LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem

Wszelkie informacje na temat zakupu modelu LS
Mastah
Lex user
Posty: 96
Rejestracja: 27 paź 2016, o 18:46
Model Lexusa: LS430
Skąd:: Podlaskie
Kontakt:

Re: LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem

Post autor: Mastah »

Ale franca zasrana! Szkoda bo tylko ten od strony kierowcy sie poci a drugi czysty bez zadnych oznak :(
Spoko zamówie te króćce w aso z oringami a podkładki chyba miedziane dam albo aluminiowe.
owczar
Moderator
Posty: 3805
Rejestracja: 26 lut 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Skąd:: Polska
Kontakt:

Re: LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem

Post autor: owczar »

Niestety Cię zasmuce. Gwint zrywa się także w rdzeniu.

Albo regeneracja albo nowa chłodnica. Może zerwał się tylko na kroccu, ale póki nie odkrecisz to się nie dowiesz. A jak odkrecisz to już możesz nie złożyć. Gwint jest drobnozwojny i łatwo ulega uszkodzeniu.
Pepton
Lex user
Posty: 71
Rejestracja: 8 paź 2017, o 11:13
Model Lexusa: GS430 MKII
Skąd:: Ruda Śląska
Kontakt:

Re: LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem

Post autor: Pepton »

Przymierzam się do wymiany chłodnicy wody i mam takie pytania. Czy przy odłączaniu przewodów z olejem ze skrzyni biegów ubytek oleju jest na tyle duży, że olej w skrzyni wymaga uzupełnienia stanu czy jest to na tyle mała ilość, że nie trzeba dolewać ?? Czy do wymiany samej chłodnicy wody trzeba rozbierać przód czy da się ją wymienić tylko z kanału??

Pozdrawiam
owczar
Moderator
Posty: 3805
Rejestracja: 26 lut 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Skąd:: Polska
Kontakt:

Re: LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem

Post autor: owczar »

Oleju wyleci mało - ale warto zatkac węże lub zaczepic je tak by były skierowane do góry.

Wymiana jest prosta - id góry. Węże wodne, przelewowy oraz węże od skrzyni plus dwa mocowania na górze i można wyjmowac. Oczywiście do zdjęcia też wlot powietrza.

Całość można zrobić w godzinkę.
owczar
Moderator
Posty: 3805
Rejestracja: 26 lut 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Skąd:: Polska
Kontakt:

Re: LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem

Post autor: owczar »

Dla tych, którzy nie mieli okazji jeździć ls430. Tak wyglądają boczne szyby podczas jazdy w deszczu.

https://youtu.be/70r8czCSR4I
Michal84
Lex user
Posty: 162
Rejestracja: 7 lis 2016, o 20:59
Model Lexusa: LS 430 lift
Skąd:: Tarnowskie gory
Kontakt:

Re: LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem

Post autor: Michal84 »

Witam dziś oglądałem dwa LSY 430
I w obu przypadkach występuje takie coś
Jade hamuje skręcam max w prawo i lewo i coś przeskakuje w kole z przodu jakby obciera
Dodam ze na postoju kręcąc kierownica prawo lewo do oporu nic takiego nie występuje
Ogólnie auta bardzo zadbane
Ma ktoś jakieś pomysły
Dziekuje
LEXluthor
Lex user
Posty: 26
Rejestracja: 20 sty 2019, o 21:32
Model Lexusa: Marzę o LS430 :)
Skąd:: Polska
Kontakt:

Re: LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem

Post autor: LEXluthor »

Witam panowie i panie!

To mój pierwszy post na forum, które do tej pory tylko czytałem (jako niezarejestrowany i zarejestrowany user). Wybór wątku jest nieprzypadkowy, choć dotyczy dwóch aut, a nie tytułowego. Czytałem temat na forum o porównaniu GS 430 MK2 vs LS 430 MK2, ale jest tam niewiele postów i sam wątek umarł wiele lat temu. Zdecydowałem się więc zadać pytanie tutaj, bo bardziej skłaniam się do LS 430, choć GS 430 też ciągle jest w grze.

Szukam ciekawego auta, które będzie jeździć na wezwanie a nie od święta. Co prawda nie jeżdżę dużo, bo po przeprowadzce do pracy mam 5 minut piechotą. Chcę jednak mieć samochód do dyspozycji: na wycieczki, zakupy, wakacje czy zwyczajnie na basen gdy pada deszcz. Z racji upodobania do Japończyków, w pierwszej kolejności zwróciłem się właśnie w tym kierunku, a wszystkie Fordy, Merce i Francuzy zostawiłem na potem. W garażu mam już kompaktową Mazdę, więc szukam większego auta. W ten sposób zainteresowałem się GS 300 MK2, ale przeraziła mnie jego norma emisji spalin (euro 2). Generalnie nie przejmowałbym się tą kwestią, ale biorąc pod uwagę medialną nagonkę z ostatnich kilkunastu miesięcy wolę uniknąć sytuacji, gdy ktoś zakaże mi gdzieś wjazdu. Oczywiście to problem bardziej na "jutro" niż na "dziś", ale ja z autami związuję się na dłużej, więc to "jutro" może mnie dosięgnąć. W tym miejscu do gry dołączył więc GS 430, choć znalazłem info, że mimo iż to ten sam silnik co w LS 430 to nadal normy mniejszego brata są gorsze.

No i teraz pytanie sakramentalne: co z tej dwójki zasugerowalibyście gościowi od kompaktowej Mazdy? Jestem przyzwyczajony do kosztów wymiany rozrządu w wysokości 2000 złotych, czy tarcz hamulcowych po 300 zł - bo w mojej Madzi tak to właśnie wygląda. To, co mnie bardziej przeraża to wszystkie duperele typu: przełączniki, szyby, lampy czy inne piasty kół, które mogą kosztować grube tysiące. Po pierwsze w skali życia auta zużywają się one szybciej niż rozrząd, a po drugie jest ich w tych autach cała masa i w pewnym wieku mogą seryjnie zdychać. Chcę uniknąć sytuacji, gdy zamiast cieszyć się Lexem, będę się frustrował koniecznością ciągłego picowania i dokładania. Liczę się z wydatkiem rzędu 40 000 - 50 000 tysi na zakup samochodu oraz pakiet startowy no i po tym, chciałbym po prostu jeździć na przeglądy :)

Opowiedzcie mi proszę o realiach jazdy LS 430 oraz GS 430. Jakie są typowe i powtarzające się usterki? Wszyscy straszą naprawą pneumatycznego zawieszenia, ale co z resztą? Czy zwykłe koszty użytkowania (nie mówię o paliwie) na prawdę przerosną statystycznego Kowalskiego, który zdroworozsądkowo powinien celować w Toyotę Auris Hybrid w kombiaku? :)

Pozdrawiam i zapraszam do dyskusji. Może ten temat przyda się nie tylko mnie.
owczar
Moderator
Posty: 3805
Rejestracja: 26 lut 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Skąd:: Polska
Kontakt:

Re: LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem

Post autor: owczar »

LEXluthor pisze: Liczę się z wydatkiem rzędu 40 000 - 50 000 tysi na zakup samochodu oraz pakiet startowy no i po tym, chciałbym po prostu jeździć na przeglądy :)
Choć lex to naprawdę solidne auto nie licz na takie użytkowanie :) ten model ma już swoje lata i wszystko zalezy jak ktoś je użytkował i ile typowych usterek udało mu się usunąć.
W tym wątku większość typowych rzeczy została poruszona.
LEXluthor
Lex user
Posty: 26
Rejestracja: 20 sty 2019, o 21:32
Model Lexusa: Marzę o LS430 :)
Skąd:: Polska
Kontakt:

Re: LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem

Post autor: LEXluthor »

Nie no wiadomo, nic nie jest wieczne :) Może trochę za bardzo uprościłem. Chodziło mi o to, że mentalnie jestem przygotowany na konieczność wymiany zużywających się elementów. Zamierzam polować na auto po pierwszym właścicielu, bo zakładam, że (jak to już ktoś tu napisał) jak pierwszy właściciel wydał 400 tys. na auto to i na serwis miał. To w połączeniu z solidnością auta pozwala mieć nadzieję, że zadbany egzemplarz da radość z jazdy i posłuży jeszcze trochę. Pytanie tylko czy jako statystyczny Kowalski finansowo będę w stanie udźwignąć ten ciężar? Stąd mój post i zaproszenie do tego, byście opisali mi jak to wygląda w praktyce :)

Pozdro i dzięki za odp.
owczar
Moderator
Posty: 3805
Rejestracja: 26 lut 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Skąd:: Polska
Kontakt:

Re: LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem

Post autor: owczar »

Operując na liczbach. Swojego kupiłem prawie 5 lat temu. Od pierwszego właściciela - przbieg 148kkm potwierdzony książką - wyciągiem z ASO w którym był serwisowany oraz duńskim wydziałem komunikacji. Serwis w ASO do konca - tuż przed sprzedażą był zrobiony full serwis hamulców.

Od tego czasu zrobiłem 75kkm. Cały serwis robię sam.

Wliczając kosmetykę - czyli lakierowanie drzwi oraz klapy, detailing z ceramiką (po znajomości w dobrej cenie), wszystkie najdrobniejsze części, opony itd, wydałem w ciągu tych 5 lat ponad 19tys + LPG robione samemu za 3tys. Gdybym doliczył koszty serwisu znając ceny to wyszłoby mniej więcej 12k więcej. Łącznie bez LPG wychodzi 31k za 5 lat i 75kkm.

W tym roku wypada rozrząd - kupiłem już cały zestaw OEM, ale nie mam czasu się zabrać za to. Łącznie serwis, który mnie czeka w tym roku w warsztacie na OEM częściach kosztowałby koło 3500.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Lexus LS”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości