[Lexus] jakie cisnienie w oponach o niskim profilu
-
- Lex Driver
- Posty: 691
- Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:21
- Model Lexusa: GS430 mkIII
- Skąd:: zamosc
- Lokalizacja: zamosc
- Kontakt:
[Lexus] jakie cisnienie w oponach o niskim profilu
w zwiazku z tym , iz wiekszosc z forumowiczow uzywa niestandarowych rozmiarow opon , glownie zmiana jest na niski profil
wiec jakie cisnienie(oczywiscie nie rozgzanej) utrzymujecie w oponach
ja mam 235/35 r19 (82mm opony do felgi) i mam napompowane 2.7 bara (w ori 225/55r16 - 2.5bara) ,po rozgrzaniu robi sie 3.0
moze ma ktos fachowa wiedze na ten temat , czy na niski profil lepiej wiecej dopompowac dla bezpieczenstwa felgi?
wiec jakie cisnienie(oczywiscie nie rozgzanej) utrzymujecie w oponach
ja mam 235/35 r19 (82mm opony do felgi) i mam napompowane 2.7 bara (w ori 225/55r16 - 2.5bara) ,po rozgrzaniu robi sie 3.0
moze ma ktos fachowa wiedze na ten temat , czy na niski profil lepiej wiecej dopompowac dla bezpieczenstwa felgi?
- dS
- Lex Master
- Posty: 2932
- Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:30
- Model Lexusa: GS430
- Skąd:: Wołomin
- Kontakt:
Re: jakie cisnienie w oponach o niskim profilu
ja w 225/40 R18 mam nabite 2,5 , ile jest jak się opona rozgrzeje to nie wiem
"Nie masz talentu? Zawsze możesz pokazać cycki."
- ccamillo
- Lex user
- Posty: 168
- Rejestracja: 30 maja 2011, o 10:02
- Model Lexusa: brak
- Skąd:: Wołomin
- Kontakt:
Re: jakie cisnienie w oponach o niskim profilu
Fachowej wiedzy nie mam, ale wiem, że warto sprawdzić w tabeli ciśnień ten rozmiar w innych samochodach.
W is 200 powinno być standardowo 2,3, jednak przy 2,5 dużo lepiej się prowadzi szczególnie w zakrętach.
W is 200 powinno być standardowo 2,3, jednak przy 2,5 dużo lepiej się prowadzi szczególnie w zakrętach.
- prosperopro
- Lex Driver
- Posty: 599
- Rejestracja: 10 sty 2011, o 20:08
- Model Lexusa: LS400 UCF11
- Lokalizacja: Lublin
Re: jakie cisnienie w oponach o niskim profilu
z tego co sie orietuje to tyle ile jest podawane przez producenta w oryginale. Tzn ze mamy nalepke w samochodzie jak pompowac opony brzy 2 osobach 4+ bagaz. Co to za roznica 2,5 w wysokim a 2,5 w niskim? Przeciez to to samo tylko ze ta 1 na wysokim bedzie potrzebowala wiecej powietrza od tej nizszej. To tak jak by sie zapytal czy kilo olowiu jest ciezsze od kilograma pior
"Coś co jest teraz jest gorsze niż było"
"Proste sa dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
"samochody sa na benzyne. na olej napedowy jezdza traktory i ciezarowki, a na gazie gotuje sie obiad. tyle w tym temacie."
TOYOTA LEXUS LS400 ®
"Proste sa dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
"samochody sa na benzyne. na olej napedowy jezdza traktory i ciezarowki, a na gazie gotuje sie obiad. tyle w tym temacie."
TOYOTA LEXUS LS400 ®
- forest
- Lex Master
- Posty: 3692
- Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:09
- Model Lexusa: stanced VIP
- Skąd:: WeST
- Kontakt:
Re: jakie cisnienie w oponach o niskim profilu
przy oponach 215/45 możesz nabic nawet 2,6 jeżeli masz pełen bag i 5 osób .. i zamierzasz sunąć ponad 160km/h
ja zawsze mam 2,4 bo sie lepiej prowadzi.....
w gumach 235/35 R18 miałem 3,0 i to był beton .... ponoć przesadzałem z tymi barami ale cóż, albo beton albo porysowany rant
ja zawsze mam 2,4 bo sie lepiej prowadzi.....
w gumach 235/35 R18 miałem 3,0 i to był beton .... ponoć przesadzałem z tymi barami ale cóż, albo beton albo porysowany rant
SC430 '2002
- prosperopro
- Lex Driver
- Posty: 599
- Rejestracja: 10 sty 2011, o 20:08
- Model Lexusa: LS400 UCF11
- Lokalizacja: Lublin
Re: jakie cisnienie w oponach o niskim profilu
co do cisnienia wysokiego tez niezadobrze bo krzywi felge tak jak napisal forest ale z drugiej strony niskie cisnienie przy niskoprofilowce tez pognie felge i zniszczy ranty. Tak jak HOYNA napisal to ma wygladac a nie jezdzic. poprostu niski profil nie na nasze drogi i trzeba sie z tym liczyc badz uwazac ja po zmianie na 18 i profil 45 jak widze dol to staram sie ominac badz wyhamowac do 0 i przejechac powoli oczywiscie z rozwaga bo niezaczne hamowac z piskiem jak bedzie za mna samochod.
"Coś co jest teraz jest gorsze niż było"
"Proste sa dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
"samochody sa na benzyne. na olej napedowy jezdza traktory i ciezarowki, a na gazie gotuje sie obiad. tyle w tym temacie."
TOYOTA LEXUS LS400 ®
"Proste sa dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
"samochody sa na benzyne. na olej napedowy jezdza traktory i ciezarowki, a na gazie gotuje sie obiad. tyle w tym temacie."
TOYOTA LEXUS LS400 ®
-
- Lex Driver
- Posty: 691
- Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:21
- Model Lexusa: GS430 mkIII
- Skąd:: zamosc
- Lokalizacja: zamosc
- Kontakt:
Re: jakie cisnienie w oponach o niskim profilu
i wlasnie chodzi o bezpieczenstwo felgi na polsich drogach , dlatego pompuje ciut wiecej noz normalnie , zreszta niski profil ma twardsze boki wiec aby wyrownac obciazenie opony to moim zdaniem trzeba ciut wieksze cisnienie inaczej bardziej scieraja sie boki... dlatego chcialem poznac rozne opinie i jakies wnioski byc moze z tego wyciagnac , a ja i tak zawzse pompowalem max zalecane cisnienie poniewaz dosc czesto zdaza mi sie przekraczac 160 a i 200 tez
- Ralfx
- Lex Master
- Posty: 1547
- Rejestracja: 3 paź 2010, o 03:56
- Model Lexusa: GS430
- Skąd:: Warszawa
- Kontakt:
Re: jakie cisnienie w oponach o niskim profilu
Głównie ciśnienie jest zależne od szerokości opony. opona szersza nie potrzebuje dużego ciśnienia. Dla przykładu wąziutka opona ma mały styk z powierzchnia i musi utrzymywać tą samą mase, dlatego potrzebuje do tego większego ciśnienia.
Wydaje mi się że profil nie ma tu nic do powiedzenia, chyba że naprawde boicie sie o ranty.
Jak przesadzicie z ciśnieniem (np. wcześniej wspomniane forestowe 3.0 bara) to opona zużyje wam się na środku bieznika a na bokach opony możecie jeszcze mieć np. 5mm bieżnika. Nie polecam przesadzać bo sie szybko opony skończą
Ja do latania bokiem mam zawsze 2.7-3.0 ale tam mi nie zależy na bieżniku tylko na tym żeby opony się nie gięła podczas przechodzenia z jednego skrętu w drugi.
Wydaje mi się że profil nie ma tu nic do powiedzenia, chyba że naprawde boicie sie o ranty.
Jak przesadzicie z ciśnieniem (np. wcześniej wspomniane forestowe 3.0 bara) to opona zużyje wam się na środku bieznika a na bokach opony możecie jeszcze mieć np. 5mm bieżnika. Nie polecam przesadzać bo sie szybko opony skończą
Ja do latania bokiem mam zawsze 2.7-3.0 ale tam mi nie zależy na bieżniku tylko na tym żeby opony się nie gięła podczas przechodzenia z jednego skrętu w drugi.
Dołącz do Lexus-Forum na facebook.com/lexus-forum
-
- Nowy lex user
- Posty: 1
- Rejestracja: 15 kwie 2014, o 22:43
- Model Lexusa: GS 300
- Skąd:: Dundalk
- Kontakt:
Re: [Lexus] jakie cisnienie w oponach o niskim profilu
Witam wszystkich posiadaczy lexów. To moje pierwsze minuty na forum i pierwsze dni jako posiadacz lexa gs300 2006. Kupiłem lexa z nowymi oponami bridgstone 225/50 17. moja pierwsza jazda nim wydała mi się troche sztywna więc zajechałem na stacje zeby sprawdzić ciśnienie w oponach. koazało się ze było 2.2 przód i 2.4 tył. wiec dałem za oba 2.0 jest troche miększy ale wydaje mi się że jeszcze to nie to. wcześniej miałem bmw 5 z 2006 i na tych samych oponach tylko ze innej firmy byl owiele lepszy konfort. do tego wszystkiego spotkałem ostatnio gościa który pracuje w wulkanizacji i powiedzial mi ze ten rozmiar opony lubi 1.8 ale wydaje mi się ze to bedzie za malo ratujcie bo zwariuje
-
- Lex user
- Posty: 250
- Rejestracja: 11 paź 2010, o 20:41
- Model Lexusa: RX450h
- Skąd:: DSW
- Kontakt:
Re: [Lexus] jakie cisnienie w oponach o niskim profilu
Wg tabeli (Continental) powinieneś utrzymywać 2,4~2,5 przy częściowo obciążonym i 2,4~2,9 bara przy obciążonym pojeździe.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości