Wymiana ACIS (3UZ-FE) - krok po kroku

Problemy z silnikami dotyczące modelu LS
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
marchewa195
Lex user
Posty: 134
Rejestracja: 19 cze 2018, o 22:20
Model Lexusa: LS430 / GS430 / RX330
Skąd:: Katowice
Kontakt:

Wymiana ACIS (3UZ-FE) - krok po kroku

Post autor: marchewa195 »

Jak wymienić ACIS zawór podciśnienia kolektora dolotowego:

Po pierwsze trzeba sprawdzić czy to sam zawór padł (można go zmierzyć wtyczka jest łatwo dostępna po prawej stronie silnika (jak patrzymy na silnik to lewa).
Jeśli stwierdzimy że zawór jest faktycznie uszkodzony kupujemy nowy np. w e-cars Kraków, wraz z kompletem uszczelek dolotu.

Przystępujemy do wymiany:
1. Upuszczamy płynu chłodzącego ok. 2 litry, będzie nam to potrzebne do rozpięcia węży ogrzewania szyby które idą tuż nad kolektorem.
2. Zdejmujemy osłonę silnika.
3. Zdejmujemy dolot powietrza od filtra do przepustnicy (odpinamy wszystkie przewody i wtyczki).
4. Odkręcamy przepustnicę i odchylamy ją na przewodach wodnych, wtyczki elektryczne należy odpiąć.
5. Odpinamy wszystkie wtyczki od wtryskiwaczy oraz wtyczki od cewek zapłonowych po stronie kierowcy (lewej) po prawej mogą zostać – nie ma konieczności ich odpinać miejsca będzie wystarczająco dużo.
6. Rozłączamy węże ogrzewania szyby (wycieknie ok. 50 ml płynu)
7. Odkręcamy wszystkie wsporniki z kolektora dolotowego (m. in. te co trzymają osłonę silnika)
8. Rozkręcamy przewód zasilania paliwowego od pompy do magistrali paliwowej w kolektorze.
9. Odkręcamy wszystkie śruby mocujące kolektor (6 śrub i 4 nakrętki)
10. Podważamy kolektor (czasem jak ktoś ma na silikon złożony może stawiać zdecydowany opór)
11. Wyciągamy kolektor ku przodowi
12. Zdejmujemy uszczelki kolektora. Po kolektorem znajduje się zaworek ACIS.
13. Odkręcamy akumulator podciśnienia (czarna puszka) i mamy dostęp do śruby mocującej ACIS.
14. Wymieniamy i składamy wszystko w odwrotnej kolejności.

UWAGA! Kolektor jest ciężki więc do wkładania i wyjmowania dobrze mieć pomoc (żeby np. nie uszkodzić nowych uszczelek). Cała praca zajmuje ok. 3 godzin.
Jeszcze jedno – opis dotyczy LS430 w przypadku GS430 nie ma konieczności spuszczania płynu chłodzącego bo nie ma ogrzewania szyby.

Cieszymy się jazdą samochodem bez świecącej kontrolki Check Engine.
Procedura przyda się także jeśli będziecie chcieli wydostać rozrusznik lub czujniki spalania stukowego. Są pod kolektorem.
ODPOWIEDZ

Wróć do „LS”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości