Strona 5 z 6

Re: IS200 + swap, a modyfikacje IS300?

: 11 gru 2015, o 18:08
autor: ledziu
Panowie porównanie automat vs manual jest kwestią gustu i przeznaczenia auta...
Automatem zrobiłem około 50tyś.km. nie jest to dużo ale zawsze można coś stwierdzić :biggrin2:

Na tą chwilę uwielbiam manual ale już częściej myślę że do spokojnej jazdy zacznę tolerować automat a do szybkiej jazdy/truszku zwariowanej :biggrin2: zostanie manual.

Ogólnie 3uz i pozostawienie ori automatu upraszcza swap-a :klucz:

Re: IS200 + swap, a modyfikacje IS300?

: 12 gru 2015, o 10:28
autor: KamKraw
Panowie przestańcie kombinować, pakujcie pod maski V12 i w drogę :zryw:
https://www.youtube.com/watch?v=6bg2p8dK3jY

Re: IS200 + swap, a modyfikacje IS300?

: 12 sty 2016, o 03:19
autor: vincenty
Stwierdziłem, że IS200 i swap to nie jest zabawa dla kogoś kto traktuje Lexa jako auto do jazdy na co dzień. Teoretycznie wiadomo co i jak zrobić, ale szperając w internecie widziałem, że nie jedna osoba miała różne nieprzewidziane problemy. Ja niestety nie mogę sobie pozwolić na zostanie bez auta na parę dni, a co dopiero tydzień albo dłużej. Tym bardziej, że nie mam nikogo zaufanego kto podjąłby się takiego zadania. No i jednak seria jest mało awaryjna, a po swapie może być różnie...

Ostatecznie kupiłem IS300 w automacie i powoli przymierzam się do konwersji na manuala.

Re: IS200 + swap, a modyfikacje IS300?

: 12 sty 2016, o 10:44
autor: Dawid0ss
KamKraw pisze:Panowie przestańcie kombinować, pakujcie pod maski V12 i w drogę :zryw:
https://www.youtube.com/watch?v=6bg2p8dK3jY
Super sprawa :-D A wracając na ziemię, z taką mocą pod maską IS200 byłoby już ciężko dynamicznie ruszyć z miejsca bez dociążenia tyłu. Są opinie, że IS200 to ciężkie auto, a ja się z nią nie zgodzę. U siebie mam 300 Nm i są naprawdę duże problemy z trakcją na niższych biegach.

Ze sprężarką można jeszcze stopniować doładowanie na każdym biegu, natomiast przy mocnym ssącym silniku już nie, więc wg mnie fajnie by to brzmiało, ale do jazdy już nie bardzo. No chyba, że komuś tylko zależy na poślizgu ;-)

Pzdr

Re: IS200 + swap, a modyfikacje IS300?

: 12 sty 2016, o 11:49
autor: dead_beat
Dawid0ss pisze: [...]
Super sprawa :-D A wracając na ziemię, z taką mocą pod maską IS200 byłoby już ciężko dynamicznie ruszyć z miejsca bez dociążenia tyłu. Są opinie, że IS200 to ciężkie auto, a ja się z nią nie zgodzę. U siebie mam 300 Nm i są naprawdę duże problemy z trakcją na niższych biegach.

Ze sprężarką można jeszcze stopniować doładowanie na każdym biegu, natomiast przy mocnym ssącym silniku już nie, więc wg mnie fajnie by to brzmiało, ale do jazdy już nie bardzo. No chyba, że komuś tylko zależy na poślizgu ;-)

Pzdr
No to jest coś nie tak, bo np auta BMW mają ponad 500Nm w serii i żadnych problemów z trakcją. To są własnie zalety tuningu ;-)
taka ciekawostka, że BMW E60 waży tyle co IS300
ledziu pisze: Ogólnie 3uz i pozostawienie ori automatu upraszcza swap-a :klucz:
Dlatego też o tym myślę.
Plan na IS430, żeby mieć chociaż te prawie 300km w nie tak wielkim aucie jakim dla mnie jest GS.
alternatywą MOCNĄ jest płot C32, (płot = Mercedes, bo trzeba go przemalować co roku), ale auto seryjne, które ma jeździć i dysponuje 354km.
Jednak...
teraz jeżdżę śmiesznym Fiatem, ze śmieszną (opinie przed zakupem) skrzynią Salespeed (półautomat z łopatkami) i stwierdzam, że na miasto to dużo lepsze rozwiązanie niż automat IS300.
IS300 nie pozwalał na wiele manewrów...
bo trzeba było pamiętać, żeby przełączyć się najpierw na manual a później pamiętać o tym, że znów musisz się przełączyć, tu wcale o tym nie myślę.
Ogień i lecisz dalej.
Zastanawiam się co zrobić w przypadku skrzyni z GS430 mkII, żeby móc zmieniać biegi jak w tym Fiaciku.

Re: IS200 + swap, a modyfikacje IS300?

: 12 sty 2016, o 12:13
autor: Dawid0ss
dead_beat pisze:No to jest coś nie tak, bo np auta BMW mają ponad 500Nm w serii i żadnych problemów z trakcją. To są własnie zalety tuningu ;-)
Potrzebny dużo szerszy kapeć po prostu :-D

Re: IS200 + swap, a modyfikacje IS300?

: 12 sty 2016, o 12:18
autor: dead_beat
Dawid0ss pisze:
dead_beat pisze:No to jest coś nie tak, bo np auta BMW mają ponad 500Nm w serii i żadnych problemów z trakcją. To są własnie zalety tuningu ;-)
Potrzebny dużo szerszy kapeć po prostu :-D
A wg mnie to kwestia zawieszenia(rozkład masy).
Prosty przykład, moim IS300 na gwincie jeździło się lepiej/bezpieczniej i dynamiczniej bez żadnych systemów niż innymi na serii czy amory + sprężyny żeby było niżej.

Kiedyś do IS200 założyłem kapcie 235 szerokości, latał bokiem nawet kiedy nie chciałem i wydaje mi się, że on był za lekki dla tych opon./zawieszenie

Re: IS200 + swap, a modyfikacje IS300?

: 12 sty 2016, o 12:25
autor: owczar
Jaki rozkład masy ma IS w serii?

Re: IS200 + swap, a modyfikacje IS300?

: 12 sty 2016, o 12:55
autor: endrju1
is200 ma 52,8/47,2%, is300 podobnie.
choć na innej stronie podają 51/49 dla is200 i 52,5/47,5% dla is300

Re: IS200 + swap, a modyfikacje IS300?

: 12 sty 2016, o 13:12
autor: Dawid0ss
endrju1 pisze:is200 ma 52,8/47,2%, is300 podobnie.
choć na innej stronie podają 51/49 dla is200 i 52,5/47,5% dla is300
Książki jedno, realia drugie. W IS200 dupa jest lekka fest. Wystarczy, że posadzę kogoś z tyłu na kanapie i nagle klei aż miło ;-) Z jaką prędkością bym nie wchodził w zakręt, w tym aucie nigdy nie miałem problemów z podsterownością. Przy równej prędkości, bez przyśpieszania, to tył ma tendencje do uciekania, dlatego jakoś nie wierzę w ten podział 53/47. Chyba najwyższy czas mu puścić aku do bagażnika ;-)