Strona 7 z 9

Re: LPG prawda i mity

: 23 paź 2013, o 14:41
autor: kacpev
LPG dalej ma złą opinię.. ale i tak jest powszechne ze względu przede wszystkim na koszta.

Re: LPG prawda i mity

: 23 paź 2013, o 15:05
autor: TomaszIs
Ja powiem tak. Mam znajomego co ma 350 konnego WRX'a na LPG :szok: i tu go cytuje (przejechalem 15 tys kilometrow a zaplacilem jak za 5 ) auto smiga bezawaryjnie od przegladu do przegladu a takiego fajnego wykresu w WRXie chyba nigdy nie widzialem. Gaz ma wieksza liczbe oktanowa przez ulega lepszemu spalaniu a co za tym idzie powoduje on wydajniejsza prace silnika. wiadomo jest to suche paliwo a silniki bezynowe zwasza te wysokoobrotowe :LEXUS: potrzebuja dobrego smarowania... jednak gdy odpowiednio sie dobierze instalacje do samochodu bedzie on napewno tanszy w eksploatacji bedzie dawal wieksza frajde z jazdy i nie bedzie przysparzal problemow w nadmiernym serwisowaniu. wszystko zalerzy od komponentow i kompetencji osob ktore montuja instalacje.

Re: LPG prawda i mity

: 23 paź 2013, o 15:56
autor: twiti7
TomaszIs pisze:Ja powiem tak. Mam znajomego co ma 350 konnego WRX'a na LPG :szok: i tu go cytuje (przejechalem 15 tys kilometrow a zaplacilem jak za 5 ) auto smiga bezawaryjnie od przegladu do przegladu a takiego fajnego wykresu w WRXie chyba nigdy nie widzialem. Gaz ma wieksza liczbe oktanowa przez ulega lepszemu spalaniu a co za tym idzie powoduje on wydajniejsza prace silnika. wiadomo jest to suche paliwo a silniki bezynowe zwasza te wysokoobrotowe :LEXUS: potrzebuja dobrego smarowania... jednak gdy odpowiednio sie dobierze instalacje do samochodu bedzie on napewno tanszy w eksploatacji bedzie dawal wieksza frajde z jazdy i nie bedzie przysparzal problemow w nadmiernym serwisowaniu. wszystko zalerzy od komponentow i kompetencji osob ktore montuja instalacje.
Zgadzam się z tą opinią. W Warszawie jest gazownik który ogarnia subaru wrx sti itp auta. Całe forum subaru montuje gaz u niego drogo ale bardzo dobrze. Z właścicielem można porozmawiać. Robi też auta innych marek.
Swoje poprzednie auto miałem z instalacją gazową 2gen, wywaliłem po pół roku załozyłem u dobrych gaziarzy wtrysk akurat na stagu 300 robiłem 2 kontrole luzów zaworowych i przez 160tys km jakie zrobiłem na gazie były w normie. Obecnie autem cieszy się nowy właściciel i już ma ponad 200tys.

Re: LPG prawda i mity

: 23 paź 2013, o 16:32
autor: Krzysztov
Dotychczas nigdy nie miałem samochodu z LPG, ale po lekturze tego tematu można odnieść wrażenie, że nie jest to wcale taki zły pomysł. Lecz jest kilka nurtujących mnie pytań, na które nie znalazłem tutaj odpowiedzi. Jak LPG spisuje się w 1UZ-FE? Co jeśli któregoś dnia zapragnę zaturbić 1UZ-FE z gazem? Czy da się sprawdzić, czy w kupowanym samochodzie instalacja była poprawnie zamontowana i użytkowana? Ostatnie pytanie odnosi się przede wszystkiem do dwóch aktualnie wystawionych na allegro sztuk SC400.

Re: LPG prawda i mity

: 28 paź 2013, o 14:08
autor: kajwoj
Zastanawiam się właśnie nad założeniem instalacji do swojego ISa. Możecie polecić jakiś warsztat w warszawie i okolicach i jaki zestaw w ogóle zamontować? Czy warto inwestować w Prinsa czy lepiej zostać np. przy BRC? I kwestia lubryfikatora, jest sens to montować?

I jeszcze jedno: jak duży zbiornik mieści się w kole zapasowym w ISie?

Re: LPG prawda i mity

: 28 paź 2013, o 14:34
autor: Yarecki
kacpev pisze:LPG dalej ma złą opinię.. ale i tak jest powszechne ze względu przede wszystkim na koszta.
Wynika ona głównie z druciarstwa pseudo fachowców i stosowania najtańszych zestawów marnej jakości, źle dobranych do auta.
TomaszIs pisze: wiadomo jest to suche paliwo a silniki bezynowe zwasza te wysokoobrotowe :LEXUS: potrzebuja dobrego smarowania...
Kolejny "forwarder mitów" :biggrin2: .
Jest wręcz na odwrót gdyż noPB ma właściwości myjące i zmywać może film olejowy, LPG tego nie robi...
Poza tym od kiedy paliwo w obecnych silnikach ma smarować - dajmy już spokój bo sie czytać tego nie da.

Re: LPG prawda i mity

: 17 lis 2013, o 11:39
autor: Lukas
kajwoj pisze:Zastanawiam się właśnie nad założeniem instalacji do swojego ISa. Możecie polecić jakiś warsztat w warszawie i okolicach i jaki zestaw w ogóle zamontować? Czy warto inwestować w Prinsa czy lepiej zostać np. przy BRC? I kwestia lubryfikatora, jest sens to montować?

I jeszcze jedno: jak duży zbiornik mieści się w kole zapasowym w ISie?
Daj sobie spokój z BRC lub Prinsem, lepiej kupić Stag-a, LPGtecha lub KME, do tego wtryski hana i jakis dobry reduktor.
Jest multum informacji na forum, poszukaj

Re: LPG prawda i mity

: 17 lis 2013, o 12:16
autor: carsik
właśnie Vialle obniżyło dość istotnie ceny instalacji LPG z wtryskiem gazu w fazie płynnej. Jeszcze chwila i zacznę to montować również takie, czekam tylko na wpis do ITS-u ale w Lexusach swobodnie wykonuje robotę dobrze założona instalacja 4 gen.

Re: LPG prawda i mity

: 17 lis 2013, o 12:45
autor: Yarecki
carsik pisze:właśnie Vialle obniżyło dość istotnie ceny instalacji LPG z wtryskiem gazu w fazie płynnej. Jeszcze chwila i zacznę to montować również takie, czekam tylko na wpis do ITS-u ale w Lexusach swobodnie wykonuje robotę dobrze założona instalacja 4 gen.
Na części zamienne też obniżyli ceny ;) :?:

Re: LPG prawda i mity

: 17 lis 2013, o 13:05
autor: carsik
też drogi kolego, ponieważ system wygląda zupełnie inaczej. Ale oczywiście jest to droższe niż normalna instalacja i wtryskiwacze też. Ale pompa zamiast dotychczasowych 3 kzł kosztuje 1kzł. Zbiornik może być normalny taki jak w 4 gen. Więc Twoja ironia :biggrin2: nieco nietrafiona. :biggrin2: