RX300 1 gen - nierówna praca na D
- Iron man
- Lex user
- Posty: 20
- Rejestracja: 18 sie 2011, o 15:50
- Model Lexusa: rx300
- Skąd:: Siedlce
- Kontakt:
RX300 1 gen - nierówna praca na D
Cześć. Mam Lexusa RX300 2000 rok FWD. Potrzebuję wsparcia, bo mi powoli kończą się pomysły. Silnik nierówno pracuje na biegach do jazdy, tj. D i R. Na wciśniętym hamulcu na D i R pracuje nierówno, szarpie. Wrzucam P i pracuje równo.
Auto jeździ na LPG. Jest świeżo po wymianie świec, cewek, przepływomierza, jednej sondy lambda regulacyjnej, czyszczeniu przepustnicy i krokowca, wymieniłem również sterownik gazu na nowy. Miałem problem z P0171, walczyłem z tym trochę, w końcu się udało (błąd powodował wadliwy czujnik temperatury płynu chłodzącego), pracował równo, nie zalewał się i fajnie jeździł. Miesiąc spokoju i nowy problem. W trasie przy 170 km/h zaczął migać Check. Auto stało się dużo słabsze i zaczęło szarpać. Co jakiś czas wyskakiwał migający Check. Zanim dojechałem do domu wyskoczyło P0300 i P0301. Dzisiaj skończyłem regulację luzów zaworowych, złożyłem - silnik dalej szarpie, ale mniej i nie jest taki słaby. Wrzucam P i pracuje idealnie równo. Zrobiłem jazdę testową, ale żaden błąd nie wyskoczył. Narobiłem się troszkę przy tym aucie i czuję, że powoli zaczynam popadać w frustrację Pomożecie?
Auto jeździ na LPG. Jest świeżo po wymianie świec, cewek, przepływomierza, jednej sondy lambda regulacyjnej, czyszczeniu przepustnicy i krokowca, wymieniłem również sterownik gazu na nowy. Miałem problem z P0171, walczyłem z tym trochę, w końcu się udało (błąd powodował wadliwy czujnik temperatury płynu chłodzącego), pracował równo, nie zalewał się i fajnie jeździł. Miesiąc spokoju i nowy problem. W trasie przy 170 km/h zaczął migać Check. Auto stało się dużo słabsze i zaczęło szarpać. Co jakiś czas wyskakiwał migający Check. Zanim dojechałem do domu wyskoczyło P0300 i P0301. Dzisiaj skończyłem regulację luzów zaworowych, złożyłem - silnik dalej szarpie, ale mniej i nie jest taki słaby. Wrzucam P i pracuje idealnie równo. Zrobiłem jazdę testową, ale żaden błąd nie wyskoczył. Narobiłem się troszkę przy tym aucie i czuję, że powoli zaczynam popadać w frustrację Pomożecie?
-
- Lex user
- Posty: 20
- Rejestracja: 15 cze 2016, o 21:54
- Model Lexusa: RX 300
- Skąd:: Zamość
- Kontakt:
Re: RX300 1 gen - nierówna praca na D
Jeśli świece i cewki są na 100% sprawne, to sprawdź czujniki zmiennych faz rozrządu oraz szczelność wszystkich przewodów pneumatycznych.
- addzik
- Lex user
- Posty: 232
- Rejestracja: 22 lis 2014, o 18:02
- Model Lexusa: Ls400, RX300
- Skąd:: Katowice
- Kontakt:
Re: RX300 1 gen - nierówna praca na D
Jak mówi kolega, sprawdź solenoid zmiennych faz. Wyczyść sitka filtrów zmiennych faz oraz wyciągnij solenoidy. One powinny płynnie chodzić. Jeśli będziesz czuł jakieś tarcie/opór na solenoidzie - do wymiany. Nie sugeruj sie tym, że po podaniu napięcia on działa.
Jest dużo tematów na zagranicznych forach z tym związanych. U Mnie był to ten problem, a też chwilę się w nim bujalem.
Jest dużo tematów na zagranicznych forach z tym związanych. U Mnie był to ten problem, a też chwilę się w nim bujalem.
- Iron man
- Lex user
- Posty: 20
- Rejestracja: 18 sie 2011, o 15:50
- Model Lexusa: rx300
- Skąd:: Siedlce
- Kontakt:
Re: RX300 1 gen - nierówna praca na D
Filtry siatkowe czyściłem, podciśnienia są sprawdzone i w dużej części wymienione na nowe. Samych solenoidów nie sprawdzałem, muszę to ogarnąć. Dzięki za wskazówkę
- Iron man
- Lex user
- Posty: 20
- Rejestracja: 18 sie 2011, o 15:50
- Model Lexusa: rx300
- Skąd:: Siedlce
- Kontakt:
Re: RX300 1 gen - nierówna praca na D
Sprawdziłem solenoidy, wyczyściłem profilaktycznie. Ale działały bez żadnych oporów i po montażu dalej jest to samo. Zimny silnik pracuje równo, jak rozgrzeje się, to traci moc i szarpie na D i R. Na P pracuje równo. Dodatkowo podczas jazdy zapala się od czasu do czasu migający check, czyli zapewne dalej problem z zapłonem? Błędów nie wyświetla
- addzik
- Lex user
- Posty: 232
- Rejestracja: 22 lis 2014, o 18:02
- Model Lexusa: Ls400, RX300
- Skąd:: Katowice
- Kontakt:
Re: RX300 1 gen - nierówna praca na D
A był jakiś moment, że wywołało Ci błąd wszystkich cewek jednego banku czy tylko pojedynczych? Na przykład p300, p301, p303, p305
- Iron man
- Lex user
- Posty: 20
- Rejestracja: 18 sie 2011, o 15:50
- Model Lexusa: rx300
- Skąd:: Siedlce
- Kontakt:
Re: RX300 1 gen - nierówna praca na D
Po regulacji zaworów dosyć mało jeździłem i nie było błędów. Na ostatniej przejażdżce przed regulacją zaworów wyskoczyło P0300 i P0301. Fakt faktem, przed i po regulacji silnik pracuje podobnie. Dziś wieczorem jeszcze zmierzę ciśnienie na cylindrach.
EDIT:
Ciśnienie zmierzone. Mam analogowy mało czytelny wskaźnik, więc wartości tak pewnie +/- 10 PSi. I tak:
1: 190 , 3: 180, 5: 180
2: 195, 4: 175, 6: 190
Może ktoś się ustosunkować do tych wartości?
EDIT:
Ciśnienie zmierzone. Mam analogowy mało czytelny wskaźnik, więc wartości tak pewnie +/- 10 PSi. I tak:
1: 190 , 3: 180, 5: 180
2: 195, 4: 175, 6: 190
Może ktoś się ustosunkować do tych wartości?
- Iron man
- Lex user
- Posty: 20
- Rejestracja: 18 sie 2011, o 15:50
- Model Lexusa: rx300
- Skąd:: Siedlce
- Kontakt:
Re: RX300 1 gen - nierówna praca na D
Tak tylko, żeby zakończyć temat:
Zdiagnozowałem usterkę. Wszystkie objawy powodowała awaria tego urządzenia: http://www.gasteile.de/Einzelteile/Modu ... opper.html
Na tą chwilę odłączyłem to, zrobiłem zworkę i auto pracuje normalnie na benzynie.
Zdiagnozowałem usterkę. Wszystkie objawy powodowała awaria tego urządzenia: http://www.gasteile.de/Einzelteile/Modu ... opper.html
Na tą chwilę odłączyłem to, zrobiłem zworkę i auto pracuje normalnie na benzynie.
-
- Lex user
- Posty: 20
- Rejestracja: 15 cze 2016, o 21:54
- Model Lexusa: RX 300
- Skąd:: Zamość
- Kontakt:
Re: RX300 1 gen - nierówna praca na D
Tak przy okazji: które to i gdzie są filtry siatkowe czujnika zmiennych faz rozrządu? Zdjęcia mile widziane ukazujące lokalizację tych filtrów.
- addzik
- Lex user
- Posty: 232
- Rejestracja: 22 lis 2014, o 18:02
- Model Lexusa: Ls400, RX300
- Skąd:: Katowice
- Kontakt:
Re: RX300 1 gen - nierówna praca na D
Szczerze to nawet nie wiem co to za urządzenie...
Sitka są nieopodal solenoidow. Takie wkrecone w blok śruby.
http://us.lexusownersclub.com/forums/to ... and-p1349/
Na jednym ze zdjęć jest zaznaczone niebieskim okregiem solenoid i nie śruba z filtra obok, jeśli dobrze pamiętam.
Sitka są nieopodal solenoidow. Takie wkrecone w blok śruby.
http://us.lexusownersclub.com/forums/to ... and-p1349/
Na jednym ze zdjęć jest zaznaczone niebieskim okregiem solenoid i nie śruba z filtra obok, jeśli dobrze pamiętam.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości