SC mkI - Koszt utrzymania oraz zakupu modelu

Wszelkie informacje na temat zakupu modelu SC
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Rici
Administrator
Posty: 1021
Rejestracja: 15 wrz 2010, o 18:30
Model Lexusa: 3GS
Skąd:: Polska
Kontakt:

SC mkI - Koszt utrzymania oraz zakupu modelu

Post autor: Rici »

Proszę o konkretne odpowiedzi na pytania i opinie które mam nadzieje wyklarują koszt zakupu oraz utrzymania lexusa

1- Ile kosztował twój Lexus oraz jaka wersja?
2- Co wymagało naprawy po zakupie w twoim Lexusie oraz czy był po kolizji?
3- Koszt wymiany części które są obowiązkowe po kupnie (paski, płyny itp)?
4- Jakie jest spalanie w twoim lexusie ?
5- Jakie poniosłeś koszta w związku z naprawami w ostatnim roku użytkowania oraz jakie usterki wystąpiły?
6- Orientacyjny koszt AC

Nie komentujemy wypowiedzi każda wypowiedz niezwiązana z tematem zostanie usunięta!
Obrazek
Awatar użytkownika
janasek
Lex Master
Posty: 1516
Rejestracja: 3 paź 2010, o 15:21
Model Lexusa: SC 400
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: SC mkI - SC400 GOLD EDITION 253KM '96 rok

Post autor: janasek »

1.Koszt zakupu.
Trudno pisać o kosztach nabycia takiego auta ponieważ jest ich mało na rynku. modele z 1991 roku w złym stanie kosztują nawet 8 tyś zł a z końca produkcji czyli 2001 rok ok 30-40 tyś zł. Na rynku niemieckim nawet i więcej. Z tego co się ostatnio dowiedziałem w Polsce poszedł ostatnio czerwony SC400 (był jakiś czas temu wystawiony na aledrogo) 1994 rok za 28 000 zł. Mój (model SC400 gold editon) kosztował po opłatach w granicach 25 tys zł już ze wszystkimi naprawami, przeglądami i ubezpieczeniem. W tej chwili już można powoli mówić że auto staje się bardziej kolekcjonerskie bo w Europie tych aut nigdy nie było za dużo a teraz jest bardzo mało i ciągłe ich liczba maleje.

2. Naprawy.
Mechanika:
- wymieniono gumy stabilizatorów 50 zł sztuka ORI Lexus +wymiana - jakieś drobne już nie pamiętam ale w granicach 50 zł za 2 szt. na stabilizator
- wymieniono świece w oryginalne sa platyny ja wrzuciłem Iryde - są bardziej żywotne - ja mam NGK ze Stanów przyszły z Kablami WN - 21 zł szt - w Polsce teraz kosztują 38 zł a DENSO (takie jak są na pierwszy montaż ) ok 50 zł szt.
-kable WN- nie były wcześniej wymieniane więc był już czas ale nic im nie dolegało więc może by jeszcze trochę pociągnęły - z USA przywiezione razem z kopułkami, palcami, kosztowały mnie z przesyłką ok 650 zł (jedna paczka ze świecami) Brak zamienników u nas - tylko ORI- same kable kosztują w ASO ok 1000 zł
- uszczelka pod kapami zaworowymi + uszczelki pod świece - przywiezione zamienniki z USA ok 350 zł + robota 150 zł - brak zamienników w Polsce. w ASO koszt na jedną stronę 210 zł + 55 zl 1 szt pod świecę.
- zalany wzmacniacz - auto było puknięte wcześniej w tył i naprawiane prawdopodobnie w Belgii - kiepsko to było zrobione bo woda leciała do bagażnika i zalało wzmacniacz - nie do naprawienia - w PL praktycznie niedostępny albo z UK albo z USA trzeba przywieźć - w USA ok 100$ - ja mam podłączony od słabszej wersji PIONEER brak wyjścia na seryjny subwofer i jest troszkę za słaby - prawdopodobnie też już nie dają rady 17 letnie głośniki
-check engine się zapalił po jakimś pół roku użytkowania auta i wtedy jest nieaktywny również TRACK - do wyczyszczenia przepustnica i problem zniknął - 100 zł
-dobita klima 100 zł. Filtr kosztuje ponad 200 zł tylko ASO - trzeba przytargać z USA - ok 30$ lub wymienić w starym wkład - są podobno firmy w PL które to robią za 80-100 zł
-klocki hamulcowe tył - 140 zł + robota 50 zł Kashiama czy jakoś podobnie - to był błąd twardy klocek i piszczy - można dołożyć 40-50 zł i mamy już klocki ciut lepsze i nie będzie takich kłopotów
- zrobiona reparaturka zacisków hamulcowych przód - auto stoi zima w garażu i nie jest użytkowane i zdarzyło mi się że po zimie zastał mi sie prawy zacisk - brak zamienników w PL - 254 zl brutto po rabacie 15%. Tam jest chyba w komplecie z 20 różnych elementów gumowych a tak na prawdę sa potrzebne 3: oring uszczelniający, guma oslaniająca aby nie leciał do tloczka syf i drut przytrzymujący ta gumę. Już sobie załatwiłem z USA zamiennik tylko te 3 elementy -koszt 3$ komplet.
Blacharka:
Z tego co widać Ten egzemplarz było podmalowywany co jakiś czas - podczas sprawdzenia blacharki przed zakupem wyszło:
Malowany wcześniej zderzak tylni pokrywą bagażnika i przedni, maska, błotnik przedni prawy, zaprawka 30x30 cm błotnik tylni prawy i cały błotnik tylni lewy. Prawdopodobnie również były wymienione drzwi kierowcy na nowe i pomalowane - grubość lakieru ok 100-120 nanometrów ale są poprzyklejane syfki co może świadczyć o powtórnym malowaniu. Pocieszające jest to że wszystkie elementy oprócz drzwi kierowcy są oryginalane z tego konkretnego egzemplarza - nie wymieniane. Każdy element ma oryginalną naklejkę z nr nadwozia oprócz drzwi kierowcy co pozwala mieć nadzieje że auto nie miał poważnej kraksy tylko było skutecznie poprzycierane kilkukrotnie i naprawiane lakierniczo. Auto jest na pewno proste, nie ściąga, geometria jest ok.
Ja sam poprawiałem tylni (nie wyszło do końca poprawnie) i przedni zderzak oraz prawy tylni błotnik.

3. Koszty napraw.
-wymiana oleju silnikowe +filtr niecałe m 300 zł (filtr + olej + robota)
-rozrząd z pompa wody z płynem chłodzącym - 1050 zł (755 wszystkie części + 280 zł robota z płynem chłodzącym amerykańskiego PRESTONE)
-jak nie wiadomo to trzeba wymienić olej w skrzyni biegów - filtr z uszczelką z firmy SAMKO - 120 zł + olej zleży jaką metodą wymieniasz- zwykle robi się to statycznie max 5 litrów - 200 zł ORI Toyota + robota 150 zł
-olej w tylnym moście - ok 300 zł ja mam zalanego Castrola - polecanego przez ASO Toyoty
Oprócz tego dobrze jest zrobić inspekcje dokładniejsza po zakupie i wymienić co trzeba - elementy zawieszenia, układu hamulcowego itd.

4. Spalanie.
Od poniżej 9l/100km przy prędkości 90-100km/h do 16 w mieście i więcej przy poszaleniu. Średnio z trasy w przedziale prędkości 100-190km/h 600km trasa 11,9l/100km. Średnio cykl mieszany 13-14l/100km

5.Ostanie naprawy.
Ostatni rok - z napraw nic - nic się niedzieje ale nie jeżdzę dużo - trzecie auto w rodzinie - ostatni rok przejechane 5000 km. Najdłuższa jednorazowa trasa 700km. Ostatnio została zrobiona geometria przy wymianie amortyzatorów na gwint - koszt 150 zł brutto.

6. Ubezpieczenie.
Moim zdaniem pełnego AC nie warto brać - nie wszyscy chcą ubezpieczać tak stare auta a jak już to mega drogo - PZU wyceniło cały pakiet za auto o wartości wg Eurotaxu 16000 zł - OC+AC+NNW 2300 brutto. Ja mam auto w HESTII OC ok 550 zł + miniCASCO 330 zł + szyby w PZU 120 zł. W tej chwili są na aledrogo zamienniki przedniej szyby za 500 zł + wymiana jakieś 300 zł ale generalnie jest kłopot z zamiennikami, rzadko są dostępne na rynku PL a w ASO sama szyba kosztuje 2000 zł + jakieś drobne uszczelki + robota to wychodzi jakieś 3000 zł. Myślę że warto być zabezpieczonym na taką ewentualność.

Cala historia auta z galerią jest opisana tutaj: viewtopic.php?f=87&t=369
Gdyby ktoś miał jakieś pytania zapraszam na PW.

Pozdrawiam
Janasek
Ostatnio zmieniony 29 mar 2016, o 18:08 przez janasek, łącznie zmieniany 7 razy.
Awatar użytkownika
Rafa1504
Lex user
Posty: 34
Rejestracja: 4 lut 2012, o 13:57
Model Lexusa: Sc300 2JZ-GTE Single T
Skąd:: Gdynia
Kontakt:

Re: SC mkI - Koszt utrzymania oraz zakupu modelu

Post autor: Rafa1504 »

Janasek naprawdę solidna wypowiedź !!
Od siebie mogę dodać, ze części typowo eksplatacyjne są tanie, pasują od supry mk4.
Z grubsza te auta się nie psują, to jest ta stara era dobrych lexusów, mających "duszę"
U mnie po swapie itd jest trochę większy problem z dostepnoscia czesci ale w pl udało mi się kupić pare dobrych gratów, byłem cierpliwy ;)
Awatar użytkownika
janasek
Lex Master
Posty: 1516
Rejestracja: 3 paź 2010, o 15:21
Model Lexusa: SC 400
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: SC mkI - Koszt utrzymania oraz zakupu modelu

Post autor: janasek »

3. Koszty napraw.
Wymiana klocków tył z materiałem ok 170 zł
Wymiana tarcz z klockami przód - 550 zł nie pamiętam dokładnie jak się ta firma nazywa ale są to dokładnie te same klocki i tarcze co pakują w kartoniki TRW tyle że w innym pudełku ( w środku była czerwona ulotka TRW) Oryginalne TRW komplet kosztuje 50 zł więcej- to jest dokładnie to samo co ładują do GS 300 mk1 (pod SC400 w katalogach może być kłopot ze znalezieniem tych części).
Luxusem jadę... :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Lexus SC”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości