Lexus IS II 250 - rodzinne auto czy ciasnota dla kawalera?

Wszelkie informacje na temat zakupu modelu IS

Lexus IS II 250 - rodzinne auto czy ciasnota dla kawalera?

Postprzez Honda_Driver » 13 sie 2018, o 15:54

Witajcie,

jako że nie znalazłem zbiorczego tematu, a nie mam pytań odnośnie konkretnego ogłoszenia, postanowiłem założyć swój wątek. Jak nick wskazuje, jestem użytkownikiem Hondy Civic 8 typu UFO. Z samochodu jestem bardzo zadowolony, cieszy mnie, ale również ma już swoje lata i czas na coś nowszego. Zauroczony japońską motoryzacją, zainteresowałem się IS 250.

Nie miałem jeszcze okazji w nim siedzieć, bo decyzja o kupnie będzie rozłożona jeszcze na kilka miesięcy, więc nie chcę marnować czasu potencjalnym sprzedawcom póki co. Stąd parę pytań do Was, drodzy użytkownicy.

1.Jak to jest z miejscem (dla kierowcy, gdyż woził będę głównie siebie i dziewczynę, z tyłu pasażerowie będą sporadycznie) - mam 190 cm wzrostu i ważę koło stówki. Słyszałem głosy, że z takimi parametrami nie mam w IS-isie czego szukać. Prawda to? Lubię siedzieć nisko, w Civicu mam fotel najniżej jak się da, odsunięty na max do tyłu od kierownicy i jest mi ... arcywygodnie. Niewygodnie jest tylko przy wysiadaniu z racji niskiego siedzenia. Dodam, że mam dach panoramiczny, a wciąż nad głową mam kilka centymetrów miejsca. Czyżby IS był ciaśniejszy niż hatchback segmentu C? Rozumiem, że z racji bycia sedanem i nieskładanej tylnej kanapy, jawi się jako mniej rodzinny niż Civic. Ale to w końcu sedan klasę wyżej, więc chociaż kierowca powinien mieć co najmniej tyle samo miejsca co w UFO.

2. Manual czy automat - zdaję sobie sprawę, że na rynku przeważają automaty i wg specyfikacji nie tracą one dużo w kwestii dynamiki, a z racji niezmieniania biegów ręcznie, w praktyce mogą być nawet szybsze. Do tego chodzą opinie o porządnych szybkich automatach Lexusa. Alternatywą, którą rozważam jest Accord 8 gen. i tam automat to muł, tracący ponad sekundę w sprincie do setki (mowa o silniku 2.4).

3. I teraz pytanie o słynny import z USA. Czy w grę wchodzą tylko samochody po szkodach? To mnie zawsze zastanawia. Czy ludzie nie mają możliwości sprowadzić bezwypadkowego egzemplarza? Zawsze słyszy się opinie - oo z USA, to na pewno bity - czy sprowadzanie nieuszkodzonych aut jest nieopłacalne czy o co tu chodzi? Są firmy zajmujące się sprowadzaniem, nawet tutaj czytałem posty kogoś, kto się tym zajmuje. Czy nie można takiej firmie zlecić sprowadzenia nieuszkodzonego auta? Czy to się po prostu nie kalkuluje?

To chyba tyle, mam nadzieję, że ktoś się odniesie i pojawi się ciekawa dyskusja. Dla mnie Lexus IS II to z wyglądu i charakterystyki niemal ideał. Tylny napęd, wolnossący V6 i coś, co sprawia, że myślę o nim jako samochodzie z duszą, czego nie mogę powiedzieć o nowszej generacji Lexusa, która owszem jest piękna, ale już jednak upodobniona do tych nowych mód wizualno-ekonomiczno-ekologicznych i nie ma już dla mnie takiego charakteru.
'Jedyne czego się boję, to że jednak będzie brakować trochę momentu, tak jak to widzę w Hondzie. Uwielbiam jej dźwięk na wysokich obrotach, to co dopiero by było z V6 Lexa, ale czasem momentu brakuje i chciałoby się nie redukować do tej dwójki, żeby żwawo ruszyć np. przy wyjeździe z ronda.
Honda_Driver
Nowy lex user
 
Posty: 4
Dołączył(a): 13 sie 2018, o 14:58
Model Lexusa: jeszcze żaden
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łdz

Re: Lexus IS II 250 - rodzinne auto czy ciasnota dla kawaler

Postprzez carinus » 13 sie 2018, o 17:48

Oj będzie ciasno.Z tyłu za Tobą to nawet dziecko będzie miało ciasno.Autko fajne,komfortowe,ale proponuję na sam początek umówić się z kimś z forum i zrobić sobie co najmniej godzinny przejazd.Wtedy poczujesz czy ten samochód Ci "leży".Suche informacje niczego konkretnego nie dostarczą.Jeżeli jeździłeś Accordem 2,4 to momentu w lexie może brakować.
Avatar użytkownika
carinus
Lex Master
 
Posty: 1726
Dołączył(a): 28 lis 2010, o 19:29
Model Lexusa: IS200 SC Turbo,RX400h,IS220d
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: Lexus IS II 250 - rodzinne auto czy ciasnota dla kawaler

Postprzez Honda_Driver » 13 sie 2018, o 18:58

Cóż, po pierwsze dzięki za odpowiedź, choć nie jest ona napawająca optymizmem ;). Co do przejażdżki - pomysł dobry, ale jeszcze nie ten etap, nie chcę póki co nikomu zawracać gitary fanaberiami obcego kolesia z internetu. Wiadomo, że przed kupnem trzeba się przymierzyć, przejechać itd., ale na to przyjdzie czas. Bardziej chciałem posłuchać opinii użytkowników i niższych, i wyższych.

Co do dziecka z tyłu na razie nie planuję, a nawet jeśli się pojawi może siedzieć za matką :). Ważne, żeby kierowcy było wygodnie tak wzdłuż, jak i wzwyż. Co do momentu obrotowego w porównaniu z Accordem, to trochę mnie zdziwiłeś, bo wg specyfikacji Honda jest owszem nieznacznie szybsza do setki, ale moment ma gorszy 234 nM vs 252 nM na korzyść Lexusa, przy czym Honda osiąga go przy niższych obrotach - może w tym sęk?

Cóż Honda jest u mnie na drugim miejscu, w niej problemów z miejscem raczej być nie powinno. Myślałem jeszcze o Volvo s60 lub Audi a4. To już inne silniki, z turbinami, więc i żwawsze. Ale Audi B8 to jednak nic specjalnego względem poprzednika, tyle że wygląd atrakcyjny (choć dość oklepany na drogach), a silnikom TFSI jakoś trudno zaufać. Volvo fajne, ale czegoś mu brak. No a to V6 w Lexusie i dosłownie i w przenośni - brzmi kusząco. A rozmiar, jak to w życiu... z biegiem czasu albo się człowiek coraz bardziej przyzwyczaja i jest okej, albo coraz bardziej go wnerwia brak miejsca na nogi czy nad głową. Wiadomo, że jakbym miał się krzywić, żeby sufitu nie dotykać to nie ma to sensu, ale szczerze wątpię, żeby było aż tak tragicznie, jeśli da się z fotelem zjechać nisko.
Honda_Driver
Nowy lex user
 
Posty: 4
Dołączył(a): 13 sie 2018, o 14:58
Model Lexusa: jeszcze żaden
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łdz

Re: Lexus IS II 250 - rodzinne auto czy ciasnota dla kawaler

Postprzez carinus » 13 sie 2018, o 19:46

Dla Ciebie miejsca wystarczy,pasażer obok też nie bedzie narzekać.Po przesiadce ze starszego lexa miałem trochę klaustrofobiczne odczucie że wnętrze jest mniejsze.Linia bocznych okien jest nieco węższa i wyżej się zaczyna,jednak w środku jest dosyć przyjemnie.Jeżeli nie nastawiasz się na wyścigi spod świateł to ten silnik jak najbardziej wystarcza.Skrzynia też pracuje przyjemnie.Kolega z pracy ma właśnie accorda 2.4 w automacie i porównywałem sobie pracę tego silnika z wrażeniami z jazdy IS250.To są 2 różne silniki,dwie różne skrzynie i każdy może mieć inne odczucia z jazdy,każdemu może spodobać się coś innego.
Problemu nie rozgryziesz dopóki nie wsiądziesz i odczujesz na własnej d..ie jak samochodzik jedzie.Możliwe że po pierwszej jeździe nie będziesz chciał z niego wysiadać i nawet nie pomyślisz o innym modelu.W komisach coś znajdziesz czym można się przejechać,oby to nie był jakiś zajechany egzemplarz,ale jakieś odniesienie do innych samochodów będziesz miał.
Avatar użytkownika
carinus
Lex Master
 
Posty: 1726
Dołączył(a): 28 lis 2010, o 19:29
Model Lexusa: IS200 SC Turbo,RX400h,IS220d
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: Lexus IS II 250 - rodzinne auto czy ciasnota dla kawaler

Postprzez Honda_Driver » 14 sie 2018, o 10:31

No jak dwie przednie osoby powinny mieć okej, to już jest dobrze. Ogólnie to mógłbym mieć nawet coupe z racji, że kogoś z tyłu wożę naprawdę sporadycznie.

Zaskoczyłeś mnie tym, co mówisz o dynamice względem Accorda 2.4 i to w AT. Z tego co mówisz, idzie wywnioskować, że to Accord sprawiał wrażenie dynamiczniejszego. Na papierze wygląda to tak:

0-100 (Manual): Accord - 8,1; Lexus - 8,1
0-100 (Automat): Accord - 9,7; Lexus - 8,4

Wg danych strata automatu w Hondzie to ponad 1,5 sekundy! Wynika to z innych przełożeń skrzyni (Honda na dwójce ciągnie do 120, w manualu przy koło 100 już odcina) i zapewne czasu reakcji na wciśnięcie gazu. Z suchej specyfikacji automat w Lexusie wypada dużo lepiej.

Ściganie na światłach to nie jest coś, czego szukam, ale nie ukrywam, że zależy mi na dynamice na krótkich odcinkach, jako że jeżdżę głównie po mieście i lubię dynamiczną jazdę. Dlatego w grę wchodzi jeszcze Audi i Volvo s60, oba z turbobenzynami. Jednak Japończyk to Japończyk. Nie wiem czy silnikom w Audi można ufać (szukałbym niby tych poprawionych), a Volvo nie przekonuje mnie wnętrzem, choć silniki chwalone są za bezawaryjność i dynamikę.

Najlepszym rozwiązaniem byłby IS 350 najlepiej awd, ale raczej nie zmieszczę się w budżecie + wszystkie z USA, po przejściach.
Honda_Driver
Nowy lex user
 
Posty: 4
Dołączył(a): 13 sie 2018, o 14:58
Model Lexusa: jeszcze żaden
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łdz

Re: Lexus IS II 250 - rodzinne auto czy ciasnota dla kawaler

Postprzez ledziu » 14 sie 2018, o 12:57

Honda_Driver napisał(a):No jak dwie przednie osoby powinny mieć okej, to już jest dobrze. Ogólnie to mógłbym mieć nawet coupe z racji, że kogoś z tyłu wożę naprawdę sporadycznie.

Zaskoczyłeś mnie tym, co mówisz o dynamice względem Accorda 2.4 i to w AT. Z tego co mówisz, idzie wywnioskować, że to Accord sprawiał wrażenie dynamiczniejszego. Na papierze wygląda to tak:

0-100 (Manual): Accord - 8,1; Lexus - 8,1
0-100 (Automat): Accord - 9,7; Lexus - 8,4

Wg danych strata automatu w Hondzie to ponad 1,5 sekundy! Wynika to z innych przełożeń skrzyni (Honda na dwójce ciągnie do 120, w manualu przy koło 100 już odcina) i zapewne czasu reakcji na wciśnięcie gazu. Z suchej specyfikacji automat w Lexusie wypada dużo lepiej.

Ściganie na światłach to nie jest coś, czego szukam, ale nie ukrywam, że zależy mi na dynamice na krótkich odcinkach, jako że jeżdżę głównie po mieście i lubię dynamiczną jazdę. Dlatego w grę wchodzi jeszcze Audi i Volvo s60, oba z turbobenzynami. Jednak Japończyk to Japończyk. Nie wiem czy silnikom w Audi można ufać (szukałbym niby tych poprawionych), a Volvo nie przekonuje mnie wnętrzem, choć silniki chwalone są za bezawaryjność i dynamikę.

Najlepszym rozwiązaniem byłby IS 350 najlepiej awd, ale raczej nie zmieszczę się w budżecie + wszystkie z USA, po przejściach.


A dla mnie podstawa wyboru powinno być przejechanie sie jednym i drugim przy zwróceniu uwagi na odczucia w różnych zakresach prędkości. Tabelki niestety mówią o przyśpieszeniach aut ale w przybliżeniu i nie określają odczuć... widać to przy gs430 który 0-100 na na poziomie 6s a daje walnięcie w plecy które sugerowałoby znacznie lepszy czas.
ledziu
Lex Master
 
Posty: 1931
Dołączył(a): 23 sie 2011, o 22:41
Model Lexusa: gs
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pol

Re: Lexus IS II 250 - rodzinne auto czy ciasnota dla kawaler

Postprzez Luszi » 14 sie 2018, o 13:23

Też mam ufo. Przyspieszenie do setki ma mniej więcej takie samo jak LS400 UCF10, ale patrzenie głównie na ten parametr jest trochę bez sensu, chyba że faktycznie zależy Ci tylko na przyspieszeniach w mieście. W civicu bardzo dobry czas 0-100 bierze się chyba z krótko zestopniowanej skrzyni biegów, bo przyspieszenie z prędkości powyżej 80 km/h jest słabe w porównaniu z LS400, który ma długie biegi i dopiero przy wyższych prędkościach parametry silnika przekładają się na przyspieszenie.

Raz usiadłem za kierownicą w IS250 kolegi - nie pamiętam już, czy obiektywnie miejsca było tam dużo, ale subiektywnie czułem się tam trochę klaustrofobicznie.
Avatar użytkownika
Luszi
Lex user
 
Posty: 69
Dołączył(a): 7 sie 2016, o 13:46
Model Lexusa: LS400 UCF10
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk

Lexus IS II 250 - rodzinne auto czy ciasnota dla kawalera?

Postprzez Scoob » 14 sie 2018, o 13:31

Sporo zależy od preferencji, ja też lubię siedzieć nisko i niestety tu 2IS wypada słabo. Boczna lina szyb w miarę ok, ale deska leży trochę na kolanach, miejsca na nogi tak sobie (czasem kolano obije mi się o obudowę kolumny). Sam fotel ma dość krótkie siedzisko i bardzo krótkie oparcie, ale przede wszystkim jest za wysoko umieszczony.
Kolega ma wersję bez wentylowanych foteli i tam jest odczuwalnie niżej, ponoć w F-sport nawet lepiej (też brak wentylacji), ale w ISF siedziałem już dawno temu. Tutaj jednak acco VIII wyraźnie przebija Lexusa, ale chyba tylko tu :D Dodam, że mam trochę ponad 180cm i ważę kilkadziesiąt procent mniej od Ciebie ;)
Koledzy powyżej dobrze radzą - na FB są odpowiednie grupy, tutaj też sporo aktywnych użytkowników. Ktoś na pewno będzie chętny pokazać Ci swój egzemplarz. Można pisać dużo, ale nic nie zastąpi „posadzenia doopska” na fotelu i sprawdzenia empirycznie czy szukać dalej, czy dać sobie spokój.
PS ja byłem w stanie poświęć siedzenie na ziemi, z uwagi na szereg zalet jakie to auto oferuje, także chociaż spróbuj :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Scoob
Lex user
 
Posty: 161
Dołączył(a): 24 cze 2014, o 00:32
Model Lexusa: IS250
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Elbląg

Re: Lexus IS II 250 - rodzinne auto czy ciasnota dla kawaler

Postprzez Neutrino » 14 sie 2018, o 13:38

Honda_Driver napisał(a):No jak dwie przednie osoby powinny mieć okej, to już jest dobrze. Ogólnie to mógłbym mieć nawet coupe z racji, że kogoś z tyłu wożę naprawdę sporadycznie. [...]
Jednak Japończyk to Japończyk.
[...]
Najlepszym rozwiązaniem byłby IS 350 najlepiej awd, ale raczej nie zmieszczę się w budżecie + wszystkie z USA, po przejściach.


A moze Infinity G35?
"Pirx dawno już spostrzegł, że człowieka często łatwiej jest poznać po jego stosunku do robotów aniżeli do innych ludzi."
Stanisław Lem "Opowieści o pilocie Pirxie", opowiadanie "Wypadek".
Avatar użytkownika
Neutrino
Lex user
 
Posty: 63
Dołączył(a): 8 mar 2018, o 15:33
Model Lexusa: IS200 Sportcross
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Ennis

Lexus IS II 250 - rodzinne auto czy ciasnota dla kawalera?

Postprzez ArtIS » 14 sie 2018, o 13:43

IS250 mk2 jest bardzo ciasnym autem. Z tylu tylko dzieci i to małe :)

Do bagażnika jedynie jakieś walizki czy siatki. Nie udało mi się wrzucić złożonej na maksa kosiarki elektrycznej bez konieczności jechania z otwartym bagażnikiem.
Avatar użytkownika
ArtIS
Lex Maniak
 
Posty: 948
Dołączył(a): 3 wrz 2014, o 21:35
Model Lexusa: IS 250 AWD
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Następna strona

Powrót do Lexus IS

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość