PO zakupie Lexusa

Wszelkie informacje na temat zakupu modelu GS
Awatar użytkownika
kliMati
Lex user
Posty: 168
Rejestracja: 31 gru 2015, o 17:34
Model Lexusa: LS400
Skąd:: 2Bi
Kontakt:

Re: PO zakupie Lexusa

Post autor: kliMati »

Gratuluję zakupu, a teraz odpowiedzi:
Ad.1 tak, tak ma być. Wynika to z metodologii pomiaru średniego. Komputer zlicza wtryski i dawki, a potem to jest przeliczane na zużycie litrów na 100km, w USA miałbyś MPG. Zaraz po zatankowaniu stojąc z włączonym silnikiem powinno wskazać nieskończoność. Taki jest urok średniej. Pisząc jak dla dziecka - idąc na spacer z psem, średnio macie po trzy nogi... i nie jest to wina Lexusa. Moje auta wszystkie tak pokazywały, stojąc z włączonym silnikiem średnie zużycie paliwa w litrach na 100 km rosło.
Ad.6 u mnie należy włożyć rękę za klamkę i wtedy drzwi się odblokowują, ale klamka kierowcy jest szybka, a pasażera z tyłu wymaga ok. 1 sekundy trzymania. Czemu? nie wiem.
Ad.7 w schowku lub w dolnej części deski masz przycisk resetu czujników. Przy wymianie opon po napompowaniu do prawidłowego ciśnienia powinno się dokonać resetu, gdyż czujniki rejestrują spadek, a nie samo ciśnienie.
Ad.9 w moim aucie reflektory też świeciły nisko zdaniem pana diagnosty, próbował regulować i poległ. Może to układa samopoziomowania niweczył jego próby. Kiedyś czytałem, że do regulacji niektórych świateł wymagany jest reset układu.
Ad.10 z moich obserwacji wynika, że zawsze tylko jeden reflektor doświetla, zawsze ten od wewnętrznej strony łuku. Czy masz błąd AFS?
carsik
Lex Master
Posty: 1051
Rejestracja: 24 sie 2012, o 20:45
Model Lexusa: IS200
Skąd:: GT4 Warszawa
Kontakt:

Re: PO zakupie Lexusa

Post autor: carsik »

peterpan pisze:widzę, że nie rozumiecie prostej rzeczy, więc wytłumaczę jak dla dzieci :
wyobraźcie sobie kochani sytuacje, że samochodzik stoi na światłach 3 GODZINY !!! przez ten czas średnie spalanie na 100km wzrośnie do wartości 30l/100km, czy to jest średnie spalanie auta na odcinku ostatnich 100km?
widzę, że kolega ma pewne kłopoty z matematyką. Na Twoje pytanie odpowiem tak, zależy z jakiego przebiegu ta średnia będzie liczona. Jeśli z kilku kilometrów, to owszem, może ta średnia wzrosnąć do takiej wartości. Przyjmując, że zużycie paliwa jest 1.5 - 2 l na godzine pracy na wolnych obrotach masz szansę zużycie przez 3 godziny około 6l paliwa.
www.gt4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.
Awatar użytkownika
Kristof
Lex user
Posty: 76
Rejestracja: 1 cze 2017, o 07:15
Model Lexusa: GS 350AWD
Skąd:: Kraków
Kontakt:

PO zakupie Lexusa

Post autor: Kristof »

carsik pisze:
peterpan pisze:widzę, że nie rozumiecie prostej rzeczy, więc wytłumaczę jak dla dzieci :
wyobraźcie sobie kochani sytuacje, że samochodzik stoi na światłach 3 GODZINY !!! przez ten czas średnie spalanie na 100km wzrośnie do wartości 30l/100km, czy to jest średnie spalanie auta na odcinku ostatnich 100km?
widzę, że kolega ma pewne kłopoty z matematyką. Na Twoje pytanie odpowiem tak, zależy z jakiego przebiegu ta średnia będzie liczona. Jeśli z kilku kilometrów, to owszem, może ta średnia wzrosnąć do takiej wartości. Przyjmując, że zużycie paliwa jest 1.5 - 2 l na godzine pracy na wolnych obrotach masz szansę zużycie przez 3 godziny około 6l paliwa.
I teraz właśnie według tego co kolega wyżej napisał w dalszej części testu jedziemy 100km i te 6 litrów powinno byc doliczone do wartości spalonego paliwa na 100km. Wtedy to jest właśnie prawidłowe wskazanie średniego spalania (nie mylić ze zwykłą średnią arytmetyczną).
I tak to jest wina Lexusa... (nie to żeby mi to specjalnie jakoś przeszkadzało)
Wyszukaj kolego zegary full FIS z vaga... Golfo podobne auta już to miały w 2001....

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka
carsik
Lex Master
Posty: 1051
Rejestracja: 24 sie 2012, o 20:45
Model Lexusa: IS200
Skąd:: GT4 Warszawa
Kontakt:

Re: PO zakupie Lexusa

Post autor: carsik »

jak bardzo istotna jest dla Ciebie informacja ile w danej chwili pali Twoje auto na postoju?
www.gt4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.
peterpan
Nowy lex user
Posty: 16
Rejestracja: 13 paź 2017, o 10:26
Model Lexusa: GS300 mk3
Skąd:: mazowsze
Kontakt:

Re: PO zakupie Lexusa

Post autor: peterpan »

kliMati pisze:Gratuluję zakupu, a teraz odpowiedzi:
Ad.1 tak, tak ma być. Wynika to z metodologii pomiaru średniego. Komputer zlicza wtryski i dawki, a potem to jest przeliczane na zużycie litrów na 100km, w USA miałbyś MPG. Zaraz po zatankowaniu stojąc z włączonym silnikiem powinno wskazać nieskończoność. Taki jest urok średniej. Pisząc jak dla dziecka - idąc na spacer z psem, średnio macie po trzy nogi... i nie jest to wina Lexusa. Moje auta wszystkie tak pokazywały, stojąc z włączonym silnikiem średnie zużycie paliwa w litrach na 100 km rosło.
Ad.6 u mnie należy włożyć rękę za klamkę i wtedy drzwi się odblokowują, ale klamka kierowcy jest szybka, a pasażera z tyłu wymaga ok. 1 sekundy trzymania. Czemu? nie wiem.
Ad.7 w schowku lub w dolnej części deski masz przycisk resetu czujników. Przy wymianie opon po napompowaniu do prawidłowego ciśnienia powinno się dokonać resetu, gdyż czujniki rejestrują spadek, a nie samo ciśnienie.
Ad.9 w moim aucie reflektory też świeciły nisko zdaniem pana diagnosty, próbował regulować i poległ. Może to układa samopoziomowania niweczył jego próby. Kiedyś czytałem, że do regulacji niektórych świateł wymagany jest reset układu.
Ad.10 z moich obserwacji wynika, że zawsze tylko jeden reflektor doświetla, zawsze ten od wewnętrznej strony łuku. Czy masz błąd AFS?
1. fajnie, że ktoś to rozumie i wytłumaczył, ale jak widać po postach poniżej, niektórzy dalej mają problem, żeby to zrozumieć ...
6. sprawdzę u siebie
7. właśnie nie mogę znaleźć tego guziczka, możliwe, żeby go nie było?
9. u mnie uszkodzone było ciągiełko jakieś pod autem, koszt naprawy 30zł
10. mam jakiś błąd, ale chyba nie AFS, muszę sprawdzić
carsik pisze:
peterpan pisze:widzę, że nie rozumiecie prostej rzeczy, więc wytłumaczę jak dla dzieci :
wyobraźcie sobie kochani sytuacje, że samochodzik stoi na światłach 3 GODZINY !!! przez ten czas średnie spalanie na 100km wzrośnie do wartości 30l/100km, czy to jest średnie spalanie auta na odcinku ostatnich 100km?
widzę, że kolega ma pewne kłopoty z matematyką. Na Twoje pytanie odpowiem tak, zależy z jakiego przebiegu ta średnia będzie liczona. Jeśli z kilku kilometrów, to owszem, może ta średnia wzrosnąć do takiej wartości. Przyjmując, że zużycie paliwa jest 1.5 - 2 l na godzine pracy na wolnych obrotach masz szansę zużycie przez 3 godziny około 6l paliwa.
to nie ja mam problemy z matematyką tylko Ty ze zrozumieniem, średnia jest liczona zawsze z ostatnich 100km - serio tłumaczę to ostatni raz - jak jedziemy to wszystko jest ok, jak staniemy na światłach to spalanie chwilowe wzrasta do wartości maksymalnej co ma wpływ na średnią, a nie tak jak na początku tego tematu ktoś napisał, że te dwa pomiary są niezależne od siebie...
średnia wylicza spalanie na ostatnich 100km przejechanych i błędem Lexusa jest tu tylko to, że podczas postoju, kiedy auto pali 30l/100 ta wartość jest doliczana do średniej, przez co jest to niewiarygodny wynik
Kristof pisze:
carsik pisze:
peterpan pisze:widzę, że nie rozumiecie prostej rzeczy, więc wytłumaczę jak dla dzieci :
wyobraźcie sobie kochani sytuacje, że samochodzik stoi na światłach 3 GODZINY !!! przez ten czas średnie spalanie na 100km wzrośnie do wartości 30l/100km, czy to jest średnie spalanie auta na odcinku ostatnich 100km?
widzę, że kolega ma pewne kłopoty z matematyką. Na Twoje pytanie odpowiem tak, zależy z jakiego przebiegu ta średnia będzie liczona. Jeśli z kilku kilometrów, to owszem, może ta średnia wzrosnąć do takiej wartości. Przyjmując, że zużycie paliwa jest 1.5 - 2 l na godzine pracy na wolnych obrotach masz szansę zużycie przez 3 godziny około 6l paliwa.
I teraz właśnie według tego co kolega wyżej napisał w dalszej części testu jedziemy 100km i te 6 litrów powinno byc doliczone do wartości spalonego paliwa na 100km. Wtedy to jest właśnie prawidłowe wskazanie średniego spalania (nie mylić ze zwykłą średnią arytmetyczną).
I tak to jest wina Lexusa... (nie to żeby mi to specjalnie jakoś przeszkadzało)
Wyszukaj kolego zegary full FIS z vaga... Golfo podobne auta już to miały w 2001....

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka
i właśnie dlatego, komputer pokazuje średnie spalanie 13.3l, a weszło po przejechaniu 100km 12l, więc przez to, że komputer zlicza do średniej również pomiar podczas postoju - przekłamuje, może nie przekłamuje, ale powinno być to liczone inaczej, aby pokazywało prawdę
carsik pisze:jak bardzo istotna jest dla Ciebie informacja ile w danej chwili pali Twoje auto na postoju?

nie będę na to odpisywał bo jesteś grubo nie w temacie
Przem86
Lex user
Posty: 63
Rejestracja: 29 sie 2017, o 23:11
Model Lexusa: RX450h
Skąd:: Francja
Kontakt:

PO zakupie Lexusa

Post autor: Przem86 »

Tu wszyscy mają problem z matematyką chyba ;) jeśli komputer podczas postoju pokazuje max spalanie to nie jest to błąd. Podczas postoju max spalanie wynika właśnie z tego, że stoisz, a spalanie podczas postoju jest tak samo istotne przy spalaniu na 100km jak podczas jazdy. W momencie gdy stoisz także spalasz paliwo, więc w którym miejscu jest tu błąd? Że pokazuje 30l? A ile ma pokazywać skoro stoisz a spalanie jest współczynnikiem zależnym od prędkości?

Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka
carsik
Lex Master
Posty: 1051
Rejestracja: 24 sie 2012, o 20:45
Model Lexusa: IS200
Skąd:: GT4 Warszawa
Kontakt:

Re: PO zakupie Lexusa

Post autor: carsik »

Panie Piotruś Pan napiszę tak po polsku - pieprzysz. Chwilowa wartość spalania w l na 100km ma taki udział w średnim spalaniu jak ja udziałów w Fort Knox, wartość w litrach wyliczonego z czasów wtrysków zużycia jest doliczona do ogólnego zużycia i nie z ostatnich 100km tylko średnia z całkowitego przebiegu od momentu stanu zerowego licznika średniej. Może to być od początku eksploatacji samochodu jak i od 1km jak wyzerowałeś średnią. Jeśli przez 1000km od skasowania zużyłeś 150 l paliwa to będzie pokazywał Ci 15l/100km. Jeśli skasujesz licznik i przejdziesz 100km i zużyjesz 15l i 6l na stanie do będziesz miał 21l/100km, koniec i kropka. Ale jeśli pojeździsz dalej to posługując się poprzednim przykładem do 1000km zużyjesz 156l i z tego będziesz miał odpowiednią średnią. Chyba prościej się już nie da objaśnić
www.gt4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.
Awatar użytkownika
michalllw
Lex Master
Posty: 1540
Rejestracja: 2 sty 2011, o 11:43
Model Lexusa: IS-F
Skąd:: Bielawa
Kontakt:

Re: PO zakupie Lexusa

Post autor: michalllw »

carsik pisze:Panie Piotruś Pan napiszę tak po polsku - pieprzysz. Chwilowa wartość spalania w l na 100km ma taki udział w średnim spalaniu jak ja udziałów w Fort Knox, wartość w litrach wyliczonego z czasów wtrysków zużycia jest doliczona do ogólnego zużycia i nie z ostatnich 100km tylko średnia z całkowitego przebiegu od momentu stanu zerowego licznika średniej. Może to być od początku eksploatacji samochodu jak i od 1km jak wyzerowałeś średnią. Jeśli przez 1000km od skasowania zużyłeś 150 l paliwa to będzie pokazywał Ci 15l/100km. Jeśli skasujesz licznik i przejdziesz 100km i zużyjesz 15l i 6l na stanie do będziesz miał 21l/100km, koniec i kropka. Ale jeśli pojeździsz dalej to posługując się poprzednim przykładem do 1000km zużyjesz 156l i z tego będziesz miał odpowiednią średnią. Chyba prościej się już nie da objaśnić
Dobrze gada, polać mu :biggrin2: Też zauważyłem że tak jest czyli czym więcej postojów kilku minutowych tym średnie spalanie rośnie
https://www.facebook.com/MMniceCARS/
peterpan
Nowy lex user
Posty: 16
Rejestracja: 13 paź 2017, o 10:26
Model Lexusa: GS300 mk3
Skąd:: mazowsze
Kontakt:

Re: PO zakupie Lexusa

Post autor: peterpan »

Przem86 pisze:Tu wszyscy mają problem z matematyką chyba ;) jeśli komputer podczas postoju pokazuje max spalanie to nie jest to błąd. Podczas postoju max spalanie wynika właśnie z tego, że stoisz, a spalanie podczas postoju jest tak samo istotne przy spalaniu na 100km jak podczas jazdy. W momencie gdy stoisz także spalasz paliwo, więc w którym miejscu jest tu błąd? Że pokazuje 30l? A ile ma pokazywać skoro stoisz a spalanie jest współczynnikiem zależnym od prędkości?

Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka
to, że pokazuje max spalanie na postoju to nie jest błąd, błędem jest, że nie powinno się to wliczać do średniego spalania z ostatnich 100km, ponieważ wynik końcowy jest "oszukany", chodzi mi tylko o średnie spalanie na 100km a nie to, że pokazuje 30l/100 w chwilowym, ludzie czy Wy na prawdę tego nie rozumiecie?
carsik pisze:Panie Piotruś Pan napiszę tak po polsku - pieprzysz. Chwilowa wartość spalania w l na 100km ma taki udział w średnim spalaniu jak ja udziałów w Fort Knox, wartość w litrach wyliczonego z czasów wtrysków zużycia jest doliczona do ogólnego zużycia i nie z ostatnich 100km tylko średnia z całkowitego przebiegu od momentu stanu zerowego licznika średniej. Może to być od początku eksploatacji samochodu jak i od 1km jak wyzerowałeś średnią. Jeśli przez 1000km od skasowania zużyłeś 150 l paliwa to będzie pokazywał Ci 15l/100km. Jeśli skasujesz licznik i przejdziesz 100km i zużyjesz 15l i 6l na stanie do będziesz miał 21l/100km, koniec i kropka. Ale jeśli pojeździsz dalej to posługując się poprzednim przykładem do 1000km zużyjesz 156l i z tego będziesz miał odpowiednią średnią. Chyba prościej się już nie da objaśnić
po pierwsze, trochę kultury ...
nie będę się odnosił do tej głupoty którą tu wypisałeś ...

nie chcę mi się prowadzić już tej dyskusji bo nic nie poradzę na to, że nie rozumiecie prostych rzeczy, średnie spalanie auta was przeraża ... jak Wy zarobiliście na te swoje :LEXUS: ?

fakty są takie :
średnie spalanie z ostatnich 100km jest przeliczane NIEPOPRAWNIE, ponieważ jeżeli przejedziemy 99km cały czas w trasie i na ostatnim kilometrze staniemy na godzinę to ze średniej z trasy, np. 11l/100km zrobi nam się 30l/100km - jasne?
czyli auto średnio paliło 11litrów cały czas jadąc i jest to wartość poprawna, a jeżeli staniemy i zostawimy włączony silnik na 30 minut to spalanie średnie wzrośnie znacząco i to wtedy średnie spalanie jest przekłamane
więc jeżeli jeździmy po mieście i często stoimy w korku i na światłach to wartość ŚREDNIEGO spalania nam się zwiększa, czyli auto faktycznie spali nam 13.3l/100km a komputer pokazuje 17l/100km przez częste stanie w korkach i na światłach - sprawdziłem to, ponieważ przejechałem równe 100km i zatankowałem znowu do pełna i UWAGA, zgadaka, ile weszło paliwa? 13.3l, a nie 17l tyle co pokazuje komputer!

proszę sobie zrobić prosty test, stanąć na światłach, pod sklepem z włączonym silnikiem i postać 20 sekund, wartość średnia spalania ZACZNIE WZRASTAĆ !!! u mnie podczas 100 sekund stania na światłach (sekundnik na światłach), średnia wartość po samych 100 sekundach jest w stanie wzrosnąć o LITR !!!!!!!!!!!!!!!!!! więc czy to jest poprawny wynik spalania paliwa przez auto na odcinku ostatnich 100km?
carsik
Lex Master
Posty: 1051
Rejestracja: 24 sie 2012, o 20:45
Model Lexusa: IS200
Skąd:: GT4 Warszawa
Kontakt:

Re: PO zakupie Lexusa

Post autor: carsik »

peterpan pisze: fakty są takie :
średnie spalanie z ostatnich 100km jest przeliczane NIEPOPRAWNIE, ponieważ jeżeli przejedziemy 99km cały czas w trasie i na ostatnim kilometrze staniemy na godzinę to ze średniej z trasy, np. 11l/100km zrobi nam się 30l/100km - jasne?
Powtórzę po raz kolejny, nie ma czegoś takiego jak średnie spalanie z ostatnich 100km. Jest pozycja średnie spalanie z całego okresu od wyzerowania licznika średniego spalania. Z Twojego przykładu może zrobić się 13l/100 km a nie 30. Nie ma czegoś takiego jak spalanie 30l/100km podczas postoju. To jest tylko algorytm (na spalaniu chwilowym, które nijak ma się do średniej) który taką wartość pokazuje na postoju i jest tak ponieważ nie jest w stanie wyliczyć spalania gdyż droga wynosi 0. Zatem komputer pokazuje zaprogramowaną wtedy wartość 30l/100km. Nie ma to żadnego znaczenia dla obliczenia średniego spalania z danego przebiegu.
www.gt4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Lexus GS”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości