KU PRZESTRODZE Sworzeń wahacza IS 200
-
- Lex user
- Posty: 87
- Rejestracja: 15 gru 2014, o 18:01
- Model Lexusa: is200
- Skąd:: Ustrzyki Dln.
- Kontakt:
Re: KU PRZESTRODZE Sworzeń wahacza IS 200
Po półtora roku i ok 20kkm sworznie 555 sa do wymiany. Jeden ma delikatny luz a drugi rozwaloną gumę. Teraz pytanie do Was jakie kupić skoro te miały być najlepsze...
-
- Lex Master
- Posty: 1201
- Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:08
- Model Lexusa: IS200-> GS 300-> GS 430
- Skąd:: CT.
- Kontakt:
Re: KU PRZESTRODZE Sworzeń wahacza IS 200
Niestety w tylko OEM pracuje długo i bezawaryjnie. I dzięki temu nasze auta na tle innych marek wypadają dużo lepiej.kubuszi pisze:Po półtora roku i ok 20kkm sworznie 555 sa do wymiany. Jeden ma delikatny luz a drugi rozwaloną gumę. Teraz pytanie do Was jakie kupić skoro te miały być najlepsze...
<Czas zmarnowany nie istnieje we wspomnieniach>
- gmiter
- Lex Master
- Posty: 1247
- Rejestracja: 9 mar 2016, o 12:07
- Model Lexusa: IS350
- Skąd:: Gdynia
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: KU PRZESTRODZE Sworzeń wahacza IS 200
555 to jest OEM.
Prawdopodobnie sworznie to nie jedyna rzecz którą masz uszkodzoną w zawieszeniu. Sprawdź tuleje, geometrię oraz amortyzatory.
Nieprawidłowa geometria negatywnie wpływa na zużycie sworzni czy gum.
Rozerwana guma sworznia mogła powstać podczas samego montażu.
Ja na sworzniach TRW zrobiłem 75 tys km po kiepskich drogach. Tyle że zrobiłem od razu całą zawiechę i geometrię - inaczej nie ma sensu.
Prawdopodobnie sworznie to nie jedyna rzecz którą masz uszkodzoną w zawieszeniu. Sprawdź tuleje, geometrię oraz amortyzatory.
Nieprawidłowa geometria negatywnie wpływa na zużycie sworzni czy gum.
Rozerwana guma sworznia mogła powstać podczas samego montażu.
Ja na sworzniach TRW zrobiłem 75 tys km po kiepskich drogach. Tyle że zrobiłem od razu całą zawiechę i geometrię - inaczej nie ma sensu.
-
- Lex user
- Posty: 87
- Rejestracja: 15 gru 2014, o 18:01
- Model Lexusa: is200
- Skąd:: Ustrzyki Dln.
- Kontakt:
Re: KU PRZESTRODZE Sworzeń wahacza IS 200
Prawda jest taka, że sworznie poszły jako pierwsze bo nic innego nie wymagało wymiany ale sukcesywnie przez ten okres jak coś się zaczynało odzywać to wymieniałem od razu. Tak oto wymieniłem górne sworznie, końcówki, łączniki a ostatnio wszystkie tuleje + górne i dolne mocowanie amora żeby temat przodu mieć skończony. Sorry ale nie chce mi się wierzyć, że sworznie dostały tak w dupę tym bardziej, że nie zapierdzielam po dziurach i drogi u mnie są dosyć gładkie... A jeśli faktycznie to było przyczyną to dla mnie są gówno warte bo za te same pieniądze miałbym dwa komplety "badziewnego" TRW.... Ale nie będę narzekał, trzeba wymienić i tyle dlatego ostatni raz odżałowałem piniendze na niego i zamówiłem ze stanów MOOGa z kalamitkami. Ile one są warte czort wie, jak się posypią tak szybko jak 555 to będą to ostatnie sworznie z tych "lepszych".
- gmiter
- Lex Master
- Posty: 1247
- Rejestracja: 9 mar 2016, o 12:07
- Model Lexusa: IS350
- Skąd:: Gdynia
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: KU PRZESTRODZE Sworzeń wahacza IS 200
Sam sobie odpowiedziales że wymieniales sukcesywniejedno po drugim. Robi sie raz zestaw porządnie inwestując 600-1000PLN i masz całkowity spokój.
Jak po czasie musiałeś też wymienić gumy to na pewno nie były one sprawne w momencie wymiany sworzni i tak doprowadziles jedno i drugie do szybszego zużycia, fizyki nie oszukasz
To jest układ połączony i im więcej nieprzewidzianych stopni swobody nie niego wprowadzisz tym większe będzie zużycie.
W 90% zużycie sworzni to nie dziury ale właśnie nieprawidłowe ustawienie zawieszenia z powodu luzów na gumach - przez to sworznia dostają dużo większych obciążeń niż normalnie.
Jak po czasie musiałeś też wymienić gumy to na pewno nie były one sprawne w momencie wymiany sworzni i tak doprowadziles jedno i drugie do szybszego zużycia, fizyki nie oszukasz
To jest układ połączony i im więcej nieprzewidzianych stopni swobody nie niego wprowadzisz tym większe będzie zużycie.
W 90% zużycie sworzni to nie dziury ale właśnie nieprawidłowe ustawienie zawieszenia z powodu luzów na gumach - przez to sworznia dostają dużo większych obciążeń niż normalnie.
-
- Lex Master
- Posty: 1201
- Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:08
- Model Lexusa: IS200-> GS 300-> GS 430
- Skąd:: CT.
- Kontakt:
Re: KU PRZESTRODZE Sworzeń wahacza IS 200
Skąd ta informacja?gmiter pisze:555 to jest OEM.
<Czas zmarnowany nie istnieje we wspomnieniach>
-
- Lex user
- Posty: 87
- Rejestracja: 15 gru 2014, o 18:01
- Model Lexusa: is200
- Skąd:: Ustrzyki Dln.
- Kontakt:
Re: KU PRZESTRODZE Sworzeń wahacza IS 200
Ciekaw jestem w takim razie czy wszyscy, którzy wymieniają sworznie wymieniają od razu wszystko za jednym razem, śmiem twierdzić że nie. Skoro nie wykryto u mnie innych luzów tylko te na sworzniach to nie wymienialem wszystkiego i raczej nikt tak nie robi. Co innego gdyby mi waliło całe zawieszenie to ok. Albo miałem zła partię albo sławne 555 się zjebały...
-
- Nowy lex user
- Posty: 13
- Rejestracja: 17 cze 2020, o 07:54
- Model Lexusa: IS 200
- Skąd:: Dębowiec
- Kontakt:
Re: KU PRZESTRODZE Sworzeń wahacza IS 200
Ja u siebie wymieniłem sworznie kilka dni temu i po oględzinach stwierdzam że z prawej strony już ktoś wymieniał ale nadal sworzeń był ok ale juz długo by nie posłużył bo guma była przetarta. Z lewej strony sworzeń w stanie idealnym na 100% jeszcze z pierwszego montażu. ale zgodnie ze sztuką wleciały obydwa nowe. patrząc na to jakiej jakości części teraz robią to nie wróżę im więcej niż 40kkm. Wpadło TRW ze względu na cenę w stosunku do 555. Fajnie zaprojektowane przednie zawieszenie szybka i prosta wymiana. Dla porównania w Accordzie ta sama praca bez prasy się nie obeszło i to jeszcze trzeba mocno kombinować żeby sworzeń wprasować.
-
- Lex user
- Posty: 76
- Rejestracja: 8 lip 2017, o 23:34
- Model Lexusa: Ra40, st182,e11
- Skąd:: Sopot
- Kontakt:
Re: KU PRZESTRODZE Sworzeń wahacza IS 200
w brata siennie końcówka 555 wytrzymała 20tys.
- gmiter
- Lex Master
- Posty: 1247
- Rejestracja: 9 mar 2016, o 12:07
- Model Lexusa: IS350
- Skąd:: Gdynia
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: KU PRZESTRODZE Sworzeń wahacza IS 200
Wszystkie podzespoły ze soba współpracują w zawieszeniu. Wystarczy mieć zużyte amortyzatory i reszta elementów dostaje dużo bardziej po tyłku z powodu większych sił oraz większej swobody pracy.
Gwintowane zawieszenia lub sztywne sprężyny tak samo źle wpływają na sworznie czy tuleje gumowe.
Gwintowane zawieszenia lub sztywne sprężyny tak samo źle wpływają na sworznie czy tuleje gumowe.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości