Chcę kupić IS200T opinie , uwagi , podpowiedzi

Wszelkie informacje na temat zakupu modelu IS
cooper69
Lex user
Posty: 229
Rejestracja: 16 cze 2018, o 15:49
Model Lexusa: GS 300 Prestige LPG Prins 2008
Skąd:: 3City
Kontakt:

Re: Chcę kupić IS200T opinie , uwagi , podpowiedzi

Post autor: cooper69 »

ledziu pisze: Byłem odbierać swojego aurisa z hamki i wyszedł taki sam temat jak z is200t czyli mocno nie trzyma serii (220km zamiast 244) ale... Pan który hamował kilka ist potwierdził że wszystkie nie trzymają mocy, próbowali się doszukać "czegoś" ale się nie udało generalnie tojka tak ma i tyle.

Co do czasów 0-100 musicie to traktować w mocnym przybliżeniu a tak właściwie one nic nie oznaczają. I tak npz ostatnia moja pojeżdżawka: BMW m550d xd mające katalogowo coś koło 400km i 760nm łapie koło 5s (realnie, powtarzalnie) katalogowo 4,5s, mercedes S V8 bit 450km też coś koło 700nm, jeep gc srt 6,1 420km/570Nm katologowo 5,3s no i moje auto nie zmierzone :biggrin2:

Efekt porównania MB zostawiał w tyle BMW tak ze nie było o czy gadać kreska/rolka, Jeep jechał równo z BMW natomiast autem którym ja jechałem zostawiałem wszystkie te auta i to tak konkretnie.

No i teraz zastanówmy się o co tu chodzi okazuje się że tabelki z 0-100 oszukują no ale możemy sobie to wytłumaczyć marketing i takie tam no ale na drodze realnie te auta powinny jechać prawie identycznie a nie jechały do tego różnice były max kolosalne...

I żeby nie było testowałem wszystko po wiele razy (1 bak paliwa poszedł) a co ciekawe były grane samochody typu audi s8/rs3 2015r, bmw i8, typer turbo itd. i za każdym razem z porównań 0-100 wychodziła lipa. Notabene jak bym Wam pokazał filmik z rs3 po programie 0-100 to auto które go wyprzedzało w/g tabelek musiało by mieć 2s a miało ponad 5s :biggrin2:

Następny temat pimpowany przez moto maniaków to moc i tu też byście się mocno zdziwili bo miałem przyjemność posiadania na spółkę z bratem 3ech takich samych aut w różnych set-upach od 400km do 500km więc mogliśmy sobie jechać i sprawdzać... no i niestety dało to następny obraz mitologii koniwej zwanej pałerowej :biggrin2: bo dwa identyczne auta z identycznymi silnikami z różnicą 100km jechały na tyle podobnie że nawet filmik nic nie rozstrzygał ciekawego.

Więc Panowie olejcie te tabelki z czasami 0-100 trza się ruszyć i porównywać :ok:

PS.

Sprawdzałem gs mk2 v8 vs bmw x5d z literką M po sofcie na 850nm i z całego porównania najlepsza była mina kirownika bmw który przyswoił za dużo tabelek no ale wygrał

No i co do tabelek zagadka...
Co będzie szybsze 0-150 clk w208 4,3 seria, gs430mk2 seria, 350z manual/lsd/300km. Zobaczcie wiki tabelki,masy itp. Zobaczymy co Wam wyjdzie na sucho.
Lepiej bym tego nie ujął choć tak mocnymi autami nie jeździłem.

Porównanie mam takie, że mój 15-nasto letni 220 konny Saab 9.5 kombi ma z 5-cio biegowym Aisinem ma odczuwalnie lepsze osiągi niż niedawno zakupiony GS300 z 2008. GS na pewno jest cichszy ale... fotele w porównaniu z Saabem na trasie Gdańsk-Toskania są słaabe z naciskiem w stronę fatalne. Rozumiem, że mój może być wysiedziany ale pasażera? Tyłek po kilku setkach boli jakby na taborecie siedzieć.

PS. Co do skrzyń i osiągów. Z 19-nasto letniego "Saabowego życia" wzięte.
Wyścigi na 1/4 na zlocie. Pełno miszczuf manuala... Samochody pomotane na maxa. I co? Ledwo, ledwo wygrał kolo co ucząc się startować spalił 4 komplety sprzęgła (po "tryumfie" się przyznał) z tuningowanym Saabem 9000 Duńczyka, który miał zamontowany automat ZF 4HP18 co nie powiniem 250nm wytrzymać. Zwykłe Aisiny 4 i 5-cio biegowe też karały bez problemów miszczuf manuala z mylionem niutków i kuniuf. Taak wiem, Saab, napęd na przód itd. itp. :laugh1:
Nie raz kierowców tzw. jedynie słusznych napędów wkurzałem...
Co do DSG. Z rozmów z użyszkodnikami to jak masz nowy i na gwarancji problemu nie ma (przynajmniej być nie powinno) W innym wypadku wychodzi stara zasada czyli wszędzie dobrze tam gdzie nas nie ma. Typowa "eksploatacja" potrafiąca występować nawet zanim się pojawi 100k na liczniku dwumasy, remonty, mało kulturalna praca. Sorki ale ja wolę klasykę z konwerterem.

Co do Superb i inna liga to pozwolę sobie nie zgodzić (chyba że chodzi o długość i ilość miejsca na tylnej kanapie) bo największa pędząca kura to jest w prostej linii płyta podłogowa folcwagena golfa.
Awatar użytkownika
cardiologist
Lex user
Posty: 102
Rejestracja: 9 maja 2017, o 09:21
Model Lexusa: IS 200t
Skąd:: Katowice
Kontakt:

Re: Chcę kupić IS200T opinie , uwagi , podpowiedzi

Post autor: cardiologist »

IS200t i superb to ten sam segment D. Choć mówią że lexus to "premium". Wierze na słowo :D
niven
Lex Driver
Posty: 457
Rejestracja: 4 maja 2013, o 17:00
Model Lexusa: IS200T
Skąd:: Warszawa
Kontakt:

Re: Chcę kupić IS200T opinie , uwagi , podpowiedzi

Post autor: niven »

cardiologist pisze:"... w lexusie nie da się ruszyc jak w bmw czy vag trzymając hamulec wcisniety i gaz wcisniety z wyższych obrotow np. z 4000..."

właśnie miałem kiedyś o to zapytać czy w lexie istnieje coś takiego jak procedura szybkiego startu launch control...

nie chodzi o laucnh control - w każdym bmw ze skrzynia ZF nawet jak nie ma LC możesz ruszyc z wyższych obrotow trzymasz gaz i hamulec puszczasz hamulce i ogien. w lexusie tak sie nie da
Jaca68
Lex user
Posty: 21
Rejestracja: 30 maja 2018, o 11:07
Model Lexusa: IS 200t
Skąd:: Elbląg
Kontakt:

Re: Chcę kupić IS200T opinie , uwagi , podpowiedzi

Post autor: Jaca68 »

pss pisze:
Jaca68 pisze: Dzwoniłem do serwisu w Warszawie, zapytałem przy okazji o skrzynie biegów, bo jej praca nie wygląda według mnie na klasyczny automat. Pan powiedział, że tam siedzi CVT.
I to wiele tłumaczy, skrzynia tylko udaje 8 biegów, żeby kierownika oszukać.
eee nie, nawet widziałem dokumenty techniczne tej skrzyni, to zwykły klasyczny automat 8 biegów przeniesiony z IS350 wyprodukowany przez AISIN: https://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_A_ ... sion#AA81E
Pan się chyba pomylił z 300h gdzie jest przeróbka cvt :)
Nie wiem, zanim zaczął gadać to pytał mnie o VIN i znalazł nazwisko w kompie. Informacji o skrzyni jest jak na lekarstwo, ja nie znalazłem co za konstrukcja tam siedzi. Ale z zachowania w czasie jazdy to skłaniam się ku wersji, że jest to CVT z emulacją przełożeń. Bo jak inaczej wytłumaczyć, że według ekranu "gear position" jadę ze stałą prędkością na jednym biegu a obroty silnika skaczą w dół jeśli zdejmę nogę z gazu i do góry jak delikatnie naciskam. Prędkość stała, bieg według wyświetlacza też ten sam. Nie ma takiej sytuacji gdy przełączę na manual. Mam Forka XT ze skrzynią CVT i w trybie jazdy S# pracuje podobnie jak w Lexie.
Poza tym mój jest chyba zepsuty bo za mało pali. Dziś w centrum Gdyni zatankowałem i włączyłem sobie ekranik pokazujący zużycie after refuel. Zaczął pokazywać od 22 ltr, po 15 minutach jazdy w korku Wielkopolską spadło do 14,5, wjazd na obwodnicę Trójmiasta, oba pasy zapchane lewy jedzie 110 km/h, to tempomat i jazda, na zjeździe na obwodnice południową pokazywał 7.7, ale tam mniejszy ruch to 140 km/hi wzrosło do 8.0. Potem siódemka w remoncie, ruch na granicy korka, co kilka kilometrów rondo z postojem, pomiędzy rondami w jazda w sznurku z prędkościami 50-70 km/h. Wjeżdżając do Elb pokazał zużycie 7.0 :dance3:
Awatar użytkownika
4lolo4
Lex user
Posty: 56
Rejestracja: 9 kwie 2016, o 17:18
Model Lexusa: IS 200T
Skąd:: Kraków
Kontakt:

Re: Chcę kupić IS200T opinie , uwagi , podpowiedzi

Post autor: 4lolo4 »

Da się ruszyć z wyższych obrotów z wypiętym ESP. Tył zaczyna tańczyć i do 100 idzie ok 6,3 wg gps. Wrzucałem kiedyś screeny.

Jeśli chodzi o skrzynie to właśnie ta w IS zachowuje się bardziej jak automat hydrauliczny niż ZF. Tak działa konwerter, że jak się doda gazu to obroty na silniku rosną, a na skrzyni dopiero gonią. Konwerter działa też w jedną stronę, dlatego jak obroty silnika spadają jak się puści gaz. Tak działa właśnie klasyczny automa mający tylko konwerter. Obecne skrzynie mają jednak "lock-up clutch", czyli dodatkowe sprzęgło blokujące konwerter. Wtedy jedzie się jak z normalną skrzynią - obroty silnika i skrzyni są 1:1. Różnica do innych automatów podejrzewam, że głównie leży w tym w jakich sytuacjach konwerter jest blokowany.
A w Lexusie IS300h jest e-CVT, którego się nie da zamontować bez hybrydy, dlatego 200t nie może go mieć.
Jaca68
Lex user
Posty: 21
Rejestracja: 30 maja 2018, o 11:07
Model Lexusa: IS 200t
Skąd:: Elbląg
Kontakt:

Re: Chcę kupić IS200T opinie , uwagi , podpowiedzi

Post autor: Jaca68 »

Pewnie masz rację, aczkolwiek zachowanie tej skrzyni jest intrygujące. Przed lexem ujeżdżałem GT86 w automacie hydraulicznym i wrażenia zgoła odmienne. Pojadę na przegląd, będę drążył.
pss
Lex Driver
Posty: 509
Rejestracja: 2 cze 2016, o 19:25
Model Lexusa: is200t
Skąd:: Polska
Kontakt:

Re: Chcę kupić IS200T opinie , uwagi , podpowiedzi

Post autor: pss »

Jaca68 pisze:Pewnie masz rację, aczkolwiek zachowanie tej skrzyni jest intrygujące. Przed lexem ujeżdżałem GT86 w automacie hydraulicznym i wrażenia zgoła odmienne. Pojadę na przegląd, będę drążył.
Nie wymagaj od Aisin by robił skrzynie jak ZF :)
Jest też spora różnica w cenie... ale jeżeli chcesz drążyć temat to przejedź się mocniejszym BMW z ich "sportową skrzynią" i zobaczysz różnice.
niven
Lex Driver
Posty: 457
Rejestracja: 4 maja 2013, o 17:00
Model Lexusa: IS200T
Skąd:: Warszawa
Kontakt:

Re: Chcę kupić IS200T opinie , uwagi , podpowiedzi

Post autor: niven »

spieszę rozwiać wątpliwość. możesz JACA się też przejechać BMW bez "sportowej skrzyni"

sportowa skrzynia to opcja 2TB - obejmująca łopatki zmiany biegów oraz w niektórych modelach funkcję Launch Control - sama skrzynia mechanicznie jest identyczna, soft skrzyni także

innymi słowy zwykła skrzynia będzie pracować tak samo jak sportowa z tą różnicą że nie będziesz mieć łopatek
Awatar użytkownika
M_WOLF
Lex user
Posty: 37
Rejestracja: 15 cze 2018, o 17:27
Model Lexusa: IS 200t
Skąd:: Kraków
Kontakt:

Re: Chcę kupić IS200T opinie , uwagi , podpowiedzi

Post autor: M_WOLF »

Właśnie chyba cały problem dynamiki IS200t tkwi w skrzyni biegów.
Kiedyś dostałem na czas serwisu NX200t ze skrzynią 6 biegową.
Jak dla mnie to NX zbierał się nieporównywalnie lepiej ze świateł niż IS.
Jak znowu dostałem GS200t to jechał tak samo jak IS.
Ja jeżdżę IS cały czas w trybie manualnym ba dla mnie ten automat nie wie co robić.
Domyślnie cały czas wrzuca na najwyższy bieg co przy kolejnej próbie dodania gazu powoduję żonglowanie biegami co znowu jest opóźnione i tak błędne koło się zamyka :szyja:
Plusem trybu manualnego jest niedziałający tryb STOP&START :sarcastic:

Na dodatek wykres z hamowni pokazuje krzywą momentu, która nijak ma się do specyfikacji ale za to dokładnie odpowiada jak odczuwa się jego przyrost.
Wg producenta 350Nm powinno być od 1650 a jest powyżej 3000RPM

To są dane na papierze ale na drodze powiedzcie mi jakim cudem nie mogę przegonić/dogonić takich aut jak Octavia TDI czy wczoraj Astra (nie wiem jaka ale nie wyglądała na GSI)
Jedziemy spokojnie, mam tryb manualny obroty jakieś 2,5tys może 3tys a tu nagle Astra zaczyna przyspieszać, to ja gaz w podłogę 6tys zmiana biegu jedziemy dalej ale Astra odjechała...
to samo było z Octavią :szok: - moja mina - bezcenna :biggrin2:
Awatar użytkownika
Dawid0ss
Lex Master
Posty: 1774
Rejestracja: 14 sty 2013, o 12:46
Model Lexusa: Lexus GS450h mk3
Skąd:: Warszawa
Kontakt:

Re: Chcę kupić IS200T opinie , uwagi , podpowiedzi

Post autor: Dawid0ss »

M_WOLF pisze:To są dane na papierze ale na drodze powiedzcie mi jakim cudem nie mogę przegonić/dogonić takich aut jak Octavia TDI czy wczoraj Astra (nie wiem jaka ale nie wyglądała na GSI)
Jedziemy spokojnie, mam tryb manualny obroty jakieś 2,5tys może 3tys a tu nagle Astra zaczyna przyspieszać, to ja gaz w podłogę 6tys zmiana biegu jedziemy dalej ale Astra odjechała...
to samo było z Octavią :szok: - moja mina - bezcenna :biggrin2:
Bo wszyscy w tym kraju zaczipowani :lol:

Problemem IS200t jest nie tylko skrzynia, ale imo waga. Gdybym ja miał u siebie prawie 400Nm, bałbym się już tym jeździć. Jankessa IS200 mk1 ma 420Nm i to jest szatan na kołach.

Szybko spójrzmy na ratio waga/moc mniej=lepiej

Mój IS200 1360/250=5,44
IS200t seria 1690/245=6,89 i jeszcze mówicie, że nie trzyma specyfikacji
IS200t po tym czipie 1690/290=5,82
IS200 jankessa 1360/350=3,86
ISF 1714/423=4,05
GS300 mk3 1620/250=6,48

Pamiętam, przed premierą IS200t, widziałem jakieś dyskusje na zagranicznych forach, że przy tej wadze i mocy, nie ma opcji, aby to auto pojechało 7s do setki. Nie wiem, jak oni to mierzyli, ale chyba z lekkiej górki.

Pzdr
ODPOWIEDZ

Wróć do „Lexus IS”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości