[SC400] Geomentria na gwincie

Problemy z Przeniesieniem napędu dotyczące modelu SC

[SC400] Geomentria na gwincie

Postprzez janasek » 12 lut 2013, o 22:07

Po założeniu gwintu muszę zrobić geometrię. Niestet niewiele warsztatów ma nastawy do SC300/400 aby zrobić geometrię a na Suprze IV nie che robić bo nie mam pweności czy wszystko będzie tak jak należy. Niby to samo podwozie i prawie to samo zawiesenie... właśnie prawie... Czy wie ktoś gdzie można takie nastawy zdobyć, jakis repair manula może od Soarera, w necie jakieś www itd.

Jeszcze pytanie od nośnie gwintu, czy jeżeli zrobię raz geoemtrię a późnie nadwozie podniosę np o 20mm to zmienia się kąt pochyłu koła i trzeba zrobić jeszcze raz gementrię (korekta pochylenia koła bo chyba nic więcej się nie zmienia?)?
Luxusem jadę... :)
Avatar użytkownika
janasek
Lex Master
 
Posty: 1567
Dołączył(a): 3 paź 2010, o 15:21
Lokalizacja: Poznań
Model Lexusa: SC 400

Re: [SC400] Geomentria na gwincie

Postprzez Ralfx » 12 lut 2013, o 22:16

Hmmm moje chłopaki mają taki fajny komputer do geometrii że mają wszelkie dane do wszystkich aut z każdego rynku, SC300/400 też tam były. Znajdź lepszych fachowców :D Nie wiem szczerze jak z tą wysokością bo nie mam doświadczenia ale musisz przecież amor odkręcić od wahacza żeby zmienić jego długość więc chociażby wypadałoby to skontrolować. Ja bym najpierw ustawił odpowiednio wysokość ;)
Obrazek Dołącz do Lexus-Forum na facebook.com/lexus-forum
Avatar użytkownika
Ralfx
Lex Master
 
Posty: 1574
Dołączył(a): 3 paź 2010, o 03:56
Lokalizacja: Warszawa, Konstancin
Model Lexusa: GS430
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Re: [SC400] Geomentria na gwincie

Postprzez LinkPL » 13 lut 2013, o 00:41

Jeśli masz gwint, i chcesz mieć ustawioną zbieżność to musisz liczyć się z tym, że nie możesz za bardzo obniżyć samochodu. Nie znam żadnych realnych wartości o ile itd. metoda prób i błędów Cię czeka ...

Jeśli skręcisz gwint za bardzo, to wysoce prawdopodobne, że regulacyjne półksiężyce z tyłu będą miały za mały skok aby zniwelować różnicę na kącie nachylenia koła. Nie wiem, czy tył przy sc jest w ogóle regulowany, bo niektóre samochody nie miały w ogóle regulacji. Przy is200 na pewno jest. Wiadomo, że na dole wahacze ściągnąć będziesz musiał do środka. Jak zrobisz tył, to potem musisz ustawić pod to przód.

Musisz to zrobić tak jak pisze Ralf, najpierw wysokość potem zbieżność. Nie wiem, czy tam jest sztywny most ?? Nie znam w ogóle tego samochodu ...

Albo zrobisz to z umiarem i będzie dało się to ustawić na pograniczu, albo oponki od wewnętrznej strony, będą zawsze przycięte i brak przyczepności ...

Pozdrawiam
Link

PS. Możesz jeszcze zjechać wahacze maks do środka, założyć hantera i dźwigać gwintem samochód aż uzyskasz graniczną wartość obniżenia ... ustawić tył, a potem zająć się przodem.
How far We can go ...
Avatar użytkownika
LinkPL
Lex Maniak
 
Posty: 790
Dołączył(a): 9 lis 2010, o 00:59
Lokalizacja: Iłża
Model Lexusa: Kia Optima SW GTline, T4Runner
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Iłża

Odp: [SC400] Geomentria na gwincie

Postprzez dead_beat » 13 lut 2013, o 00:56

LinkPL napisał(a): Jak zrobisz tył, to potem musisz ustawić pod to przód.

Mi w każdym aucie geometrie robili zawsze tył względem przodu, nie odwrotnie.
Chociaż, na jakich fachowców trafiłem z ISem po zmianie springów to myślałem, że się rozpłaczę...
Warsztatów pana Żaboklickiego w Warszawie i Węgrowie nie polecam nawet tym, których nie lubię :-D
Wysłane przez MOTOBLUR™ za pomocą Tapatalk 2
Avatar użytkownika
dead_beat
Lex Driver
 
Posty: 600
Dołączył(a): 20 lut 2012, o 16:41
Lokalizacja: Starowola
Model Lexusa: Stilo 2.4Abarth temporary
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: WWL

Re: [SC400] Geomentria na gwincie

Postprzez luxus » 13 lut 2013, o 00:58

Po pierwsze po co wam nastawy do sc jak wsadzasz gwinta siupesz w dół i w tedy to już nie oryginał więc nastawy do sc są nie potrzebne...Najlepiej znaleźc fachowca który zajmuje się tylko i wyłącznie geometrią kół i robi to na starym sprzęcie "ręcznym" sposobem a nie komputerowo...Teoretycznie geometrię powinno się robic po obniżeniu/podwyższeniu powyżej 1 cm a w praktyce wygląda to różnie ale myślę że po ok 2cm nie powinno się nic dziac czyli np ciąc opon...
GDYBY BÓG PREFEROWAŁ PRZEDNI NAPĘD TO WSZYSCY CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH...
Avatar użytkownika
luxus
Lex Maniak
 
Posty: 708
Dołączył(a): 21 wrz 2010, o 17:03
Lokalizacja: JAWORZNO-ŚLĄSK
Model Lexusa: IS200 2GS300 2GS430
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: JAWORZNO-ŚLĄSK

Odp: [SC400] Geomentria na gwincie

Postprzez dead_beat » 13 lut 2013, o 01:11

Mi po zmianie springów jakoś dziwnie się prowadził. Po chwili jazdy bez trzymania kierownicy uciekał lekko w prawo i dalej znów prosto. Wyważyłem koła, nie pomogło. Po ustawieniu na Hunter'że w 3ech warsztatach było jeszcze gorzej, a koleś w zwykłym garażu,gdzie jedyną elektroniką było oświetlenie ustawił perfekcyjnie.

Wysłane przez MOTOBLUR™ za pomocą Tapatalk 2
Avatar użytkownika
dead_beat
Lex Driver
 
Posty: 600
Dołączył(a): 20 lut 2012, o 16:41
Lokalizacja: Starowola
Model Lexusa: Stilo 2.4Abarth temporary
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: WWL

Re: [SC400] Geomentria na gwincie

Postprzez luxus » 13 lut 2013, o 01:29

Właśnie tak jest z tymi zasranymi komputerami do geometrii...Ja też przerabiałem temat w swoim is'sie czy z gwintem czy bez gwinta na komputerze zawsze ustawili gówniano i znalazłem w końcu na śląsku gościa który zajmuje się tylko i wyłącznie diagnostyką podwozi od 1982 roku i używa starego sprzętu z tzw "lampką" :) i jest git...
GDYBY BÓG PREFEROWAŁ PRZEDNI NAPĘD TO WSZYSCY CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH...
Avatar użytkownika
luxus
Lex Maniak
 
Posty: 708
Dołączył(a): 21 wrz 2010, o 17:03
Lokalizacja: JAWORZNO-ŚLĄSK
Model Lexusa: IS200 2GS300 2GS430
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: JAWORZNO-ŚLĄSK

Re: Odp: [SC400] Geomentria na gwincie

Postprzez LinkPL » 13 lut 2013, o 01:32

dead_beat napisał(a):Mi po zmianie springów jakoś dziwnie się prowadził. Po chwili jazdy bez trzymania kierownicy uciekał lekko w prawo i dalej znów prosto. Wyważyłem koła, nie pomogło. Po ustawieniu na Hunter'że w 3ech warsztatach było jeszcze gorzej, a koleś w zwykłym garażu,gdzie jedyną elektroniką było oświetlenie ustawił perfekcyjnie.

Wysłane przez MOTOBLUR™ za pomocą Tapatalk 2


Jak ci miało pomóc, jeśli w hunterze ustawiali do nastaw oryginalnych ?? A on ustawił po swojemu na świeczkach ...
How far We can go ...
Avatar użytkownika
LinkPL
Lex Maniak
 
Posty: 790
Dołączył(a): 9 lis 2010, o 00:59
Lokalizacja: Iłża
Model Lexusa: Kia Optima SW GTline, T4Runner
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Iłża

Re: Odp: [SC400] Geomentria na gwincie

Postprzez dead_beat » 13 lut 2013, o 10:35

LinkPL napisał(a):
dead_beat napisał(a):Mi po zmianie springów jakoś dziwnie się prowadził. Po chwili jazdy bez trzymania kierownicy uciekał lekko w prawo i dalej znów prosto. Wyważyłem koła, nie pomogło. Po ustawieniu na Hunter'że w 3ech warsztatach było jeszcze gorzej, a koleś w zwykłym garażu,gdzie jedyną elektroniką było oświetlenie ustawił perfekcyjnie.

Wysłane przez MOTOBLUR™ za pomocą Tapatalk 2


Jak ci miało pomóc, jeśli w hunterze ustawiali do nastaw oryginalnych ?? A on ustawił po swojemu na świeczkach ...


Od razu mówiłem im, że mam niższe sprężyny i własnie dlatego chcę to ustawić.
Avatar użytkownika
dead_beat
Lex Driver
 
Posty: 600
Dołączył(a): 20 lut 2012, o 16:41
Lokalizacja: Starowola
Model Lexusa: Stilo 2.4Abarth temporary
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: WWL


Powrót do SC

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron