Tuleja wahacza przedniego - drążka reakcyjnego

Problemy dotyczące modelu IS
ravenboy
Nowy lex user
Posty: 13
Rejestracja: 20 lip 2016, o 10:25
Model Lexusa: GS450h mkIV
Skąd:: Sanok
Lokalizacja: Sanok
Kontakt:

Re: Tuleja wahacza przedniego - drążka reakcyjnego

Post autor: ravenboy »

Witam.
Niedawno przerabiałem u siebie temat tulei tzw banana. Były febesty, tedgumi i jeszcze z 3 inne.

Skończyło się na oryginałach sprowadzanych prosto z Japonii
is200-tuleje.jpg
is200-tuleje.jpg (13.56 KiB) Przejrzano 3870 razy

https://allegro.pl/tulejki-is200-is300- ... 94540.html
Awatar użytkownika
gmiter
Lex Master
Posty: 1247
Rejestracja: 9 mar 2016, o 12:07
Model Lexusa: IS350
Skąd:: Gdynia
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: Tuleja wahacza przedniego - drążka reakcyjnego

Post autor: gmiter »

ravenboy pisze:Witam.
Niedawno przerabiałem u siebie temat tulei tzw banana. Były febesty, tedgumi i jeszcze z 3 inne.

Skończyło się na oryginałach sprowadzanych prosto z Japonii
is200-tuleje.jpg

https://allegro.pl/tulejki-is200-is300- ... 94540.html
Oryginalne to one nie są tylko zamiennik usztywniony. Nie kupiłeś niczego lepszego niż czerwone poli za 120zł.
ravenboy
Nowy lex user
Posty: 13
Rejestracja: 20 lip 2016, o 10:25
Model Lexusa: GS450h mkIV
Skąd:: Sanok
Lokalizacja: Sanok
Kontakt:

Re: Tuleja wahacza przedniego - drążka reakcyjnego

Post autor: ravenboy »

Każdy chwali to co chce.

Poniżej masz kolego zdjęcie macro pokazujące oryginale znakowanie na tulei . Są to tuleje firmy technocraft ( japoński producent wyrobów gumowo-metalowych na pierwszy montaż)
Wszystkie numery są takie same jak na Oryginale - nawet pewne niedoróbki narzędzia do wtrysku gumy są takie same.
Dodatkowo zmierzyłem twadościomierzem i mieszanka ma taką samą twardość jak oryginał.
Wyrób jest wstępnie skalibrowany ( ściśnięta tuleja zewnętrzna) po to aby zniwelować skurcz gumy który powstaje podczas stygnięcia wyrobu ( po wulkanizacji) - żaden zamiennik tego nie ma.

Temat prześwietliłem od A-Z bo miałem już dość pseudo wynalazków z all**o lub "regeneracji" przez "fachowe zakłady"

Tulejki są brandowane jako TRD - i tylko dla tego można je kupić na rynku części zamiennych - i tylko w Japonii.

Żeby "usztywnić" Altezzę japończycy montowali te tulejki nieco obrócone w uchu wahacza "banana" ( zdjęcie z czerwonym wahaczem) i to dawało efekt precyzyjniejszego prowadzenia w samochodzie - ale negatywnie odbijało się na trwałości gumy.

Jak zamontujesz tak jak ma być ( zdjęcie z czarnymi 2 wahaczami) - czyli prostokątnymi wypustkami na wzdłuż samochodu - masz spokój na kolejne 150 000 km.
Ja na moich tulejach zrobiłem już 50 000 i nie ma śladu pęknięć czy zużycia. Nic nie skrzypi ani nie wyłazi z obręczy po podniesieniu samochodu - nie da się tego osiągnąć na poliuretanie choćby nie wiem co.
Trzeba toto czy to czerwone czy żółte od czasu do czasu smarować i sztywne to jak beton nie ważne jaką twardość namierzysz nie ma takiej charakterystyki jak kauczuk naturalny >NR<.

Na zakończenie tej dyskusji mogę tylko napisać że już 2 użytkowników tego forum zamontowało również te tuleje i jak by co to możecie ich pytać o opinie.
Jeden z nich to michalllw a drugiego nicka nie znam bo spotkaliśmy się tylko w realu.


A tu fotki:
Prawidłowo zamontowana oryginalna tuleja
Prawidłowo zamontowana oryginalna tuleja
banan_8.jpg (9.03 KiB) Przejrzano 3835 razy
Montaż tunningowy TRD
Montaż tunningowy TRD
banan_TRD.jpg (40.43 KiB) Przejrzano 3835 razy
A tu zbliżenie na znakowanie na tulejce.
A tu zbliżenie na znakowanie na tulejce.
20171202_182231_resized.jpg (19.35 KiB) Przejrzano 3835 razy
Awatar użytkownika
gmiter
Lex Master
Posty: 1247
Rejestracja: 9 mar 2016, o 12:07
Model Lexusa: IS350
Skąd:: Gdynia
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: Tuleja wahacza przedniego - drążka reakcyjnego

Post autor: gmiter »

Ciekawe jest to co opisujesz. To z zakładaniem tulei pod innym kątem w kierunku działania - czyli utwardzonym już testowałem w Volvo i była różnica znaczna - jednak odbiło się to na niestabilności hamowania - akurat taka tuleja w ustawieniu "tuningowym" w volvo powodowała że podczas hamowania z dużej prędkości było tzw myszkowanie przodu.
Co do poli - chwalę je u siebie bo akurat te nie skrzypią mi w Lexie i nie wychodzą, może dlatego że mam normalnie wciskane na prasie w metalowej obudowane jak OE tuleja:
http://mpbs.pl/is-200-1999-2005/2096-tu ... 52154.html
Z tego co widzę są rzadko dostępne.
ravenboy
Nowy lex user
Posty: 13
Rejestracja: 20 lip 2016, o 10:25
Model Lexusa: GS450h mkIV
Skąd:: Sanok
Lokalizacja: Sanok
Kontakt:

Re: Tuleja wahacza przedniego - drążka reakcyjnego

Post autor: ravenboy »

Takich jak pokazujesz faktycznie jeszcze nie widziałem.
Mają wybrania po bokach więc mają szansę pracować dłużej i bardziej poprawnie niż te pełne .

Na pewno prowadzenie auta będzie na nich bardziej precyzyjne bo twardość 80-90 ShA to bardzo dużo. Oryginalne tuleje mają między 65-70ShA .
Obawiam się jednak że nie wytrzymają takich przebiegów jak oryginał i przy jeździe po nierównościach będą przenosić większe siły na pozostałe elementy zawieszenia ( przeguby kulowe) - przyśpieszając ich zużycie .
Przy dobrych nawierzchniach natomiast będziesz miał uczucie pełnej kontroli nad pojazdem - to co w IS wszyscy lubią - precyzyjne prowadzenie.
Awatar użytkownika
gmiter
Lex Master
Posty: 1247
Rejestracja: 9 mar 2016, o 12:07
Model Lexusa: IS350
Skąd:: Gdynia
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: Tuleja wahacza przedniego - drążka reakcyjnego

Post autor: gmiter »

Przejechane już prawie 70 tysięcy kilometrów od wymiany. Ale robiłem po kupnie cały zawias czyli i końcówki górne i dolne oraz wszystkie tuleje na poliuretan. Jest trochę sztywniej niż wcześniej jednak jeżdżąc bardzo dużo po różnych drogach i często bardzo szybko mi jest po prostu lepiej - minusem są totalne wyrwy w drodze po zimie gdzie czuć mocniejsze uderzenie na budzie jednak obecnie stan naszych dróg jest dosyc dobry i zdarza się to bardzo rzadko.. Od momentu wymiany w sumie niczego nie robiłem w zawieszeniu.
jonek5
Lex user
Posty: 40
Rejestracja: 9 lut 2019, o 17:31
Model Lexusa: Gs300 mk2
Skąd:: Rzeszów
Kontakt:

Re: Tuleja wahacza przedniego - drążka reakcyjnego

Post autor: jonek5 »

Dla toyoty i lexa na pierwszy montaż produkował NOK, nie wiem jak teraz. Czy do GSA mk2 tez dostane takie tuleje TRD? Nie mogę ich znaleźć
ODPOWIEDZ

Wróć do „IS”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości