grzejace się tarcze i dziwny dźwięk z tylnych kół

Problemy z silnikami dotyczące modelu RX
Awatar użytkownika
elektrownik
Lex user
Posty: 91
Rejestracja: 9 kwie 2011, o 21:43
Model Lexusa: IS 200
Skąd:: lublin
Kontakt:

Re: grzejace się tarcze i dziwny dźwięk z tylnych kół

Post autor: elektrownik »

Moze potrzeba czasu zeby sie to wszystko dotarło tak jak miało to miejsce u mnie z hamulcami z tylu. Rowniez sie grzały mimo tego, ze ręczny był na maxa poluzowany. Teraz jest juz wszystko ok ale tył rowniez jest troche bardziej rozgrzany. Nie wiem jak w rx-ie ale w is tylne tarcze nie są wentylowane i moze wlasnie to jest przyczyną twoich problemów.
Obrazek
leman26
Lex user
Posty: 34
Rejestracja: 19 lut 2013, o 21:12
Model Lexusa: RX300
Skąd:: Wielka Brytania
Kontakt:

Re: grzejace się tarcze i dziwny dźwięk z tylnych kół

Post autor: leman26 »

Ale co ma się dotrzeć? Klocki do tarczy? Przecież ja nie zmienialem tarcz i klocków na nowe. Ale właśnie jestem ciekaw czy jak trochę się klocki wytra to czy nie będzie lepiej. Tylko ze nie mogę za długo tak jeździć i czekać aż to się ustawi bo za 3 tyg.czeka mnie podróż do Polski. Wiem że to ciężka sprawa ale jakieś rozwiązanie napewno jest.
Yarecki
Lex Master
Posty: 1921
Rejestracja: 29 wrz 2012, o 18:10
Model Lexusa: gs
Skąd:: Polandia
Kontakt:

Re: grzejace się tarcze i dziwny dźwięk z tylnych kół

Post autor: Yarecki »

lukas78 pisze:
Yarecki pisze: To, że to auto tyłem mocno hamuje już dawno było mówione.
Że należy wymienić i tylne tarcze nie tylko przednie bo jak tylne będą żyletkami to zamęczy się przód w momencie.
Widać konstruktor wiedział, że dał nie najlepsze heble z przodu i tym sposobem mogli ratować sytuacje.
Tak - tylko Twoja teoria na temat "ratowania sytuacji " ma się ni jak do ogólnie panujących standardów rozkładu siły hamowania w samochodach oraz bezpieczeństwa hamowania np. podczas hamowania w zakrętach.
Tyle, że bardziej nagrzana tarcza z tyłu nie oznacza, że siła hamowania była większa, tam jest mniejsza średnica/grubość ( tarcza niewentylowana) i łatwiej to rozgrzać -więc gdybym nie miał argumentów nie pisałby tego :kawa:
leman26
Lex user
Posty: 34
Rejestracja: 19 lut 2013, o 21:12
Model Lexusa: RX300
Skąd:: Wielka Brytania
Kontakt:

Re: grzejace się tarcze i dziwny dźwięk z tylnych kół

Post autor: leman26 »

No tu się z Yareckim zgodze ze z tyłu tarcza niewentylowana to i mogłaby się bardziej nagrzewac. Tylko ze siła hamowania najpierw. powinna łapać przód a później dołącza tył(z tego co mi wiadomo no i to czuć podczas hamowania).A co jeszcze usłyszałem że może jak wyjeżdżam w zakręt to koło sie trochę pod innym kątem ustawia i wtedy też może delikatnie się tarcza od klocków nagrzewac(tak tylko słyszałem ale nie wiem jak jest naprawdę)
Yarecki
Lex Master
Posty: 1921
Rejestracja: 29 wrz 2012, o 18:10
Model Lexusa: gs
Skąd:: Polandia
Kontakt:

Re: grzejace się tarcze i dziwny dźwięk z tylnych kół

Post autor: Yarecki »

leman26 pisze:No tu się z Yareckim zgodze ze z tyłu tarcza niewentylowana to i mogłaby się bardziej nagrzewac. Tylko ze siła hamowania najpierw. powinna łapać przód a później dołącza tył(z tego co mi wiadomo no i to czuć podczas hamowania).A co jeszcze usłyszałem że może jak wyjeżdżam w zakręt to koło sie trochę pod innym kątem ustawia i wtedy też może delikatnie się tarcza od klocków nagrzewac(tak tylko słyszałem ale nie wiem jak jest naprawdę)
Ja bym to obserwował i tyle, naglę się nic nie powinno wydarzyć.
Przegoń auto i zobacz co się dzieje.
Awatar użytkownika
Dawid0ss
Lex Master
Posty: 1774
Rejestracja: 14 sty 2013, o 12:46
Model Lexusa: Lexus GS450h mk3
Skąd:: Warszawa
Kontakt:

Re: grzejace się tarcze i dziwny dźwięk z tylnych kół

Post autor: Dawid0ss »

leman26 pisze:No tu się z Yareckim zgodze ze z tyłu tarcza niewentylowana to i mogłaby się bardziej nagrzewac. Tylko ze siła hamowania najpierw. powinna łapać przód a później dołącza tył(z tego co mi wiadomo no i to czuć podczas hamowania).A co jeszcze usłyszałem że może jak wyjeżdżam w zakręt to koło sie trochę pod innym kątem ustawia i wtedy też może delikatnie się tarcza od klocków nagrzewac(tak tylko słyszałem ale nie wiem jak jest naprawdę)
A takie proste pytanie o Twoje odczucia. Po wrzuceniu luzu przy większej prędkości wyczuwasz, że auto wyraźnie szybciej wytraca prędkość ? Bo jeśli się swobodnie toczy, to raczej nie ma mowy o zapiekaniu się zacisku. A jak spalanie ? Pzdr
Awatar użytkownika
adamsky73
Lex Driver
Posty: 621
Rejestracja: 20 maja 2014, o 17:14
Model Lexusa: LS460 '08
Skąd:: Warszawa
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: grzejace się tarcze i dziwny dźwięk z tylnych kół

Post autor: adamsky73 »

leman26 pisze:No tak tylko u mnie trc control się nie wyłącza.
Jak wyjmiesz bezpiecznik to nie będzie działać :lol:
And in the end it's not the years in your life that count; it's the life in your years.
ABRAHAM LINCOLN
leman26
Lex user
Posty: 34
Rejestracja: 19 lut 2013, o 21:12
Model Lexusa: RX300
Skąd:: Wielka Brytania
Kontakt:

Re: grzejace się tarcze i dziwny dźwięk z tylnych kół

Post autor: leman26 »

adamsky73 pisze:
leman26 pisze:No tak tylko u mnie trc control się nie wyłącza.
Jak wyjmiesz bezpiecznik to nie będzie działać :lol:
A widzisz o tym nie pomyślałem. Muszę to sprawdzic tylko kurde który to może być jak ich tam tyle jest???!!!
Awatar użytkownika
adamsky73
Lex Driver
Posty: 621
Rejestracja: 20 maja 2014, o 17:14
Model Lexusa: LS460 '08
Skąd:: Warszawa
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: grzejace się tarcze i dziwny dźwięk z tylnych kół

Post autor: adamsky73 »

W instrukcji masz dokładnie opisane wszystko. Jak nie masz papierowej to tutaj:
https://secure.drivers.lexus.com/lexusd ... -search.do
And in the end it's not the years in your life that count; it's the life in your years.
ABRAHAM LINCOLN
leman26
Lex user
Posty: 34
Rejestracja: 19 lut 2013, o 21:12
Model Lexusa: RX300
Skąd:: Wielka Brytania
Kontakt:

Re: grzejace się tarcze i dziwny dźwięk z tylnych kół

Post autor: leman26 »

Dawid0ss pisze:
leman26 pisze:No tu się z Yareckim zgodze ze z tyłu tarcza niewentylowana to i mogłaby się bardziej nagrzewac. Tylko ze siła hamowania najpierw. powinna łapać przód a później dołącza tył(z tego co mi wiadomo no i to czuć podczas hamowania).A co jeszcze usłyszałem że może jak wyjeżdżam w zakręt to koło sie trochę pod innym kątem ustawia i wtedy też może delikatnie się tarcza od klocków nagrzewac(tak tylko słyszałem ale nie wiem jak jest naprawdę)
A takie proste pytanie o Twoje odczucia. Po wrzuceniu luzu przy większej prędkości wyczuwasz, że auto wyraźnie szybciej wytraca prędkość ? Bo jeśli się swobodnie toczy, to raczej nie ma mowy o zapiekaniu się zacisku. A jak spalanie ? Pzdr
W sumie nie jest to aż tak bardzo wyczuwalne żeby szybciej zwalnial. Wydaje mi się ze tak samo zwalnia jak wcześniej. Dzisiaj nawet wrzuciłem luz i go tylko popchnalem ręka to się normalnie rozpedzal prawie na prostej drodze. Spalanie takie samo jakie było na początku a może nawet lepsze ale napewno nie pali więcej. No raczej to nie tloczek bo jest wymieniony na nowy. Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 23 cze 2014, o 23:37 przez forest, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: EDYTUJ POSTY !!!
ODPOWIEDZ

Wróć do „RX”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości