Zagotowalem lexusa?

Problemy z silnikami dotyczące modelu LS
owczar
Moderator
Posty: 3805
Rejestracja: 26 lut 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Skąd:: Polska
Kontakt:

Re: Zagotowalem lexusa?

Post autor: owczar »

Myślę że dobry magik naprawi to na kolejne 150 tys km.
wodnik57
Lex user
Posty: 72
Rejestracja: 24 maja 2014, o 08:02
Model Lexusa: LS 430
Skąd:: Polska
Kontakt:

Re: Zagotowalem lexusa?

Post autor: wodnik57 »

Nie mam tu takich (dobrych magików) i chyba jestem skazany no nowe części. Znalazłem ciekawe strony z częściami w Stanach. Nie wiem, czy tylko finalnie się opłaca czekać i ryzykować cło . Majster jeszcze mi nie odpowiedział do jakich wniosków doszedł w sprawie samochodu. Czekam...
Awatar użytkownika
carinus
Lex Master
Posty: 1843
Rejestracja: 28 lis 2010, o 19:29
Model Lexusa: RX400h,IS220d
Skąd:: lubuskie/Belgia
Kontakt:

Re: Zagotowalem lexusa?

Post autor: carinus »

Rozbierałem kilka innych silników wentylatorów i chyba znajdziesz kogoś kto potrafi posługiwać się pilnikiem i suwmiarką żeby doszlifować kawałek kosteczki grafitowej.Nie trzeba dorabiać całości z obejmą na sprężynę i przewód,wystarczy dołożyć kawałek który wypełni prowadnicę.
wodnik57
Lex user
Posty: 72
Rejestracja: 24 maja 2014, o 08:02
Model Lexusa: LS 430
Skąd:: Polska
Kontakt:

Re: Zagotowalem lexusa?

Post autor: wodnik57 »

po tygodniu spedzonym w warsztacie diagnoza , ktora mi przedstawiono to, ze prawdopodobnie silnik wentylatora klimy do wymiany. Na razie zostawiam problem jak jest i w najblizszym czasie podjade do serwisu lexusa niech podlacza mi kompa i moze cos wyjdzie. A moze jedznak znajde kogos od silnikow elektrycznych
owczar
Moderator
Posty: 3805
Rejestracja: 26 lut 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Skąd:: Polska
Kontakt:

Re: Zagotowalem lexusa?

Post autor: owczar »

Raczej wątpię by ECU diagnozowalo silnik wentylatora.
wodnik57
Lex user
Posty: 72
Rejestracja: 24 maja 2014, o 08:02
Model Lexusa: LS 430
Skąd:: Polska
Kontakt:

Re: Zagotowalem lexusa?

Post autor: wodnik57 »

Jako, ze opinie fachowcow nie sa jednoznaczne przygotowuje sie do wymiany silnikow wentylatorow i jesli to nie pomoze komputera sterujacego. po konsultacji w serwisie lexusa podano mi numer komputera jako 89257 48010. Znalazlem strony lexusa w stanach w necie i podaja, ze to nie do mojego samochodu i powinien byc 89257 30040. Ktos sie orientuje czy mozna je stosowac wymiennie?
owczar
Moderator
Posty: 3805
Rejestracja: 26 lut 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Skąd:: Polska
Kontakt:

Re: Zagotowalem lexusa?

Post autor: owczar »

Zamiast wymieniać komputer można go zdiagnozować.
W tym aucie jest naprawdę mało części które trzeba wymieniać w ciemno. Komputer steruje tyrystorem za pomocą napięcia. W zależności od temperatury napięcie się zmienia a wraz z nim obroty wentylatorów.

Ta część która wymieniłes to nie komputer a zwykły układ sterujący z ogromnym tyrystorem i radiatorem. Nie ma tu komunikacji szyna danych tylko analogowo napięciem. Myślę że będzie pasował - ale ja bym w ciemno nie zmieniał.
thenaturat
Lex user
Posty: 30
Rejestracja: 24 kwie 2016, o 23:30
Model Lexusa: ucf10
Skąd:: rzeszów
Lokalizacja: milosny
Kontakt:

Re: Zagotowalem lexusa?

Post autor: thenaturat »

jesli grzeje sie tylko w korku a podczas jazdy nie to ja obstawiam pompe wody. A czujnik rzecz groszowa tez mozna wymienic dla pewnosci
owczar
Moderator
Posty: 3805
Rejestracja: 26 lut 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Skąd:: Polska
Kontakt:

Re: Zagotowalem lexusa?

Post autor: owczar »

Szczerze mówiąc byłbym daleki od obstawiania pompy wody. To tak prosty element że albo działa albo nie działa. Nie ma możliwości pogorszenia jego wydajności na biegu jałowym...
Pepton
Lex user
Posty: 71
Rejestracja: 8 paź 2017, o 11:13
Model Lexusa: GS430 MKII
Skąd:: Ruda Śląska
Kontakt:

Re: Zagotowalem lexusa?

Post autor: Pepton »

thenaturat pisze:jesli grzeje sie tylko w korku a podczas jazdy nie to ja obstawiam pompe wody. A czujnik rzecz groszowa tez mozna wymienic dla pewnosci
Kolega dobrze podpowiada. Prosto wstępnie sprawdzić, czy to pompa wody - jeżeli temperatura zacznie rosnąc, wkręcić silnik na 3-4 tys. obrotów, jeżeli zacznie spadać - pompa na wykończeniu (ewentualnie zakamieniona chłodnica). Przy niskiej temperaturze przy rozgrzanym motorze włączyć ogrzewanie na max. temp. Jeżeli na wolnych obrotach leci letnie(lub zimne) a po zwiększeniu obrotów zaczyna grzać, to na 100% pompa wody się kończy. Pompy wody mają to do siebie, że albo zaczynają lać, albo na niskich obrotach po prostu nie mają wydajności(widziałem kilka pomp, które na wolnych obrotach wogóle nie obracały wirnika)Temat przerabiałem bardzo często w różnych autach, aczkolwiek nigdy nie w lexusie. Oczywiście jeżeli pompa jest walnięta na amen (tzn stoi) to powyższe czynności nic nie dadzą. Wtedy należałoby sprawdzić jaka powierzchnia chłodnicy jest gorąca, oraz węże na wlocie i wylocie z chłodnicy...

Pozdrawiam...
ODPOWIEDZ

Wróć do „LS”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości