Strona 1 z 1

[IS300] wycieraczka tył

: 4 mar 2015, o 21:04
autor: jezyk_05
Cześć od paru dni zauważyłem że wycieraczka w moim sportcrossie zaczęła wolniej chodzi i jakoś popiskiwać. Nie znalazłem tematu żadnego na forum więc chciałbym się zapytać czy ktoś miał może podobny problem, jak ewentualnie zdemontować ową wycieraczkę i sprawdzić czy z mechanizmem jest wszystko ok. Myślę że mogła się tam wdać jakaś ruda, tak to przynajmniej wygląda z bliska :/

Re: [IS300] wycieraczka tył

: 1 maja 2015, o 21:15
autor: GOLDI
Siemka,
temat co prawda ma juz "pare dni" ;) ale sam się z tym borykam :) przy zakupie samochodu sprawdzilem wszystko oprocz tylnej wycieraczki ... no i coz ;) nie dziala ;)

demontujesz dwa plastiowe kołi w bocznych listwa przy szybie, nastepnie 1 srubka w chwycie do zamyakania klapy, i 4 spinki tapicerskie (sa na wcisk)

zdemontuj sobie zaslepki do tylnych przeciwmgłowych bedzie Ci łątwiej"szarpnac" całą osłone wewnetrzna klae bo dalej juz tyko bedize trzymac sie na spinkach tapicerskich na wcisk. Ja to ze spinkami bywa rób to w "cieplejsze dni" z racji iż plastik ma większą kruchość jak jest zimny.

dobierzesz sie do mechanizmu. zobaczysz mechanizm numer : 85130 53010

chcac go zdemontowac najpierw zdejmij plasik oslaniajay srube ramienia wycieraczki
pod nim bedzie nakrętka na klucz 10
nastepnie delikatnie sciagnij ramienie (sugeruje prosty sciągacz do ramion wycieraczek)
jak juz zdemontujesz czeka Cie płaska nakrętka na klucz 27

Obrazek

dopiero jak zdemontujesz od zewnatrz zabieraj sie za temat od wewnatrz ;) tam jzu intuicyjnie ;)



mozesz rozberac tylko sama oslone i zobaczyc czy przekladnia w mechanizmie jest ok. tam beda 2 sruby na krzyżaka i 3 sruby na wibrogumie trzymajacej mechanizm, tylko uwazaj bo zdemotnuejsz to na samochodzie to grawitacja zadziala i elementy wyspią Ci się ;)


natomiast pytanie za sto punktów czy silnik (nie cały mechanizm) jest taki sam z przodu jak i z tyłu ? ze zdjec wygalda podobnie ;) z reguły pada włąsnie wiper motor ale cały mechanizm jest sprawny o ile pasltikowa zebatka nie ucierpiałą ;)

Re: [IS300] wycieraczka tył

: 6 maja 2015, o 23:57
autor: GOLDI
post pod postem ale odpowiedzi brak ;) sorry ;)



do rzeczy
Koszt mechanizmu wycieraczkiw ASO 2100plnów :) po "jakiś tam" zniźkach 1600zł... co za silniczek z kawałkiem blaszki budzi pewne kontrowersje ;) a może i nie ?

będąc bliski zakupu nowego stwierdziłem że jednak pogmeram w silnikach innych toyot/lexusów z tego okresu posiadających tylne wycieraczki...

najbardziej zbliżony jest mechanizm z lexusa rx300 jednakże... (o tym i innych typach później...)


pacjent z mojego sportcrossa:
Obrazek

numery:
Obrazek

złącze:
Obrazek

złącze masy obudowy:
Obrazek
Obrazek

tutaj silnik próbny na podmianę, którego wybrałem do pierwotnych testów:
Obrazek
pochodzi z rav4 gen2


ciut inne numery:
Obrazek

złącze to samo:
Obrazek

punkt masowy inaczej realizowany, moglby tak zostać ale została by zbedna wtyczka we wiazce ;) (przelozyc swoj mozna)
Obrazek

silnik sportcross (przepraszam za nalot korozyjny, pojawial sie nieszczelnosc na oringu uczelniajacych mocowanie wycieraczki - naprawione)
Obrazek

silnik rav4 (ciut wiekszy , co nie przeszkadza)
Obrazek

konfrontacja:
Obrazek

po odkreceniu 4 srub obudodowy:
po pierwsze wypadnie nam uszczelka :D
po drugie taki widok nam się ukaże :
Obrazek

ściągając poszczególne lementy mechanizmu:
Obrazek

Obrazek

zębatka powinna wyglądać tak:
Obrazek

niestety po zatarciu trzpienia silnik pracuje, zębatka się nie rusza i plastik fantastik się wyciera:
Obrazek



silnik rav4 wewnatrz (wprawne oko dostrzeże już pewną różnice ;))
Obrazek

silnik rav4 po przykreceniu mocowania lexa:
Obrazek
wszstko ladnie pasuje, rozstaw srub ten sam

różnica jest jednak w trzpieniu:
rav4:
Obrazek

oraz sportcross:
Obrazek

różnice:
Obrazek
trzpień rav4 jest krótszy o kilka mm (nie wplywa to na nic

uszczelnia sie zupelnie inaczej... rav4 uszczelnia sie dodatkowa uszczelka ktora pracuje w "otworze" szyby, sportcross uszczelnia sie o-ringiem w otworzy szyby.

po zastosowani uszczelniania z rav4 uszczelnia sie wsyzstko ladnie w otworze sportcrossa szyby

geneza problemu:
problemem jest trzpien sportcorssa i sposob jego uszczelnienia. w moim przypadku zatarł się trzpien w tulei (nawet go ruszyc nie moge), a silnik i tak pracuje niszczszac zebatkę plasticzanową.
w rav4 problem usunietu bo uszczlenienie jest wyzej i cały system trzpienia jest chroniony dodatkowo od wody etc.



plusy i minusy takiej przekładk wycieraczki:
plusy:
TANIO ! mega tanio. z wysyłką używany mechanizm na gwarancji do testów kupiłem za 47zł !!!

minusy:
rav4/rx300 start wycieraczki zaczyna z lewej strony szyby, sportcross zaczyna z prawej dolnej krawedzi szyby. może i to troche niemoralne że wycieraczka nagle znajduje sie z innej strony ?!? nie wiem... kwestie indywidualne.

przetestowałem, działa bardzo dobrze więc i dziele się nowiną bo doczytałem w sieci że problem jest nagminny.... :biggrin2:

Re: [IS300] wycieraczka tył

: 29 gru 2016, o 21:35
autor: rodzyneck
Pozwolicie że odkopię ;)
Powtórzyliśmy dziś z kolegą ten temat. Silnik od ravki kupiony za bodajże 25zł z wysyłką :D
Trzeba było się trochę nakombinować z uszczelnieniem przejścia w szybie - nie było oryginalnej uszczelki/dystansu od ravki.
Wykorzystaliśmy przycięte gumy spod śrub którymi przykręca się silnik do klapy. Powinno trzymać :)

Re: [IS300] wycieraczka tył

: 3 sie 2017, o 15:10
autor: boyar
ten sam problem,

nie mogę odkręcić nakrętki 85186, czyli trzymającej mechanizm od zewnątrz, jakieś pomysły oprócz odkręcania siłą?

czy po rozebraniu całości można wyjąć trzpień od wycieraczki? bo u mnie póki co chodzi tylko wolniej i z piskiem wiec samo wyczyszczenie i nasmarowanie rdzenia powinno pomóc

Re: [IS300] wycieraczka tył

: 28 paź 2017, o 15:49
autor: pothead
rodzyneck pisze:Pozwolicie że odkopię ;)
Powtórzyliśmy dziś z kolegą ten temat. Silnik od ravki kupiony za bodajże 25zł z wysyłką :D
Trzeba było się trochę nakombinować z uszczelnieniem przejścia w szybie - nie było oryginalnej uszczelki/dystansu od ravki.
Wykorzystaliśmy przycięte gumy spod śrub którymi przykręca się silnik do klapy. Powinno trzymać :)
przyszła jesień i jest git ;) nic nie cieknie, wszystko się kręci :D