Reg. zaworów - szukam speca

Problemy z silnikami dotyczące modelu LS
tofex
Lex user
Posty: 165
Rejestracja: 8 lis 2011, o 08:24
Model Lexusa: LS 400
Skąd:: Szczecin
Kontakt:

Re: Reg. zaworów - szukam speca

Post autor: tofex »

Kuki trochę przesadzasz z tą procedurą. Jeśli wałek się wytrze (teoretycznie) to raczej na szczycie krzywki. Jeśli tak będzie, to owszem będzie to miało wpływ na prawidłowe napełnianie/opróżnianie cylindra, jednak luz mierzymy przecież po przeciwnej stronie krzywki. Zawory mają raczej tendencję do osiadania w gniazdach co skutkuje zmniejszaniem się luzu. Poczytaj to forum, zobacz ile osób miało potrzebę zwiększenia (przywrócenia właściwego)luzu, a u ilu ten luz był za duży.
carsik
Lex Master
Posty: 1051
Rejestracja: 24 sie 2012, o 20:45
Model Lexusa: IS200
Skąd:: GT4 Warszawa
Kontakt:

Re: Reg. zaworów - szukam speca

Post autor: carsik »

Kuki pisze:
carsik pisze: Jaki wpływ na luz zaworowy ma zużycie wałka rozrządu?
Taki sam jak zużyte szklank, obie częsci ze sobą współpracują dlatego obie się zużywają. Ale Ty tego nie rozumiesz, dziwie się że brniesz w to dalej.
a mierzyłeś kiedyś ten luz, czy tak sobie dywagujesz?
www.gt4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.
Awatar użytkownika
Kuki
Lex user
Posty: 156
Rejestracja: 12 sie 2014, o 17:55
Model Lexusa: IS350
Skąd:: Rzeszów
Kontakt:

Re: Reg. zaworów - szukam speca

Post autor: Kuki »

tofex pisze:Kuki trochę przesadzasz z tą procedurą. Jeśli wałek się wytrze (teoretycznie) to raczej na szczycie krzywki. Jeśli tak będzie, to owszem będzie to miało wpływ na prawidłowe napełnianie/opróżnianie cylindra, jednak luz mierzymy przecież po przeciwnej stronie krzywki. Zawory mają raczej tendencję do osiadania w gniazdach co skutkuje zmniejszaniem się luzu. Poczytaj to forum, zobacz ile osób miało potrzebę zwiększenia (przywrócenia właściwego)luzu, a u ilu ten luz był za duży.
Nie przesadzam, w aucie które ma najechane kupe kilometrów standardowe podejscie nie wystarczy, to tak jak by rozebrac dół silnika wymienic zużyte pierscienie ale nie zmierzyc zużycia lub owalizacji na cylindrach i na tłokach. Ja nikogo do niczego nie namawiam, niech każdy robi sobie jak mu się podoba. Dobrze zwróciłes uwage, że wtarte krzywki mają wpływ na otwarcie zaworów i nierówne napełnienie lub opróznienie skutkuje nierówną praca silnika, hałasem zaworów, brakiem mocy.
carsik
Lex Master
Posty: 1051
Rejestracja: 24 sie 2012, o 20:45
Model Lexusa: IS200
Skąd:: GT4 Warszawa
Kontakt:

Re: Reg. zaworów - szukam speca

Post autor: carsik »

nie potrafisz odpowiedzieć na proste pytanie. To ja Ci jeszcze raz podpowiem, wytłumacz ładnie wszystkim ja zużywa się wałek rozrządu w miejscach gdzie nigdy nie ma styczności ze szklanką a w tym miejscu przecież mierzy się luz zaworowy. Poza tym Lexus to nie VW, zużycie wałków jest niezauważalne, trochę tego przewaliłem. Wg Twojej wydumanej teorii luzy powinny sie powiększać a jest jakby odwrotnie i sprawne elektronicznie samochody trzymają bez problemu moc fabryczną. Mój IS200 miał ponad 160KM przy 280kkm. Nie dorabiaj jakiejś dziwnej idei do w sumie dość prostej czynności serwisowej.
www.gt4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.
lukas78
Lex Master
Posty: 1201
Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:08
Model Lexusa: IS200-> GS 300-> GS 430
Skąd:: CT.
Kontakt:

Re: Reg. zaworów - szukam speca

Post autor: lukas78 »

Kolega Kuki się trochę zagalopował w swoich teoriach, bo widać że nie robił tego nigdy.
<Czas zmarnowany nie istnieje we wspomnieniach>
Awatar użytkownika
lewmichal
Lex user
Posty: 191
Rejestracja: 9 sty 2015, o 12:05
Model Lexusa: LS 400
Skąd:: Świdnik
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Re: Reg. zaworów - szukam speca

Post autor: lewmichal »

Przy prawidłowym ciśnieniu dobrego oleju zużycie krzywek jest praktycznie niezauważalne w stosunku do zużycia (wypalania) gniazd i samych zaworów w szczególności przy jeździe na nieprawidłowo wystrojonym LPG.
Taka procedura jak napisał Kuki oczywiście jest wymagana przy remoncie góry silnika całkowicie zużytego. W przypadku standardowej kontroli/regulacji luzów wystarczy wymiana płytek.
Obrazek
Awatar użytkownika
Kuki
Lex user
Posty: 156
Rejestracja: 12 sie 2014, o 17:55
Model Lexusa: IS350
Skąd:: Rzeszów
Kontakt:

Re: Reg. zaworów - szukam speca

Post autor: Kuki »

Kuki pisze:Tak w skrócie, jak ktoś chce miec na tip top zrobioną regulacje to musi:
Zdjąc wałki i pomierzyc zużycie krzywek, w razie nadmiernego zużycia wymienic na dobre wałki.
Zdjąc głowice , dotrzec zawory i sprawdzic szczelnosc.
Złożyc do kupy i przeprowadzic regulacje z doborem odpowiednich szklanek.

Ogólnie mówiąc roboty w h... nie mówiąc o kosztach.
Pytanie kto z Was by tak zrobił ? Wiadomo nikt. Wymiana samych szklanek/płytek to szkłem dupy utarcie skoro wałki się tak samo zużywają jak szklanki. Już pisałem, że zużycie utwardzonej powierzchni krzywek nic już nie uratuje, a dobranie odpowiedniej szklanki/płytki to chwilowe rozwiązanie. Dobrze wregulowane zawory w fabryce i regularna wymiana oleju na własciwy ma zapewnic w tym systemie pracy zaworów dożywonią prace silnika bez regulacji. Toyota przewidziała tylko okresowe sprawdzanie luzów zaworowych. Ogólnie jak mechanik jest kumaty to wie o tym dlatego nie zabiera sie za regulacje bo klient pojezdzi chwile i wróci z płaczem że dalej cos nie gra .

Czytacie kurfa ze zrozumieniem ? nie uczcie mnie jak sie reguluje zawory. Wyraznie napisane ze wasza regulacja jest na chwile . Zużycie krzywki rzędu 0,05 i wzwyż powoduje że po regulacji zaworów waszą metodą nieznacznie poprawi prace silnika. A z powodu wytarcia krzywki w jej najwyższym punkcie i wytarciu juz utwardzonej powłoki która jest cienka i po wymianie szklanki spowoduje szybkie zuzycie i szklanki i krzywki i problem będzie dalej istniał. Wymieniałem kiedyś wałek rozrządu w hondzie i z ciekawosci mierzyłem mikrometrem jego zużycie i byłem zaskoczony ze mimo iż nie było wizualnie widac tego zużycia to był on znacznie zużyty, po wymianie na dobry wałek i regulacje zaworów odczułem róznice. Pisałem kurfa że jak ktos chce miec na tip top to powinien zainteresowac sie wałkiem i przy okazji zdjąc głowice i podocierac zawory i wtedy moze poczuc róznice ale internetowi znawcy muszą się kłócic zamiast pokornie przyjąc lekcje. Jak myslicie po co się robi przy składaniu silników do sportu pasowanie elementów zanim ktos złozy silnik do kupy to najpierw pomiar zeby był złozony w nominalnych wartosciach, chyba obce jest wam pojęcie tolerancja, pasowanie ....
Awatar użytkownika
Kuki
Lex user
Posty: 156
Rejestracja: 12 sie 2014, o 17:55
Model Lexusa: IS350
Skąd:: Rzeszów
Kontakt:

Re: Reg. zaworów - szukam speca

Post autor: Kuki »

Jeszcze tylko dodam że pseudo tunerów i pseudo mechaników dzis od groma zresztą jak w kazdej dziedzinie zycia, a jak bys takiemu dał klucz dynamometryczny do łapy to nie wiedziałby co z nim zrobic. A pózniej złozy Ci taki spec silnik, wystroi pojezdzisz chwile i sie wysra, a na koniec tłumaczenie ze to niestety takie ryzyko modyfikacji, bo jednostka mocno wysilona. Handlarz też nasprowadza złomu na zarobek, oglądasz auto i gdzie nie spojrzysz tam cos znajdziesz ale tłumaczy ze panie co chcesz auto używane i tak własnie zarabiają na ludzkiej naiwnosci. Carsik dla Twojej informacji jestem Januszem, który sam dłubie przy aucie o ile mozliwosci i wiedzy starcza ale od Ciebie i innych wymagam profesjonalizmu bo zajmujecie się tym zawodowo a brak wam podstawowej wiedzy.
carsik
Lex Master
Posty: 1051
Rejestracja: 24 sie 2012, o 20:45
Model Lexusa: IS200
Skąd:: GT4 Warszawa
Kontakt:

Re: Reg. zaworów - szukam speca

Post autor: carsik »

no cóż, jesteś forumowym Januszem fantastą. Nie wycierają się w lexie ani wałki ani szklanki, no ale jak wiesz lepiej to przy okazji zalecanych sprawdzeń i regulacji (manual serwisowy toyoty) wymieniaj wałki i inne współpracujące elementy. Jak widać szkoda czasu na tłumaczenie. Tylko please nie oprawiaj toyoty w jej danych i zachowaj przemyślenia ze stodoły dla siebie, toyota przewiduję okresową kontrolę i regulację jeśli potrzeba. Dla Twojej informacji był jeden silnik w którym wycierały się wałki i rocker armsy ale nie dotyczyło to lexusa. Ale oprócz faktycznego ograniczenia mocy nie miało to wpływu na inne parametry pracy silnika. Jeszcze raz Ci napiszę, to o czym piszesz kompletnie nie ma wpływu na luzy zaworowe. Przez 300kkm można nie wymienić żadnej szklanki czy podkładki jeśli wszystkie podzespoły silnika są sprawne. A później też pojedyncze i to rzadko.
www.gt4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.
Awatar użytkownika
Kuki
Lex user
Posty: 156
Rejestracja: 12 sie 2014, o 17:55
Model Lexusa: IS350
Skąd:: Rzeszów
Kontakt:

Re: Reg. zaworów - szukam speca

Post autor: Kuki »

Carsik kolega Tofex wjasnił wszystkim zasade regulacji zaworów, podłapałeś i uśilnie chcesz mi wmówc że ja chce regulowac zawory na wzniosie krzywek. Daj już sobie spokój :bor: Podsumowując bo dalsza dywagacja nie ma sesu:

Kazdy część pracująca w silniku podlega zużyciu i co do tego nie ma wąpliwosci, gdyby było odwrotnie jak to sądzi Carsik to nikt by nie remontował silnków !
Skoro już wiemy ze współpracujące części się zużywają mimo ,że silnik jest smarowany olejem, a nie wodą dlatego przy dużym przebiegu silnika warto zwrócic uwage na coś więcej niz tylko podstawowy serwis i tutaj mamy mozliwosci poniewaz jak koś się dokopał do szklanek i do regulacji bedzie sciągał wałki do dlaczego by nie sprawdzic zużycia krzywek od zaworów ssących i wydechowych, wystarczy mikrometr i mierzymy do zaworów ssących krzywki mają mniejszy wznios, a do wydechowych większy. Pomiar zapisujemy i analizujemy z wymiarem nominalnym jesli jest OK zostawiamy wałki jesli nie to trzeba wymienic . Idąc krok dalej mamy zciągnięte wałki, rozrząd więc mozna zciągnąc głowice i sprawdzic szczelnosc zaworów, podocierac zawory, porting kanałów . Jesli ktoś zrobi całą tą czynnosc prawidłowo to powinien odczuc znaczną róznice. Nie wchodze w temat dlaczego, po co bo wyjasniałem temat twardosci powłoki wałków i szklanek. Ogólnie silnik oprócz zużycia wraz z przebiegiem podlega procesowi "starzenia" a cześći utwardzane powolnemu procesowi odpuszczania. Nieistotne ,że to lexus proces wytważania częsci jest taki sam poniewaz są do tego procesu odpowiednie normy produkcyjne które trzeba zachowac. Wiem że to gruby temat i moze byc kosztowny , zakładam że jak ktoś ma lexusa to nie biduje :biggrin2: Proponuje robic to we własnym zakresie lub z pomocą kumatej osoby. Ja nie wierze specjalistom z wypasionych warsztatów by ich praca była zrobiona tak jak by nalezało, teraz to juz tylko liczą kolejny zaliczony projekt, naprawe i byle by sie kaska zgadzała.

Przeciętny Janusz jak wreguluje zawory to jest sukces, chyba na tym forum są ludzie którzy chcą coś więcej osiągnąc jak to co oferuje Carsik. Może jest ktoś kto lubi grzebac przy aucie i przemysli temat na spokojnie. Ja napewno jesli będe się zabierał za to to zrobie tak jak pisałem.

Jak dla mnie koniec tematu niech każdy robi to co lubi
ODPOWIEDZ

Wróć do „LS”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości