Lexus-Forum • Zobacz wątek - GS450h na trase - wrazenia, dynamika, spalanie etc

GS450h na trase - wrazenia, dynamika, spalanie etc

Wszelkie informacje na temat zakupu modelu GS

GS450h na trase - wrazenia, dynamika, spalanie etc

Postprzez martinb » 29 paź 2017, o 17:52

Czesc,

Dotychczas jezdzilem glownie niemieckimi autami, nie ukrywam, ze troche mi sie juz znudzily, a GS-y 3 gen. zawsze bardzo mi sie podobaly, stad powstal mi w glowie pomysl na zmiane na GS450h. Szukam auta na dluzsze trasy 2000-2300 km w Europie. Chcialbym Was spytac o pare kwestii dotyczacych wrazen z jazdy GS450h na dlugiej trasie, nie ukrywam, ze jestem niestety zielony w temacie Lexa oraz hybryd:

1. Jak jest ogolnie z dynamika GS450h w jezdzie autostradowej w Waszym odczuciu, nie ukrywam, ze lubie jezdzic szybko, stad zwrocilem uwage na hybryde ze wzgledu na moc, czy w przypadku dluzszej jazdy z predkosciami 160-200 nie dzieje sie cos niepokojacego np z przegrzewaniem sie baterii etc- czy auto jest dynamiczne, prowadzi sie w miare precyzyjnie przy wyzszych predkosciach i przede wszystkim jak ogolnie znosi taka jazde?

2. Jak jest z obrotami silnika i glosnoscia wewnatrz przy predkosciach autostradowych rzedu ok 160-200, jesli dobrze sie orientuje w GS jest skrzynia CVT bez "biegow", czy jadac szybko silnik nie "wyje" jednostajnie caly czas?

3. Jakie jest mniej wiecej spalanie Lexa w trasie przy przelotowej powiedzmy 160-170?

4. Jaka jest awaryjnosc hybryd ogolnie, czy mozna sie spodziewac jakichs wysokich kosztow eksploatacyjnych (podejrzewam, ze pierwsza rzecza sa baterie...)

Bede bardzo wdzieczny za odpowiedzi, mysle ze bardzo mi pomoga w podjeciu decyzji - zastanawiam sie jeszcze nad E63 635d, ale nie ukrywam, ze Lex duzo bardziej mi sie podoba,pozatym to jedyna limuzyna z segmentu, ktora cos w sobie ma i nie jest taka oklepana jak niemiecka konkurencja.

Pozdrawiam serdecznie i bardzo dziekuje za ewentualne podpowiedzi :)
martinb
Nowy lex user
 
Posty: 3
Dołączył(a): 29 paź 2017, o 17:23
Model Lexusa: GS450h
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kielce

Re: GS450h na trase - wrazenia, dynamika, spalanie etc

Postprzez MateoM » 29 paź 2017, o 23:01

1. Dynamika lepsza niż 95% tego co jeździ na naszych drogach
2. Silnik nie wyje, nie jest na wysokich obrotach przy tych prędkościach. Wyjące CVT to jest owszem, w Priusie, CT200H i silnikach które mają zdecydowanie mniej mocy aby się odpychać :)
3. Mi GS pali 9-11 litrów przy bardzo dynamicznej jeździe, 30% miasto 70% trasa z prędkościami 140-160 km/h. Jak chcesz jechać na trasie 160-180 km/h to spalanie 10-11 litrów
4. Tematów na forum masz mnóstwo, generalnie bezawaryjne auto.

Ogólnie masz dylemat, bo na trasy chyba lepszy jest duży diesel w stylu trzy litry w wydaniu Niemców, ale jak coś pieprznie to wydasz dużo na naprawę. GS będzie palił przy dynamicznej jeździe 10-11 litrów, taki diesel pewnie dużo mniej, no ale tu się nic nie dzieje pod względem awaryjności. Mi się bardzo przyjemnie podróżuje GSem przy prędkościach nawet 180-200 km/h, ale musisz pamiętać że to nie jest twarde BMW, do tego w porównaniu do diesla pali dużo więc masz gdzieś w głowie ciągle, że ta przyjemność szybkiej jazdy Cię sporo kosztuje.
Avatar użytkownika
MateoM
Lex user
 
Posty: 112
Dołączył(a): 5 sty 2016, o 10:49
Model Lexusa: GS450H
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Re: GS450h na trase - wrazenia, dynamika, spalanie etc

Postprzez martinb » 30 paź 2017, o 23:01

Dzieki za odpowiedz :) Diesle sa faktycznie problematyczne, motor 3.0d od BMW jest niby jednym z mniej problematycznych, ale wiadomo jak to jest w praktyce, turbiny, wtryski, kolektor itp, o przygodach znajomego ze zerwanym rozrzadem w 2.0d w BMW moznaby napisac ksiazke... Poza tym dzwiek i kultura pracy, diesel nigdy nie bedzie sie rownac z benzynowa V6 i patrze tez pod tym katem, bo bede trzaskac dluzsze trasy, wiec po co sie meczyc. Musze skombinowac jazde probna GS-em i sadze, ze duzo mi sie rozjasni :) Abstrahujac od wszystkiego chcialbym sprobowac hybrydy, bo nigdy nie mialem okazji jezdzic takim autem dluzej. Jesli spalanie miesci sie w 9-10 litrach lub troche wiecej to mniej niz myslalem i nie mam z tym problemow, wiec wszystko byloby na plus...
martinb
Nowy lex user
 
Posty: 3
Dołączył(a): 29 paź 2017, o 17:23
Model Lexusa: GS450h
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kielce

Re: GS450h na trase - wrazenia, dynamika, spalanie etc

Postprzez Phil » 31 paź 2017, o 11:38

Jeżdżę GS450h od ponad pół roku, zrobiłem ponad 20tys więc dorzucę swoje spostrzeżenia:

1. Wg mnie jazda autostradowa to bajka. Auto idzie równo do 250 albo i więcej, nie brakuje mu mocy, mało jest na niego kozaków na trasie - naciskasz gaz i walisz do przodu. Ostatnio zrobiłem traskę 1600km (w jedną stronę) do Włoch przez Niemcy i Austrie więc konkretne Alpy - super sprawa, 4 osoby, bagaż a ten idzie jak szalony pod górę. Jedyne co mi nie do konca pasuje to fotele z za krótkim jak dla mnie siedziskiem, mogłyby być nieco bardziej sportowe. W trybie zawieszenia Sport jest w miarę precyzyjnie chociaż to nie BMW. Na normalnym pływa trochę, mało go ostatnio używam. Bateria nigdy mi się nie przegrzała a jeżdżę dosyć szybko i sporo (codziennie autostradą 40km do pracy).

2. Obroty OK. Przy dynamicznym przyśpieszaniu pojawia się jednostajny dzwięk przez jakiś czas ale nie jest zbyt irytujący. Jak jedziesz równo nawet ponad 200 - cisza.

3. U mnie średnie spalanie z trasy rzadko przekracza 10 mimo szybkiej jazdy. Nigdy nie ma tak że jedziesz stale 160-170 na dłuższym odcinku, czasem odpuszczasz gaz, zwalniasz etc a wtedy spalasz 0 i średnia wychodzi całkiem OK - u mnie między 8-9,5. Da się zrobić 7-7,5 ale po co.

4. U mnie padła bateria zaraz po zakupie, na szczęście była na gwarancji i dostałem nową za free. Z tego co wiem zdarza się to relatywnie rzadko. Poza tym są już opcje naprawy takich baterii w PL za całkiem rozsądne pieniądze więc nie bałbym się tego. Pomyśl o wtryskach, kołach dwumasowych, sprzęgłach, DPF-ach w dieslu.

Najlepiej przejedź się i będziesz wiedział czy Ci pasuje. Pozdro!
Avatar użytkownika
Phil
Lex user
 
Posty: 132
Dołączył(a): 13 paź 2010, o 22:29
Lokalizacja: Warsaw
Model Lexusa: GS450h
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Re: GS450h na trase - wrazenia, dynamika, spalanie etc

Postprzez JanB » 31 paź 2017, o 21:22

GS hybryda to bardzo ciche auto, kolega wyżej już pisał - 200 tniesz i jest cicho. Spalanie u mnie na autostradzie to 12-13 l/100km przy prędkości 160-200. Jak będziesz jeździł 120 to poniżej 10. Wada - mikroskopijny bagażnik. Uważam, że to auto dla 2 osób plus bagaż, albo 4 i plus cztery miękkie torby podróżne i brak miejsca na garnitury np.
Pozdrawiam
JanB
JanB
Lex Driver
 
Posty: 401
Dołączył(a): 29 lip 2012, o 21:37
Model Lexusa: GS
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Polska

Re: GS450h na trase - wrazenia, dynamika, spalanie etc

Postprzez MateoM » 2 lis 2017, o 11:39

Da się zrobić nawet 5,6 litra średniego spalania jak komputer pokazuje 0 km do przejechania, a stacja na autostradzie okazuje się jeszcze nieczynna i do następnej kolejnych kilkanaście km do przejechania. Wyłączyłem wszystko co się dało i jechałem w tunelu TIRa czyli prędkość 80-90 km/h, 2 osoby, pusty bagażnik :) Nie polecam - to było jak jeszcze autostrada z Gdańska do Łodzi miała mało stacji.

Odnośnie baterii - słyszałem, że najgorsze były w pierwszym wypuście GSów w hybrydzie, ja się w to załapałem bo mam rocznik 2006 i też padła "nienaprawialnie", dostałem nową po wszystkich aktualizacjach i modyfikacjach, te podobno mogą już jeździć i jeździć. W Priusach i 500.000 km podobno wytrzymywały.
Avatar użytkownika
MateoM
Lex user
 
Posty: 112
Dołączył(a): 5 sty 2016, o 10:49
Model Lexusa: GS450H
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa


Powrót do Lexus GS

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości