunt by wykluczyć auto, które zaliczyło poważnego dzwona. Ale tutaj również nie będę się wgłębiał w temat, bo postepowanie jest identyczne dla wszystkich marek.
Czujniki spalania stukowego objawią się świecącą kontrolką silnika. Warto wykonać jak najdłuższą jazdę próbną w pełni rozgrzanym autem. Jeśli błędy zostały skasowane nie pojawią się od razu (zalezy od usterki).
Na zawieszenie pneumatyczne należy zwrócić szczególną uwagę, ponieważ nowy amortyzator to koszt około 4k PLN. Zaczynamy od sprawdzenia organoleptycznego samych amortyzatorów i czujników (są połączone z wahaczami za pomocą prętów z regulacją). Amortyzatory powinny być suche, osłony całe. Najlpeiej przyglądać się tym elementom na pozycji HIGH wysokości zawieszenia.
Nastepnie należy sprawdzić poprawność działania pneumatyki. Proponuję 2-3 razy podnieść i opuścić auto. Proces nie jest szybki, więc należy odczekać 2-3 min po przełączeniu wysokości. Następnie warto zgasić auto i posłuchać czy nie słychać gdzieś syczenia- może ono świadczyć od nieszczelności.
Kolejny krok to zmierzenie odległości rantu błotnika od ziemi dla każdego koła. Wyniki notujemy i podnosimy auto. Dokonujemy kolejnego pomiaru. Zwracamy też uwagę na to by po podniesieniu do góry, gdy auto osiągnie maks wysokość, sprężarka przestała pompować- będzie ją słychać.
Ponownie opuszczamy auto, dokonujemy pomiar i jeszcze raz podnosimy. Uwaga- pomiar najlepiej dokonywać na jak najrówniejszej płaszczyźnie, oczywiście przy odpalonym silniku.
Teraz weryfikujemy otrzymane wyniki. Jeśli będą widoczne różnice wysokości między stronami nie musimy się tym zbytnio przejmować- można i należy to wyregulować.
Ważniejsze są amplitudy ruchu. Obie strony przodu i tyłu powinny podnosić się o tę samą lub bardzo zbliżoną wartość.
Siłownik kierownicy łatwo będzie sprawdzić- wystarczy spróbować wyregulować kierownicę. Jeśli siłownik jest ok, to po zakupie polecam wyłączenie opcji auto tilt za pomocą softu i kabla wymienionego powyżej. Przy wysiadaniu miejsca jest mnóstwo, a bardziej przyda nam się sprawna regulacja aniżeli bajer cofania kierownicy po wyłączeniu zapłonu.
Czujniki parkowania też same dadzą o sobie znać jeśli będą uszkodzone. Wystarczy przyciskiem po lewej stronie kierownicy włączyć parktronic.
Tarcze hamulcowe to wiadomo, podczas jazdy testowej wszystko wyjdzie.
Subwoofer można sprawdzić ustawiając bass na więcej niż połowę skali i trochę głośniej włączyć muzykę. Jęsli będzie uszkodzony, na pewno będzie to słychać.
Wzmacniacz audio w przypadku awarii przestawał działać.
Siłowniki maski i klapy też łatwo zweryfikować.

Warto też rozkodować sobie VIN np na stronie:
http://japancars.ru/

Da to nam wiedzę nt rzeczywistej daty produkcji. Często ta w dowodzie rejestracyjnym jest inna- na zachodzie data rejestracji często jest równoważna dacie produkcji, a te auta z JP trochę czasu płynęły, zanim się sprzedały itd. Kolejna kwestia, to wiedza na jaki rynek auto było wyprodukowane.
Warto zwrócić uwagę na nawigację. Polskie i to już nie najnowsze mapy (2011) uruchomimy dopiero w autach po lipcu 2001. Można zmienić czytnik bez przeróbek, ale trzeba się liczyć z kosztem około 300-500zł.

Osobiście szukałbym egzemplarzy produkowanych na rynek EU. Z racji tego, że były oferowane na naszym kontynencie, to ew. import był podyktowany zapewne względami ekonomicznymi, a jak wiadomo najbardziej opłacało się sprowadzać auta mocno rozbite. Jeśli decydujemy się na auto z US, to obowiązkowo trzeba go sprawdzić w bazie carfax. Jeśli nawigacja nie była zmieniona to nie zadziała w PL, tak samo radio.

Zakup to nie koniec zabawy. Należy przygotować się na pakiet startowy- w zalezności od stanu, nie należący do najtańszych.
Obowiązkowo do wymiany rozrząd z pompą wody, napinaczem, rolkami itd. Koszt zestawu na Japońskich częściach to około 800-900zł plus oczywiście koszt wymiany- z racji na markę i silnik V8 kwota będzie zapewnie odpowiednia, niekoniecznie proporcjonalna do nakładu pracy.
Przy wymianie rozrządu kolejna podstawowa sprawa w tym silniku, czyli regulacja luzów zaworowych. Regulacja za pomocą płytek. W zalezności od warsztatu, koszt ok. 500zł plus koszt płytek lub np. 1000 za całość. W przypadku aut z LPG trzeba dopłacić jeszcze 150-200zł w niektórych warsztatach.
Często do pakietu startowego dochodzą inne części eksploatacyjne typu tarcze, klocki, jakieś tuleje wahaczy czy np. opony. Na tych elementach nie można oszczędzać. Przy wyborze opon należy zwrócić uwagę na nośność, bo auto nie jest lekkie.

Ostatnia osobista sugestia- szukałbym aut bez LPG. Fakt, że auto jeździ nie znaczy że instalacja jest dobra. Z racji tego, że silnik nie jest wyposażony w samoregulatory jest bardziej czuły na ubogą mieszankę, skutkującą wypalaniem gniazd zaworowych. Niestety choć silnik jest prosty jak konstrukcja cepa, to ma trochę mocy i najmniejsza oszczędność może się długo odbijać czkawką. Począwszy od za słabych podzespołów, a koncząc na złej regulacji można bardzo szybko doprowadzić do zniszczenia gniazd zaworowych. Dlatego jeśli kupujemy auto na dłużej, to lepiej bez LPG, a instalację założyć w sprawdzonym i polecanym warsztacie. Tutaj też nie można wybierać najtańszej. Za dobrze założoną instalację trzeba będzie liczyć min 4k PLN, przy czym to kwora min i niekoniecznie ktoś nam założy LPG w tej cenie dobrze.
O instalacji LPG w tym silniku jest inny temat:
viewtopic.php?f=147&t=8462&start=0
Ostatnio zmieniony 22 sty 2015, o 01:48 przez owczar, łącznie zmieniany 3 razy.
bunny54
Lex user
Posty: 296
Rejestracja: 25 lip 2014, o 23:27
Model Lexusa: GS300 2002r.
Skąd:: Warszawa
Kontakt:

Re: LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem

Post autor: bunny54 »

:):):) dobra robota, fajny materiał.
Awatar użytkownika
SimonFreeman
Lex user
Posty: 125
Rejestracja: 24 paź 2013, o 13:18
Model Lexusa: LS430
Skąd:: Wrocław
Kontakt:

Re: LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem

Post autor: SimonFreeman »

owczar
Moderator
Posty: 3805
Rejestracja: 26 lut 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Skąd:: Polska
Kontakt:

Re: LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem

Post autor: owczar »

Dodałem jeszcze tabelę poziomu hałasu z porównaniem do konkurencji.

Z ciekawostek jeszcze jedna rzecz. Aerodynamika i laminarny przepływ powietrza po karoserii sprawiają, że podczas jazdy po autostradzie- nawet w ulewnym deszczu, wszystkie szyby- boczne i tylna pozostają suche. Do tej pory nie spotkałem się z czymś takim w żadnym innym aucie.

W wolnej chwili opiszę jeszcze typowe usterki i na co zwracać uwagę podczas zakupu ;)
Awatar użytkownika
markami
Lex user
Posty: 155
Rejestracja: 25 lis 2013, o 22:17
Model Lexusa: Lexus LS430/Toyota Avensis T25
Skąd:: Podlaskie
Lokalizacja: Grajewo
Kontakt:

Re: LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem

Post autor: markami »

Super temat owczar i czekamy na usterki i służę pomocą :)
owczar
Moderator
Posty: 3805
Rejestracja: 26 lut 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Skąd:: Polska
Kontakt:

Re: LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem

Post autor: owczar »

Dzięki. Dodałem typowe usterki i porady przed zakupem. Prośba o uwagi ew uzupełnienie :)
Krawcol82
Lex user
Posty: 101
Rejestracja: 3 kwie 2014, o 23:47
Model Lexusa: LS460
Skąd:: Polska
Kontakt:

Re: LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem

Post autor: Krawcol82 »

Super opis :) Przydałby się też taki dotyczący LS460 ;)
owczar pisze:Z ciekawostek jeszcze jedna rzecz. Aerodynamika i laminarny przepływ powietrza po karoserii sprawiają, że podczas jazdy po autostradzie- nawet w ulewnym deszczu, wszystkie szyby- boczne i tylna pozostają suche. Do tej pory nie spotkałem się z czymś takim w żadnym innym aucie.
W LS460 boczne szyby są powleczone jakąś dodatkową specjalną powłoką-kropelki wody po niej zjeżdżają podczas jazdy i szyby też są suche-już przy niższych prędkościach niż autostradowe, bo nawet w mieście szyby są suche podczas jazdy :)
owczar
Moderator
Posty: 3805
Rejestracja: 26 lut 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Skąd:: Polska
Kontakt:

Re: LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem

Post autor: owczar »

Na blogu do którego SimonFreeman wrzucił link jest info, że LS430 też ma taką powłokę, ale w dokumentacji nie rzucił mi się w oczy opis. Możliwe, że było już wtedy coś takiego ;)

Jest jakieś info, ze były dostepne szyby dwuwarstwowe jako opcja.

Ciekawa lektura: https://lexus.pressroom.com.au/press_ki ... ectionID=6

Z innych ciekawostek, niekoniecznie znalezionych w dokumentacji technicznych.

Precyzując związek z Japońskimi pociągami. Testy aerodynamiki odbywały się w tunelach gdzie testuje się superszybkie pociągi Shinkansen.
Auto projektowano i budowano łącznie około 4 lata, a podczas jego budowy zgłoszono aż 300 patentów!

W standardzie przednie boczne szyby były pokryte czymś w rodzaju powłoki hydrofobowej, a w pakiecie President także tylne boczne szyby były wyposażone w takie szyby.
3UZ-FE to pierwsze V8, które otrzymało certyfikat Ultra Low Emission vehicle, a co za tym idzie spełniało normę Euro 4.
W przednich fotelach do wentylacji zastosowano ogniwa Peltiera.

Dodano 05-02-2015

Na youtube znalazłem ciekawy filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=2sUFToJfiVI

AMCI ogłosiło LS430 jako najlepszy sedan w USA. Co prawda konkurencja, to raczej auta z lat 90tych, ale w tamtym czasie była to konkurencja lexusa.
Co ciekawe, według ich pomiarów, poziom hałasu na przednich fotelach, na biegu jałowym wynosił 31dBa- dla porównania poziom hałasu w statystycznej bibliotece/czytelni to 40dBa.
Awatar użytkownika
rey
Lex user
Posty: 227
Rejestracja: 1 lis 2014, o 23:22
Model Lexusa: LS430
Skąd:: Warszawa
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem

Post autor: rey »

Jakie powinny być wartości współczynników na stacji diagnostycznej przy pomiarze sprawności amortyzatorów? Pytam o tradycyjne amortyzatory.
Czy pęknięcia gum w tulejach metalowo-gumowych dolnych przednich wahaczy kwalifikują te elementy bezwzględnie do wymiany? Mam z jednej strony taką przypadłość od strony koła, ok. 20mm długości. Te elementy to tylko oryginał, czy są jakieś dobre zamienniki?
Ostatnio zmieniony 14 mar 2015, o 14:36 przez rey, łącznie zmieniany 1 raz.
Gumish
Lex user
Posty: 105
Rejestracja: 1 paź 2011, o 12:07
Model Lexusa: ES350
Skąd:: Warszawa
Kontakt:

Re: LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem

Post autor: Gumish »

owczar pisze:LIFT w 2003 roku.
Pneumatyczne amortyzatory zostały zmienione z dwu rurowych na jedno rurowe.
I podobno pogorszył się komfort jazdy przez to ?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Lexus LS”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości