Podwozie progi korozja
-
- Lex user
- Posty: 113
- Rejestracja: 25 lut 2016, o 12:06
- Model Lexusa: IS200
- Skąd:: Warszawa
- Kontakt:
Re: Podwozie progi korozja
Dzięki za rekomendacje. A czy zabierać się do tej roboty bez sprężarki powietrza?
- blue
- Lex Maniak
- Posty: 983
- Rejestracja: 2 sty 2014, o 20:16
- Model Lexusa: IS200 Sport
- Skąd:: Kraków
- Kontakt:
Re: Podwozie progi korozja
Można nakładać pędzlem.
-
- Lex user
- Posty: 113
- Rejestracja: 25 lut 2016, o 12:06
- Model Lexusa: IS200
- Skąd:: Warszawa
- Kontakt:
Re: Podwozie progi korozja
mam na myśli profile zamknięte
- blue
- Lex Maniak
- Posty: 983
- Rejestracja: 2 sty 2014, o 20:16
- Model Lexusa: IS200 Sport
- Skąd:: Kraków
- Kontakt:
Re: Podwozie progi korozja
Tam sprayem też można to zrobić dobrze. Kwestia długości rurki ale tą można sobie przedłużyć.
- gmiter
- Lex Master
- Posty: 1247
- Rejestracja: 9 mar 2016, o 12:07
- Model Lexusa: IS350
- Skąd:: Gdynia
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: Podwozie progi korozja
Witam,
Jako że u siebie mam także kłopoty z progami i szukam blacharza/lakiernika w Bydgoszczy chciałem zapytać jaki jest orientacyjny koszt wstawienia blachy wpróg i spawania całego elementu? Ewentualnie ile kosztuje wstawienie całego progu używanego razem z malowaniem itp?
Jako że u siebie mam także kłopoty z progami i szukam blacharza/lakiernika w Bydgoszczy chciałem zapytać jaki jest orientacyjny koszt wstawienia blachy wpróg i spawania całego elementu? Ewentualnie ile kosztuje wstawienie całego progu używanego razem z malowaniem itp?
-
- Lex user
- Posty: 267
- Rejestracja: 7 paź 2015, o 15:10
- Model Lexusa: IS200
- Skąd:: Rybnik
- Kontakt:
Re: Podwozie progi korozja
Za wstawienie całego progu róźnie mogą skasować, zależy jak się liczą, ale pewnie ok 400-600zł za stronę z malowaniem w kolor i konserwacją może być. Najlepiej podjechać do paru warsztatów i podpytać.
- darek007
- Lex user
- Posty: 160
- Rejestracja: 1 sie 2015, o 23:35
- Model Lexusa: IS200
- Skąd:: śląsk
- Kontakt:
Re: Podwozie progi korozja
Z racji ze i u mnie jest próg do zrobienia (przy tylnym nadkolu) udałem sie do kilku blacharzy. Jeden z nich powiedział że nie warto robić progu póki ni ema jeszcze dziury. A jedynie schodzi - nie wiem czy to lakier czy jakas powłoka bitumiczna . Od środka czuć - naciskając na odpowiedni fragment - że jest rdza. Poradził mi ów fachowiec aby nie wstawiać blachy gdyż rozgrzanie w przyszłości przysporzy większych problemów i rdza pojawi sie znacznie szybciej. Wobec tego postanowiłem na razie zakonserwować wnętrze progu i z zewnątrz fragmentu progu gdzie odeszła masa bitumiczna.
Szukałem informacji na temat chemii i wybór padł na produkty typu fertan, ferpox i później woski zabezpieczające. Zarówno wewnątrz progu i z zewnątrz można zastosować fertan, który wchodzi w reakcję z rdzą. Cały proces od rozpoczęcia prac (oczyszczenie i konserwacja) po zakończenie (malowanie lakierem bazowym) jest troche czasochłonny z uwagi na specyfikę w/w produktów. Ja postanowiłem że wykorzystam najpierw taką drogę naprawy/konserwacji progów. Jeśli to nie zda egzaminów zdecyduje sie na wymianę.
Szukałem informacji na temat chemii i wybór padł na produkty typu fertan, ferpox i później woski zabezpieczające. Zarówno wewnątrz progu i z zewnątrz można zastosować fertan, który wchodzi w reakcję z rdzą. Cały proces od rozpoczęcia prac (oczyszczenie i konserwacja) po zakończenie (malowanie lakierem bazowym) jest troche czasochłonny z uwagi na specyfikę w/w produktów. Ja postanowiłem że wykorzystam najpierw taką drogę naprawy/konserwacji progów. Jeśli to nie zda egzaminów zdecyduje sie na wymianę.
-
- Lex user
- Posty: 267
- Rejestracja: 7 paź 2015, o 15:10
- Model Lexusa: IS200
- Skąd:: Rybnik
- Kontakt:
Re: Podwozie progi korozja
Z blachą faktycznie tak jest, że spaw rdzewieje pierwszy, ale jednak może lepiej wstawić jednak tam łatkę, niż czekać, aż nie będzie do czego przyspawać?;) Każdy spec może uważać trochę inaczej w każdym warsztacie, wiec tutaj trzeba znaleźć takiego z teorią, która nam się najbardziej spodoba.
A na rdzę polecam środek R-Stop, na aledrogo puszka 100ml kosztuje chyba parenaście złotych, a działa faktycznie nieźle, będę go używał przy konserwacji podłogi, bo punktowo mi gdzieniegdzie powychodziły małe purchle(odpryski od kamieni pewnie, bo to jest tam, gdzie nie ma osłon plastikowych).
A na rdzę polecam środek R-Stop, na aledrogo puszka 100ml kosztuje chyba parenaście złotych, a działa faktycznie nieźle, będę go używał przy konserwacji podłogi, bo punktowo mi gdzieniegdzie powychodziły małe purchle(odpryski od kamieni pewnie, bo to jest tam, gdzie nie ma osłon plastikowych).
-
- Lex user
- Posty: 31
- Rejestracja: 10 kwie 2017, o 12:08
- Model Lexusa: is 200
- Skąd:: Kielce
- Kontakt:
Re: Podwozie progi korozja
Witam
Mam problem właśnie odnośnie progu otóż kilka miesięcy temu robiłem progi lewa jaki i prawa strona . Fabrycznie była tam naklejka folia bezbarwna więc kupiłem folię bezbarwna i zabrałem się do pracy . Zacząłem przyklejac folię podgrzalem trochę opalarka i chciałem poprawić a tam razem z folia odszedł płat lakieru do podkładu aż rozlozylem ręce jak to możliwe? Czy to moja wina czy wina złych lakierów i lakiernika? Reklamować to ?
Mam problem właśnie odnośnie progu otóż kilka miesięcy temu robiłem progi lewa jaki i prawa strona . Fabrycznie była tam naklejka folia bezbarwna więc kupiłem folię bezbarwna i zabrałem się do pracy . Zacząłem przyklejac folię podgrzalem trochę opalarka i chciałem poprawić a tam razem z folia odszedł płat lakieru do podkładu aż rozlozylem ręce jak to możliwe? Czy to moja wina czy wina złych lakierów i lakiernika? Reklamować to ?
-
- Lex user
- Posty: 267
- Rejestracja: 7 paź 2015, o 15:10
- Model Lexusa: IS200
- Skąd:: Rybnik
- Kontakt:
Re: Podwozie progi korozja
Jak odszedl jakier do podkładu to znaczy, że słabo przygotowane było, albo troche za mocno podgrzałeś tą opalarką(chociaż tu raczej chyba to pierwsze).
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości