Zbyt wysokie obroty na zimnym silniku

Problemy z silnikami dotyczące modelu LS
sebek8888
Lex Driver
Posty: 368
Rejestracja: 30 kwie 2015, o 14:36
Model Lexusa: LS400
Skąd:: Zyrardów
Kontakt:

Re: Zbyt wysokie obroty na zimnym silniku

Post autor: sebek8888 »

Przepustnica to jest jedna....a w niej sa dwie klapki :)
Awatar użytkownika
kliMati
Lex user
Posty: 168
Rejestracja: 31 gru 2015, o 17:34
Model Lexusa: LS400
Skąd:: 2Bi
Kontakt:

Re: Zbyt wysokie obroty na zimnym silniku

Post autor: kliMati »

Przepustnica to jest jedna....a w niej sa dwie klapki :)
no nie zgodzę się z kolegom :scratch: - przepustnica to klapka w obudowie - tu obudowa jest wspólna (połączona?) i dwie klapki. Zatem przepustnice są dwie, bo działają osobno i niezależnie od siebie. :D Jedna jest obudowa to fakt.
Tofex dobrze to wyjaśnił, że pierwsza jest od TRC i działa głównie zimą :zryw: druga to ta cholera, którą trzeba czyścić :klucz:
Idąc dalej za powietrzem, czy ktoś rozbierał i czyścił resztę kanałów, mam na myśli to co pod piękną pokrywą ze znaczkiem lexus?


http://zapodaj.net/e0e72c0ae8427.jpg.html
sebek8888
Lex Driver
Posty: 368
Rejestracja: 30 kwie 2015, o 14:36
Model Lexusa: LS400
Skąd:: Zyrardów
Kontakt:

Re: Zbyt wysokie obroty na zimnym silniku

Post autor: sebek8888 »

Nie jestem mechanikiem ale ta obudowa to wlasnie przepustnica, a te dwa ruchome elementy to klapki przepustnicy ktore ja otwieraja albo zamykaja. Nie tylko klapki trzeba czyscic. Przede wszystkim to cala obudowa/przepustnica sie brudzi. Jesli na pierwszym zdjeciu pokazales przepustnice przed czyszczeniem to ona byla czysta a tykko klapka zasyfiona;)Moze jakis mechanik sie wypowie i rozstrzygnie temat.
Awatar użytkownika
kliMati
Lex user
Posty: 168
Rejestracja: 31 gru 2015, o 17:34
Model Lexusa: LS400
Skąd:: 2Bi
Kontakt:

Re: Zbyt wysokie obroty na zimnym silniku

Post autor: kliMati »

język polski mimo, że taki bogaty nie oddaje czasami spraw tak jak angielski: throtle - przepustnica, throtle body - obudowa przepustnicy. Pisząc o przepustnicy zatem bardziej chodzi o klapkę z ośką obrotu oraz mechanizmem poruszającym niż o obudowę. Odnośnie czyszczenia to sama klapka jest bardzo brudna, ale również obudowa od miejsca, w którym styka się ona z klapką w stronę kolektora. Zastanawiam się nad czyszczeniem samego kolektora dolotowego, ponieważ w nim również są przepustnice (8 szt.), które podobno działają powyżej pewnych obrotów (zmienna długość kanałów dolotowych). Nie wiem tylko, czy robić to mechanicznie, czy przy pomocy preparatu wtryskiwanego do chwytu powietrza za filtrem. Preparat Liqui Moly używałem do rozpuszczenia brudu z przepustnicy i jest znacznie lepszy niż benzyna, nie poradził sobie jednak sam i skrobanie oraz wycieranie szmatką było konieczne. Mam poza tym dylemat jak podać preparat, tak żeby ominąć przepływomierz (nie chcę go zniszczyć podając preparat przed nim), a równocześnie wiem, że jeśli rozłączę rurę dolotową za przepływomierzem to silnik zgaśnie (sprawdzone). Rozważam jeszcze wsunięcie rurki od preparatu za przepływomierzem w uchyloną rurę do przepustnicy (tak, żeby powietrze przepływało przez przepływomierz, a zarazem była szczelina na rurkę w dolocie). Jest jeszcze opcja wykorzystania otworu w obudowie przepustnicy, do którego dochodzi rurka jak przypuszczam z EGR-a:

http://zapodaj.net/c051d9478975e.jpg.html
a dla ludzi o mocnych nerwach przepustnica od strony kolektora po częściowym oczyszczeniu:
http://zapodaj.net/30896421ef6fb.jpg.html
oraz kolektor w środku patrząc przez otwór po zdjęciu przepustnicy
http://zapodaj.net/d5023ad6d1fcd.jpg.html
Troy
Lex user
Posty: 159
Rejestracja: 20 lip 2013, o 23:04
Model Lexusa: LS400
Skąd:: Wlkp
Kontakt:

Re: Zbyt wysokie obroty na zimnym silniku

Post autor: Troy »

Bez problemu wyczyściłem benzyną i pędzlem,ale zdemontowałem całą przepustnicę
sebek8888
Lex Driver
Posty: 368
Rejestracja: 30 kwie 2015, o 14:36
Model Lexusa: LS400
Skąd:: Zyrardów
Kontakt:

Re: Zbyt wysokie obroty na zimnym silniku

Post autor: sebek8888 »

kliMati pisze:język polski mimo, że taki bogaty nie oddaje czasami spraw tak jak angielski: throtle - przepustnica, throtle body - obudowa przepustnicy. Pisząc o przepustnicy zatem bardziej chodzi o klapkę z ośką obrotu oraz mechanizmem poruszającym niż o obudowę. Odnośnie czyszczenia to sama klapka jest bardzo brudna, ale również obudowa od miejsca, w którym styka się ona z klapką w stronę kolektora. Zastanawiam się nad czyszczeniem samego kolektora dolotowego, ponieważ w nim również są przepustnice (8 szt.), które podobno działają powyżej pewnych obrotów (zmienna długość kanałów dolotowych). Nie wiem tylko, czy robić to mechanicznie, czy przy pomocy preparatu wtryskiwanego do chwytu powietrza za filtrem. Preparat Liqui Moly używałem do rozpuszczenia brudu z przepustnicy i jest znacznie lepszy niż benzyna, nie poradził sobie jednak sam i skrobanie oraz wycieranie szmatką było konieczne. Mam poza tym dylemat jak podać preparat, tak żeby ominąć przepływomierz (nie chcę go zniszczyć podając preparat przed nim), a równocześnie wiem, że jeśli rozłączę rurę dolotową za przepływomierzem to silnik zgaśnie (sprawdzone). Rozważam jeszcze wsunięcie rurki od preparatu za przepływomierzem w uchyloną rurę do przepustnicy (tak, żeby powietrze przepływało przez przepływomierz, a zarazem była szczelina na rurkę w dolocie). Jest jeszcze opcja wykorzystania otworu w obudowie przepustnicy, do którego dochodzi rurka jak przypuszczam z EGR-a:

http://zapodaj.net/c051d9478975e.jpg.html
a dla ludzi o mocnych nerwach przepustnica od strony kolektora po częściowym oczyszczeniu:
http://zapodaj.net/30896421ef6fb.jpg.html
oraz kolektor w środku patrząc przez otwór po zdjęciu przepustnicy
http://zapodaj.net/d5023ad6d1fcd.jpg.html
Jesli chodzi o ang znaczenie slowa throttle to oznacza ono GAZ
Throttle valve/body to przepustnica
Wiec piszac o przepustnicy zatem bardziej chodzi o caly element ukladu dolotowego. On sklada sie z obudowy, klap, i reszty elementow.
Jesli chodzi o ta rurke na dole to nie jest ona od EGR. Uklad EGR jest z drugiej strony silnika. Gdyby spaliny trafiały bezposrednio do przepustnicy to trzeba bylo by ja czyscic raz na tydzien:P Poza tym rurka od EGR nie mogła by byc gumowa bo spaliny sa bardzo gorace:)
Awatar użytkownika
kliMati
Lex user
Posty: 168
Rejestracja: 31 gru 2015, o 17:34
Model Lexusa: LS400
Skąd:: 2Bi
Kontakt:

Re: Zbyt wysokie obroty na zimnym silniku

Post autor: kliMati »

Jesli chodzi o ang znaczenie slowa throttle to oznacza ono GAZ
a co oznacza "gas pedal"?

Throttle oznacza przepustnicę. Zgoda, że throttle body oznacza obudowę przepustnicy, ale jeśli masz dwa zawory pracujące niezależnie, to chyba można mówić o dwóch przepustnicach. Jedna obudowa, dwa zawory (valve) i masa innych rurek, czujników ... możemy się pewnie spierać długo, jak zwał, tak zwał, ogólnie przepustnica.
Jesli chodzi o ta rurke na dole to nie jest ona od EGR. Uklad EGR jest z drugiej strony silnika. Gdyby spaliny trafiały bezposrednio do przepustnicy to trzeba bylo by ja czyscic raz na tydzien:P Poza tym rurka od EGR nie mogła by byc gumowa bo spaliny sa bardzo gorace:)
bardziej myślałem, że ta rurka to coś do sterowania EGR-em. Swoją drogą wiesz może do czego ta rureczka służy?
sebek8888
Lex Driver
Posty: 368
Rejestracja: 30 kwie 2015, o 14:36
Model Lexusa: LS400
Skąd:: Zyrardów
Kontakt:

Re: Zbyt wysokie obroty na zimnym silniku

Post autor: sebek8888 »

kliMati pisze:
Jesli chodzi o ang znaczenie slowa throttle to oznacza ono GAZ
a co oznacza "gas pedal"?

Throttle oznacza przepustnicę. Zgoda, że throttle body oznacza obudowę przepustnicy, ale jeśli masz dwa zawory pracujące niezależnie, to chyba można mówić o dwóch przepustnicach. Jedna obudowa, dwa zawory (valve) i masa innych rurek, czujników ... możemy się pewnie spierać długo, jak zwał, tak zwał, ogólnie przepustnica.
Jesli chodzi o ta rurke na dole to nie jest ona od EGR. Uklad EGR jest z drugiej strony silnika. Gdyby spaliny trafiały bezposrednio do przepustnicy to trzeba bylo by ja czyscic raz na tydzien:P Poza tym rurka od EGR nie mogła by byc gumowa bo spaliny sa bardzo gorace:)
bardziej myślałem, że ta rurka to coś do sterowania EGR-em. Swoją drogą wiesz może do czego ta rureczka służy?
Gas pedal to poprostu pedał gazu. angielskie słowa podobnie jak polskie maja wiele znaczen:P
W przepustnicy sa dwie klapy, jedna pracuje caly czas gdy dodajesz i odejmujesz gazu - polaczona linka z pedalem gazu, a druga przydusza silnik tak zeby kola tylne nie obracaly sie szybciej od przednich ....sterowana silniczkiem od TRC. Przepustnica jest jedna i juz. Ale wtracil by sie ktos trzeci i roztrzygnal temat:)
Egr sterowany jest podcisnieniami ( ktorys z 3 wezykow wychodzacych na gorze przepustnicy) ale od czego jest ta rurka nie wiem... poszukaj w manualu
Awatar użytkownika
kliMati
Lex user
Posty: 168
Rejestracja: 31 gru 2015, o 17:34
Model Lexusa: LS400
Skąd:: 2Bi
Kontakt:

Re: Zbyt wysokie obroty na zimnym silniku

Post autor: kliMati »

no to chyba ogarnąłem rurkę prowadzącą do przepustnicy - połączona jest z pokrywą zaworów, podobna rurka jest z drugiej strony tyle, że wchodzi tam gdzie egr jest przymocowany do kolektora. Rurka od strony pokrywy zaworów posiada jakiś rodzaj zaworu zwrotnego - mówiąc inaczej wygląda jak rodzaj odmy.

Teraz kable zapłonowe - na zagranicznych stronach wyczytałem, że kable powinny mieć opór nie większy niż 25 kOhmów. Po pomiarach wychodzi u mnie w zależności od długości przewodów 4-16 kilo. Niestety jeden z kabli od cewki ma 7 kilo. Wszystkie przewody są oryginalne z 1992 roku - pięknie opisane i postanowiłem je zostawić. Co prawda Lexus oferuje kable na sztuki :szok: ale ceny zaczynają się od 130 złotych. Komplet zamienników to około 300-400 złotych więc raczej odpuszczam. Odezwę się po wymianie kopułki i palca. Swoją drogą dostęp jest fatalny i kombinuję jak tu nie rozłączać węży od chłodnicy. :dash:
Awatar użytkownika
kliMati
Lex user
Posty: 168
Rejestracja: 31 gru 2015, o 17:34
Model Lexusa: LS400
Skąd:: 2Bi
Kontakt:

Re: Zbyt wysokie obroty na zimnym silniku

Post autor: kliMati »

Czyszczenie przepustnicy jak sprawdziłem w ruchu ulicznym pomogło i to bardzo. Obroty 600-750 i zero falowania, nie schodzenia z obrotów, po prostu to co być powinno. Dzięki za porady, kolejny przypadek rozwiązany :hobby:
ODPOWIEDZ

Wróć do „LS”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości