niven pisze:cardiologist pisze:Teraz jest 6,7s do pierwszej setki (na suchej nawierzchni i rozgrzanych oponach). Żaden Superb na światłach nie ma szans...no może prawie żaden.
może zacznijmy że SUPERB to liga wyżej niż ten lexus - raczej powinnismy porownywac z octavia patrząc na rozmiar
ale co do samego superba:
2.0 TDI DSG 190KM - 7,7 do setki katalogowo
2,0 TDI DSG 4x4 190KM - 7,6 do setki katalogowo
2,0 TSI DS 220KM - 7,1 do setki katalogow
2,0 TSI DSG280KM 4x4 - 5,8 do setki
Twierdzę że każdy z ww. wersji robi IS200t do setki - dwie pierwsze będą mieć problem potem bo mniejsza moc - ale jednak do setki będą szybsze ze względu na skrzynie
a i w 6,7 nie wierzę - w lexusie nie da się ruszyc jak w bmw czy vag trzymając hamulec wcisniety i gaz wcisniety z wyższych obrotow np. z 4000 - is200t po modzie ledwo ledwo robi poniżej 7 do setki a wersja bez moda podchodzi pod 8 sekund i to jak czytam forum nie tylko moje zdanie. owszem lexus powiedzmy 100-200 będzie chodzil podobnie jak 2.0tsi superba 220 konne ale do setki nie ma szans
Byłem odbierać swojego aurisa z hamki i wyszedł taki sam temat jak z is200t czyli mocno nie trzyma serii (220km zamiast 244) ale... Pan który hamował kilka ist potwierdził że wszystkie nie trzymają mocy, próbowali się doszukać "czegoś" ale się nie udało generalnie tojka tak ma i tyle.
Co do czasów 0-100 musicie to traktować w mocnym przybliżeniu a tak właściwie one nic nie oznaczają. I tak npz ostatnia moja pojeżdżawka: BMW m550d xd mające katalogowo coś koło 400km i 760nm łapie koło 5s (realnie, powtarzalnie) katalogowo 4,5s, mercedes S V8 bit 450km też coś koło 700nm, jeep gc srt 6,1 420km/570Nm katologowo 5,3s no i moje auto nie zmierzone
Efekt porównania MB zostawiał w tyle BMW tak ze nie było o czy gadać kreska/rolka, Jeep jechał równo z BMW natomiast autem którym ja jechałem zostawiałem wszystkie te auta i to tak konkretnie.
No i teraz zastanówmy się o co tu chodzi okazuje się że tabelki z 0-100 oszukują no ale możemy sobie to wytłumaczyć marketing i takie tam no ale na drodze realnie te auta powinny jechać prawie identycznie a nie jechały do tego różnice były max kolosalne...
I żeby nie było testowałem wszystko po wiele razy (1 bak paliwa poszedł) a co ciekawe były grane samochody typu audi s8/rs3 2015r, bmw i8, typer turbo itd. i za każdym razem z porównań 0-100 wychodziła lipa. Notabene jak bym Wam pokazał filmik z rs3 po programie 0-100 to auto które go wyprzedzało w/g tabelek musiało by mieć 2s a miało ponad 5s
Następny temat pimpowany przez moto maniaków to moc i tu też byście się mocno zdziwili bo miałem przyjemność posiadania na spółkę z bratem 3ech takich samych aut w różnych set-upach od 400km do 500km więc mogliśmy sobie jechać i sprawdzać... no i niestety dało to następny obraz mitologii koniwej zwanej pałerowej
bo dwa identyczne auta z identycznymi silnikami z różnicą 100km jechały na tyle podobnie że nawet filmik nic nie rozstrzygał ciekawego.
Więc Panowie olejcie te tabelki z czasami 0-100 trza się ruszyć i porównywać
PS.
Sprawdzałem gs mk2 v8 vs bmw x5d z literką M po sofcie na 850nm i z całego porównania najlepsza była mina kirownika bmw który przyswoił za dużo tabelek no ale wygrał
No i co do tabelek zagadka...
Co będzie szybsze 0-150 clk w208 4,3 seria, gs430mk2 seria, 350z manual/lsd/300km. Zobaczcie wiki tabelki,masy itp. Zobaczymy co Wam wyjdzie na sucho.