Strona 1 z 4

Zbyt wysokie obroty na zimnym silniku

: 16 lip 2015, o 14:58
autor: adam81
Witam, czy ktos z kolegów miał problem zbyt wysokich obrotów w LS na zimnym silniku?
U mnie sprawa wygląda następująco LS 400 Z 95 R ; po odpaleniu obroty wskakują na 1800 w miarę nagrzewania silnika powoli spadają aż osiągną poziom około 550 przy rozgrzanym silniku.
Po odłączeniu akumulatora i podłączeniu ponownie obroty na zimnym wskakują na 1200 i dość szybko spadają do normy i tak do 2-3 odpaleń i znów wskakują na 1800 na zimnym.

Proszę o pomoc

Re: Zbyt wysokie obroty na zimnym silniku

: 17 lip 2015, o 00:37
autor: maniek_ls400
Zajrzyj do przepustnicy - kanaliki mogą być brudne, ośka zalepiona. Czyszczenie powinno pomóc.

Re: Zbyt wysokie obroty na zimnym silniku

: 17 lip 2015, o 09:46
autor: dzida
W swoim ISie miałem tak, że przy niskich obrotach nie miałem ładowania i światła przygasały (spadek nawet do 350 obr/min ale bez falowania)
Kupiłem spray Liqui Moly do czyszczenia przepustnic psiknąłem 3 razy i trzyma katalogowe 650obr/min na ciepło i do 1500-1700obr/min na ssaniu

Wniosek: Na zimnym silniku musisz mieć wyższe obroty, bo silnik się nagrzewa i pracuje na ssaniu i sporo zależy od temperatury zewnętrznej.

Re: Zbyt wysokie obroty na zimnym silniku

: 17 lip 2015, o 11:05
autor: LinkPL
Przepustnicę warto czyścić ... ale nie rób z tego tragedii, bo u mnie jest podobnie ... :)

Pozdrawiam
Link

Re: Zbyt wysokie obroty na zimnym silniku

: 17 lip 2015, o 12:23
autor: blue
Też tak mam po czyszczeniu przepustnicy (1800 obr./min. na ssaniu) - widocznie przez czystą przepływa więcej powietrza i są wyższe obroty ;)
Co ciekawe nigdzie w manualu nie ma informacji o prawidłowych obrotach na ssaniu...

Re: Zbyt wysokie obroty na zimnym silniku

: 20 lip 2015, o 13:45
autor: adam81
to nie jest mój pierwszy LS i wiem jakie powinny być obroty na ssaniu jeżeli wszystko jest ok to trzyma 1200 obr/min , 1800 na zimnym to znacznie za dużo tym bardziej że przy wrzuceniu drive przy takich obrotach jest szarpnięcie co wpływa na uszkodzenie podzespołów takich np jak poduszka dyfra lub przeguby.
Za wolne obroty jest odpowiedzialny system ISC -IDLE SPEED CONTROL , jeżeli wszystkie podzespoły ISC są sprawne to trzyma około 1200 ,obroty na poziomie 1500 w górę nie są normalne...

https://sites.google.com/site/wojstank/ ... /idlespeed

http://www.autozone.com/repairinfo/repa ... 3f80380339

Re: Zbyt wysokie obroty na zimnym silniku

: 4 paź 2015, o 22:57
autor: lurgen
W moim IS200 mam ten sam problem. Zbyt wysokie obroty na zimnym 1800-2000. W nieautoryzowanym serwisie Lexusa wymieniłem dwie sondy lambda oraz przepustnice (używka) ale nadal to samo. Nie wiem za bardzo co dalej i oni tez. :/ Jakies pomysly?

Re: Zbyt wysokie obroty na zimnym silniku

: 5 paź 2015, o 07:06
autor: dzida
Ja mam tak samo na zimnym silniku po przeczyszczeniu przepustnicy za pomocą spray'a (patrz post wyżej)

Re: Zbyt wysokie obroty na zimnym silniku

: 5 paź 2015, o 07:14
autor: carsik
lurgen pisze:W moim IS200 mam ten sam problem. Zbyt wysokie obroty na zimnym 1800-2000. W nieautoryzowanym serwisie Lexusa wymieniłem dwie sondy lambda oraz przepustnice (używka) ale nadal to samo. Nie wiem za bardzo co dalej i oni tez. :/ Jakies pomysly?
a nie ma gdzieś jakiejś drobnej nieszczelności w kolektorze?

Re: Zbyt wysokie obroty na zimnym silniku

: 5 paź 2015, o 09:05
autor: lurgen
no nie wiem a jak to sprawdzić? Mam OBD 2 i jakieś standardowe parametry mogę zobaczyć.