No i tutaj jest potrzebna moto świadomość... bo dla mnie zaletą silnika jest to że jadę wolno mało pali, jadę szybko dużo pali ale to szybko jest na tyle na ile fabryka pozwala i to też trzeba zrozumieć więc nie ma co psioczyć że golf r pali 3litry więcej bo tez ma swój limit fabryczny który pewnie jak się go wykorzysta to spali 2litry mnie od mojej popierd..alawki która seryjnego golfa r wciąga nosem.niven pisze:wczoraj jadąć o 21 z Mokotowa na WAT (25km) i z powrotem po 22 skasowałem licznik i jechałem jak najoszczędniej potrafiłem (jedyne przystanki to światła, start stop włączony, brak korków) -
spalanie wyniosło 8,1 l/100km w jedną stronę bo jechałem obwodnicą a tempomacie 100km/h
powrót przez miasto i po skasowaniu wyniosła 10,1
kupić 250 konne auto, używać może 50 z nich i mieć 10l/100km to trochę porażka
Moje sugestia jest tez taka żebyś mierzył spalanie na dłuższych dystansach np: po przejechaniu jednego baku paliwa i według tankowania pod korek. (wiem często się zgadza ze wskazaniem kompa).
Do tego postaraj się wyczuć auto bo np: jak jadę 3uz albo 2jz vvti to istotna sprawa jest chociażby prędkość obrotowa silnika... niby takie nic no ale przy 160km/h i 4k.rpm możesz nie mieć zapodanego vvti a już przy 4,2k rpm. i 165km/h jesteś po załączeniu faz a efekt??? w Drugiej opcji prawie przy tej samej prędkości nie spali 12l pb tylko 14l.
Dlatego mi jest ciężko uwierzyć w pewne spalania bo też jeżdżę po Wawie i to w godzinach szczytu więc jeżeli mój gs430 jadąc 37km. w 1,5g gdzie zdarzało mi się stać 30min.od od m.łazienkowskiego do starówki spalił 13,5l liczone tankowaniem pod korek to jak jeszcze można bardziej stać w korku żeby wyszło 16-17l jak niektórzy zapodają. Co ciekawe zdarzało mi się takie dni zakończyć swoimi porównaniami (oczywiście w de) jeżdżąc mało ekonomicznie i dalej nie przekraczałem 15l.
Muszę Cię zmartwić jak jarisa debilnie potraktujesz to spali 2litry mniej niż is300 mk1 a jak jarka pociągniesz na autostradzie to spali 1l lpg mniej niż np: gs430... więc trzeba sobie odpowiedzieć czego się potrzebuje bo nie ma auta do wszystkiego.adamsky73 pisze:Kupić IS-a z turbo zamiast Yarisa 1,0 albo hybrydę, skoro chce się jeżdżąc po mieście mieć niskie spalanie - to faktycznie porażka