Chcę kupić IS200T opinie , uwagi , podpowiedzi
-
- Lex Master
- Posty: 1425
- Rejestracja: 29 lut 2016, o 14:59
- Model Lexusa: Civic 2.2
- Skąd:: Trójmiasto
- Kontakt:
Re: Chcę kupić IS200T opinie , uwagi , podpowiedzi
N52 to były R6 wolnossące i wszystkie chyba w serii E. Jeśli już jakiś motor by trafił z bmw do lexa to raczej od serii F czyli prędzej N20, tamte to już stare i z tego co ludzie pisali to jakieś takie średnio udane.
https://www.facebook.com/groups/lexuspolska
-
- Lex Driver
- Posty: 457
- Rejestracja: 4 maja 2013, o 17:00
- Model Lexusa: IS200T
- Skąd:: Warszawa
- Kontakt:
Re: Chcę kupić IS200T opinie , uwagi , podpowiedzi
Myslalem o n20 napisałem n52. Sorry za pomylke
- 4lolo4
- Lex user
- Posty: 56
- Rejestracja: 9 kwie 2016, o 17:18
- Model Lexusa: IS 200T
- Skąd:: Kraków
- Kontakt:
Re: Chcę kupić IS200T opinie , uwagi , podpowiedzi
To nie jest silnik BMW, tylko własna produkcja Toyoty. Pojemność, średnica cylindra i skok tłoka się różnią (odpowiednio Lexus 1998/86/86, BMW 1997/90,1/84). Na pewno celowali z parametrami w N20 BMW, bo są bardzo zbliżone.
-
- Lex Driver
- Posty: 516
- Rejestracja: 2 cze 2016, o 19:25
- Model Lexusa: is200t
- Skąd:: Polska
- Kontakt:
Re: Chcę kupić IS200T opinie , uwagi , podpowiedzi
Ale mega to jest dziwne, bo mam już prawie 35kkm i żadnego z tych objawów.
Jedynie denerwuje ospałość skrzyni i jej zerwania niekiedy podobne do starych DSG/S-tronic z Audi.
Serio ta skrzynia nie jest ciekawym produktem i mogła by Toyota zmienić dostawce.
W RC-F zamontowali trochę inną sztukę jednak tam ewidentnie bardziej wysilili przy testach i programowaniu jej - wiadomo kasa.
Najgorsze, że polift został olany więc możne dopiero jakaś zmiana w 4 generacji...
Jedynie denerwuje ospałość skrzyni i jej zerwania niekiedy podobne do starych DSG/S-tronic z Audi.
Serio ta skrzynia nie jest ciekawym produktem i mogła by Toyota zmienić dostawce.
W RC-F zamontowali trochę inną sztukę jednak tam ewidentnie bardziej wysilili przy testach i programowaniu jej - wiadomo kasa.
Najgorsze, że polift został olany więc możne dopiero jakaś zmiana w 4 generacji...
- 4lolo4
- Lex user
- Posty: 56
- Rejestracja: 9 kwie 2016, o 17:18
- Model Lexusa: IS 200T
- Skąd:: Kraków
- Kontakt:
Re: Chcę kupić IS200T opinie , uwagi , podpowiedzi
Skrzynie już zmienili w nowych modelach. Ta 8 biegowa to produkcja Toyoty, a nowe 10 biegowe są produkcji Aisin. Mam nadzieje, że oprogramowanie też.
Jednak zastanawia mnie to, czy aby 10 biegów nie będzie za dużo. Jak ta 10 biegowa działa podobnie wolno jak 8 biegowa, to będzie się tym jeździć jeszcze gorzej.
I w RC-F może być identyczne oprogramowanie, co właśnie stanowi problem w IS200t. Jak się zastanowić, każdy kickdown to zrzucenie kilku biegów i wejście czasem nawet na 5000 obrotów. Ale po co? Przecież silnik ma turbo i mnóstwo momentu, i od 3000 ciągnie równo. Mi to wygląda, że oprogramowanie jest zoptymalizowane do wolnossącego silnika, czyli np. RC-F albo IS350.
Jednak zastanawia mnie to, czy aby 10 biegów nie będzie za dużo. Jak ta 10 biegowa działa podobnie wolno jak 8 biegowa, to będzie się tym jeździć jeszcze gorzej.
I w RC-F może być identyczne oprogramowanie, co właśnie stanowi problem w IS200t. Jak się zastanowić, każdy kickdown to zrzucenie kilku biegów i wejście czasem nawet na 5000 obrotów. Ale po co? Przecież silnik ma turbo i mnóstwo momentu, i od 3000 ciągnie równo. Mi to wygląda, że oprogramowanie jest zoptymalizowane do wolnossącego silnika, czyli np. RC-F albo IS350.
-
- Lex Driver
- Posty: 516
- Rejestracja: 2 cze 2016, o 19:25
- Model Lexusa: is200t
- Skąd:: Polska
- Kontakt:
Re: Chcę kupić IS200T opinie , uwagi , podpowiedzi
Nie toyoty, to aisin AA81E
http://blog.lexus.co.uk/lexus-gearbox-transmissions/
IS 200T 2015> AA81E 8 First Lexus saloon to shift in line with G-forces
Ale masz racje skrzynia ta była montowana w IS350/GS350/RC350: https://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_A_ ... sion#AA81E
+ https://www.clublexus.com/forums/is-3rd ... ssion.html
RC-F ma AA80E i jak pamiętam mi chyba w salonie mówili, że IS ma tą samą skrzynie, no niestety nie.
Ta w RC-F / GS-F jest z wzięta z starego IS-F i w sumie to 10 letni produkt
No niestety ale konkurencja wybiera lepsze skrzynie: https://en.wikipedia.org/wiki/ZF_8HP_transmission
http://blog.lexus.co.uk/lexus-gearbox-transmissions/
IS 200T 2015> AA81E 8 First Lexus saloon to shift in line with G-forces
Ale masz racje skrzynia ta była montowana w IS350/GS350/RC350: https://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_A_ ... sion#AA81E
+ https://www.clublexus.com/forums/is-3rd ... ssion.html
RC-F ma AA80E i jak pamiętam mi chyba w salonie mówili, że IS ma tą samą skrzynie, no niestety nie.
Ta w RC-F / GS-F jest z wzięta z starego IS-F i w sumie to 10 letni produkt
No niestety ale konkurencja wybiera lepsze skrzynie: https://en.wikipedia.org/wiki/ZF_8HP_transmission
- adamsky73
- Lex Driver
- Posty: 621
- Rejestracja: 20 maja 2014, o 17:14
- Model Lexusa: LS460 '08
- Skąd:: Warszawa
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Chcę kupić IS200T opinie , uwagi , podpowiedzi
Normalnie wymagacie od zwykłego wozidła skrzyni o prędkości zmiany biegów jak z Ferrari. Przecież Toyocie muszą się zgadzać przede wszystkim słupki dotyczące emisji CO2, więc skrzynia ma być oprogramowana na ekologię a nie osiągi. I stąd te 10 biegów w nowych autach, żeby zmniejszyć emisję, a nie poprawić osiągi. Rozumiałbym czepianie się, gdyby skrzynia w GS-F-ie zamulała, ale od IS-a po downsizingu nikt chyba nie oczekuje sportowego zachowania.
And in the end it's not the years in your life that count; it's the life in your years.
ABRAHAM LINCOLN
ABRAHAM LINCOLN
- Dawid0ss
- Lex Master
- Posty: 1776
- Rejestracja: 14 sty 2013, o 12:46
- Model Lexusa: Lexus GS450h mk3
- Skąd:: Warszawa
- Kontakt:
Re: Chcę kupić IS200T opinie , uwagi , podpowiedzi
A powiedzcie proszę, w wersji F-Sport skrzynia działa tak samo ? Pzdradamsky73 pisze:Normalnie wymagacie od zwykłego wozidła skrzyni o prędkości zmiany biegów jak z Ferrari. Przecież Toyocie muszą się zgadzać przede wszystkim słupki dotyczące emisji CO2, więc skrzynia ma być oprogramowana na ekologię a nie osiągi. I stąd te 10 biegów w nowych autach, żeby zmniejszyć emisję, a nie poprawić osiągi. Rozumiałbym czepianie się, gdyby skrzynia w GS-F-ie zamulała, ale od IS-a po downsizingu nikt chyba nie oczekuje sportowego zachowania.
-
- Lex Driver
- Posty: 516
- Rejestracja: 2 cze 2016, o 19:25
- Model Lexusa: is200t
- Skąd:: Polska
- Kontakt:
Re: Chcę kupić IS200T opinie , uwagi , podpowiedzi
@adamsky73 nie raczej chodzi o pokazanie, że ich bezpośrednia konkurencja w tym segmencie robi to po prostu lepiej.
Tu faktycznie przełożyli skrzynie z wolnossącego i za pewne mocno przy tym nie wysilili co widać po jej osiągach.
Tylko psychofan bronił by teraz Toyoty
RC F i GS F przy tych osiągach silnika też dupy nie urywa z tymi skrzyniami, z resztą to też skrzynia wzięta z LS po lekkim modzie...
Wystarczyło by gdyby dogadali się jak biali ludzie z ZF, wzieli od nich skrzynie które są mega dopracowane i włożyli do swoich aut.
Wiadomo tu za pewne jest też wariant finansowy ale przy tych cenach aut mogą już sobie podnieść lekko za lepszą skrzynie.
@Dawid0ss F-sport to tylko pakiet wizualny + obniżone lekko zawieszenie + tryb sport+, sam układ jezdny/hamulcowy to 1:1 zwykła wersja.
Tu faktycznie przełożyli skrzynie z wolnossącego i za pewne mocno przy tym nie wysilili co widać po jej osiągach.
Tylko psychofan bronił by teraz Toyoty
RC F i GS F przy tych osiągach silnika też dupy nie urywa z tymi skrzyniami, z resztą to też skrzynia wzięta z LS po lekkim modzie...
Wystarczyło by gdyby dogadali się jak biali ludzie z ZF, wzieli od nich skrzynie które są mega dopracowane i włożyli do swoich aut.
Wiadomo tu za pewne jest też wariant finansowy ale przy tych cenach aut mogą już sobie podnieść lekko za lepszą skrzynie.
@Dawid0ss F-sport to tylko pakiet wizualny + obniżone lekko zawieszenie + tryb sport+, sam układ jezdny/hamulcowy to 1:1 zwykła wersja.
- cardiologist
- Lex user
- Posty: 102
- Rejestracja: 9 maja 2017, o 09:21
- Model Lexusa: IS 200t
- Skąd:: Katowice
- Kontakt:
Re: Chcę kupić IS200T opinie , uwagi , podpowiedzi
Skrzynia to jest jednak 90% sukcesu. Alfa Romeo Stelvio (auto o porównywalnej do IS-a masie) buja się do setki w 7,2s (silnik 2.0t 200KM 330 Nm) i 5,7s (silnik 2.0t 280KM, 400Nm) a mówiąc wprost (odmiana 280KM) przyspiesza jak opętana a zmiany biegów są wręcz brutalnie szybkie. Nie wiem jak z awaryjnością silnika i skrzyni ale dynamiką i trakcją (szczególnie w zakrętach) to auto powala na kolana. A wersja Quadrifoglio (3,8s) to już w ogóle niedorzeczność:P Sorry za mały offtop.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości