Strona 1 z 4

lS430 PRObLEM Z ZAWIESZENIEM Pneumatycznym

: 25 mar 2013, o 10:55
autor: nadmorskie
Witam !
Mam problem z zawieszeniem samochó dpo kilku dniach nieużywania podniósł się na tylnych amortyzatorach jazda jak wozem drabiniastym jakieś sugestie z góry dziękuje ?

Re: lS430 PRObLEM Z ZAWIESZENIEM Pneumatycznym

: 25 mar 2013, o 12:41
autor: maniek_ls400
Cześć,
1. najpier włącz i wyłącz 2-3 razy tryb Hi/Lo - może załapie i wróci do normy
2. reset komputera - odepnij klemę na 5-10 minut ale obawiam się, że musisz zrobić pkt 3.
3. wjedź na podnośnik/kanał - z tyłu przy drążkach reakcyjnych są czujnik wysokości - pewnie zaszniedziały/zardzewiały - doraźnie spryskaj je środkiem do wytrącania wilgoci ze styków elektrycznych - zdejmij z nich kosti i też tam opryskaj. Jeśli nie pomoże to te czujniki dają się rozebrać - trzeba wyczyścić ślizg i styk.
BTW. Mam całego LS430 2001 na części. W połowie kwietnia biorę się za rozbiórkę więc jeśli będziesz czegoś potrzebował - pisz na PW.

Re: lS430 PRObLEM Z ZAWIESZENIEM Pneumatycznym

: 25 mar 2013, o 12:52
autor: nadmorskie
Dziękuje, ale te czujniki już wymieniłem ma takie piękne ze złtymi spręzynkami i nadal tył jest za wysoko 7 cm może czujnik na amorku mam wrażenie jakby tył był dopompowywany przez noc

Re: lS430 PRObLEM Z ZAWIESZENIEM Pneumatycznym

: 25 mar 2013, o 13:05
autor: maniek_ls400
nadmorskie pisze:Dziękuje, ale te czujniki już wymieniłem ma takie piękne ze złtymi spręzynkami i nadal tył jest za wysoko 7 cm może czujnik na amorku mam wrażenie jakby tył był dopompowywany przez noc
Dopompowanie odbywa się tylko na pracującym silniku - kompresor musi działać. Miałeś wyrównane/wymierzone auto po wymianie i było dobrze ? Jeśli dobrze pamiętam to mam 69,5cm od błotnika do gruntu (tył) przy Norm.

Re: lS430 PRObLEM Z ZAWIESZENIEM Pneumatycznym

: 25 mar 2013, o 13:18
autor: nadmorskie
Po wymianie poszedł na maksa do góry obniżyłem go na srubach na max dół oczywiście przd wymianą uszkodzonych był na maxa na dole więc z ryny pod deszcz :(

Re: lS430 PRObLEM Z ZAWIESZENIEM Pneumatycznym

: 25 mar 2013, o 13:54
autor: nadmorskie
U mni ale ma go na 235/55/18

Re: lS430 PRObLEM Z ZAWIESZENIEM Pneumatycznym

: 11 kwie 2013, o 04:04
autor: Powolny
Nie chce zakładać nowego tematu bo problem powiedzmy podobny:
Zawieszenie działa prawidłowo, ale tył stoi wyraznie niżej od przodu. Pytałem w servisie czy da sie coś z tym zrobić, ale stwierdzili, ze nie - tak mają wszystkie LS430. W sumie faktycznie patrząc na zdjęcia w ogłoszeniach wszystkie tak maja, ale nowe stały równo, więc coś jest nie tak. Czy można jakoś wyregulowac to zawieszenie???

Re: lS430 PRObLEM Z ZAWIESZENIEM Pneumatycznym

: 11 kwie 2013, o 08:18
autor: maniek_ls400
Powolny pisze:Nie chce zakładać nowego tematu bo problem powiedzmy podobny:
Zawieszenie działa prawidłowo, ale tył stoi wyraznie niżej od przodu. Czy można jakoś wyregulowac to zawieszenie???
Małem podobnie. Do regulacji służą czujniki wysokości zawieszenia - z przodu są połączone ok 15cm prętem gwintowanym z nakrętkami kontrującymi. Popsikaj je najpierw jakimś odrdzewiaczem, koniecznie zaznacz ich pozycję początkową (zmierz wysokość auta z przodu od błotnika do ziemi) i skróć tą śrubę wkręcając ją - auto będzie się opuszczało - a potem zakontruj nakrętkami . Ja mam w tej chwili po ok. 69,5cm od błotnika do ziemi przy każdym kole.

Re: lS430 PRObLEM Z ZAWIESZENIEM Pneumatycznym

: 11 kwie 2013, o 09:17
autor: Powolny
Spróbuje. W sumie moze opuszczę przód zamiast podnosić tył :roll:
Jeśli zakres regulacji na to pozwoli. Dzięki!

Re: lS430 PRObLEM Z ZAWIESZENIEM Pneumatycznym

: 11 kwie 2013, o 09:43
autor: maniek_ls400
Powolny pisze:Spróbuje. W sumie moze opuszczę przód zamiast podnosić tył :roll:
Jeśli zakres regulacji na to pozwoli. Dzięki!
A i jeszcze jedno - regulację robi się na poziomym gruncie (!), na włączonym silnku tak by każda zmiana powodowała reakcję elektroniki i albo dopompowanie miechów albo wypuszczenie z nich powietrza.