post pod postem ale odpowiedzi brak
sorry
do rzeczy
Koszt mechanizmu wycieraczkiw ASO 2100plnów
po "jakiś tam" zniźkach 1600zł... co za silniczek z kawałkiem blaszki budzi pewne kontrowersje
a może i nie ?
będąc bliski zakupu nowego stwierdziłem że jednak pogmeram w silnikach innych toyot/lexusów z tego okresu posiadających tylne wycieraczki...
najbardziej zbliżony jest mechanizm z lexusa rx300 jednakże... (o tym i innych typach później...)
pacjent z mojego sportcrossa:
numery:
złącze:
złącze masy obudowy:
tutaj silnik próbny na podmianę, którego wybrałem do pierwotnych testów:
pochodzi z rav4 gen2
ciut inne numery:
złącze to samo:
punkt masowy inaczej realizowany, moglby tak zostać ale została by zbedna wtyczka we wiazce
(przelozyc swoj mozna)
silnik sportcross (przepraszam za nalot korozyjny, pojawial sie nieszczelnosc na oringu uczelniajacych mocowanie wycieraczki - naprawione)
silnik rav4 (ciut wiekszy , co nie przeszkadza)
konfrontacja:
po odkreceniu 4 srub obudodowy:
po pierwsze wypadnie nam uszczelka
po drugie taki widok nam się ukaże :
ściągając poszczególne lementy mechanizmu:
zębatka powinna wyglądać tak:
niestety po zatarciu trzpienia silnik pracuje, zębatka się nie rusza i plastik fantastik się wyciera:
silnik rav4 wewnatrz (wprawne oko dostrzeże już pewną różnice
)
silnik rav4 po przykreceniu mocowania lexa:
wszstko ladnie pasuje, rozstaw srub ten sam
różnica jest jednak w trzpieniu:
rav4:
oraz sportcross:
różnice:
trzpień rav4 jest krótszy o kilka mm (nie wplywa to na nic
uszczelnia sie zupelnie inaczej... rav4 uszczelnia sie dodatkowa uszczelka ktora pracuje w "otworze" szyby, sportcross uszczelnia sie o-ringiem w otworzy szyby.
po zastosowani uszczelniania z rav4 uszczelnia sie wsyzstko ladnie w otworze sportcrossa szyby
geneza problemu:
problemem jest trzpien sportcorssa i sposob jego uszczelnienia. w moim przypadku zatarł się trzpien w tulei (nawet go ruszyc nie moge), a silnik i tak pracuje niszczszac zebatkę plasticzanową.
w rav4 problem usunietu bo uszczlenienie jest wyzej i cały system trzpienia jest chroniony dodatkowo od wody etc.
plusy i minusy takiej przekładk wycieraczki:
plusy:
TANIO ! mega tanio. z wysyłką używany mechanizm na gwarancji do testów kupiłem za 47zł !!!
minusy:
rav4/rx300 start wycieraczki zaczyna z lewej strony szyby, sportcross zaczyna z prawej dolnej krawedzi szyby. może i to troche niemoralne że wycieraczka nagle znajduje sie z innej strony ?!? nie wiem... kwestie indywidualne.
przetestowałem, działa bardzo dobrze więc i dziele się nowiną bo doczytałem w sieci że problem jest nagminny....