Strona 6 z 6

Re: IS200 + swap, a modyfikacje IS300?

: 12 sty 2016, o 13:56
autor: dead_beat
Może czas wymienić amortyzatory ;-) ?

Re: IS200 + swap, a modyfikacje IS300?

: 12 sty 2016, o 14:19
autor: Dawid0ss
dead_beat pisze:Może czas wymienić amortyzatory ;-) ?
A czy startując na prostej, bez skręcania kół, w czymkolwiek pomogą mi nowe amortyzatory ?

Re: IS200 + swap, a modyfikacje IS300?

: 12 sty 2016, o 15:50
autor: endrju1
oczywiście. Zwłaszcza jeśli nawierzchnia nie jest gładka, a koła buksują.

Re: IS200 + swap, a modyfikacje IS300?

: 12 sty 2016, o 15:54
autor: Dawid0ss
endrju1 pisze:oczywiście. Zwłaszcza jeśli nawierzchnia nie jest gładka, a koła buksują.
Nawierzchnia jest płaska - normalny równy asfalt :-)

Re: IS200 + swap, a modyfikacje IS300?

: 12 sty 2016, o 16:21
autor: brat_z
Podczas poślizgu kół poruszają się one nie tylko wokół własnej osi ale także w górę i w dół siłami pochodzącymi od sprężyny i zawieszenia... wybite amorki również maja wpływ na przyczepność podczas gwałtownego ruszania:) nie tłumią tego ruchu w płaszczyźnie pionowej;)

Re: IS200 + swap, a modyfikacje IS300?

: 12 sty 2016, o 18:14
autor: Dawid0ss
brat_z pisze:Podczas poślizgu kół poruszają się one nie tylko wokół własnej osi ale także w górę i w dół siłami pochodzącymi od sprężyny i zawieszenia... wybite amorki również maja wpływ na przyczepność podczas gwałtownego ruszania:) nie tłumią tego ruchu w płaszczyźnie pionowej;)
Dobrze wiedzieć ;-) Zastanawiam się czy nie spiąć go po prostu na sztywno na beton i rzucić na przeokrutną glebę ! ;-) Wtedy już bym się nie martwił amorkami :-D

Re: IS200 + swap, a modyfikacje IS300?

: 12 sty 2016, o 22:21
autor: ledziu
Dawid0ss pisze:A czy startując na prostej, bez skręcania kół, w czymkolwiek pomogą mi nowe amortyzatory ?
Dobre pytanie ... :biggrin2:
Dawid0ss pisze: Są opinie, że IS200 to ciężkie auto, a ja się z nią nie zgodzę. U siebie mam 300 Nm i są naprawdę duże problemy z trakcją na niższych biegach.
Pzdr
IS do najlżejszych nie należy jak na lata w których powstawał chociaż bidy nie ma no i jest R6 które usprawiedliwia masę... a co do braku możliwości sparwnego ruszania Twoim autem to może być mnóstwo powodów chociaż tak naprawdę 300Nm dupki nie urywa więc może być do poprawy:
- strojenie
- set-up motorowni oraz jej możliwości ( tu się kłania temat czy 1g czy 2jz :biggrin2: )
- zawias (zbieżność, rodzaj amorów, wahacze itd)
- wyważenie auta
- rodzaj opon
- przełożenie dyfra
- sprzęgło
itd... :klucz:

Samo wsadzanie szerszych opon może pomóc tyle co umycie się wacikami do uszu :biggrin2: Chociaż jak się trafi to może będzie ok.
Odniosłem się do Twojego Nm ponieważ colt czt którym jeździłem przez ponad rok miał 220km i 300Nm normalnie poprowadzonego i masę 990kg bez tylnej kanapy :biggrin2: no i temat był inny bo fwd ale do opanowania w 90% ...
dead_beat pisze: No to jest coś nie tak, bo np auta BMW mają ponad 500Nm w serii i żadnych problemów z trakcją. To są własnie zalety tuningu ;-)
taka ciekawostka, że BMW E60 waży tyle co IS300
Tak naprawdę każdy posługuje się liczbami a prawda jest taka że inaczej jedzie 500nm z diesla a inaczej z R6 T a jeszcze inaczej z V8ki więc nie wiem o którym modelu bmw mówisz ale utrzymanie trakcji przy 500NM nie jest takie proste bez auta przystosowanego całościowo... Więc jeżeli BMW miało 500Nm i elektroniczne ucinanie jajek połączone ze sportowym charakterem modelu np: Mki to ruszy normalnie ale ... przy braku systemów i próbie walnięcia max do przodu 500Nm to dla zwykłego kierownika temat nie do przeskoczenia jeżeli chodzi o szybkość ruszania.

I tu niestety tuning w większości przypadków będzie przegrywał...

No i znowu porównam to evo9 w setupie prawie seryjnym czyli 390/550Nm przy walnięciu z limitera puści dymka z 4erech gum 235/45/17 :D a ślad opon będzie długości 2uch aut... więc wyobraź sobie że tego Nm ma RWD :ok:

Re: IS200 + swap, a modyfikacje IS300?

: 12 sty 2016, o 22:41
autor: Dawid0ss
ledziu pisze:
Dawid0ss pisze:A czy startując na prostej, bez skręcania kół, w czymkolwiek pomogą mi nowe amortyzatory ?
Dobre pytanie ... :biggrin2:
Ty no już sobie jaja robię, bo tutaj to by tylko obniżali i usztywniali ;-)

Brak możliwości sprawnego ruszania, to za mocno powiedziane. Po prostu trzeba uważać z gazem, to wszystko.

Pzdr

Re: IS200 + swap, a modyfikacje IS300?

: 7 wrz 2022, o 08:41
autor: davvidgrzecznny
Myślę, że poleciłbym pójście z IS200+ swap, ponieważ jest to dobry wybór, jeśli szukasz oszczędności na sprzęcie. IS200 + swap to najlepsza opcja bo to kompletny system, natomiast IS300 to tylko zestaw.