Chcę kupić IS200T opinie , uwagi , podpowiedzi
-
- Lex user
- Posty: 113
- Rejestracja: 5 kwie 2016, o 00:54
- Model Lexusa: IS 200T '16
- Skąd:: 3city
- Kontakt:
Re: Chcę kupić IS200T opinie , uwagi , podpowiedzi
No niezgodze sie, ze zderzenie ISa 3gen i Smarta daje takie same obu kierowcom..
- cardiologist
- Lex user
- Posty: 102
- Rejestracja: 9 maja 2017, o 09:21
- Model Lexusa: IS 200t
- Skąd:: Katowice
- Kontakt:
Re: Chcę kupić IS200T opinie , uwagi , podpowiedzi
Zależy co rozumieć pod pojęciem "poważnego zdarzenia". W każdym razie podczas zderzenia czołowego z "typową" prędkością (80-100km/h) ja jednak wolałbym siedzieć w lexusie. To czy uszedłbym z życiem zależy pewnie od masy czynników. Jedno jest pewne, na pewno zachowałbym kończyny dolne siedząc w tym większym mercu:adamsky73 pisze:W razie poważnego zderzenia zostanie taką samą kupką pogiętego metalu z Twoimi szczątkami w środku, jak każde inne auto
Fizyki nie oszukasz pudrując ją kilkoma workami z powietrzem w środku, nawet jeśli przypadkiem Twoje poduszki powietrzne nie byłyby produkcji Takaty i nie zabiły Cię nim zrobi to zgnieciona blacha
A Smart to akurat jeden z najbezpieczniejszych pojazdów bo jest cały praktycznie klatką bezpieczeństwa
https://www.youtube.com/watch?v=89gYxOmGtH4
-
- Lex Driver
- Posty: 457
- Rejestracja: 4 maja 2013, o 17:00
- Model Lexusa: IS200T
- Skąd:: Warszawa
- Kontakt:
-
- Lex user
- Posty: 113
- Rejestracja: 5 kwie 2016, o 00:54
- Model Lexusa: IS 200T '16
- Skąd:: 3city
- Kontakt:
Re: Chcę kupić IS200T opinie , uwagi , podpowiedzi
test przy 40km/h? Do tego nie do konca czolowy.
-
- Lex Master
- Posty: 2494
- Rejestracja: 23 sie 2011, o 22:41
- Model Lexusa: gs
- Skąd:: Pol
- Kontakt:
Re: Chcę kupić IS200T opinie , uwagi , podpowiedzi
Problem polega na tym że przy "poważnym zderzeniu" co by to według Ciebie nie oznaczało w lexusie szczątki drajwera zostaną na miejscu a kierownika smarta będzie trzeba zbierać w najbliższej okolicy albo ewentualnie wydrapywać ze szczelin nawiewów.adamsky73 pisze:W razie poważnego zderzenia zostanie taką samą kupką pogiętego metalu z Twoimi szczątkami w środku, jak każde inne auto
Fizyki nie oszukasz pudrując ją kilkoma workami z powietrzem w środku, nawet jeśli przypadkiem Twoje poduszki powietrzne nie byłyby produkcji Takaty i nie zabiły Cię nim zrobi to zgnieciona blacha
A Smart to akurat jeden z najbezpieczniejszych pojazdów bo jest cały praktycznie klatką bezpieczeństwa
Małe auta nawet te nowe borykają się z nie przejmowaniem siły uderzenia i siła pyknięcia trafia na osoby jadące wewnątrz. Zresztą nie jest problemem stworzenie auta które wytrzyma zderzenie ze ścianą nawet przy 150km/h tylko problem jest żeby kierownika wnętrzności zostały na miejscu.
I oczywiście jak postawisz nowego smarta ze starym w123 to kierownik w123 może mieć spore problemy ale jak już zestawisz nowego smarta i nowego ISa to niestety ale smart-fon będzie miał spore wyzwanie żeby utrzymać mózg kierownika w czaszce a nie na przedniej szybie.
-
- Lex user
- Posty: 113
- Rejestracja: 5 kwie 2016, o 00:54
- Model Lexusa: IS 200T '16
- Skąd:: 3city
- Kontakt:
Re: Chcę kupić IS200T opinie , uwagi , podpowiedzi
Mowiac w skrocie: strefa zgniotu konczy sie w Smarcie na tylnej szybie
- adamsky73
- Lex Driver
- Posty: 621
- Rejestracja: 20 maja 2014, o 17:14
- Model Lexusa: LS460 '08
- Skąd:: Warszawa
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Chcę kupić IS200T opinie , uwagi , podpowiedzi
Wiadomo, duża ilość poduszek powoduje, że przynajmniej rodzina będzie go mogła pożegnać z otwartą trumnąledziu pisze:Problem polega na tym że przy "poważnym zderzeniu" co by to według Ciebie nie oznaczało w lexusie szczątki drajwera zostaną na miejscu
Ciekawa teoria, niestety niezbyt poparta faktami. Ale znając tutejsze dyskusje, to pewnie tym gorzej dla faktówledziu pisze:a kierownika smarta będzie trzeba zbierać w najbliższej okolicy albo ewentualnie wydrapywać ze szczelin nawiewów.
W IS-ie drzwi odkształcone, przegroda z kołem wnika do kabiny, a w Smarcie kabina nietknięta.
Wiadomo, że przy wyższych prędkościach nikt by nie chciał być w małej puszce
Uprzedzając ciętą ripostę - wiem, wiem, już wspominałeś parę razy, mam sobie kupić mercedesa
And in the end it's not the years in your life that count; it's the life in your years.
ABRAHAM LINCOLN
ABRAHAM LINCOLN
- Dawid0ss
- Lex Master
- Posty: 1776
- Rejestracja: 14 sty 2013, o 12:46
- Model Lexusa: Lexus GS450h mk3
- Skąd:: Warszawa
- Kontakt:
Re: Chcę kupić IS200T opinie , uwagi , podpowiedzi
Ale miazga z tymi testami loladamsky73 pisze:Wiadomo, że przy wyższych prędkościach nikt by nie chciał być w małej puszce
No i wiadomo. Smartem nikt nie jeździ w trasy, tylko kupuje to auto do miasta, aby się "przetoczyć" 0-50
- cardiologist
- Lex user
- Posty: 102
- Rejestracja: 9 maja 2017, o 09:21
- Model Lexusa: IS 200t
- Skąd:: Katowice
- Kontakt:
Re: Chcę kupić IS200T opinie , uwagi , podpowiedzi
W kwestii wspominanych przez Ciebie FAKTÓW...mógłbyś zdradzić nam źródło tych informacji "W IS-ie drzwi odkształcone, przegroda z kołem wnika do kabiny, a w Smarcie kabina nietknięta."?adamsky73 pisze:Wiadomo, duża ilość poduszek powoduje, że przynajmniej rodzina będzie go mogła pożegnać z otwartą trumnąledziu pisze:Problem polega na tym że przy "poważnym zderzeniu" co by to według Ciebie nie oznaczało w lexusie szczątki drajwera zostaną na miejscu
Ciekawa teoria, niestety niezbyt poparta faktami. Ale znając tutejsze dyskusje, to pewnie tym gorzej dla faktówledziu pisze:a kierownika smarta będzie trzeba zbierać w najbliższej okolicy albo ewentualnie wydrapywać ze szczelin nawiewów.
W IS-ie drzwi odkształcone, przegroda z kołem wnika do kabiny, a w Smarcie kabina nietknięta.
Wiadomo, że przy wyższych prędkościach nikt by nie chciał być w małej puszce
Uprzedzając ciętą ripostę - wiem, wiem, już wspominałeś parę razy, mam sobie kupić mercedesa
Opis do filmu z crash testu lexusa:
"Injury measures Measures taken from the dummy indicate a low risk of any significant injuries in a crash of this severity. Restraints and dummy kinematics Dummy movement was well controlled. The driver side curtain airbag deployed."
I na koniec najważniejsze...proszę zwrócić uwagę jaką energie przejmuje kierowca smarta a jaką lexusa. Ludzie w tego typu zdarzeniach umierają z powodu urazów wielonarządowych - pęknieta śledziona, rozerwane płuco, zerwanie więzadła sierpowatego wątroby, uraz mózgowia typu contre - coup (w wyniku gwałtownie przejętej energii kinetycznej mózg bezwładnie przemieszcza się i uderza o kości czaszki). Tak, jestem lekarzem i nie raz zdarzało mi się widzieć młodych ludzi z wypadków komunikacyjnych którzy wykrwawiali się do wewnątrz podczas gdy z widocznych obrażeń mieli jedynie złamany obojczyk. Poza tym...czy ktoś wie z jaką prędkością porusza się lexus? Ja nie znalazłem a więc tego typu porównanie nie ma żadnej racji bytu.
Reasumując ja nadal wolałbym siedzieć w lexusie.
P.S. "Ciekawa teoria, niestety niezbyt poparta faktami. Ale znając tutejsze dyskusje, to pewnie tym gorzej dla faktów"...z uwagi na ubogą składnie, ciężko doszukać się sensu tego zdania. Mimo wszystko wierzę że nie chciałeś obrazić żadnego z forumowiczów.
Ostatnio zmieniony 12 cze 2018, o 08:51 przez cardiologist, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Lex Master
- Posty: 2494
- Rejestracja: 23 sie 2011, o 22:41
- Model Lexusa: gs
- Skąd:: Pol
- Kontakt:
Re: Chcę kupić IS200T opinie , uwagi , podpowiedzi
adamsky73 powiedz nam o co Ci chodzi...?
Fajnie sobie żartujesz, nienawidzisz koncernu tojota ale po co manipulujesz faktami???
Wklejasz filmiki jako wyznacznik Twojej racji a zapomniałeś przeczytać opisów... Co ciekawe IS zdobył lepsze noty niż Smart no ale trzeba to przeczytać. Zresztą w ncap też był lepszy.
W dodatku zapomniałeś że w obu przypadkach jest to symulacja zderzenia dwóch takich samych aut więc jeżeli spotka się coś co waży 1,5t z 1t i w dodatku bez stref zgniotu pochłaniających walnięcie to co będzie??? Tak na zdrowy chłopski rozum.
Teraz wkleję Ci coś żebyś obejrzał i koniecznie poczytaj bo to nie jest Twój ulubiony Wamp
http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicl ... -hatchback
http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicl ... print-view
W drugim linku znajdź to koło w kabinie
Teraz testy NCAP
https://www.euroncap.com/en/results/lexus/is/10804
https://www.euroncap.com/en/results/smart/fortwo/7894
Nawet auto Twojego znienawidzonego koncernu czyli tojka iq lepiej wypadła niż smart.
Więc dalej twierdzę że wolę być w IS mk3 ważącym 1,5t niż w smarcie... bo te wszystkie linki mówią o teorii a nie o realu gdzie na drodze smart raczej nie będzie miał problemów trafić na większe auto.
Fajnie sobie żartujesz, nienawidzisz koncernu tojota ale po co manipulujesz faktami???
Wklejasz filmiki jako wyznacznik Twojej racji a zapomniałeś przeczytać opisów... Co ciekawe IS zdobył lepsze noty niż Smart no ale trzeba to przeczytać. Zresztą w ncap też był lepszy.
W dodatku zapomniałeś że w obu przypadkach jest to symulacja zderzenia dwóch takich samych aut więc jeżeli spotka się coś co waży 1,5t z 1t i w dodatku bez stref zgniotu pochłaniających walnięcie to co będzie??? Tak na zdrowy chłopski rozum.
Teraz wkleję Ci coś żebyś obejrzał i koniecznie poczytaj bo to nie jest Twój ulubiony Wamp
http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicl ... -hatchback
http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicl ... print-view
W drugim linku znajdź to koło w kabinie
Teraz testy NCAP
https://www.euroncap.com/en/results/lexus/is/10804
https://www.euroncap.com/en/results/smart/fortwo/7894
Nawet auto Twojego znienawidzonego koncernu czyli tojka iq lepiej wypadła niż smart.
Więc dalej twierdzę że wolę być w IS mk3 ważącym 1,5t niż w smarcie... bo te wszystkie linki mówią o teorii a nie o realu gdzie na drodze smart raczej nie będzie miał problemów trafić na większe auto.
Ostatnio zmieniony 11 cze 2018, o 23:56 przez ledziu, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości